مقالات

چطوری با آرایش ضد آفتابمان را تمدید کنیم؟ | ترفندهایی که احتمالا نمی دانستید!

آرایشتان را انجام داده اید و حالا نوبت تمدید ضد آفتابتان رسیده؟ در این مقاله، نکاتی را برای تمدید ضد آفتاب روی آرایش را توضیح می دهیم.

تمدید ضد آفتاب با آرایش امکان پذیر است؟ اگر به زیبایی و سلامتی پوستتان اهمیت می دهید، احتمالا می دانید که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب، باید حتما ضد آفتاب بزنید و هر دو ساعت یکبار، ضد آفتابتان را تمدید کنید. حالا تصور کنید که برای حاظر شدن در یک مراسم خاص و مهم، یک میکاپ شیک و زیبا انجام داده اید. زیبایی اولیت بیشتری دارد یا سلامتی؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اگر روی کرم پودر و مواد آرایشی ضد آفتابتان را تمدید کنید، جلوه ای ناخوشایند و ماسیده شده روی پوستتان ایجاد می شود. پس چه راهی برای تمدید ضد آفتاب روی آرایش وجود دارد؟

با راهکارهایی که در ادامه این مطلب خواهیم گفت، نیازی به زدن ضد آفتاب از روی میکاپ و تمدید نکردن ضد آفتاب و در نتیجه آفتاب سوختگی پوست، نیست. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا راهکارهای تمدید ضد آفتاب از روی آرایش را با یکدیگر بررسی کنیم.

تمدید ضد آفتاب
چرا باید ضد آفتابمان را تمدید کنیم؟

چگونه ضد آفتاب بزنیم؟

ضد آفتاب، یک کرم ضروری برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV و فرابنفش آفتاب است. اگر پوست شما در برابر تابش مستقیم اشعه های خورشید قرار بگیرد، آسیب های جبران ناپذیری همچون آفتاب سوختگی، لکه های پوستی و سرطان پوستی را ممکن است برای شما به وجود آورد.

زدن ضد آفتاب در همه فصول سال، ضروری است. زیرا شما در معرض اشعه های مضر دیگری مانند اشعه موبایل و کامپیوتر نیز هستید و ضد آفتاب، پوستتان را از اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند. برای اینکه ضد آفتاب در طول روز یا در اثر عواملی چون تعریق صورت اثر خود را از دست ندهد، باید ضد آفتابتان را هر 2 ساعت یکبار روی پوست تمدید کنید.

حتما بخوانید: چگونه در تابستان آرایش کنیم؟ ترندهای میکاپ 2022

مهمترین نکته ای که برای ضد آفتاب زدن باید رعایت کنید، استفاده از ضد آفتاب مناسب با جنس پوست از برندهای معتبر و شناخته شده و زدن مقدار کافی از ضد آفتاب ( به اندازه دو انگشت کامل) است.

اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه یا در معرض اشعه های مضر آفتاب می گذرانید یا در فصل تابستان، بهتر است از ضد آفتاب های با SPF بالای 50 استفاده کنید.

تمدید ضد آفتاب از روی آرایش
نحوه زدن ضد آفتاب از روی آرایش

چگونه با آرایش، ضد آفتابمان را تمدید کنیم؟

اگر بعد از زدن کرم پودر، رژ گونه و رژ و انجام یک میکاپ کامل ضد آفتاب بزنید، آرایشتان ماسیده و دفرمه می شود و جلوه ای ناخوشایند را روی پوستتان ایجاد می کند. پس چگونه با آرایش ضد آفتابمان را تمدید کنیم؟ آیا چاره ای وجود دارد یا باید در فصل تابستان، آرایش نکنیم تا بتوانیم ضد آفتابمان را تمدید کنیم؟

پاسخ، بله است. شما می توانید حتی با داشتن میکاپ نیز، ضد آفتابتان را تمدید کنید. این ترفندهای طلایی برای تمدید ضد آفتاب پس از آرایش عبارتند از:

پودر فیکس کاتریس
معرفی پودر فیکس کاتریس مدل پنج کاره با spf 10

استفاده از پودر فیکس حاوی SPF

پودر فیکس، یک محصول آرایشی برای تثبیت مواد آرایشی روی پوست، خشک کردن آرایش و افزایش ماندگاری میکاپ است. پودر فیکس ها، بافت پودری و نرم دارند و غالبا بی رنگ هستند. همچنین، برخی از پودر فیکس ها در فرمولاسیون خود، SPF و ضد آفتاب دارند. شما می توانید برای تمدید ضد آفتاب، مقداری از پودر فیکس حاوی SPF را روی پوست زده و پخش کنید.

لینک پودر فیکساتور پنج کاره کاتریس حاوی spf

در این حالت، میکاپ شما از حالت طبیعی خود خارج نشده و حالتی ماسیده به خود نمی گیرد و می توانید به راحتی، ضد آفتابتان را بدون اینکه آرایشتان به هم بخورد، تمدید کنید. بنابراین، حتما یک پودر فیکس حاوی ضد آفتاب و مناسب با جنس پوستتان را برای تمدید ضد آفتاب در طول روز، همراهتان داشته باشید.

پنکک حاوی spf
زدن پنکک حاوی spf برای تمدید ضد آفتاب

زدن پنکک حاوی SPF

راه حل بعدی برای تمدید ضد آفتاب از روی آرایش، استفاده از یک پنکک حاوی SPF است. کافیست یک پنکک حاوی ضد آفتاب مناسب با جنس و رنگ پوستتان را تهیه کنید و در طول روز، به صورت ضربه ای روی پوستتان بزنید.

حتما بخوانید: معرفی بهترین پنکک های آرایشی برای تمدید ضد آفتاب با آرایش!

پنکک های آرایشی، بافت پودری و سبک دارند و از ترکیب مواد آرایشی با یکدیگر یا ماسیده شدن آرایش جلوگیری می کنند. به این ترتیب، شما می توانید با استفاده از یک پنکک حاوی ضد آفتاب، یک لایه محافظتی روی میکاپتان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که بیش از اندازه، پنکک را روی پوستتان نزنید؛ زیرا ممکن است جلوه ای کیکی روی پوست ایجاد کند.

تمدید ضد آفتاب با اسپری فیکس
تمدید ضد آفتاب با اسپری فیکساتور

استفاده از اسپری فیکس حاوی SPF و ضد آفتاب

اسپری فیکس، به محصولاتی می گویند که برای افزایش ماندگاری میکاپ و تثبیت مواد آرایشی روی پوست کاربرد دارند. این محصولات، بافت مایع دارند و به صورت اسپری کردن روی پوست قابل استفاده هستند. شما می توانید از یک اسپری فیکساتور آرایشی حاوی SPF و ضد آفتاب برای تمدید ضد آفتابتان در طول روز استفاده کنید. در واقع شما با استفاده از این محصول کاربردی، هم ضد آفتابتان را تمدید می کنید و هم ماندگاری میکاپتان بیشتر می شود.

اگر پوست خشک و حساس دارید، استفاده از اسپری فیکس حاوی ضد آفتاب، یک انتخاب عالی برای افزایش طراوت و همچنین، تمدید ضد آفتابتان است.

حتما بخوانید: هر آنچه که باید درباره درمان آفتاب سوختگی بدانید + درمان خانگی

سخن آخر

یکی از مهمترین مواردی که باید برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب انجام دهید، تمدید ضد آفتاب روی پوست هر 2 ساعت یکبار است. یکی از مشکلاتی که برای تمدید ضد آفتاب وجود دارد، زدن ضد آفتاب پس از آرایش است. برای اینکه در فصل تابستان بتوانید ضد آفتابتان را به حفظ کیفیت آرایشتان تمدید کنید، ترفندهایی وجود دارد که در این مقاله، آنها را کاملا توضیح دادیم.

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید با استفاده از محصولات و روش های تمدید ضد آفتاب از روی آرایش، به راحتی ضد آفتابتان را در طول روز تمدید کنید؛ حتی زمانی که میکاپ کرده اید!

شما از چه روشی برای تمدید ضد آفتاب پس از آرایش استفاده می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: راهنمای محافظت از موها در  برابر آفتاب که احتمالا نمی دانستید!

سوالات متداول

چه پوست هایی باید در طول روز، ضد آفتابشان را تمدید کنند؟

شما با انواع جنس پوست (خشک؛ چرب، حساس، معمولی، مختلط) باید هر 2 ساعت یکبار، برای جلوگیری از کاهش تاثیر محافظتی ضد آفتاب، ضد آفتابشان را روی پوست تمدید کنند.

آیا زدن کرم پودر حاوی ضد آفتاب، برای تمدید ضد آفتاب از روی آرایش مناسب است؟

بله. اما توجه داشته باشید که کرم پودرها، بافت مایع و سنگینی دارند و اگر هر 2 ساعت یکبار، یک لایه از کرم پودر را روی پوست بزنید، جلوه ای کیکی و ماسیده شده روی پوست ایجاد کنند. بنابراین، استفاده از لوازم آرایشی پودری مانند پنکک و پودر فیکس، بهترین انتخاب است.

آیا کودکان نیز، نیاز به تمدید ضد آفتاب دارند؟

بله. پوست کودکان بسیار حساس و نازک بوده و در معرض آفتاب سوختگی قرار دارند. بنابراین، برای محافظت از پوست آنها در برابر آفتاب، باید از یک ضد آفتاب مناسب و از برندهای معتبر استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار، آن را تمدید کنید.

اگر پوست بدن و دست ها در معرض ضد آفتاب باشند، نیازی به تمدید ضد آفتاب وجود دارد؟

بله. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و لکه های حاصل از تابش مستقیم آفتاب، کرم ضد آفتاب دست ها و نقاطی که در معرض اشعه های مضر آفتاب هستند را هر 2 ساعت یکبار تمدید کنید.

چه روش دیگری از محافظت از پوست در برابر آفتاب با آرایش وجود دارد؟

استفاده از لوازم آرایشی حاوی SPF و ضد آفتاب، گزینه مناسبی برای آرایش کردن و محافظت از پوست در فصول گرم سال مانند تابستان است.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا