معرفی محصول

معرفی بهترین مارک های پنکک برای انواع پوست!

پنکک، یک محصول آرایشی ویژه برای ایجاد بافت صاف و یکدست روی پوست و تثبیت مواد آرایشی روی پوست است. در این مقاله، بهترین پنکک ها برای انواع پوست را معرفی کرده ایم.

راهنمای انتخاب پنکک مناسب
چگونگی انتخاب پنکک مناسب با نوع پوست

انتخاب پنکک مناسب، به چه عواملی بستگی دارد؟ امروزه، یکی از مهمترین دغدغه های خانم ها در آرایش، ظاهر طبیعی و تمیز میکاپ است. اگر شما از بهترین لوازم آرایشی استفاده کنید، اما آرایشتان را روی صورت تثبیت نکنید یا براقیت ناشی از تعریق پوست و چربی محصولات آرایشی را نگیرید، آرایش روی چهره شما حالت مصنوعی و نامرتبی جلوه می کند.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

در ادامه با سین دخت همراه باشید تا با یکی از بهترین محصولات برای تثبیت و طبیعی جلوه دادن آرایش آشنا شویم.

حتما بخوانید: تفاوت پوست خشک و چرب را می دانید؟

پنکک چیست؟

پنکک جزو محصولات آرایشی است که برای پوشاندن عیوب پوست و تثبیت آرایش از آن استفاده می‌ شود. بافت این ماده خشک و فشرده است و حالتی پودری دارد.

انتخاب پنکک مناسب برای انواع پوست ها
راهنمای انتخاب پنکک مناسب برای انواع پوست

پنکک چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

در ترکیبات همه محصولات آرایشی، مقداری چربی به کار رفته است. بنابراین ممکن است پس از آرایش کردن، با ایجاد براقیت روی پوست آرایشتان را غیرطبیعی و نامرتب جلوه دهد. همچنین ممکن است پس از گذشت چند ساعت و با تعریق صورت، آرایشتان پاک شود و یا روی صورت حالت ماسیده و ناخوشایندی ایجاد کند.

حتما بخوانید: چطوری با استفاده از پنکک، میکاپ دخترانه و طبیعی انجام دهیم؟

در این هنگام، استفاده از پنکک با کیفیت و مناسب با نوع پوستتان، همه این مشکلات را حل می کند. پنکک علاوه بر طبیعی جلوه دادن و تثبیت آرایش، باعث ایجاد بافتی مات و مخملی با رنگ طبیعی روی پوست خواهد شد. بافت پنکک پودری و خشک هست و پیشنهاد می شود پس از استفاده از کرم پودر و کانسیلر از آن استفاده کنید.

در صورتی که تمایل به استفاده از کرم پودر نداشتید، ضروریست قبل از زدن پنکک از مرطوب کننده مناسب یا پرایمر استفاده کنید. زیرا ممکن است با زدن مستقیم پنکک روی پوست، به علت بافت پودری پوستتان را تکه تکه و خشک و نامرتب جلوه دهد.

انتخاب پنکک مناسب برای آرایش صورت
زدن پنکک برای آرایش صورت

انتخاب پنکک مناسب و ترفند تثبیت آرایش در پوست های چرب

غده‌های چربی در پوست های چرب فعالیت بیشتری دارند. به همین علت پوست دارای حالتی چرب و براق خواهد شد. هنگامی که بر روی پوست‌های چرب محصولات آرایشی قرار می گیرد، به علت تنفس کمتر و چربی موجود در این محصولات، ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه شود. پس باید در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست چرب دقت زیادی داشت.

انتخاب مارک پنکک خوب برای پوست چرب باعث می ‌شود تا چربی پوست تنظیم شده و پس از مصرف دچار مشکلاتی مانند جوش‌های پوستی نشوید. یک پنکک خوب باید پس از استفاده براقی صورت را از بین برده و آن را مات نشان دهد. همچنین تنفس پوستی زیر آن بهتر صورت گیرد.

انتخاب پنکک مناسب برای میکاپ
طریقه انتخاب پنکک مناسب با جنس پوست

انتخاب پنکک مناسب و ترفند تثبیت آرایش در پوست های خشک

پوست‌های خشک رطوبت و چربی کمی دارند و شکننده هستند. به همین علت سریعا پوسته‌ پوسته و چروک می‌شوند. اگر از پنکک های فاقد چربی بر روی این پوست‌ها استفاده شود، حالتی تکه تکه و ناخوشایند بر روی پوست ایجاد می ‌کند.

بنابراین ضروریست که از پنکک های حاوی مرطوب کننده و مخصوص پوست های چرب استفاده کنید تا با ایجاد بافت طبیعی، علاوه بر تثبیت آرایش پوست شما را شاداب و با طراوت جلوه دهد.

انتخاب پنکک مناسب و معرفی انواع آناستفاده از پنکک برای آرایش پوست

انتخاب پنکک مناسب و ترفند تثبیت آرایش در پوست های مختلط

پوست‌های مختلط دارای بخش‌های چرب و خشک هستند. قسمت‌هایی مانند بینی، سر گونه‌ها و پیشانی اکثر اوقات در این گونه پوست، چرب هستند و دیگر قسمت‌های صورت حالتی خشک دارد. پنکک مناسب برای پوست مختلط باید بتواند نیاز هر دو نوع پوست را برآورده کند.

از این رو شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی برای این نوع پوست، پنکک‌هایی را تولید می‌کنند که بتواند ترشح چربی را کنترل کند و آن را به حالت نرمال برگرداند.

انتخاب پنکک مناسب مات و مخملی
راهنمای انتخاب پنکک مات و مخملی

پنکک بورژوا مدل ایر مات Air Mat

  • ایجاد جلوه ای مات و طبیعی در میکاپ
  • تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش
  • با طیف رنگی گسترده
  • با ماندگاری 14 ساعته
  • مناسب انواع پوست
  • دارای بافت سبک
خرید پنکک بورژوا مدل ایر مات Air Mat

 

چگونه حرفه ای پنکک بزنیم؟

پس از انتخاب پنکک مناسب با نوع پوست، می توانید پس از اتمام آرایش، مقدار مناسبی از پودر پنکک را به پد آغشته کرده و به صورت ضربه ای به نواحی مختلف صورت بزنید. به این حرکت در اصطلاحات آرایشی بیک کردن یا خشک کردن آرایش می گویند.

حتما بخوانید: نکته های طلایی که قبل از خرید پنکک آرایشی باید بدانید!

در صورتی که تمایل دارید، پنکک روی پوست صورت پوشش سبکتری داشته باشد، می توانید اسفنج یا پد پنکک خود را کمی مرطوب کنید و سپس به صورت ملایم، به همه نواحی صورت بزنید. توجه داشته باشید که در استفاده از پنکک زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است با ایجاد بافتی ضخیم، باعث کیکی به نظر آمدن پوست و ظاهری مصنوعی و نامرتب در چهره شود.

پنکک نوت
پنکک نوت مخملی مدل مینرال Mineral

پنکک نوت مخملی مدل مینرال Mineral

  • مناسب انواع پوست و پوست های حساس
  • حاوی کلسیم، منیزیم و زینک
  • بافت نرم و مخملی
  • تغذیه و محافظت از پوست
  • فاقد پارابن و چربی
  • پوشانندگی و ماندگاری بالا
خرید پنکک نوت مخملی مدل مینرال Mineral

 

انتخاب پنکک مناسب برای انواع پوست
راهنمای انتخابب پنکک مناسب با نوع پوست

آیا می توان پنکیک آرایشی را به همراه کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟

کرم پودر، با ایجاد بافت سبک و پودری خود خاصیت ضد آفتاب را از بین نمی برد و می توانید بدون نگرانی، پس از زدن ضد آفتاب از پودر پنکک استفاده کنید. لازم به ذکر است که پنکک، براقیت حاصل از چربی ضد آفتاب را نیز از بین برده و ظاهری طبیعی و نچرال به پوست شما می دهد.

امروزه بیشتر پنکک ها حاوی ضد آفتاب و دارای SPF هستند که با استفاده از آن ها نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید. اما پیشنهاد می شود حتی اگر از پنکک حاوی spf نیز استفاده می کنید، حتما از کرم های تخصصی ضد آفتاب با SPF استاندارد استفاده کنید تا پوستتان از اشعه های مضر آفتاب در امان باشد.

انتخاب پنکک مناسب برای تثبیت آرایش
معرفی پنکک های مناسب با انواع پوست

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم تا ابتدا ویژگی های یک پنکک مناسب برای انواع پوست را بررسی کنیم و سپس بهترین پنکک با توجه به نوع پوست را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم که خواندن این مقاله، شما را در انتخاب پنکک مناسب راهنمایی کرده باشد.

شما برای تثبیت آرایش از چه محصولاتی استفاده می کنید؟
آیا در هنگام انتخاب پنکک، به مناسب بودن محصول با نوع پوستتان توجه می کنید؟

2.7/5 - (3 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا