آموزش

علت ماسیدن آرایش، کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر چیست؟

چرا کرم پودر روی صورت می ماسد؟

آیا دلیل ماسیدن آرایش روی صورت را می دانید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا می دانید برای جلوگیری از ماسیدن آرایش چه باید کرد؟

همان طور که می دانید کرم پودر وسیله ای کاربردی برای پوشاندن لک و یکدست کردن پوست است و در بین خانم محبوبیت ویژه ای دارد. کرم پودر و ضد آفتاب معمولا به عنوان زیرساز آرایش و پایه آرایش استفاده می شود، به همین دلیل هنگام استفاده از آن لازم است تا به موارد مهمی توجه کنید تا کرم روی پوستتان ماسیده نشود.

در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به علت ماسیدن آرایش، کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر چیست؟ بپردازیم.

 

حتما بخوانید:

آموزش زیرسازی آرایش صورت برای یک میکاپ بی نقص!

آرایش صورت حرفه ای با لوازم آرایشی نوت!

علت ماسیدن آرایش

گاهی اوقات افراد برای اینکه جوش و لک های صورت خود را بپوشانند، به طور اشتباه از کرم های آرایشی و ضد آفتاب استفاده می کنند. در ادامه به بررسی مواردی که باید قبل از زدن کرم های آرایشی توجه کنید، می پردازیم.

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

یکی از دلایلی که ممکن است کرم آرایشی روی پوست نخوابد، این است که کرم را به درستی روی پوست استفاده نمی کنید. برای زدن کرم پودر لازم است تا این کار را از وسط صورت شروع کنید و کم کم به سراغ اطراف صورت بروید و سپس آن را پخش کنید.

یعنی ابتدا قسمت های پهن صورت را کرم بزنید و بعد به سراغ قسمت های ظریف تر بروید.

پس از زدن کرم پودر، نوبت به استفاده از کانسیلر می رسد. قسمتی که با کرم پودر صورت خود را پوشانده اید، مانع از چروک شدن کانسیلر می شود و همچنین تیرگی دور چشم را به کمک براش های نوک تیز یا بیوتی بلندرها می توانید از بین ببرید.

جلوگیری از ماسیدن آرایش روی پوست
جلوگیری از ماسیدن آرایش روی پوست

 

ماسیدن آرایش و استفاده نکردن از پرایمر

پرایمر یک وسیله حرفه ای برای زیرسازی آرایش است و به کمک آن می توان منافذ پوست را پوشاند. افرادی که از پرایمر استفاده نمی کنند، آرایششان ماسیده می شود و خوب روی پوست نمی نشیند. همچنین پرایمر موجب افزایش ماندگاری آرایش روی صورت می شود.

جلوگیری از ماسیدن آرایش با استفاده از لوازم آرایش بر پایه آب

برای داشتن یک آرایش ساده و ملایم باید از مواد آرایشی استفاده کنید که بر پایه آب است نه روغن. مواد آرایشی که بر پایه روغن است، در فصول گرم سال روی پوست حالت ماسیده پیدا می کند و آرایش را خراب می کند. اگر از مواد آرایشی بر پایه چربی استفاده می کنید حتما سعی کنید مدت زمان کمی آن را روی پوست نگه دارید.

جلوگیری از ماسیدن آرایش با استفاده از کرم های بر پایه آب
جلوگیری از ماسیدن آرایش با استفاده از کرم های بر پایه آب

 

ماسیدن آرایش، استفاده از یخ روی پوست قبل از آرایش

یکی از علت های ماسیدن کرم ضد آفتاب و پوسته پوسته شدن پوست، باز بودن منافذ پوستی است. برای جلوگیری از این مشکل باید بعد از شستشوی صورت با شوینده مناسب، یک قالب یخ را به صورت مستقیم روی صورت بگذارید و سپس پوست را به کمک آن ماساژ دهید.

پس از این کار اجازه دهید تا پوست در دمای محیط خشک شود و خودتان پوستتان را با دستمال خشک نکنید. این کار موجب می شود تا یک زیرسازی مناسب روی پوست انجام داده باشید و همچنین آرایش برای مدت بیشتری روی پوست شما ماندگاری داشته باشد. استفاده از یخ باعث می شود تا کرم روی پوست گلوله نشود و به خوبی روی پوست بنشیند.

 

استفاده از کرم پودر مناسب با تیپ پوستی

در نظر داشته باشید که اگر کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کنید علاوه بر ماندگاری بیشتر آن روی پوست، این کار موجب می شود تا کرم روی پوست شما نماسد. رعایت این مسئله موجب می شود تا آرایش صورتتان طبیعی شود.

اگر پوستتان چرب است حتما به مواردی همچون oil free و matt توجه کنید، زیرا باعث می شود تا پوستتان براق نشود و جوش نزند. اگر پوستتان خشک است، باید کرم پودری انتخاب کنید که کمبود رطوبت پوستتان را جبران کند و پوست را شاداب و لطیف نشان دهد.

ماسیدن آرایش با استفاده از کرم پودر مناسب با تیپ پوستی
ماسیدن آرایش با استفاده از کرم پودر مناسب با تیپ پوستی

 

زدن مرطوب کننده قبل از آرایش

زیرسازی آرایش یکی از مهم ترین مواردی است که فرد باید به آن توجه کند، به همین دلیل تمیز و مرطوب بودن پوست خیلی مهم است. ابتدا صبر کنید تا کرم جذب پوستتان شود و سپس کرم مورد نظر را روی پوست بزنید. برای اینکه آرایشتان مدت بیشتری روی صورتتان بنشیند، لازم است تا از کرم مرطوب کننده حتما استفاده کنید.

 

استفاده از فرچه به جای انگشت دست

بسیاری از خانم ها برای زدن کرم پودر و ضد آفتاب از اسفنج یا دست استفاده می کنند که کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا این کار باعث می شود تا یک لایه ضخیم روی پوست تشکیل شود.

بهترین وسیله برای پخش کرم پودر روی صورت که از ماسیدن آن جلوگیری کند، یک براش بزرگ و مناسب است تا کرم به شکل یکنواخت روی پوست پخش شود.

همچنین با استفاده از براش های آرایشی می توانید چربی کرم پودر را بگیرید و میزان کم تری از کرم آرایشی یا ضد آفتاب استفاده کنید.

 

استفاده از کرم پودر به مقدار مناسب

زمانی که یک لایه ضخیم از کرم پودر را روی صورت خود می زنید، در پوستتان حالتی غیر طبیعی ایجاد می شود. همچنین زمانی که لایه زیادی کرم روی صورتتان باشد، با حرکت عضلات صورت، چین و چروک ها و خطوط روی پوست بیشتر مشخص می شود و اصلا جالب نیست.

استفاده از کرم پودر به صورت متعادل، پوست شما را طبیعی جلوه می کند و چین و چروک صورت را طبیعی تر نشان می دهد.

ماسیدن آرایش و به اندازه استفاده کردن از کرم پودر
ماسیدن آرایش و به اندازه استفاده کردن از کرم پودر

 

لایه برداری و اسکراب پوست

یکی از دلایلی که ممکن است کرم پودر روی صورت بماسد، این است که احتمالا پوستتان ضخیم شده است. برای رفع این کار لازم است تا پوست خود را لایه برداری کنید و پس از آن حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

استفاده از لوازم آرایش ضد آب

رطوبت موجود در هوا و همچنین تعریق بدن نیز موجب می شود تا آرایش روی صورتتان بماسد؛ بنابراین بهتر است از مدا چشم، ریمل، پنکک و کرم پودر ضد آب استفاده نمایید.

استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش یا پودر فیکس

برای تثبیت بهتر آرایش روی صورت در مجالس و مکان های مهم حتما از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید تا کرم پودر و کانسیلر روی پوستتان آب نشود و نماسد.

برای آرایش در محیط های کاری و روزانه نیازی به استفاده از اسپری تثبیت کننده نیست.

استفاده از تثبیت کننده برای جلوگیری از ماسیدن آرایش
استفاده از تثبیت کننده برای جلوگیری از ماسیدن آرایش

 

استفاده از اسپری آب صورت

اسپری آب برای آماده سازی پوست قبل از آرایش و همچنین تازه کردن آرایش کاربرد دارد. اسپری آب التهاب سطح پوست را از بین می برد و سطح آن را برای استفاده از انواع پنکک و کرم آماده می کند.

این محصول دارای خاصیت رطوبت رسانی، ترمیم کنندگی و التیام بخش است. در صورت نداشتن اسپری آب، مقداری گلاب را درون شیشه اسپری بریزید و روی پوست خود اسپری کنید.

جلوگیری از ماسیدن آرایش با استفاده از لوازم آرایش جامد

لوازم آرایشی مایع در فصول گرم سال در اثر تعریق زیاد ممکن است سبب ماسیده شدن صورت شود. یکی از دلایل ماسیده شدن آرایش و ضد آفتاب روی صورت این است که از لوازم آرایش مایع و بدون پایه روغن استفاده می کنید. در فصل تابستان بهتر است از پنکک و مواد آرایشی جامد استفاده نمایید.

 

استفاده از دستمال مرطوب

بعضی از خانم ها وقتی صورتشان عرق می کند، ممکن است آرایششان بریزد؛ به همین دلیل مجدد آرایش خود را تجدید می کنند. این کار آرایش صورت شما را بدتر می کند. بهترین کار این است که عرق ص

 

ورت و چربی پوست را به کمک یک دستمال مرطوب به صورت ضربه ای تمیز کنید و اصلا آن را روی صورت نکشید.

استفاده از دستمال مرطوب برای جلوگیری از ماسیدن آرایش
استفاده از دستمال مرطوب برای جلوگیری از ماسیدن آرایش

 

دلیل ماسیدن آرایش و کانسیلر روی صورت

دلیل ماسیدن کانسیلر در اطراف چشم، خشکی پوست است. به همین دلیل بهتر است از پرایمرهای مخصوص صورت و چشم بر پایه آب حتما استفاده کنید. پرایمر یک بیس پایدار و خوب روی پوست ایجاد می کند و در برابر گرما تاثیر منفی روی پوست نمی گذارد.

قبل از کانسیلر بهتر است ابتدا از پرایمر استفاده کنید و سپس کانسیلر بزنید. به کمک این روش دیگر کانسیلر شما روی پوست نمی ماسد.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، ماسیدن آرایش، کرم ضد آفتاب و کانسیلر روی صورت دلایل زیادی دارد. با رعایت نکردن برخی نکات همچون استفاده از کرم پودر روی پوست به مقدار زیاد، استفاده از لوازم آرایش های چرب، لایه برداری نکردن صورت و موارد دیگر که در بالا اشاره شد، آرایش شما به شکل ماسیده در می آید.

برای جلوگیری از این مشکل حتما موارد گفته شده را رعایت کنید تا آرایشی جذاب و حرفه ای داشته باشید.

شما برای جلوگیری از ماسیده شدن آرایش خود، چه کاری انجام می دهید؟

5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا