مقالات

کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟

10 نکته مهم برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟ در این مطلب از مجله آرایشی سین دخت با ما همراه باشید تا هرآنچه باید درباره انتخاب کرم پودر مناسب پوست بدانید با شما در میان بگذاریم. ابتدا نکته های مهم برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست را بازگو می کنیم. سپس موارد مهم پیش از زدن کرم پودر را بیان می کنیم. با ما همراه باشید تا به راحتی بتوانید کرم پودر مناسب رنگ پوست را تشخیص دهید و تهیه نمایید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

پیش از انتخاب کرم پودر مناسب پوستتان بهتر است چند نکته مهم را درنظر بگیرید تا بتوانید بهترین کرم پودر مناسب رنگ پوست خود را تهیه نمایید. در ادامه، نکات مهم برای انتخاب کرم پودر براساس نوع پوست را در اختیارتان قرار می دهیم.

کرم پودر مناسب رنگ پوست

 

بیشتر بخوانید

بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست

18 ابزار کاربردی برای آرایش صورت

همه چیز درباره کرم آبرسان پوست

کرم پودر مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنید

 

اما چگونه کرم پودری انتخاب نمایید که مناسب رنگ پوست شما باشد؟ بهترین روش، امتحان کردن رنگ کرم پودر روی فک یا گردن است. کمی کرم پودر روی گردن خود بزنید، رنگی را انتخاب نمایید که با رنگ گردن شما هماهنگ باشد. کرم پودر مناسب پوست شما به خوبی با رنگ پوستتان ترکیب می شود و نمی گذارد بی روح و رنگ پریده به نظر برسید.

اگر پس از زدن کرم پودر مشاهده کردید پوستتان خیلی تیره یا مانند گچ سفید شده است، پیشنهاد می کنیم کرم پودر خود را تغییر دهید. می توانید از دو رنگ کرم پودر در نواحی مختلف صورت نیز استفاده نمایید؛ مثلاً اطراف چشم و پیشانی از کرم پودر روشن تر استفاده کنید و نواحی دیگر را تیره تر نمایید. کرم پودر هم می تواند مانند کانتور کمک کند نواحی برجسته صورت را برجسته تر نشان دهید و نواحی که می خواهید برجسته نباشند (مانند غبغب) بپوشانید؛ برای مثال، می توانید به غبغب خود کرم پودر تیره بزنید تا دیده نشود و برجسته نباشد.

 

کرم پودر مناسب رنگ پوست

 

نوع پوستتان را مشخص نمایید

تشخیص نوع پوست برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست بسیار مهم است؛ چراکه براساس نوع پوست خود می توانید به ترکیبات کرم پودرها دقت کنید و کرم پودری را انتخاب نمایید که علاوه بر صاف و یکدست کردن پوست شما به پوست آسیب نزند و موجب ایجاد جوش یا آکنه و چروک پوست نشود.

  • پوست خشک
    کرم پودر مناسب پوست خشک،‌ کرم پودری است که در آن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد؛ بنابراین، اگر به طور مداوم از کرم مرطوب کننده استفاده می کنید و اغلب پس از شستشوی پوست، احساس می کنید پوستتان کشیده می شود، توصیه می کنیم از کرم پودری استفاده نمایید که ترکیبات نرم کننده و آبرسان مناسب پوست را داشته باشد تا با آبرسانی عمیق پوست اجازه ندهد پوست شما چروک شود یا احساس خشکی و کشیده شدن پوست را داشته باشید.
  • پوست حساس
    اگر پوست شما حساس است، پیشنهاد می کنیم کرم پودر مناسب پوست خود را بدون ترکیبات اسانس، الکل و عطر انتخاب نمایید؛ چراکه این ترکیبات موجب ایجاد حساسیت های پوستی می شود. همچنین، از کرم پودرهای حاوی روغن های نفتی مثل وازلین، گیلیسیرین و پودر تالک نیز دوری کنید. می توانید پیش از خرید کرم پودر، کمی از کرم پودر مورد نظرتان را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید چند ساعت روی پوست بماند، اگر ایجاد حساسیت نکرد، آن را خریداری کنید.
  • پوست چرب
    کرم پودر مناسب پوست چرب، کرم پودر فاقد چربی است (Oil Free). این نوع از کرم پودرها، پودرهایی دارد که با جذب چربی کمک می کند پوستی یکدست و مات داشته باشید. کرم پودرهای دارای مواد معدنی هم می تواند انتخابی مناسب برای پوست های چرب باشد؛‌ چراکه ذرات خشک کمک می کند رطوبت اضافی جذب شود و پوست بیش از اندازه براق نشود.
  • پوست مختلط
    کرم پودر مناسب پوست مختلط بهتر است از هر دو نوع کرم پودر باشد. اگر پوست شما مختلط است؛ یعنی بخشی از آن چرب و بخشی خشک است، پیشنهاد می کنیم برای بخش های خشک از کرم پودر مناسب پوست خشک استفاده نمایید و برای بخش های چرب کرم پودر مناسب پوست چرب تهیه کنید. همچنین، از کرم پودرهای سرشار از ترکیبات نرم کننده و چربی (اسیدهای چرب، کره کاکائو، شی باتر، روغن های گیاهی و اسیدهای چرب)‌ دوری کنید.

کرم پودر مناسب رنگ پوست
آندرتون یا رنگ زمینه پوست را تعیین کنید

آیا پوست شما، بدون آرایش، زمینه ای گلگون (صورتی) یا طلایی (زرد) دارد؟ اگر پوستی با زمینه طلایی رنگ دارید، آندرتون پوستتان گرم است، اگر زمینه پوستی گلگون دارید، به احتمال زیاد، آندرتون پوست شما سرد است. اگر پوستی با هردو رنگ دارید، آندرتون پوستتان خنثی است.

رنگ رگ ها روشی دیگر برای تشخیص آندرتون است. اگر رگ هایی بنفش یا آبی رنگ دارید، آندرتون یا رنگ زمینه پوست شما سرد است. رگ های مایل به سبز نیز نشان می دهد رنگ زمینه پوست شما گرم است. اکثر کرم پودرها برحسب نوع آندرتون سرد و گرم تولید می شوند.

کرم پودر را پیش از خرید امتحان نمایید

بهتر است پیش از خرید کرم پودر، آن را روی پوست امتحان کنید. هرگز روی پوست دست، کرم پودر را تست نکنید؛ چراکه بین رنگ پوست دست و صورت اختلاف زیاد است. توصیه می کنیم به جای پوست دست، کرم پودر را روی پوست فک یا گردن امتحان نمایید. چند رنگ شبیه به رنگ پوست خود را انتخاب کنید و با چند ضربه آرام روی استخوان فک از میان کرم پودرها طبیعی ترین رنگ را خریداری نمایید.

به میزان ماتی و براقی کرم پودر، روی پوست توجه نمایید

نمای نهایی کرم پودر را بررسی کنید. البته شاید این کار کمی سخت باشد! نمای نهایی همان میزان ماتی و براقی کرم پودر بر پوست است.

انواع کرم پودر با توجه به نمای نهایی

  •  آرایش درخشان
  •  آرایش مات
  •  آرایش خیس
  •  آرایش نیمه مات

هرکدام از انواع کرم پودرها جذاب است. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید براساس سلیقه خود کرم پودر درخشان،‌ مات یا خیس را انتخاب کنید.

کرم پودر با نمای نهایی مات

اگر پوستتان مختلط یا چرب است، توصیه می کنیم کرم پودر با نمای نهایی مات انتخاب کنید. این کرم پودر منافذ پوست را بسته نشان می دهد و موجب می شود پوستی یکدست و صاف داشته باشید. اگر به درستی از این کرم پودر استفاده کنید، پوستی لطیف و طبیعی خواهید داشت.

کرم پودر با نمای نهایی درخشان و براق

اگر به کرم پودرهای درخشان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم رژ لب مات بزنید و سایه چشمتان براق نباشد؛ چراکه در غیر این صورت، صورت شما بیش از حد روغنی و چرب به نظر می رسد.

تصویر کرم پودر مک
با مشاور محصولات آرایشی مشورت نمایید

می توانید از راهنمایی مشاوران آرایشی فروشگاه های فروش لوازم آرایش استفاده کنید. همه کرم پودرها تستر دارند، به کمک تسترها به راحتی کرم پودر را روی پوست خود امتحان کنید و کرم پودر مناسب رنگ پوست خود را خریداری نمایید.

به پوشانندگی کرم پودر توجه نمایید

بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که پوشانندگی مناسب داشته باشد و بتواند لک ها را به خوبی محو کند. اگر پوست شما لک دارد، کرم پوست مناسب پوستتان، کرم پودری است که بتواند این لک ها به خوبی پوشش دهد.

بافت سبک کرم پودر بسیار مهم است

کرم پودری مناسب پوستتان است که بافتی سبک دارد. اگر کرم پودر، بافت سبک نداشته باشد، پس از آرایش احساس سنگینی روی پوست خود می کنید. کرم پودر سبک طبیعی تر جلوه می کند و چهره شما را مصنوعی نشان نمی دهد.

کرم پودر با کیفیت از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید

کرم پودرهای تقلبی پوشانندگی خوبی ندارند. بسیاری از افراد می ترسند کرم پودری بخرند که پوشانندگی نداشته باشد. اگر می خواهید کرم پودرتان پوشانندگی خوب داشته باشد، توصیه می کنیم از فروشگاه های معتبر کرم پودر با کیفیت خریداری کنید. یکی دیگر از معایب کرم پودرهای تقلبی، آسیب به پوست است و امکان دارد پوستتان را دچار آکنه یا چروک کند.

ترکیبات کرم پودر را مشاهده نمایید

کرم پودرهای گوناگون و بسیاری در بازار وجود دارد. توصیه می کنیم به ترکیبات کرم پودر توجه نمایید تا کرم پودری را انتخاب کنید که مطابق نیاز یا پوستتان باشد؛ مثلاً اگر ضد آفتاب برایتان مهم است، می توانید کرم پودر حاوی ضد آفتاب بخرید یا اگر می خواهید کرم پودرتان حاوی ویتامین باشد، کرم پودر حاوی ویتامین تهیه نمایید.

کرم پودر مناسب رنگ پوست

پیش از استفاده از کرم پودر به چه نکاتی توجه کنیم؟

  •  از پرایمر و مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید تا پس از زدن کرم پودر، پوستی یکدست و صاف داشته باشید.
  •  استفاده از ابزارهای مناسب مانند برس گرد مخصوص کرم پودر را فراموش نکنید.
  • توصیه می کنیم بیش از حد کرم پودر نزنید! زیاد زدن کرم پودر باعث می شود پوستتان غیرطبیعی به نظر برسد و احساس سنگینی کنید.
  •  اسپری فیکساتور را فراموش نکنید! استفاده از اسپری فیکساتور، ‌پس از اتمام آرایش موجب هیدراته (آبرسانی) پوست می شود و آرایشتان را طبیعی تر جلوه می دهد.
  • به جای پودرهای تثبیت کننده آرایش از کاغذهای جذب کننده چربی استفاده کنید. این کاغذها به خوبی چربی روی پوست را جذب می کنند.
  • افراد مبتدی که استفاده از کرم پودر برایشان راحت نیست، ‌می توانند از ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر استفاده کنند. البته دقت داشته باشید، برخی از کرم های ضد آفتاب برای استفاده در نواحی اطراف لب و چشم مناسب نیستند.

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان

اگر می خواهید کرم پودر مناسب پوستتان تهیه کنید و سلامت پوست برایتان مهم است به ترکیبات کرم پودر توجه نمایید. همچنین، دقت کنید کرم پودری را بخرید که مناسب پوستتان باشد. براساس لیست پیش رو، همان طور که پیش از این گفتیم اگر پوستتان چرب است توصیه می کنیم کرم پودر فاقد چربی بخرید،‌ برای پوست های خشک بهتر است کرم پودر دارای آبرسان تهیه شود و برای پوست های حساس کرم پودر فاقد الکل و مواد حساسیت زا مناسب است. برخی از کرم پودرها حاوی ضد آفتاب و ویتامین هستند، مسلماً ویتامین ها و ضد آفتاب موجب محافظت و تقویت پوستتان می شود.

نکته آخر
کرم پودر مناسب پوست خود را به راحتی به کمک مطالبی که گفتیم و لیست نکات پیش رو انتخاب نمایید. کرم پودر مناسب پوستتان کدام است؟ از چه برندی استفاده می کنید؟ لطفا نظرتان را زیر این مطلب برایمان بنویسید.

2/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا