آرایشی

تفاوت پنکک چرب و خشک + روش استفاده آن برای انواع پوست!

پنکک چرب و خشک هرکدام برای یک نوع خاصی از پوست مناسب هستند. شما با توجه به نوع پوست خود باید پنکک مناسب را انتخاب کنید.

آیا از تفاوت پنکک چرب و خشک و کاربرد هر کدام اطلاعی دارید؟ 

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا از انتخاب پنکک مناسب با پوست و تاثیر آن در ایجاد نشدن جوش، اطلاعی دارید؟

شناخت انواع پنکک و تفکیک آنها بر اساس نوع پوست، می تواند کمک زیادی در سلامت ظاهری پوست و حتی پوشاندن کک و مک، جای جوش، عیب های پوستی صورت و موارد دیگر داشته باشد.

پنکک برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در خانم ها و جلوگیری از تعریق صورت و خراب شدن آرایش به کار می رود. در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به بررسی تفاوت پنکک چرب و خشک بپردازیم.

 

پنکک چیست؟

پنکک در واقع نوعی پودر کاملا فشرده شده است که برای طولانی تر کردن ماندگاری آرایش در صورت به کار می رود. از دغدغه های خانم ها هنگام آرایش، ماندگاری آن در شرایط گرما و فعالیت زیاد می باشد.

معمولا پس از گذشت مدت زمانی کم، آرایش صورت کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل برای ایجاد ماندگاری طولانی مدت و ثابت شدن آرایش، پنکک یکی از لوازم پرکاربرد می باشد.

انواع پنکک چرب و خشک
انواع پنکک چرب و خشک

 

انواع پنکک

آرایش صورت، جزو مواردی است که تمام خانم ها به آن اهمیت می دهند. به همین دلیل شناخت نوع لوازم آرایش و کاربرد هر کدام از آن، در زیباتر شدن چهره اهمیت زیادی دارد. برای پوشاندن مشکلات پوستی مثل جای جوش و فرورفتگی ها، حتما باید از پنکک و کرم های پوشاننده استفاده کرد. پنکک ها معمولا در دو مدل، چرب و خشک به بازار عرضه می شوند.

چگونه از پنکک استفاده کنیم؟

استفاده از مرطوب کننده

  1. پس از زدن مقداری از کرم پودر مناسب پوستتان بر روی صورت و تثبیت آن بر روی پوست، می توانید از پنکک استفاده نمایید.
  2. برای تثبیت بهتر پنکک بر روی پوست، توصیه می شود حتما از کرم مرطوب کننده قبل از زدن پنکک استفاده کنید. پنکک ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آنها برای یک نوع پوست مناسب است.
  3. افرادی که پوست خشکی دارند، حتما باید قبل از زدن پنکک از کرم مرطوب کننده استفاده کنند تا آرایششان به خوبی بر روی پوست تثبیت شود؛ زیرا پنکک بافت خشکی دارد و پوست را خشک تر می کند.
  4. پس از استفاده از کرم مرطوب کننده و جذب آن توسط پوست، می توانید از پنکک استفاده نمایید.
  5. معمولا پنکک برای پوست های خشک نامناسب است و آن را خشک تر می کند. اما استفاده از پنکک برای پوست های چرب به شدت توصیه می شود و چربی پوست را متعادل می کند.
استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از زدن پنکک چرب و خشک
استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از زدن پنکک

 

نکات مهم در انتخاب بهترین پنکک

در هنگام خرید پنکک باید به موارد زیر توجه نمایید:

  • نوع برند
  • کیفیت
  • رنگ پوست
  • تاریخ انقضا

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین پنکک، انتخاب رنگ آن می باشد. پنکک ها همانند کرم پودر در رنگ ها و تناژهای متنوعی در بازار عرضه می شوند. شما باید رنگ پنکک خود را متناسب با رنگ پوست انتخاب کنید.

رنگ انتخابی پنکک باید همیشه یک درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد. البته نوع آرایش نیز مشخص کننده انتخاب رنگ پنکک خواهد بود. در صورتی که از پنکک برای روشن تر شدن پوستتان استفاده می کنید، حتما باید از پنکک روشن استفاده نمایید.

نکات مهم در انتخاب پنکک چرب و خشک
نکات مهم در انتخاب پنکک چرب و خشک

 

اگر آرایشتان تیره و برنزه است، باید از پنکک برنزه کننده استفاده کنید. در نظر داشته باشید که رنگ پنکک نباید با رنگ پوستتان زیاد تفاوت داشته باشد. استفاده از برندهای معتبر، سلامت پوست شما را تضمین خواهد کرد.

از خرید پنکک های ارزان قیمت و بی کیفیت خودداری کنید، زیرا این محصولات به دلیل داشتن کیفیت پایین و ناسازگاری با پوست، سبب ایجاد مشکلاتی مثل لک و جوش خواهند شد. همچنین در زمان خرید این محصولات، حتما به تاریخ انقضا آن توجه کنید.

 

انتخاب پنکک مناسب با پوست

پنکک ها معمولا به دو صورت چرب و خشک در بازار موجود هستند.

پنکک چرب

پنکک های چرب برای پوست های خشک، انتخاب خوبی هستند. زیرا این پنکک ها از خشک شدن زیاد از حد پوست جلوگیری می کنند. اگر پوست چربی دارید، هرگز از پنکک چرب استفاده نکنید. این پنکک ها در هوای گرم سبب چرب شدن بیش از حد پوست می شوند و تعریق زیاد پوست مخصوصا در هوای گرم، بسیار آزاردهنده خواهد بود. این اتفاق سبب ایجاد جوش، مشکلات پوستی و آکنه می شود.

پنکک های چرب در طیف های رنگی گسترده ای وجود دارند و شما با توجه به رنگ پوست خود می توانید، رنگ پنکک مورد نظرتان را انتخاب نمایید. برای خرید پنکک چرب از بهترین مارک پنکک استفاده نمایید.

پنکک چرب و خشک، ویژگی های پنکک چرب
پنکک چرب و خشک، ویژگی های پنکک چرب

 

چگونه از پنکک چرب استفاده کنیم؟

پنکک چرب فقط باید برای پوست های خشک مورد استفاده قرار گیرند. قبل از استفاده از پنکک چرب، می توانید هم از کرم ضد آفتاب، کرم پودر و حتی مرطوب کننده استفاده نمایید. برای زدن پنکک های چرب، حتما باید از کرم و یا مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید.

چربی اضافی، سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست شده و به پوستتان آسیب می زند. برای ایجاد پوشانندگی مناسب و یکنواخت بر روی پوست، مقداری پنکک بر روی پوستتان بزنید. این کار را چند بار می توانید انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اگر پوست چربی دارید، هرگز از پنکک چرب استفاده نکنید.

پنکک خشک

پنکک های خشک برای افرادی که پوست چربی دارند، بسیار مناسب است. زیرا باعث می شود تا پوست به تعادل برسد. وجود چربی زیاد در پوست سبب ایجاد جوش و آکنه خواهد شد.

اگر پوست خشکی دارید، بهترین کار استفاده از کرم های مرطوب کننده قبل از پنکک می باشد. استفاده اشتباه از پنکک می تواند سبب ایجاد آسیب های پوستی همچون حساسیت و خشکی پوست شود. باید در نظر داشت که قبل از استفاده از پنکک می توان از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد و پوست شما در برابر اشعه های خورشید در امان خواهد ماند.

قبل از زدن پنکک خشک نیز می توان از انواع کرم های ضد آفتاب، کرم پودر و مرطوب کننده استفاده کرد. همچنین با توجه به نوع پوست می توان پنکک مورد نظر را انتخاب کرد. پنکک خشک سبب ایجاد بافتی یکدست و لطیف در پوست خواهد شد. برای خرید پنکک خشک، از بهترین مارک پنکک برای پوست های خشک استفاده کنید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره مراقبت از پوست چرب!

پنکک چرب و خشک، ویژگی های پنکک خشک
پنکک چرب و خشک، ویژگی های پنکک خشک

 

معایب و مزایا استفاده از پنکک چرب و خشک

معایب پنکک چرب

  • استفاده از پنکک چرب برای پوست های چرب، سبب ایجاد مشکلات پوستی و جوش خواهد شد.
  • نحوه مصرف و تعداد دفعات استفاده از پنکک می تواند در ایجاد عوارض، دخیل باشد.

مزایا پنکک چرب

  • پنکک چرب برای پوست های خشک بسیار مناسب است و از ایجاد هرگونه مشکلات پوستی و جوش جلوگیری می کند.
  • از برندهای معتبر آرایشی و باکیفیت استفاده کنید.
  • وجود ویتامین در برخی از پنکک های آرایشی برای پوست بسیار مفید است.
  • پنکک چرب، پوست را به طور کامل می پوشاند و قرمزی آن را محو می کند.
پنکیک چرب و خشک، مزایا و معایب
پنکیک چرب و خشک، مزایا و معایب استفاده از پنکک چرب

 

معایب پنکک خشک

  • اگر پنکک خشک کیفیت مطلوبی نداشته باشد و به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، سبب ایجاد عارضه خواهد شد.
  • این پنکک برای افرادی که پوست چربی دارند، بسیار مناسب بوده ولی برای پوست خشک، مناسب نیست و آن را خشک تر می کند.

مزایا پنکک خشک

یکی از مهم ترین فواید پنکک خشک، وجود ضد آفتاب در آن است و نیازی نیست قبل از استفاده از پنکک، ضد آفتاب بزنید. در صورتی که پنکک دارای ضد آفتاب نباشد، آن وقت باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

آبرسانی پنکک خشک به گونه ای است که به خشکی پوست کمک خواهد کرد. پنکک های چرب معمولا به شکل کرم پودر فشرده هستند و پنکک های خشک به شکل پودری می باشند و بافت و ساختارشان با هم متفاوت است.

پنکیک چرب و خشک، مزایا و معایب
پنکیک چرب و خشک، مزایا و معایب استفاده از پنکک خشک

 

چگونگی استفاده درست از پنکک

  • ابتدا موهای خود را به سمت بالا جمع کنید تا موهایتان به مواد آغشته نشود.
  • صورتتان را با شوینده مناسب پوست خود بشویید.
  • مرطوب کننده مناسب پوست خود را بزنید و صبر کنید تا جذب پوست شود.
  • برای طبیعی جلوه دادن آرایش، پد یا فرچه را کمی نم دار کنید و سپس به پنکک آغشته نمایید. در صورتی که دوست دارید، آرایش صورتتان معلوم باشد، اسفنج و فرچه را به صورت خشک به پنکک آغشته کرده و استفاده نمایید.
  • ابتدا اسفنج را به آرامی بر روی قسمت های وسیع پوست مانند پیشانی و گونه ها بزنید و سپس قسمت های دیگر صورت را با پنکک به خوبی بپوشانید.
  • در نهایت یک فرچه خشک را بر روی پوست بکشید تا پنکک حالتی صاف و یکدست به خود بگیرد. برای طبیعی جلوه دادن آرایش، برس را بر روی گردن خود نیز بکشید تا رنگ پوست گردن و صورت، یک دست و یکپارچه شود.

 

آیا می توان از کرم ضد آفتاب و پنکک آرایشی به طور همزمان استفاده کرد؟

بسیاری از بانوان از کرم های ضد آفتاب بعنوان پایه آرایش استفاده می کنند و سپس پنکک را بر روی پوست خود می زنند. این کار، اثر بخشی ضد آفتاب را کم می کند و سبب باز شدن منافذ پوستی می شود.

سعی کنید تا جای ممکن، از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که خاصیت کرم پودری داشته باشند تا نیازی به استفاده همزمان از کرم ضد آفتاب و پنکک نباشد. اگر پوستتان خیلی خشک است، حتما از یک کرم مرطوب کننده قبل از زدن پنکک استفاده کنید.

استفاده همزمان از پنکک چرب و خشک با کرم ضد آفتاب
استفاده از پنکک چرب و خشک با کرم ضد آفتاب

 

راهنمای خرید اینترنتی پنکک

اگر می خواهید پنککی بخرید که از کیفیت و اصل بودن آن مطمئن باشید، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه سین دخت مراجعه نمایید. فروشگاه سین دخت با داشتن تیم پشتیبانی و مشاوران متخصص در زمینه پوست و مو، می تواند در زمینه خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی به شما کمک کند.

این فروشگاه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و ارائه محصولات با کیفیت، بهترین گزینه برای خرید انواع پنکک های خشک و چرب با برندهای معتبر است.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد اگر پوستتان خشک است، برای اینکه پنکک بهتر بر روی پوست بنشیند، حتما از کرم مرطوب کننده فاقد چربی قبل از زدن پنکک استفاده نمایید. برای این کار لازم است تا صبر کنید، کرم مرطوب کننده به خوبی بر روی پوست بنشیند. این کار سبب می شود تا پنکک بر روی پوستتان نماسد و آرایشی طبیعی داشته باشید.

اگر پوست چربی دارید، استفاده از پنکک خشک و پودری به شما پیشنهاد می شود. اما اگر پوستتان خشک است، پنکک چرب مناسب پوست شماست. همچنین کرم پودرهای خشک و پودری، مانع از براق شدن سطح پوست خواهند شد.

در این مطلب سعی کردیم، تفاوت بین پنکک خشک و چرب را بررسی کنیم و مزایا و معایب هر کدام را به شما بگوییم.

شما چه نوع پوستی دارید، چرب یا خشک؟

آیا تا به حال تجربه استفاده از پنکک خشک و چرب را داشته اید؟

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا