مقالات

سرم مو چیست؟ فواید سرم مو و بهترین سرم مو برای موهای خشک کدام است؟

سرم مو، یکی از محصولات مراقبتی از مو برای تغذیه، آبرسانی و محافظت از موها در برابر آسیب های احتمالی می باشد.

بهترین سرم مو کدام است؟ یکی از محصولات تخصصی برای تغذیه و رطوبت رسانی به موها، سرم مو می باشد. همچنین، سرم مو با ایجاد یک لایه محافظتی روی موها، از تارهای مو در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت می کند. سرم مو، بیشتر روی سطح مو (کوتیکول) اثربخش است و به اعماق مو نفوذ نمی کند.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

سرم مو انواع مختلفی دارد و می توانید با توجه به جنس موهای خود، از سرم مو مناسب استفاده کنید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به بررسی سرم مو و کارکر آن بپردازیم.

همه چیز درباره سرم مو
معرفی سرم مو و کاربرد آن

سرم مو چیست؟

سرم‌ مو یکی از محصولات مراقبت از موها می باشد که خاصیت رطوبت رسانی، تغذیه کنندگی و ترمیم کنندگی فولیکول های مو را دارد. همچنین، این محصول با ایجاد یک لایه محافظتی از موها در برابر آسیب های محیطی، حرارت و… محافظت می کند.

سرم موها با توجه به جنس مو و کارکرد آنها، انواع مختلفی دارند. یکی از ترکیبات مهم و اصلی سرم موها، سیلیکون  می باشد که سبب نرم و ابریشمی شدن موها می شود. سرم موها، معمولا بافت سبک، نرم و کمی روغنی دارند و می توانید بعد از شستن موها، روی موهای نمناک از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای قدم به قدم مراقبت از موها در خانه + آموزش ماسک مو

انواع سرم موها عبارتند از:

  • سرم موی مناسب موهای خشک و وز شده
  • سرم موی مناسب موهای رنگ شده
  • سرم موی مناسب موهای چرب
  • سرم موی مناسب موهای مستعد ریزش
  • سرم موی مناسب موهای شوره دار
  • سرم مو برای موهای موخوره دار
  • سرم مو برای موهای فر
  • سرم مو مناسب موهای صاف
معرفی سرم مو
معرفی انواع سرم موها

سرم مو چه فوایدی دارد؟

سرم موها، نقش پررنگی در حفظ زیبایی و سلامتی موها دارند و یک محصول کاربردی و مهم در روتین مراقبت از موها به شمار می آیند. در ادامه فواید فوق العاده سرم موها را بررسی می کنیم.

محافظت از موها

سیلیکون موجود در فرمولاسیون سرم موها، همانند یک پوشش محافظتی پلاستیک مانند، از تارهای مو در برابر آسیب های محیطی مانند نور خورشید، آلاینده ها، آلودگی هوا و… محافظت می کند

ترمیم ساقه موها

آمینو اسید موجود در ترکیبات سرم مو، به مرور آسیب ناشی از روش‌های شیمیایی مثل فر دائم، رنگ کردن و… را ترمیم و بازسازی می‌کند. همچنین، در حین استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو مانند اتو مو یا سشوار، از برخورد حرارت مستقیم به موها جلوگیری می کند.

نرم و درخشان کردن موها

سرم مو با تغذیه و رطوبت رسانی به موها، موجب نرم و ابریشمی شدن موها شده و جلوه ای درخشان و خوش حالت را در موها ایجاد می کند. همچنین، سرم مو می تواند نوری که بر موها می تابد را منعکس کند و در نتیجه، موها درخشان و شفاف به نظر می آیند.

باز کردن گره موها

این محصول با افزایش ضخامت و نرم کردن موها، از ایجاد گره بین تارهای مو جلوگیری می کند.

کاهش ریزش موها

سرم مو، با تقویت فیبر موها از ریزش و شکستگی موها تا حد زیادی جلوگیری می کند. همچنین، با تقویت ریشه موها با فرمولاسیون مغذی و آبرسان خود، ریزش موها را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

از بین بردن چسبندگی بین تارهای مو

بافت نرم و سبک با قدرت جذب بالای سرم مو، به گونه ایست که به راحتی جذب فولیکول های موها شده  و جلوه ای چرب، روغنی و ناخوشایند روی موها ایجاد نمی کند.

روش استفاده از سرم مو
روش استفاده از سرم مو

روش استفاده از سرم مو!

  1. ابتدا جنس موهای خود را بشناسید تا بتوانید سرم موی مناسبتان را تهیه کنید. سپس موهای خود را با محصولات شوینده مناسب شسته و کمی خشک کنید؛ در حدی که موها نمناک باشند.
  2. سپس مقدار مناسبی از سرم موها را به کف دست زده و به انگشتان و دست ها آغشته کنید و به آرامی از ساقه موها تا نوک موها بکشید تا همه تارهای موها به سرم مو آغشته شوند.
  3. در نهایت با یک شانه یا برس دانه درشت، موهایتان را شانه بزنید تا سرم مو بهتر روی موها پخش شود.
  4. حالا می توانید از ابزارهای حالت دهنده موها برای حالت دادن موهایتان نیز استفاده کنید.
سرم مو و انواع آن
کارکرد سرم موها

باید و نبایدهای استفاده از سرم مو!

  • حتما از سرم موی مناسب با جنس موهایتان استفاده کنید
  • در مقدار استفاده از سرم مو افراط نکنید، زیرا می تواند باعث چرب شدن موهایتان شود
  • حتما روی موهای نمناک و کمی مرطوب از سرم مو استفاده کنید تا مواد مغذی بتوانند به فولیکول های موها نفوذ کنند.
  • به هیچ عنوان سرم موها را به ریشه مو آغشته نکنید، زیرا می تواند موجب چرب شدن پوست کف سر و ریزش موها شود
  • هنگام آغشته کردن موها به سرم مو، این کار را به آرامی و به ملایمت انجام دهید تا از کشیدگی، شکستگی و گره خوردن تارهای موها به یکدیگر جلوگیری شود.
  • در صورت استفاده روزانه از سرم مو، حتما مقادیر کمتری از سرم مو را استفاده کنید.
  • زمانی که موهایتان مرطوب یا نم‌دار بود، سرم مو را بزنید نه زمانی که خیس بوده و یا تازه از حمام بیرون آمده اید
انواع سرم مو
باید و نبایدهای استفاده از سرم مو

معرفی بهترین سرم مو برای موهای خشک

سرم کراتین مو سریتا، یک ترمیم کننده فوق العاده برای موهای آسیب دیده و خشک می باشد که سبب نرم و خوش حالت شدن موها می شود. این محصول مراقبت از موی ویژه، به مرور خشکی، کدری و شکنندگی موها را رفع کرده و موهایی ضخیم، درخشان، خوش حالت و سالم را به ارمغان می آورد.

سرم موی کراتینه سریتا برای انواع مو به خصوص موهای موخوره دار مناسب می باشد و همچنین گره مو را به خوبی باز می کند. فرمولاسیون حاوی کراتین هیدرولیز شده و ویتامین E در این محصول، از تبخیر رطوبت موها جلوگیری کرده و موجب ترمیم ساختار مو می شود. همچنین، ویتامین E موجود در این ترکیبات این محصول، سبب نرم و لطیف شدن ساقه مو و افزایش درخشندگی آن خواهد شد و از ایجاد موخوره نیز جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های اصلی این سرم مو، می توان به حفظ رنگ موها با خاصیت آنتی اکسیدانی اشاره کرد.

حتما بخوانید: رفع وزی مو در موهای خشک با ساده ترین روش ها!

سیلیکون موجود در سرم مو سریتا، مانند یک پوشش پلاستیکی مانند روی ساقه مو قرار می دهد که از تبخیر آب ساقه موها جلوگیری کرده و سبب افزایش درخشندگی موها می شود. فرمولاسیون سرم مو cerita حاوی مواد کراتین بوده که با افزایش استحکام و تقویت ساقه مو، موهایی صاف، نرم و درخشان را به ارمغان می آورد.

طرز استفاده از سرم مو
چطوری از سرم مو استفاده کنیم

از ویژگی های منحصر به فرد سرم کراتین مو سریتا، بهترین سرم مو

  • درخشان کننده مو
  • افزایش حالت پذیری مو
  • از بین بردن خشکی و وز موها
  • خنثی کردن الکتریسیته ساکن مو
  • محافظت از موها در برابر اشعه UV
  • حاوی سیلیکون های طبیعی به منظور حفظ رطوبت در ساقه مو
  • غنی از کراتین هیدرولیز شده برای جایگزینی کراتین از دست رفته ساقه مو

لینک سرم مو کراتین سریتا بیوتی

روش استفاده از سرم مو کراتین سریتا بیوتی

پس از شستن موها، روی موهای نمناک و کمی خیس، مقدار مناسبی از سرم مو سریتا  را روی کف دو دست پخش کنید و به ساقه موها( از نزدیک ریشه تا نوک آنها)  به طور مساوی به سرم مو آغشته کنید. در صورت تمایل می توانید موها را با سشوار خشک کرده و حالت دهید. لطفا دقت داشته باشید، سرم کراتین سریتا را پس از حمام و درست زمانی که موها نم دار است، استفاده کنید. تا نیم ساعت پس از استفاده از این سرم، هرگز از اتو مو یا سشوار استفاده نکنید.

انواع سرم مو
روش استفاده از سرم مو برای نرمی موها

سخن آخر

سرم موها، انواع مختلفی دارند و موجب تقویت و آبرسانی به موها می شود. همچنین، سرم مو می تواند از موها در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند.

در این مقاله، به معرفی بهترین سرم مو و کاربردهای آن پرداختیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله بتوانید سرم موی مناسب با جنس موهایتان را بشناسید و با نحوه استفاده صحیح از سرم مو آشنا شوید.

شما از کدام برند سرم مو استفاده می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

 

منبع: www.healthline.com

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا