مقالات

کرم ضد آفتاب خوب چی بخریم؟

کرم ضد آفتاب های گوناگون در بازار وجود دارد. اما کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما کدام است؟ آیا با پزشک خود برای شناخت نوع پوست و بهترین کرم ضد آفتاب مشورت کرده اید؟ هر پوستی با توجه به چربی یا خشکی پوست به کرم ضد آفتاب خاص خود نیاز دارد. کرم ضد آفتابی که بتواند هم در برابر آفتاب از پوست شما محافظت کند، هم به پوستتان آسیب نزند. با سیندخت همراه باشید تا از کرم ضد آفتاب خوب برایتان بگوییم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

 

 

چه کرم ضد آفتابی بخرم؟

کرم ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم یا روی مناسب است؛ چراکه در مقابل طیفی وسیع از اشعه UVA از پوستتان محافظت می کند. همچنین، کرم ضد آفتاب خوب باید سبک باشد تا راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

ویژگی های کرم ضد آفتاب خوب:

** محافظت از پوست در برابر دو اشعه UVA و UVB

**‌بدون مواد معطر

**‌فاقد چربی

** ‌غیرکومدون زا برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست

** دارای spf اس پی اف 30 یا بیشتر

** بدون پارابن

 

 

اس پی اف (SPF) کرم ضد آفتاب چیست؟

SPF اس پی اف چیست؟ درحقیقت، به میزان زمانی گفته می شود که می توانید در برابر نور آفتاب قرار بگیرید و دچار آفتاب سوختگی نشوید؛ برای مثال، SPF اس پی اف 30 به شما این امکان را می دهد که 30 برابر بیشتر در مقابل آفتاب قرار بگیرید، البته نسبت به زمانی که لایه حفاظتی روی پوست شما نیست!

آیا تنها داشتن کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست کافی است؟

مواردی وجود دارد که با توجه به آنها اثر کرم های ضد آفتاب کاهش می یابد یا از بین می رود:

**‌ شستن صورت و تعریق پوست

** استفاده همزمان کرم آرایشی با ضد آفتاب

**‌ سابقه سرطان پوست در خانواده

** مصرف داروهایی مثل آنتی بیوتیک یا محصولاتی با ترکیب رتینول

کرم ضد آفتاب چند کاره

کرم ضد آفتاب هایی هم در بازار وجود دارد که علاوه بر محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب مانند کرم پودرها رنگ پوست را نیز تغییر می دهد. درحقیقت،‌ همان کرم ضد آفتاب هایی محسوب می شود که با نام «کرم ضد آفتاب های رنگی» معروف است. بسیاری از کرم های آرایشی نیز حاوی ضد آفتاب است.

کرم ضد آفتاب رنگی

همان طور که پیش از این گفتیم کرم ضد آفتاب رنگی مانند کرم های آرایشی می کند و رنگ پوست شما را نیز تغییر می دهد.

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

برای انتخاب کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا توصیه می کنیم ابتدا نوع پوست خود را در نظر بگیرید؛ برای مثال،‌ اگر پوست شما چرب است،‌ چرب بودن کرم ضد آفتاب هم می تواند اثر پوشانندگی آن را کمتر کند؛ ‌چراکه تجمع چربی ها می تواند کرم را پاک کند و میزان آن را کاهش دهد. پس ممکن است کرم ضد آفتاب دوستتان برای پوست شما مناسب نباشد.

کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس

اگر آکنه یا جوش می زنید، ‌کرم ضد آفتاب هایی را استفاده کنید که روی آنها برچسبی با مضمون «مناسب پوست حساس یا دارای آکنه» وجود داشته باشد.

برخی از کرم های ضد آفتاب نیز با برخورداری از ترکیبات گیاهی مثل شیرین بیان می توانند لک ها را نیز محو کنند و تغییر رنگ یا موضوع هایپرپیگمنتیشن پوست را کمتر کنند.

اگر از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان مطمئن نیستید، توصیه می کنیم تعدادی کرم ضد آفتاب را با توجه به تجویز پزشکتان تهیه کنید. هر روز از هر کدام کمی استفاده نمایید و اثر آن را ببینید. اگر پوستتان حساسیت نشان نداد، می توانید با خیال راحت از کرم ضد آفتابتان استفاده کنید.

ضد آفتاب مینرال چیست؟

ضد آفتاب مینرال یکی از کم عارضه ترین نمونه های ضد آفتاب محسوب می شود. ضد آفتاب مینرال حاوی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید است. همین امر کرم ضد آفتاب مینرال را در شمار سالم ترین و بهترین ضد آفتاب ها قرار داده است.

ویژگی های کرم ضد آفتاب های مینرال

** کم عارضه ترین ضد آفتاب با قدرت حفاظت از پوست در برابر آفتاب

**‌غیر قابل تجزیه و تغییر شکل در مقابل نور آفتاب

**‌ محافظت از پوست در مقابل اشعه UVA  (علت اصلی چروک پوست و سرطان)

** حاوی زینک اکساید (مهم ترین ترکیب برای حفاظت از پوست در مقابل آفتاب)

نکته آخر

کرم ضد آفتاب مورد نظرتان را می توانید با مطالعه مطلب پیش رو در مجله سیندخت انتخاب و خریداری کنید. کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین کرم ها برای محافظت از پوستتان در برابر اشعه آفتاب است. البته با وجود استفاده از ضد آفتاب توصیه می کنیم پوست خود را در معرض آفتاب قرار ندهید. آفتاب می تواند به راحتی موجب سوختگی پوست، ایجاد لک، پیری زودرس و انواع حساسیت های پوستی شود. شما از چه کرم ضد آفتابی استفاده می کنید؟

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا