مقالات

تفاوت پنکک و کرم پودر | کاربرد هرکدام + مزایا و معایب!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تفاوت پنکک و کرم پودر چه می باشد؟ یا هر یک برای چه نوع پوستی مناسب است؟

آیا تفاوت پنکک و کرم پودر را می دانید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

همان طور که می دانید کرم های آرایشی از جمله لوازم مهم و کاربردی هستند که در کیف لوازم هر خانمی پیدا می شود. این کرم ها پوست صورت را یکدست و زیبا می کنند و همچنین آرایشی زیبا برایتان به ارمغان می آورند.

کرم های آرایشی دارای دو نوع، پنکک و کرم پودر هستند. اگر می خواهید تفاوت و کاربرد این دو محصول را بدانید، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی تفاوت پنکک و کرم پودر | کاربرد هرکدام + مزایا و معایب آنها بپردازیم.

حتما بخوانید:

بهترین کرم پودرهای جهان را می شناسید؟

کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟

بهترین کرم پودر برای پوست چرب + نقد و بررسی!

کرم پودر و پنکک چه کاری روی صورت انجام می دهند؟

پنکک و کرم پودر جزو لوازم کاربردی آرایش صورت به حساب می آیند و پوست شما را بسیار صاف می کنند. از آنجایی که برخی از بانوان نمی دانند کرم پودر بهتر است یا پنکک، در ادامه به بررسی این دو محصول می پردازیم تا با توجه به نیازتان به انتخاب این محصول بپردازید.

کرم پودر چیست؟

  • کرم پودر، به صورت مایع است و رنگی کرمی دارد. کرم پودر دارای بافتی کرمی و مرطوب است و همچنین بافت سنگین تری نسبت به پنکک های آرایشی دارد.
  • کرم پودرها در 3 نوع چرب، مایع و نیمه چرب موجود هستند و می توانید از آنها به عنوان یک زیر ساز آرایش صورت استفاده نمایید.
  • کرم پودرها به خوبی جای لک و جوش های شما را می پوشانند و پوستی صاف و یکدست برایتان به ارمغان می آورد.

 

پنکک چیست؟

پنکک مثل کرم پودر نوعی کرم ضروری و محبوب در کیف آرایش خانم ها به حساب می آید و بیشتر خانم ها با آن آشنا هستند. پنکک نوعی از کرم است اما به صورت پودر فشرده است و درست مثل کرم پودر به خوبی عیوب پوست صورت را می پوشاند.

پنکک نیز در دو مدل خشک و چرب وجود دارد و شما می توانید با توجه به پوستتان آن را انتخاب نمایید. پنکک را می توانید روی کرم پودر و یا به تنهایی روی پوست استفاده نمایید.

جالب است بدانید که پنکک برخلاف کرم پودر، بافت سبکی دارد و از این رو مانع از بروز تعریق، چربی روی صورت و براق شدن پوست دارد. برای انتخاب این محصولات باید به نوع پوستی خود توجه کنید.

تفاوت پنکک و کرم پودر و ویژگی های آنها
تفاوت پنکک و کرم پودر و ویژگی های آنها

 

کرم پودر بخریم یا پنکک؟

همان طور که گفته شد، برای انتخاب کرم پودر و پنکک لازم است تا ابتدا نوع پوستی خود را بشناسید. اگر پوستتان خشک است، نباید از پنکک استفاده نمایید.

پنکک چون بافتی پودری و خشک دارد، به مرور زمان رطوبت پوست را به خود جذب می کند و در نهایت باعث خشکی پوست خواهد شد. به همین دلیل پنکک برای پوست های خشک مناسب نیست.

اگر پوستتان چرب است، از زدن کرم پودرهایی با بافت سنگین پرهیز کنید. پنکک به دلیل داشتن بافت سبک تر و پودری گزینه مناسبی برای پوست های چرب می باشد.

در صورتی که می خواهید از کرم پودر استفاده نمایید، سعی کنید حتما از کرم پودرهای بدون چربی استفاده نمایید تا روی صورتتان نماسد.

 

معایب استفاده از کرم پودر

این مسئله برای همه روشن است که خانم ها با آرایش و پوست طبیعی جذاب تر هستند. اما اگر آرایش صورتتان به صورت زننده و بیش از حد باشد، موجب بروز آسیب های پوستی می شود.

از آنجا که کرم پودرها، بافت سنگینی دارند، یک لایه ضخیم روی پوست به وجود می آورند و منافذ باز پوست را می بندند. به مرور زمان، این امر موجب ایجاد اختلالی مثل آکنه و جوش می شود. در ضمن اگر به سلامتی پوستتان اهمیت می دهید، حتما از لوازم آرایشی استاندارد استفاده نمایید.

 

معایب استفاده از پنکک

در استفاده از پنکک نباید زیاده روی کنید، زیرا ممکن است دچار خشکی پوست، جوش و آکنه شوید. پنکک کم تر جذب پوست می شود و چون پنکک برای پوست های خشک مناسب نیست، امکان دارد خشکی پوستتان را تشدید کند. افرادی که پوست خشکی دارند، می توانند از پنکک های چرب استفاده نمایند.

تفاوت پنکک و کرم پودر، بافت پنکک
تفاوت پنکک و کرم پودر، بافت پنکک

 

نکاتی در مورد استفاده از پنکک و کرم پودر

استفاده از پنکک و کرم پودر به خوبی اثرات بی خوابی و خستگی را از چهره شما پاک می کند.

تفاوت کرم پودر و پنکک، شامل موارد زیادی نمی شود و تا حدودی با یکدیگر عملکردی یکسان دارند. همان طور که گفته شد، نوع پوستی شما تعیین می کند که کدام محصول برایتان مناسب تر است.

پنکک و کرم پودر را از طریق یک اسفنج روی پوست بزنید.

برای پوشش دهی بهتر پنکک روی پوست، می توان اسفنج را با چند قطره آب نم دار کرد.

همچنین چنانچه قصد داشتید از کرم پودر به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید و سپس پنکک بزنید، می توانید اسفنج را با چند قطره آب به خوبی نم دار نمایید.

در انتخاب رنگ پنکک و کرم پودر، دقت بیشتری به خرج دهید چرا که رنگ نامناسب، نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه چهره شما را بسیار نازیبا و مصنوعی نشان می دهد.

باید بدانید که مناسب ترین رنگ برای شما رنگی است که تقریبا یک درجه از پوستتان روشن تر باشد تا کرم به خوبی روی پوستتان بنشیند.

هیچ وقت پنکک یا کرم پودر را با انگشت روی پوست نزنید، زیرا این کار باعث می شود تا جلوه ای ناخوشایند روی پوستان به وجود آید.

تفاوت پنکک و کرم پودر، کدام بهتر است؟
تفاوت پنکک و کرم پودر، کدام بهتر است؟

 

زدن پنکک بدون کرم پودر

کرم پودر وظیفه پوشاندن جای جوش، لک و در کل یکدست کردن سطح پوست را به عهده دارد. اما پنکک وظیفه مات کردن آرایش، صاف کردن پوست و همچنین از بین بردن براقیت سطح پوست را بر عهده دارد و لازم است تا از براش یا پد مناسب برای زدن پنکک استفاده نمایید.

برای استفاده از پنکک، بدون کرم پودر می بایست به نوع پوستتان توجه کنید. اگر پوست چربی دارید، می توانید کرم پودر نزنید و تنها از پنکک استفاده کنید.

اما در مراحل آرایش لازم است از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید، سپس به سراغ پنکک بروید.

 

فرق موس و پنکک

  • کرم پودرهایی که سنگین هستند، منافذ باز پوست را می پوشانند و برای استفاده در طول روز مناسب نیستند.
  • کرم موس بافت سبکی دارد و منافذ پوست را کامل نمی پوشاند، پس به صورت روزانه می توانید از آن استفاده نمایید.
  • بعد از استفاده کرم پودر، باید از پنکک برای مات کردن پوست خود استفاده نمایید.
  • موس پوست شما را مات می کند و دیگر نیازی به استفاده از پودر فیکس و اسپری فیکساتور نیست.
  • کرم پودرها معمولا در تیوپ و شیشه قرار می گیرند، اما موس در ظرف های شیشه ای کوچک و گرد قرار می گیرد.
  • کرم پودرها انواع مختلفی دارند، میزان چربی در هر مدل متفاوت است. اما میزان چربی در موس کم تر است و برای افرادی که پوست چربی دارند، مناسب است.
  • موس، پوست شما را به خوبی مات می کند و از براق شدن آن پیشگیری خواهد کرد.
  • موس دارای ساختار غلیظی است و بافت آن سفت و یکدست است. اما کرم پودر بافت نرم و آبکی دارد.
تفاوت پنکک و کرم پودر و بافت آنها
تفاوت پنکک و کرم پودر و بافت آنها

 

فرق پنکک و پودر فیکس در چیست؟

پنکک دارای قدرت پوشانندگی بیشتری نسبت به پودر فیکس است. پودر فیکس برای تثبیت آرایش به کار می رود و حالت پودری دارند. استفاده از پودر فیکس در عکاسی بسیار توصیه می شود.

کرم پودر بهتر است یا کرم گریم؟

کرم گریم قدرت پوشانندگی بیشتری نسبت به کرم پودر ساده دارد. به کمک کرم گریم می توانید قسمت های تیره پوست و جای سوختگی را به خوبی بپوشانید. این کرم بافت سنگینی دارد و برای میکاپ های حرفه ای فوق العاده است.

به کمک کرم پودر نیز می توانید، سیاهی زیر چشم و جای جوش را نیز بپوشانید. استفاده از کرم پودر چند بار روی صورت، پوست شما را به صورت لکه لکه در می آورد.

برای هر تیپ پوستی، باید کرم مخصوص به خود استفاده شود، این قضیه در کرم های گریم نیز صدق می کند.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، پنکک و کرم پودر هر دو جزو لوازم کاربردی آرایش صورت هستند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. کرم پودر به دلیل داشتن بافت کرمی و چرب، برای پوست های خشک مناسب تر است و پوشانندگی بهتری دارد.

اما پنکک به دلیل داشتن بافت پودری، برای پوست های چرب مناسب تر است و جلوه ای مات روی پوست ایجاد می کند. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم تفاوت بین کرم پودر و پنکک را برایتان شرح دهیم.

جنس پوست شما چیست؟

انتخاب شما کدام است، کرم پودر یا پنکک؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا