مقالات

روتین مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی+ روش های جوانسازی پوست

می خواهید جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید؟ پس با رعایت روتین مراقبت از پوستی 30 سالگی، پیری پوست را به تعویق بیاندازید.

روتین پوستی 30 سالگی را رعایت می کنید؟ پس از گذر از سن سی سالگی، تغییرات مختلفی در پوست و بدن اتفاق می افتد که یکی از این تغییرات، کاهش میزان ترشح کلاژن در پوست است. پس از سن سی سالگی در آقایان و خانم ها، پوست در معرض چین و چروک و افتادگی قرار می گیرد و به مرور، نشانه های پیری پوست نمایان می شود.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

برای حفظ جوانی و شادابی پوست و به تعویق انداخت پیری پوست، باید یک روتین مراقبت از پوست تخصصی را رعایت کنید که با آبرسانی و تغذیه سلول های پوستی، میزان کلاژن سازی پوست را افزایش دهید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا مراحل روتین مراقبتی پس از 30 سالگی برای حفظ جوانی و طراوت پوست را به شما توضیح بدهیم.

حتما بخوانید: مراحل روتین مراقبتی از پوست برای انواع پوست ها

پوست پس از سی سالگی چه تغییراتی می‌کند؟

از سن سی سالگی، سطح هورمون ها کاهش پیدا می کنند که در نتیجه، میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش می یابد. همچنین چرخه سلولی پوست، کندتر شده و خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست را کمتر می کند. جالب است بدانید سرعت جایگزینی سلول ‎های پوستی، از بیست سالگی، کاهش پیدا می کند و زمانی که به سن 30 سالگی می رسید، سلول های پوستی جدید هر 35-28 روز تولید می شوند. به همین دلیل، ممکن است اولین نشانه های پیری پوست مانند چین و چروک، افتادگی و لکه های پوستی، روی پوستتان به وجود بیایند.

روتین مراقبت از پوست بعد سی سالگی
روتین پوستی برای جوانسازی پوست

7 مرحله روتین پوستی مراقبت از پوست 30 سالگی

اگر در آستانه سی سالگی هستید یا این سن را گذرانده اید، باید یک روتین مراقبت از پوستی را به صورت روزانه رعایت کنید تا از چین و چروک و پیری پوست جلوگیری شود و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. از سن سی سالگی به بعد، به مرور نشانه های پیری پوست نمایان می شود که می توان با رعایت نکات طلایی و روتین پوستی تخصصی، می توانید جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید. در ادامه، کارهایی که بعد از 30 سالگی باید انجام را به ترتیب توضیح می دهیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره روتین مراقبت از پوست قبل از خواب!

1- پاک کردن آرایش

اولین مرحله روتین مراقبت از پوستی، تمیز کردن پوست از هر گونه چربی های اضافی، مواد آرایشی و آلودگی از روی پوست است. در صورتی که آرایشتان را به صورت اصولی پاک نکنید، مواد آرایشی سبب مسدود کردن منافذ پوستی شده و تنفس سلولی را مختل می کند که سبب بروز مشکلات پوستی مانند ایجاد جوش و آکنه و کدر شدن جلوه پوست خواهد شد.

برای پاک کردن اصولی آرایش، به سراغ پاک کننده های آرایش بروید. شما می توانید بر اساس جنس پوستتان، از میسلار واتر، شیر پاک کن، دستمال آرایش پاک کن و روغن پاک کننده آرایش استفاده کنید. در این مرحله، مقدار مناسبی از پاک کننده آرایش را به پد پنبه ای آغشته کرده و به آرامی روی پوست بکشید تا مواد آرایشی به طول کامل از روی پوست پاک شوند.

حتما بخوانید: بهترین پاک کننده های آرایش صورت را می شناسید؟

توجه داشته باشید که پاک کردن آرایش با شوینده، به طور کامل پوستتان را تمیز نمی کند. انواع پاک کننده های آرایش، می توانند به صورت سطحی مواد آرایشی را پاک کنند و شستن صورت با شوینده، سبب تکمیل فرایند پاک کردن آرایش خواهد شد. هرگز بدون پاک کردن آرایش، به تخت خواب نروید. زیرا خوابیدن با آرایش، سبب ایجاد جوش و آکنه و دیگر مشکلات پوستی خواهد شد.

پوست و مراقبت از آن
مراقبت از پوست در آستانه 30 سالگی

2- شوینده پوست

پس از پاک کردن سطحی مواد آرایشی با محصولات پاک کننده آرایش، از یک شوینده صورت مناسب برای تکمیل فرایند پاک کردن میکاپ و تمیز کردن پوست استفاده کنید. شما می توانید با توجه به جنس پوستتان، از شوینده های صورت مختلف مانند ژل شستشو، فوم شستشو، پن شستشو و صابون برای شستن پوستتان استفاده کنید. حتما در انتخاب شوینده صورت دقت کنید و از شوینده مناسب با نوع پوست و از برندهای معتبر استفاده کنید. بهتر است روزانه دو بار صورتتان را با شوینده شستشو دهید.

روتین مراقبت پوستی سی سالگی
شستشو و پاک کردن آرایش در روتین پوستی

3- تونر

پس از تمیز شدن پوست، برای متعادل کردن میزان ترشح چربی پوست و افزایش شفافیت و شادابی پوست، از تونر استفاده کنید. تونر پوستی، سبب التیام و آرامش بخشیدن به پوست نیز خواهد شد. همچنین، تونر پوستی با خاصیت پاک کنندگی ملایم، می تواند آلودگی و مواد آرایشی منافذ پوستی را نیز به خوبی پاک کند؛ بنابراین، پس از زدن تونر از تمیز شدن پوستتان مطمئن شوید. اگر پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارید، حتما از تونر در روتین مراقبت از پوست روزانه خود استفاده کنید تا از ایجاد جوش و آکنه های جدید پیشگیری شود.

4- کرم آبرسان

برای تغذیه و تنفس سلول های پوستی، کرم های آبرسان را فراموش نکنید. بنابراین، به صورت روزانه از یک کرم آبرسان معتبر و مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید. پوست های خشک و دهیدراته، در معرض چین و چروک هستند و رطوبت رسانی به پوست، از ایجاد چین و چروک پوستی پیشگیری می کند.

5- مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده، از تبخیر رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می کند و مانع از خشکی پوست می شود. بنابراین؛ پس از زدن کرم آبرسان، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در واقع کرم آبرسان و مرطوب کننده، مکمل یکدیگر در آبرسانی و حفظ رطوبت پوست هستند و باید به صورت روزانه، از هر دو آنها استفاده شود.

6- کرم دور چشم

اولین علائم پیری پوست، در اطراف چشم ها نمایان می شود. پوست دور چشم، نازک و حساس است و به همین علت، در معرض چین و چروک قرار دارد. برای پیشگیری از تیرگی، خشکی و چین و چروک پوست اطراف چشم، باید به صورت روزانه از کرم دور چشم مناسب استفاده کنید. از سن سی سالگی به بعد، میزان کلاژن سازی در پوست اطراف چشم کاهش می یابد و  زدن کرم دور چشم، بسیار ضروری است. کرم های دور چشم با فرمولاسیون خاص خود، سبب رطوبت رسانی، تحریک و افزایش میزان کلاژن سازی و تقویت سلول های پوستی اطراف چشم می شود. بنابراین؛ استفاده روزانه از کرم دور چشم را پس از 30 سالگی جدی بگیرید.

مراقبت از پوست و روش های آن
روتین مراقبت از پوست در سن 30 سالگی

7- ضد آفتاب

ضد آفتاب ها، با ایجاد یک لایه محافظتی، از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کرده و مانع از ایجاد لکه های پوستی خواهد شد. تابش مستقیم اشعه های مضر آفتاب به پوست، آسیب های جبران ناپذیری را به پوست وارد می کند که ممکن است درمان نشوند. آسیب های پوستی ناشی از تابش اشعه های آفتاب عبارتند از لکه های پوستی، آفتاب سوختگی، قرمزی و التهاب پوست و خشک شدن و پیری پوست صورت

بنابراین، به صورت روزانه از ضد آفتاب مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار، آن را روی پوستتان تمدید کنید. توجه داشته باشید که به پوست دست و گردن خود نیز ضد آفتاب بزنید؛ زیرا در معرض اشعه های آفتاب هستند. ضد آفتاب هایی که SPF 50 یا بالاتر هستند، گزینه مناسبی برای استفاده روزانه هستند.

حتما بخوانید: مراحل روتین مراقبت از پوست آقایان را می دانید؟

چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم؟

  • حتما روتین مراقبت از پوستی روزانه و مناسب با پوستتان را رعایت کنید
  • به صورت ماهانه، پاکسازی پوست عمقی انجام دهید
  • در تمام فصول سال، از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار، آن را روی پوستتان تمدید کنید
  • رطوبت رسانی به سلول های پوستی را جدی بگیرید و به صورت روزانه، از کرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید
  • برای پیشگیری از چین و چروک اطراف پوست، کرم دور چشم را فراموش نکنید
  • رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید
  • سعی کنید میزان استرس و اضطرابتان را کنترل کنید
  • از محصولات مراقبت از پوستی و آرایشی با کیفیت و مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید
  • استفاده از کرم های جوانساز و ضد چین و چروک را شروع کنید
  • روزانه 8 لیوان آب بنوشید تا پوست و بدن هیدراته داشته باشید
  • از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کنید
مراقبت پوستی بعد از سی سالگی
نکات پوستی بعد از سی سالگی

سخن آخر

برای حفظ جوانی و شادابی پوست پس از سی سالگی؛ باید روتین مراقبت از پوستی خود را رعایت کنید. پس از گذر از سی سالگی، میزان کلاژن سازی پوست کاهش می یابد و پوست در معرض چین و چروک، افتادگی و خشکی قرار می گیرد. در این مقاله، تلاش کردیم تا یک روتین مراقبت از پوستی مناسب برای جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست بعد از 30 سالگی رو توضیح دهیم و نکات مهم برای زیبایی پوست در سن سی سالگی را شرح داده ایم.

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با رعایت روتین پوستی 30 سالگی، بتوانید شادابی و جوانی پوستتان را حفظ کنید و پیری پوست را به تعویق بیاندازید. شما از چه روش هایی برای جوانسازی پوستتان استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شستن صورت و روتین پوستی
مراقبت از پوست به روش های ویژه

سوالات متداول

علت جوش بعد از 30 سالگی چیست؟

دلایل بسیاری برای زدن جوش آکنه پس از 30 سالگی وجود دارد. اگر پوست چرب یا مستعد جوش و آکنه داشته باشید، ایجاد جوش به علت ترشح بیش از حد چربی پوست است. در غیر این صورت، ممکن است علت زدن جوش و آکنه صورت، هورمونی باشد که بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ویتامین بعد از سی سالگی را چطور تامین کنیم؟

برای تامین ویتامین مورد نیاز پوست پس از سی سالگی، رژیم غذایی سالم و مغذی را رعایت کنید و از قرص های مکمل ویتامین نیز استفاده کنید.

چرا پوست پس از 30 سالگی چروک می شود؟

با گذر زمان و بالا رفتن سن، میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند و سبب ایجاد چین و چروک و خشکی پوست می شود که با روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم، می توانید کلاژن سازی پوستتان را تقویت کرده و بالا ببرید.

روتین مراقبت از پوستی سی سالگی، چه تفاوتی با روتین پوستی روزانه دارد؟

در روتین پوستی 30 سالگی، باید از محصولات تقویت کننده، کلاژن ساز و ضد چین و چروک برای حفظ جوانی و شادابی پوست و جلوگیری از پیری و افتادگی پوست استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا