مقالات

 ترفندهایی برای گریم صورت که شاید ندانید!

چطور حرفه ای و ساده گریم کنیم؟ (تاریخ به روز رسانی: 1401/02/07)

گریم صورت می تواند چهره افراد را جذاب تر کند و عیب های احتمالی صورت مانند کج بودن بینی یا لب، فروفتگی های زیر چشم به کمک گریم صورت به طور کامل برطرف شود. اما چطور حرفه ای گریم صورت انجام دهیم؟ گریم صورت شامل چه بخش هایی است؟ با سیندخت همراه باشید تا نکات مهم در گریم صورت را باهم بررسی کنیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

تصویر آموزش گریم صورت

برای گریم صورت به کمک کانتور باید از دو سایه برای پایه آرایش صورت خود استفاده کنید:

  1. سایه ای  روشن تر از پوست خود
  2. سایه ای تیره تر از پوستتان

برای کانتور کردن و گریم صورت نباید از سایه ای هم رنگ پوست استفاده کنید.

دو روش مهم و اصلی برای طراحی پایه گریم صورت وجود دارد:

  • لولایت: کم رنگ کردن
  • هایلایت: برجسته و پر رنگ کردن

برای گریم صورت اگر بخواهیم بخش هایی از صورت چندان مشخص نباشند، به کمک لولایت آن قسمت ها را تیره تر می کنیم. اما برای برجسته نشان دادن بخش های دیگر مثل گونه ها از هایلایت استفاده می کنیم تا به چشم بیاید.

 

تصویر آموزش گریم صورت

 

برای هایلایت گریم صورت هم می توانید از سایه ها و رنگ های مات استفاده کنید، هم درخشان و براق.

بینی و گریم صورت

بینی از هفت بخش تشکیل شده است:

  • بخش A: کمی گودی دارد. گاهی خط اخم نیز در این بخش معلوم است.
  • بخش B: تیغه بینی (بخش برجسته بینی)
  • بخش C: در دو طرف تیغه بینی است.
  • بخش D: این قسمت روی دو پره بینی است.
  • بخش E: نوک بینی

گریم بینی کشیده و بلند

اگر برای گریم صورت می خواهید بینی شما کوتاه تر دیده شود، زیر نوک بینی (یعنی بخش E) سایه عمیق و تیره به کار ببرید. سپس آن را از سمت نوک بینی به طرف بالا پخش نمایید.

سپس تیغه بینی (B) را به کمک فن روشن تر کنید. اگر از سایه یا رنگ تیره در بخش بالای بینی (A) استفاده نمایید، بینی را می توانید کوتاه تر کنید.

گریم بینی نوک تیز

در گریم صورت بهتر است نوک بینی تیز را کمی گرد کنید. نوک بینی، گریم 3 بعدی انجام دهید و بخش B را کامل محو کنید.

گریم بینی پهن

قسمت های C  را سایه بزنید و قسمت B را روشن کنید. با این روش می توانید پهنای بینی را کم کنید تا بینی باریک تر به نظر بیاید.

گریم بینی منحرف به یک طرف و کج

بخش های برآمده و برجسته استخوان بینی را بهتر است تیره نمایید و قسمت تیغه بینی را روشن کنید.

تصویر آموزش گریم صورت

فک و گریم صورت

برای لولایت و گریم صورت، بخش زیر فک تا خط فک را سایه تیره تر  بزنید و تا بخش ارتباطی فک با گردن، این کار را ادامه دهید. برای دیده نشدن این خط با قلمویی تمیز زیر گردن و فک را برس بزنید.

بعد بخش بالای فک را برجسته و هایلایت کنید و با نواحی اطراف آن به جز چانه هم رنگ نمایید. اطراف چانه را رنگ نزنید. زیرا قصد دارید طرفین فک پایین برجسته شود. اگر شما نواحی چانه را رنگ و هایلایت کنید، چانه به سمت جلو و بزرگ تر به نظر می رسد.

گریم چشم

گریم صورت و آرایش چشم در دو مرحله می تواند انجام بگیرد. ابتدا به کمک لولایت روی چروک ها و پلک چشمتان سایه بزنید و به خوبی آن را هم رنگ کنید. بعد زیر ابرو را با قلم مو برجسته و هایلایت نمایید.

تصویر آموزش گریم صورت

خرید انواع کانتور و کانسیلر

گریم گونه

برای گریم صورت در قسمت گونه بهتر است رژ گونه زدن را از سیب گونه شروع کنید. ابتدا با دهان بسته لبخند بزنید، مشاهده می کنید قسمت هایی از گونه شما برجسته می شود. اکنون بخش های برجسته را رژ گونه بزنید. سپس رژ گونه را تا خط رویش مو پخش کنید تا طبیعی به نظر برسید.

برای رژ گونه زدن باید با حرکت های نیمه هلالی روی استخوان گونه، رژ گونه را پخش کنید. رژ گونه بهتر است کمتر زده شود و تا پره بینی نباید برسد.

در گریم صورت به کمک سایه های تیره و روشن می توانید عیب های صورت را بپوشانید و ظاهری جذاب تر ایجاد کنید. اگر صورتی مربعی شکل دارید، توصیه می کنیم برای گریم صورت، گوشه های چهره را نرم کنید تا صورت گرد شود.

اگر صورتی لاغر و کشیده دارید، می توانید شقیقه ها را کمی تیره کنید. افرادی که صورت گرد دارند، برای لاغرتر شدن چهره می توانند روی استخوان گونه را کمی رژ گونه بزنند.

تصویر آموزش گریم صورت

رنگ رژ گونه

گریم صورت به رنگ رژ گونه نیز بستگی دارد. برای پوست هایی که رنگ پریده هستند از رژ گونه صورتی استفاده نمایید. افرادی که پوست تیره دارند، رنگ های نارنجی یا ترکیب طلایی و نارنجی برای آنها مناسب تر است.

برای گریم صورت رژ گونه را حرفه ای بزنید!

بخش های بالای استخوان گونه را به کمک سایه روشن تر از پوست خود روشن تر کنید. قسمت بالای گونه تا زیر چشم باید کمی روشن تر باشد.

تصویر آموزش گریم صورت

 

نحوه گریم لب

ابتدا کمی بالم لب به لب ها بزنید تا لب ها مرطوب شوند و خشک نباشند. اگر لب ها پوسته پوسته بود، می توانید ابتدا اسکراب مناسب لب استفاده نمایید. سپس بالم لب بزنید. اجازه دهید بالم لب کمی جذب لب ها شود. اکنون کانسیلر بزنید.

با کمک مداد لب هم رنگ رژلب خود، خط لب بکشید و فرم دلخواهتان را روی لب ایجاد نمایید. سپس داخل لب را نیز را با مداد لب پر نمایید. برای برجسته به نظر رسیدن لب بهتر است قسمت هفت لب را با هایلایتر روشن نمایید. همچنین، بخش مرکزی زیر لب پایین را تیره نمایید. کمی وسط لب را روشن تر نمایید. درنهایت می توانید از براق کننده لب استفاده کنید.

نحوه گریم لب
مراحل گریم لب

گریم صورت و استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر برای گریم صورت می تواند گریم صورت را درخشان تر و شاداب تر کند. روی نواحی زیر بهتر است هایلایتر بزنید:

  • روی تیغه بینی
  • نوک بینی
  • روی استخوان ابرو
  • گوشه داخلی چشم
  • مرکز پیشانی
  • فرورفتگی بالای لب
  • مرکز چانه
  • بالای استخوان گونه

گریم پیشانی

اگر پیشانی تان بلند است، خط رویش موها بهتر است تیره شود. اگر پیشانی شما کوتاه است، توصیه می کنیم خط رویش موها را روشن تر و هایلایت نمایید. برای پیشانی های پهن، تیره کردن گیجگاه مناسب ترین روش است. گیجگاه در پیشانی باریک باید روشن شود.

مراحل گریم صورت به ترتیب

برای یک گریم صورت حرفه ای و ساده می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تشخیص نوع پوست: شناخت نوع پوست در انتخاب ابزار آرایشی برای گریم صورت بسیار مهم است. اگر پوست چرب باشد، بهتر است با یک تونر مخصوص پوست چرب ابتدا پوست را پاک نمایید. پوست خشک نیاز به آبرسانی بیشتر دارد تا مواد آرایشی به خوبی روی پوست قرار بگیرید.
  2. آماده سازی پوست برای گریم صورت: بهتر است از تمیز بودن پوست خود مطمئن باشید. توصیه می کنیم با یک شوینده مناسب ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید.
  3. زیرسازی گریم صورت: پرایمر آبرسان بهترین گزینه برای زیرسازی گریم صورت است. پس از شستن صورت، پرایمر بزنید. این کار کمک می کند کرم پودر بهتر روی پوست قرار بگیرد و ازسلامت پوست نیز محافظت کنید.
  4. کانسیلر بزنید: در این مرحله، روی جای جوش، تیرگی های صورت و اطراف چشم، کک و مک و انواع دیگر لک کانسیلر بزنید. روی تیرگی ها بهتر است کانسیلر نارنجی و روی قرمزی و جای جوش کانسیلر سبز بزنید. کانسیلر نارنجی روی تیرگی اطراف چشم بزنید. سپس کانسیلر استخوانی یا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان روی کانسیلر نارنجی بزنید.
  5. با آرایش چشم شروع کنید: ابتدا گریم یک چشم را تمام کنید. سپس با توجه به چشمی که گریم کردید، گریم چشم دوم را آغاز نمایید تا گریم هردو چشم متناسب با هم باشد.
  6. کرم پودر بزنید: رنگ کرم پودر را برای گریم صورت با امتحان کردن روی پوست گردن انتخاب نمایید. کرم پودر را روی صورت به صورت نقطه نقطه قرار دهید. سپس با کمک قلموی مخصوص زدن کرم پودر یا پد تخم مرغی مرطوب به خوبی کرم پودر را به آرامی و به صورت ضربه ای پخش نمایید. این مرحله به کمک پد باید به درستی و مکرر انجام گیرد تا کرم پودر به طور یکنواخت پخش شود.
  7. کانتور کنید: در این مرحله از گریم صورت، زاویه سازی را انجام دهید.
  8. رژ گونه بزنید: اگر گونه ها صاف است، رژ گونه بهتر است روی سیب گونه زده شود. اما اگر صاف نیست، در گریم صورت، پیشنهاد می کنیم رژ گونه را بالای استخوان گونه بزنید تا صورت زاویه دار شود.
  9. هایلایتر بزنید: در مرحله آخر گریم صورت، به کمک هایلایتر صورت را درخشان و شاداب نمایید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی استفاده از کانتور و کانسیلر

آموزش برجسته کردن لب با آرایش

نحوه آرایش صورت دخترانه

نکته آخر

گریم صورت را می توانید به کمک نکاتی که در این مطلب مطرح کردیم به راحتی انجام دهید. کافی است با سایه تیره و روشن و راهنمای پیش رو کار خود را آغاز کنید. با سایه تیره نقاطی که لازم است بپوشانید (مانند تیره کردن بخش غبغب یا دو طرف بینی های پهن) و با سایه روشن نقاطی را برجسته کنید (مانند بالای گونه و زیر چشم).

2.5/5 - (4 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا