مقالات

تکنیک های ریمل زدن حرفه‌ای که احتمالا نمی دانستید!

برای داشتن مژه های پرپشت، حجیم و بلند، باید نحوه آرایش حرفه ای مژه ها به وسیله ریمل را بدانید که در این مطلب، به طور کامل آن را توضیح داده ایم.

تکنیک های ریمل زدن حرفه ای را می دانید؟ آیا از به هم چسبیدن مژه ها در هنگام ریمل زدن خسته شده اید؟ آیا در طول روز، نگران ریزش ریمل به زیر چشم خود هستید؟ چگونه ریمل بزنیم که مژه ها به هم نچسبد؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

چشم ها، مرکز توجه در چهره هستند و نحوه آرایش کردن آنها تاثیر فوق العاده ای در زیبایی صورت می گذارد. یکی از موثرترین لوازم های آرایشی برای زیباتر نشان دادن چشم ها، ریمل های چشم هستند. استفاده از ریمل سبب حجیم و بلند به نظر رسیدن مژه ها شده و زیبایی چشم ها را دوچندان خواهد کرد.

با رعایت تکنیک های کلیدی در ریمل زدن، دیگر نگران ریزش ریمل به اطراف چشم ها، به هم چسبیدن مژه ها و مصنوعی به نظر آمدن آرایش چشم ها نباشید. در ادامه با مجله سیندخت همراه باشید تا به بررسی تکنیک های ریمل زدن، همانند آرایشگران حرفه ای بپردازیم.

تکنیک های ریمل زدن به مژه های کم پشت
نحوه صحیح ریمل زدن

تمیز کردن مژه ها قبل از ریمل زدن!

تکنیک های ریمل زدن، شامل نکات ریز و کلیدی می باشد که معمولا باید قبل از ریمل زدن آنها را رعایت کنید. تمیز کردن سطح مژه ها قبل از ریمل زدن، اولین قدم در آرایش چشم ها است.

برای پاک کردن مژه ها از آلودگی، گرد و غبار یا مواد آرایشی کافیست با مقدار مناسبی از پاک کننده های مخصوص چشم، مژه ها را تمیز کنید. بهترین محصولات برای پاک کردن مژه ها، میسلار واتر های مخصوص چشم ها هستند.

استفاده از روغن های مغذی و تقویت کننده برای مژه ها را فراموش نکنید!

استفاده از ریمل های باکیفیت

مهمترین نکته برای داشتن مژه هایی پرپشت و بلند، استفاده از ریمل های مرغوب و برندهای معتبر است. فرمولاسیون ریمل های باکیفیت به گونه ایست که سبب آسیب رساندن به مژه ها نمی شود و هیچ گونه التهاب یا حساسیتی برای چشم ها ایجاد نمی کند.
در صورتی که از ریمل های بسیار ارزان و بی نام و نشان استفاده نمایید، آسیب های جبران ناپذیری به چشم های خود وارد می کنید، زیرا چشم ها یکی از حساسترین عضوهای بدن هستند و مراقبت از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم برای تهیه ریمل چشم آرایشی، به فروشگاه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید یا برای خرید اینترنتی ریمل، از طریق وبسایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایید. با استفاده از ریمل های باکیفیت و معتبر، مژه هایی پرپشت و زیبا خواهید داشت.

تکنیک های ریمل زدن به مژه های پرپشت
آموزش ریمل زدن حرفه ای

حتما بخوانید: 9 نکته طلایی که قبل از خریدن ریمل باید بدانید!

حالت دادن مژه ها با فر مژه

یکی از تکنیک های ریمل زدن حرفه ای که اکثر میکاپ آرتیستان مشهور از آن استفاده می کنند، حالت دادن مژه ها با فر مژه می باشد. بهتر است قبل از ریمل زدن، مژه ها را به وسیله فر مژه حالت بدهید تا چشمانی خیره کننده، درشت و جذاب داشته باشید.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از فر مژه، مژه ها را به سمت جلو نکشید. برای حالت دادن مژه ها تنها کافیست چشمان خود را ببندید و مژه های بالایی و پایینی چشم را بین اپلیکاتور فر مژه قرار داده و به مدت 1 دقیقه فشار دهید.

استفاده از پرایمر مژه

پرایمر مژه، با ایجاد لایه محافظتی بین مژه ها و ریمل و فرمولاسیون ویژه خود، سبب افزایش ماندگاری ریمل و جلوگیری از ریزش آن به زیر چشم ها خواهد شد.

همچنین با جدا کردن تارهای مژه از یکدیگر، از به هم چسبیدن مژه ها جلوگیری می کند. استفاده از پرایمر مژه باعث ایجاد بافت طبیعی در مژه ها خواهد شد.

تکنیک های ریمل زدن با ماسکارا
ریمل زدن به مژه های بالایی

 

حتما بخوانید: آیا کاربرد پرایمر آرایشی را می دانید؟

مقدار مناسب مایع ریمل

در تکنیک های ریمل زدن حرفه‌ای، ضروریست که فقط یکبار برس ریمل را به مایع ریمل آغشته نمایید. یکی از فوت و فن‌ های بسیار مهم در ریمل زدن، میزان آغشته شدن برس به مایع ریمل است.

برای ریمل زدن حرفه ای، نیازی نیست که چندین بار برس را داخل مایع ریمل فرو ببرید اگر مایع ریمل بیش از حد باشد، مژه‌ های شما به هم می‌چسبند و آرایش شما را غیر حرفه ای و مصنوعی جلوه می دهند. بنابراین، حتما مقدار مناسبی از مایع ریمل را به برس ریمل آغشته نمایید.

لایه لایه زدن ریمل به مژه ها

یکی دیگر از تکنیک های آرایشی برای داشتن مژه هایی حجیم و پرپشت، زدن چند لایه ریمل بر روی مژه ها است. نکته طلایی این تکنیک به این گونه است که پس از زدن لایه اول ریمل، صبر کنید تا این لایه کاملا روی مژه ها خشک شود و سپس یک یا دو لایه دیگر به همین ترتیب، روی مژه ها ریمل بزنید.

در صورتی که بلافاصله بعد از زدن لایه اول، لایه دوم ریمل را بزنید، تارهای مژه های شما به هم می چسبد و ظاهری مصنوعی و ناخوشایندی را ایجاد می کند.

تکنیک های ریمل زدن برای درشت شدن چشم ها
ریمل زدن به مژه های بالایی و پایینی

استفاده از ریمل های مناسب با مژه ها

برای انتخاب ریمل آرایشی، به نوع مژه های خود توجه کنید. در صورتی که مژه های شما کم پشت و کم حجم می باشد، ریمل های حجم دهنده بهترین گزینه برای پرپشت و حجیم جلوه دادن مژه هایتان است. همچنین، اگر مژه های بور و روشن دارید، استفاده از ریمل های مشکی با غلظت رنگی بالا چشمان شما را شاداب و جذاب نشان می دهند.

در صورتی که مژه های پرپشت اما کوتاه دارید، استفاده از ریمل های بلند کننده مژه جذابیت مژه های شما را دوچندان می کند. امروزه ریمل های متنوعی با اپلیکاتورهای تخصصی برای انواع مژه ها تولید شده است که شما می توانید ریمل مناسب با مژه های خود را تهیه نمایید.

ریمل های رنگی

برای ایجاد تنوع در آرایش چشم ها و یا انجام یک میکاپ جذاب فانتزی در تابستان یا جشن ها، می توانید از ریمل های رنگی استفاده کنید. ترفند کلیدی در استفاده از ریمل های رنگی که آرایشگران مشهور به شما نمی گویند، استفاده از رنگ های سرمه ای و قهوه ای تیره در ریمل های رنگی است.

در صورتی که از رنگ های اغراق آمیز مانند صورتی، نارنجی و سبز برای ریمل زدن استفاده کنید، میکاپ شما بسیار مصنوعی و ناخوشایند جلوه می دهد. رنگ سرمه ای و قهوه ای تیره در ریمل ها، چشمان شما را گیرا و خیره کننده جلوه می دهند و می توانید رنگ آنها را با رنگ خط چشم خود هماهنگ کنید.

پاک نکردن ریمل قبل از خوابیدن، سبب ریزش مژه ها و ایجاد حساسیت در چشم ها خواهد شد.

روش صحیح ریمل زدن!

برای حرفه ای ریمل زدن، باید از ابزارها و لوازم های آرایشی مناسب استفاده نمایید.

موارد موردنیاز برای ریمل زدن عبارتند از:

میسلار واتر چشم یا پاک کننده آرایش چشم
• فرمژه
• پرایمر مژه
ریمل مناسب با نوع مژه ها

حتما بخوانید: ترفندهای کاربردی آرایشی که میکاپ آرتیستان مشهور از آن استفاده می کنند!

ابتدا مژه های خود را به کمک پاک کننده مخصوص چشم خود به خوبی تمیز کنید، سپس با فر مژه، مژه های خود را حالت دهید و در مرحله بعدی مقدار مناسبی از پرایمر مژه را به مژه های بالایی و پایینی چشمان خود آغشته کنید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. در نهایت ریمل را از قسمت خارجی و انتهایی مژه ها به سمت داخلی مژه ها آغشته کنید.

در صورت تمایل می توانید پس از خشک شدن اولین لایه، یک یا دو لایه دیگر نیز ریمل بزنید تا مژه های شما پرپشت و حجیم تر به نظر بیاید. برای جذاب و درشت به نظر آمدن چشم ها، به مژه های پایینی چشم نیز ریمل بزنید.

هرگز از ریمل های تاریخ گذشته استفاده نکنید!

یک ریمل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

• حاوی رنگدانه های قوی
• بدون ریزش به زیر چشم ها
• بدون ایجاد حساسیت یا التهاب برای چشم ها
• پرپشت کننده مژه ها
• حجیم کردن مژه ها
• قیمت مناسب
• برند معتبر و شناخته شده

تکنیک های ریمل زدن در آرایش
نحوه درست ریمل زدن

سخن آخر

ریمل های آرایشی، نقش بسیار مهمی در جذابیت و زیبایی چشم ها ایفا می کنند. مژه های پرپشت و حجیم می توانند چشم ها را گیرا و خیره کننده جلوه بدهند.

در این مقاله، تکنیک های ریمل زدن حرفه‌ای که بسیاری از میکاپ آرتیستان مطرح جهان از آنها برای آرایش سلبریتی ها استفاده می کنند را شرح دادیم. شما می توانید با رعایت این نکات طلایی و ساده، حرفه ای ریمل بزنید.

شما چه تکنیک دیگری برای ریمل زدن حرفه ای پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما استفاده از کدام تکنیک، سبب افزایش ماندگاری ریمل خواهد شد؟

امتیاز این نوشته
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا