مقالات
موضوعات داغ

تینت لب چیست + نحوه استفاده از تینت لب (آموزش 100% کاربردی)

تفاوت برق لب، رژ لب و تینت لب چیست؟

تینت لب چیست؟ شاید این سؤال، پرسش شما هم باشد! یا احتمالاً علاقه مند هستید بدانید نحوه استفاده از تینت لب چگونه است! در میان ترندهای آرایشی، تینت لب در شمار محبوب ترین هاست. اگر تینت لب به درستی استفاده شود، لب هایتان به گونه ای به نظر می رسد که انگار به تازگی بستنی خورده اید: قرمز تیره در بخش مرکز دهان و صورتی روشن تر در اطراف آن!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

بهترین راه برای رسیدن به چنین آرایش جذاب و میکاپی حرفه ای به یک تینت لب با کیفیت نیاز دارید. اما اگر تا به حال از تینت لب استفاده نکرده باشید، شاید از خود بپرسید: تینت لب چیست؟ چه تفاوتی میان رژ لب و تینت لب وجود دارد آیا تینت لب با دوام است؟ نحوه استفاده از تینت لب چگونه است؟ از در این مقاله تلاش می کنیم به تمام پرسش هایتان درباره تینت لب، تفاوت تینت لب با رژ لب و برق لب و نحوه استفاده از تینت لب پاسخ می دهیم. با سین دخت همراه باشید.

 

انواع رژلب و تینت لب را در این بخش می توانید مشاهده و خرید نمایید.

آموزش استفاده از تینت لب
تصویر تینت لب مایع و رنگ تینت لب روی لب ها

تینت لب چیست و نحوه استفاده از تینت لب چگونه است؟

اگر بخواهیم به این سؤال که تینت گونه و لب چیست، پاسخ دهیم، باید بگوییم تینت لب، درحقیقت، محصولی آرایشی بین رژ لب و برق است. این محصول آرایشی دارای بافتی بسیار رقیق و مایع مانند آب است و موم و سرب ندارد. درنتیجه، به لب ها آسیب نمی زند. بافت تینت لب بسیار سبک است؛ به طوری که احساس نمی کنید چیزی روی لب هایتان است. همچنین، تینت لب به دلیل بافت طبیعی خود به چهره شما شادابی و جذابیت طبیعی می دهد و آرایشتان طبیعی جلوه می کند.

تصویر تینت لب
عکس تینت لب اتود هاوس ، تینت لب محبوب و با کیفیت

خرید تینت لب مایع اتود هاوس ETUDE HOUSE مدل Water Tint

تینت لب ها رنگ های گوناگون دارند و به دو صورت براق و مات تولید می شوند. این روزها تینت لب بسیار پرطرفدار و محبوب است؛ چراکه به لب ها رنگی طبیعی می دهد و بادوام تر از رژ لب است. تینت لب های یک بار مصرف نیز در بازار وجود دارد. این تینت لب ها به شکل گوش پاک کن هستند.

تینت لب
عکس تینت لب کرمی

اگر تا به حال یک ویدیو یا درام کره ای دیده باشید، مشاهده می کنید کره ای ها بازی زیبایی را سال هاست که می برند! اغلب ترندهای آرایشی و زیبایی کره ای خیلی طبیعی هستند و به سرعت در دنیا محبوب و پرطرفدار می شوند. یکی از این ترندها تینت لب است. تینت لب آرایشی طبیعی، ظریف، شیرین و جذاب ایجاد می کند. همین امر تینت لب را بسیار پرطرفدار کرده است.

 

تینت لب کاتریس
تینت لب تقویت کننده لب کاتریس

خرید تینت لب کاتریس

 

نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن بدون ایجاد لک

اگر از تینت لب به لب هایتان زده باشید، متوجه شده اید نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن سخت تر از رژ لب زدن است! اما نگران نباشید، در این بخش قصد دارم نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن بدون ایجاد لکه را آموزش دهم.

  • ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب یا ژل شستشوی صورت بشویید.
  • از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده نمایید. این مرحله در نحوه زدن تینت لب برای رژ گونه بسیار اهمیت دارد؛ چراکه پوست را نرم می کند و علاوه بر ایجاد ظاهری شاداب و زیبا به قرار گرفتن راحت تر تینت لب کمک می کند.
  • من برای اینکه تینت لب روی گونه به صورت لکه روی گونه باقی نماند از براش استفاده می کنم. براش رژ گونه ای را که استفاده می کنم می توانید در صفحه پد و براش آرایشی ببینید. کمی از تینت لب روی براش بزنید.
  • لبخند بزنید و قسمت سیب گونه را پیدا کنید. اکنون براش را روی بخش سیب گونه بزنید. شاید بار اول کمی برایتان سخت باشد. اما مطمئن هستم بار دوم به راحتی می توانید با تینت لب رژ گونه بزنید؛ چراکه می دانید چه مقدار از تینت لب، روی براش بزنید و چطور آن را پخش کنید.
  • یادتان باشد در نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن باید مقدار خیلی کم از تینت لب بردارید و روی براش بزنید؛ زیرا مقدار زیاد آن می تواند رژ گونه زدن را برایتان دشوار کند یا شکل لکه به وجود بیاورد.
    تینت لب
    نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن بدون ایجاد لکه با کمک براش

در نحوه استفاده از تینت لب برای رژ گونه زدن پیشنهاد می کنیم نوع کرمی را انتخاب نمایید تا راحت تر بتوانید رژ گونه بزنید.

نحوه استفاده از تینت لب برای لب ها (روش اول)

  • ابتدا از صاف و نرم بودن لب هایتان مطمئن شوید. در بخش نحوه استفاده از تینت لب باید بگوییم بهتر است پیش از استفاده از تینت لب، با
  • اسکراب لب، سلول های مرده روی لب را به خوبی از بین ببرید. می توانید از اسکراب عسل و شکر نیز استفاده نمایید.
  • بعد از لایه برداری لب ها توصیه می کنیم از بالم لب استفاده کنید تا رطوبت به لب هایتان بازگردد.
  • اکنون تینت لب را بردارید و روی لب هایتان بزنید. ابتدا مرکز لب بالا را تینت لب بزنید. از خط دهان پیروی نمایید. با کمک انگشت می توانید به
  • آرامی تینت لب را پخش کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.

نحوه استفاده از تینت لب (روش دوم)

  • ابتدا لب هایتان را به طور ملایم لایه برداری کنید. می توانید از اسکراب روغن نارگیل و شکر استفاده نمایید.
  • اکنون کمی بالم لب یا آبرسان مناسب لب روی لب هایتان بزنید.
  • کمی صبر کنید تا بالم لب جذب شود. سپس اطراف لب ها را با کانسیلر بپوشانید.
  • در قسمت مرکز لب، تینت لب بزنید و با انگشت کمی به اطراف لب پخش نمایید.
  • اکنون برق لب شاین دار یا بدون شاین بزنید تا لب ها کمی برجسته به نظر برسد.
    نحوه استفاده از تینت لب
    آرایش با تینت لب نارنجی
    بالم_لب
    بالم_لب
    62
    بالم لب کاتریس رنگی مدل Tinted Lip Glow
    63
    previous arrow
    next arrow

نحوه استفاده از تینت لب (روش سوم)

  • ابتدا لب هایتان را با اسکراب مخصوص لب لایه برداری نمایید. این کار برای حذف پوسته ها و سلول های مرده از روی لب است. البته اگر لب هایتان به لایه برداری نیازی ندارد، می توانید این مرحله را انجام ندهید و از بالم لب شروع نمایید.
  • کمی بالم لب بزنید تا رطوبت مورد نیاز لب تأمین شود.
  • می توانید پیش از زدن بالم لب با مداد لب رنگ پوست یا کانسیلر خط لب بکشید یا اطراف لب را بپوشانید.
  • تینت لب را بردارید و روی لب هایتان بزنید.
  • کمی صبر کنید تا جذب شود. بعد از چند دقیقه می توانید برق لب یا حجم دهنده شاین یا بدون شاین بزنید تا لب هایتان براق و حجیم به نظر برسد.
    تینت لب مایع
    عکس تینت لب نارنجی اتود هاوس

تفاوت برق لب، رژ لب و تینت لب چیست؟

تا اینجا گفتیم تینت لب چیست، اما در این قسمت قصد داریم تفاوت میان برق لب، رژ لب و تینت لب را بررسی کنیم. تینت لب برخلاف برق لب و رژ لب بدون موم و روغن است.

تینت لب چیست؟
عکس تینت لب

برق لب ها و رژ لب ها اغلب در ترکیبات خود روغن و موم دارند.

برق لب و رژ لب اغلب دارای موم و روغن هستند. این ترکیبات موجب پایدار نبودن و لغزش آنها بر لب می شود. اما رژ لب تینت یا تینت لب بدون موم و روغن است و بیشتر به شکل مایع و ژل است. گاهی حتی شبیه به بافت موس تهیه می شود.

ماندگاری تینت لب ها بیشتر از رژ لب و برق لب است.

تینت لب ها نسبت به برق لب و رژ لب ماندگارترند؛ به طوری که اگر یک بار در طول روز به لب هایتان تینت لب بزنید، در طول روز، روی لب باقی می ماند و به تمدید نیاز ندارد. ماندگاری تینت لب به میزانی است که با آشامیدن و خوردن نیز پاک نمی شود و گاهی نیاز دارید از یک پاک کننده آرایش مثل میسلار واتر یا شیر پاک کن برای پاک کردن تینت لب استفاده کنید؛ چراکه ضد آب است.

تینت لب روی فنجان و دندان اثری باقی نمی گذارد.

اگر نمی خواهید اثر رژ لب روی فنجان یا لیوان نوشیدنی تان باقی بماند، تینت لب بزنید. به خصوص اگر جلسه کاری دارید، با استفاده از تینت لب، دیگر نگران باقی ماندن رد رژ لب خود روی لیوان نیستید! یکی از مزیت های دیگر تینت لب این است که اطاف لب نیز پخش نمی شود.

تینت لب نارنجی
می توانید از تینت لب به جای سایه چشم نیز استفاده کنید!

تینت لب ها بدون سرب هستند.

همان گونه که پیش از این در بخش تینت لب چیست بیان کردیم، فرق دیگر تینت لب، بالم لب و برق لب این است که تینت لب ها سرب ندارند. به همین علت برای لب بدون ضرر هستند.

تینت لب ها خوش طعم هستند.

برخلاف اغلب برق لب و رژ لب ها، تینت لب ها خوش طعم هستند. تینت لب ها اغلب با عصاره میوه ها غنی می شوند. به همین دلیل هم رایحه و طعمی بسیار خوب دارند.

مزیت های تینت لب

آبرسانی و مرطوب کردن لب

تینت لب به دلیل داشتن نرم کننده هایی مثل ویتامین E و هیالورونیک اسید از ترک خوردن، خشکی لب و پوسته پوسته شدن لب جلوگیری می کنند؛ به طوری که با زدن تینت لب به لب هایتان دیگر به مرطوب یا چرب کننده لب نیاز ندارید.

برخورداری از رنگ طبیعی

تینت لب پیگمنت های مخملی و نرم دارد. به همین دلیل روی لب بسیار طبیعی به نظر می رسد. اگر تینت لب بزنید، همه فکر می کنند رنگ طبیعی لب هایتان است.

ماندگاری بسیار خوب

تینت لب ها همان طور که گفتیم نسبت به رژ لب ماندگاری بیشتری دارند. رنگدانه های قوی موجود در تینت لب کمک می کند لب ها در کمترین زمان رنگ بگیرند و حتی با نوشیدن چای و آب هم به راحتی پاک نمی شود و به فنجان نمی چسبند.

زیبا کردن فرم لب ها

یکی دیگر از مزیت های تینت لب این است که لب هایتان را خوش فرم می کند. همچنین، به میزان بسیار زیادی از شل شدن و افتادگی لب ها جلوگیری می کند.

دو دلیل اصلی برای استفاده از تینت لب و کنار گذاشتن رژ لب

دو علت وجود دارد که چرا باید استفاده از رژ لب را کنار بگذارید و از تینت لب استفاده نمایید: اول اینکه تینت لب ها ماندگارترند. این امر به دلیل نفوذ عمقی تر تینت لب نسبت به رژ لب است. درحالی که رژ لب ها تنها سطح لب هایتان را رنگ می کنند، تینت لب ها به عمق لب نفوذ می کنند و درون پوست می روند.

درنتیجه، تینت لب موجب لکه دار شدن لب هایتان می شود و اجازه می دهد مدت زمان طولانی تر لب هایتان رنگ داشته باشد. استفاده از تینت لب نیاز ندارید بعد از خوردن غذا یا مصرف نوشیدنی بار دیگر رنگ لب هایتان را تمدید کنید. شما فقط کافی است صبح ها کمی تینت لب بزنید و تا آخر روز از دیدن رنگ لب هایتان لذت ببرید!

دلیل دوم اینکه چرا باید از تینت لب استفاده نمایید این است که برای سلامت لب هایتان مفید هستند. بهترین رژلب های موجود در بازار حداکثر مقداری SPF دارند، اما حتی ارزان ترین تینت لب ها نیز با ترکیبات مغذی مثل آلوئه ورا، عسل و روغن جوجوبا غنی شده اند؛ یعنی شما وقتی تینت لب به لب هایتان می زنید، تنها لب هایتان را رنگی نمی کنید، بلکه انبوهی از مواد تقویت کننده را نیز وارد لب هایتان می کنید.

یکی از انوع تینت لب
عکس تینت لب فانتزی

نحوه استفاده از تینت لب فانتزی و تینت لب بستنی

این روزها انواع مختلف از محصول آرایشی در بازار عرضه می شود. دو نمونه از پرطرفدارترین تینت لب ها، تینت لب فانتزی و تینت لب بستنی است. این محصولات در بسته بندی های قلبی شکل یا شبیه به بستنی ارائه می شوند و محبوب هم هستند! اما نحوه استفاده تنیت لب های فانتزی یا بستنی با باقی تینت لب ها تفاوتی ندارد. شما به کمک راهنمای پیش رو و مراجعه به مطالب بالا می توانید از انواع تینت لب به طور حرفه ای، ساده و راحت استفاده نمایید.

نحوه استفاده از تینت لب
عکس تینت لب بستنی

بیشتر بخوانید:

چگونه رژ لب بزنیم؟

برجسته کردن لب با آرایش

نکته آخر

در این مقاله، پاسخ پرسش هایی را مانند «تینت لب چیست» و «نحوه استفاده از تینت لب چگونه است» بازگو کردیم. تینت لب یک محصول آرایشی فوق العاده برای داشتن چهره ای با طراوت و آرایشی طبیعی است. تینت لب در کنار ایجاد جلوه ای طبیعی به صورت مزیت هایی دارد؛ مثل ماندگاری بسیار زیاد و گاهی تا 24 ساعت، باقی نماندن اثر آن بر لبه فنجان، بافت سبک و طبیعی و پخش نشدن اطراف لب!

تینت لب را می توانید به جای رژ گونه و سایه نیز استفاده کنید، اما یادتان باشد ابتدا کمی از ان را روی براش بزنید، بعد روی گونه یا پشت چشم بزنید تا شبیه به لکه روی پوستتان باقی نماند و محو شود. امیدواریم این پست آموزش نحوه استفاده از تینت لب برایتان مفید بوده باشد.

اگر دوست شما هم به این آموزش نیاز دارد، لینک این صفحه را برایش ارسال کنید و درآخر، منتظر کامنت ها و نظرتان درباره این پست آموزشی و پرسش هایتان هستیم. شما چطور از تینت لب استفاده می کنید؟

منبع: www.culturacolectiva.com

4.3/5 - (13 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام … به نظر من تینت لب اتود بهترین مارکه، چون من خیلی وقته ازش استفاده می کنم و راضی هستم… ممنون از سایت عالی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا