آموزش

آموزش ست کردن آرایش با لباس | نکات جدید 2022!

چگونه آرایشمان را با رنگ لباس خود ست کنیم؟

آیا به ست کردن آرایش با لباس خود تا به حال فکر کرده اید؟ 

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

معمولا وقتی خانم ها می خواهند به مکان های مهم و رسمی بروند، ترجیح می دهند که رنگ لباسشان با آرایش صورت ست باشد. خانم ها پس از انتخاب لباس، به نوع و سبک آرایشی خود فکر می کنند که از چه رنگی باشد.

این که برای آرایشتان از چه رنگی استفاده کنید تا به لباستان بیاید، نیاز به تجربه کافی و دانش در حوزه مد و زیبایی است. اگر می خواهید بدانید که چه رنگ آرایشی با رنگ لباس شما هماهنگی دارد، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید.

حتما بخوانید:

راهنمای کامل چگونگی آرایش برای انواع فرم صورت!

ترتیب صحیح آرایش صورت به طور حرفه ای و ساده

رفع تیرگی و گودی زیر چشم با آرایش با ترفندهای آسان!

نکاتی در مورد چگونگی ست کردن آرایش با لباس

به کمک نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم، می توانید آرایش خود را با رنگ پیراهن به خوبی ست نمایید. این پیشنهادات برای محدود کردن خلاقیت و انتخاب شما نیست و با توجه به سلیقه شخصی می توانید از این پیشنهادات استفاده کنید.

پیشنهاد اول: استفاده نکردن دقیق از رنگ پیراهن در آرایش

نباید به صورت دقیق از رنگ پیراهنتان در آرایش استفاده کنید. به طور مثال اگر پیراهنتان سرخابی جیغ است، نباید رژ لب یا سایه چشمتان سرخانی جیغ باشد. بلکه باید از رنگ های تیره تر یا روشن تر از لباس خود استفاده کنید.

در این مدل پیشنهاد شده، تمامی رنگ ها از یک طیف هستند، اما یک رنگ نیستند و به همین دلیل هماهنگی های لازم به خوبی برقرار می شوند.

 

پیشنهاد دوم: ایجاد هارمونی مناسب در رنگ ها

نکته مهمی که رعایت کردن آن لازم است، ایجاد هماهنگی و هارمونی بین رنگ هاست. ایجاد هارمونی به این معنا نیست که مثلا همه چیز هم رنگ هم باشد یا سایه چشم خود را با رنگ لباس ست کنید.

منظور از ست کردن رنگ آرایش با رنگ پیراهن یعنی از رنگ هایی استفاده نماییم که همگی از یک طیف رنگی غالب باشند و به خوبی با یکدیگر تناسب و هارمونی داشته باشند.

ست کردن آرایش با لباس و ایجاد هارمونی در رنگ ها
ست کردن آرایش با لباس و ایجاد هارمونی در رنگ ها

 

پیشنهاد سوم: متعادل کردن آرایش

جالب است بدانید که صورت همه افراد دو نقطه مهم دارد که در کانون توجه است. این دو نقطه مهم، لب ها و چشم ها می باشند و کم تر کسی می تواند به صورت همزمان روی هر دو مورد تمرکز و توجه کند.

هماهنگ کردن رنگ، یکی از این قسمت ها با رنگ پیراهن کافیست. اگر رنگ رژ لبتان را با رنگ پیراهن خود ست کردید، دیگر نیازی به ست کردن رنگ سایه چشم با لباس نیست.

اگر چشم هایتان را غلیظ آرایش می کنید و سایه های پر رنگ می کشید، حتما از رژ لب های ملایم و نود استفاده کنید. اگر می خواهید از رژ لب های پر رنگ استفاده کنید، حتما آرایش چشم هایتان را ملایم کنید تا زیبایی صورتتان حفظ شود.

نکته چهارم: استفاده نکردن از رنگ موها در آرایش صورت:

به صورت کلی باید توجه کنید که نباید از رنگ دقیق موهایتان در آرایش صورت استفاده کنید. مثلا اگر رنگ موهایتان مسی رنگ است، اصلا نباید از رنگ سایه مسی رنگ برای آرایش چشم ها استفاده کرد. همچنین نباید رنگ پیراهن خود را مثل رنگ مویتان انتخاب نمایید.

 

چگونگی ست کردن انواع رنگ های آرایشی با رنگ لباس

در این بخش به معرفی پرکاربرد ترین رنگ ها برای آرایش صورت و همچنین نحوه ست کردن آنها با رنگ لباس خواهیم پرداخت:

ست کردن آرایش صورت با لباس طلایی

زمانی که لباس طلایی می پوشید، انتخاب سایه چشم های قهوه ای و طلایی گزینه مناسبی است. فقط لازم است تا با کشیدن یک خط چشم نازک و دنباله دار، آرایش خود را تکمیل کنید. استفاده از رژ لب قرمز نیز جلوه ای فوق العاده به لباس شما و آرایش صورتان می بخشد.

 

ست کردن رنگ آرایش با لباس مشکی

اگر لباستان مشکی است، کارتان بسیار راحت خواهد بود. زیرا رنگ مشکی به راحتی با هر سایه چشمی ست می شود. برای انتخاب سایه چشم، استفاده از سایه های اکلیلی و براق می تواند بسیار چهره شما را جذاب کند. همچنین استفاده از رژ لب قرمز با پیراهن مشکی می تواند تمام توجهات عموم را به شما هدایت کند.

ست کردن آرایش با لباس مشکی
ست کردن آرایش با لباس مشکی

 

ست کردن آرایش صورت با لباس قرمز

قرمز رنگی است که علاوه بر شارپ بودن، بسیار جذاب و گیراست. با چنین رنگی شما می توانید یک آرایش سبک و ملایم داشته باشید. استفاده از سایه های طبیعی، خاکستری و دودی بسیار تاثیرگذار است. اگر آرایش چشمتان ملایم باشد، رژ لب قرمز و لباس قرمز در کنار یکدیگر، زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند.

اگر آرایش چشم شما بسیار غلیظ و دودی است، بهتر است از رژ لب ملایم استفاده نمایید.

ست کردن آرایش با لباس قرمز
ست کردن آرایش با لباس قرمز

 

ست آرایش صورت با لباس کرم یا شیری

کرم جزو رنگ های خنثی به حساب می آید، به همین دلیل هنگام آرایش به خوبی می توانید از هر رنگی استفاده نمایید. اگر از رنگ های بسیار روشن و ملایم استفاده کنید، آرایشتان خوب نخواهد شد و صورت شما بی حال به چشم می آید.

برای ایجاد جذابیت بیشتر در چهره می توانید از رژ گونه هلویی استفاده کنید. رژ لب های رنگ مرجانی، رنگ های طبیعی و قهوه ای گزینه مناسبی برای ست کردن آرایش با این رنگ لباس می باشد.

در کل سعی کنید زمانی که از رنگ های کرم استفاده می کنید، آرایش خیلی ملایم و روشن نداشته باشید زیرا چهره را بی حال نشان می دهد.

ست کردن آرایش با لباس کرم و شیری
ست کردن آرایش با لباس کرم و شیری

 

با لباس نارنجی چه رژی بزنیم؟

برای ست کردن رنگ لباس نارنجی با آرایش صورت یا رژ لب، از طیف رنگی نارنجی روشن تر یا تیره تر از رنگ لباستان استفاده نمایید. در کنار لباس نارنجی رنگتان از رژ گونه تناژ هلویی می توانید استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری در استایل شما ایجاد شود.

ست کردن آرایش با لباس نارنجی
ست کردن آرایش با لباس نارنجی

 

آرایش با لباس نقره ای چگونه است؟

برای هماهنگ کردن آرایش صورت با لباس نقره ای لازم است تا از رنگ های سرد، سایه هایی به رنگ دودی و خط چشم هایی ضخیم استفاده کنید. افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، توصیه می شود از رژگونه صورتی ملایم استفاده نمایید.

اگر رنگ پوستتان گندمی و تیره است، رژگونه هلویی بزنید. برای انتخاب رنگ رژ لب استفاده از رنگ های صورتی، زرشکی مات و بنفش بسیار توصیه می شود.

ست کردن آرایش با لباس نقره ای
ست کردن آرایش با لباس نقره ای

 

آرایش مناسب با رنگ لباس بنفش

اگر رنگ لباستان بنفش است، می توانید از رژ گونه هایی به رنگ صورتی ملایم، گوشتی و قهوه ای استفاده نمایید. اگر از سایه چشم نقره ای و قهوه ای در کنار رژ لب صورتی یا بنفش می خواهید استفاده کنید، ترکیب فوق العاده و هماهنگی با رنگ لباستان خواهد داشت.

ست کردن آرایش با لباس بنفش
ست کردن آرایش با لباس بنفش

 

آرایش مناسب با لباس قهوه ای

برای ست کردن لباس قهوه ای خود می توانید از سایه چشم هایی با رنگ آجری، قهوه ای روشن، بژ، کرم و طلایی استفاده نمایید. همچنین برای انتخاب رژ لب، رنگ هایی همچون قهوه ای روشن، نارنجی کمرنگ و آجری بهترین گزینه هستند.

ست کردن آرایش با لباس قهوه ای
ست کردن آرایش با لباس قهوه ای

 

با لباس آبی چه سایه ای بزنیم؟

اگر می خواهید پیراهن آبی بپوشید، نباید رژ گونه تیره بزنید. همچنین رنگ رژ لب و رژ گونه شما باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. استفاده از رژ لب هایی با رنگ خنثی و طبیعی با رنگ لباس آبی، چهره شما را جذاب تر نشان می دهد.

برای آرایش چشم ها همچنین می توانید از سایه چشم آبی و خط چشم استفاده نمایید تا چشمانتان جذاب تر دیده شود.

ست کردن آرایش با لباس آبی
ست کردن آرایش با لباس آبی

 

با لباس سبز چه سایه ای بزنم؟

برای ست کردن لباس سبز با آرایش خود می توانید از همان رنگ، تیره تر یا روشن تر از آن را برای سایه چشم خود انتخاب نمایید. در قسمت بیرونی سایه چشم می توانید از یک خط سبز یشمی برای فید کردن کل سایه چشمتان استفاده نمایید و یا از آن برای سایه زیر چشم استفاده کنید.

رژ لب های آجری روشن، نارنجی مات کمرنگ یا روشن انتخاب فوق العاده ای برای ست کردن با لباس سبز هستند.

ست کردن آرایش با لباس سبز
ست کردن آرایش با لباس سبز

 

ست کردن لباس صورتی با رنگ آرایش

بهترین رنگ هایی که می توانید با لباس صورتی رنگ ست کنید، سایه چشم های صورتی، دودی و نقره ای است. این رنگ ها در ترکیب با مداد چشم و خط چشم مشکی بسیار فوق العاده به نظر می رسند.

برای رژ لب زدن بهتر از طیف رنگی صورتی استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که این هارمونی، رنگ آرایش شما را بسیار جذاب خواهد کرد.

ست کردن آرایش با لباس صورتی
ست کردن آرایش با لباس صورتی

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، به طور کلی هماهنگی بین رنگ لباس و رنگ آرایش صورت قواعد و مسائلی است که اگر بدانید خیلی راحت ظاهری فوق العاده برای خود به وجود می آورید.

در نهایت باید بگوییم که به طور کلی هماهنگ کردن رنگ آرایش صورت با رنگ لباس، هنری است که اگر به قواعد آن آگاهی داشته باشید و از مجموعه ای از اصول نیز پیروی نمایید، به خوبی در میهمانی ها بسیار می درخشید. به همین علت ممکن است که تنها با ایجاد یک تغییر کوچک، زیبایی کلی شما تحت تاثیر قرار گیرد.

به عنوان مثال رنگ هایی که در آرایش صورت خود استفاده می کنید باید با رنگ لباس شما هارمونی داشته باشد و از یک طیف رنگی باشد. اما نباید دقیقا همان رنگ باشد.

برای آرایش صورت نیز می توانید یکی از دو مرکز توجه، یعنی چشم یا لب را با رنگ پیراهن و لباس خود هماهنگ کنید. این بدین معناست که رنگ سایه یا رژ لب شما باید با رنگ لباس شما هارمونی کامل داشته باشد.

شما برای ایجاد هارمونی بیشتر در آرایش و لباستان چه کاری انجام می دهید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا