ویدئو
موضوعات داغ

زدن سایه چشم | باید و نبایدهای آرایش چشم ها

استفاده از سایه چشم، ظرافت و شادابی چشم ها را دوچندان می کند و سبب نافذ و گیرا به نظر رسیدن چشم ها نیز خواهد شد.

چگونه سایه چشم حرفه ای و طبیعی بزنیم؟ برای زدن سایه چشم از چه براشی استفاده کنیم؟ بهترین تکنیک سایه چشم زدن برای درشت و نافذ به نظر آمدن چشم ها کدام است؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

چشم ها، مرکز توجه هستند و نحوه آرایش آنها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. یکی از بهترین لوازم های آرایشی برای چشم ها، سایه چشم می باشد. استفاده از سایه های چشم در پشت پلک یا زیر مژه های پایینی، چشم ها را گیرا و خیره کننده جلوه می دهد.

نکته طلایی در زدن سایه چشم، استفاده از تکنیک های سایه زدن حرفه ای است. روش سایه زدن اشتباه، می تواند چشم های شما را خسته، بی حالت و مریض گونه نشان دهد. در ادامه این مطلب با مجله سین دخت همراه باشید تا به مقایسه طریقه صحیح سایه چشم زدن با روش اشتباه آن بپردازیم و فوت و فن های میکاپ چشم و سایه زدن حرفه ای و صحیح را نیز بررسی نماییم.

زدن سایه چشم و مراحل آن
مراحل سایه چشم زدن

انواع سایه چشم!

امروزه انواع مختلفی از سایه چشم با جلوه های متفاوت تولید شده است که هر کدام از آنها برای یک سبک میکاپ مناسب است. نکته مهم در هنگام انتخاب سایه چشم، توجه به جنس پوست و حالت چشم ها است. برای ایجاد تعادل در چهره و میکاپ، بهتر است در هنگام استفاده از سایه های شاینی و براق، از رژ لب های مات و ملایم استفاده نمایید و در صورتی که از رژ لب های شاین و مایع در آرایش خود استفاده کردید، سایه های مات و با رنگ های ملایم را در آرایش چشمان خود به کار ببرید.

انواع سایه های چشم عبارتند از:

  • سایه چشم پودری
  • سایه چشم کرمی
  • سایه چشم مایع یا آبرنگی
  • سایه چشم نیمه مات
  • سایه چشم براق یا شاین
  • سایه چشم متالیک
  • سایه چشم مدادی
  • سایه چشم کرمی

حتما بخوانید: آموزش مرحله به مرحله آرایش با سایه چشم

مراحل سایه چشم زدن

برای زدن سایه چشم حرفه ای و زیبا، استفاده از سایه چشم های با کیفیت از برندهای معتبر و براش های مخصوص سایه زدن حائز اهمیت است. مراحل سایه چشم زدن از زیرسازی پوست پشت پلک با پرایمر و کانسیلر آغاز می شود و سپس می توانید از سایه چشم موردنظر خود بزنید. همچنین، برای تثبیت سایه چشم و افزایش ماندگاری آن نیز می توانید از پودر فیکس یا دیگر تثبیت کننده های آرایشی استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های خیلی تیره سایه و فید نکردن آن، سبب ایجاد ظاهری ناخوشایند در چشم ها خواهد شد. در صورتی که ترفندهای سایه زدن حرفه ای را ندانید، استفاده از سایه چشم علاوه بر اینکه چشم های شما را زیبا نمی کند، بلکه سبب خسته و گود به نظر آمدن چشم ها نیز خواهد شد. با طی کردن مراحل ذیل در سایه چشم زدن، چشم هایی زیبا، جذاب و خیره کننده خواهید داشت.

رنگ های ملایم سایه چشم، ظرافت و معصومیت چشم ها را دوچندان می کنند.

تمیز کردن چشم ها!

یکی از مهمترین نکات برای افزایش ماندگاری و طبیعی جلوه دادن سایه چشم، تمیز کردن چشم ها و پاک کردن آلودگی ها، لوازم آرایشی و… از پشت پلک است. در صورتی که قبل از سایه زدن، چشم ها را به خوبی تمیز نکنید، چربی پوست با سایه چشم مخلوط شده و سبب ایجاد بافت مصنوعی و ماسیده شده در پشت پلک ها خواهد شد و سایه چشم نیز به خوبی در پشت چشم ها پخش نمی شود.

پیشنهاد می شود که با استفاده از محلول های پاک کننده چشم باکیفیت و از برندهای معتبر، چشمان خود را به خوبی تمیز کنید و سپس مراحل سایه زدن را آغاز نمایید.

زدن سایه چشم حرفه ای
رنگ های مختلف و متنوع سایه چشم

بهترین محصولات برای تمیز کردن چشم ها

  1. شیرپاکن های چشم
  2. محلول های پاک کننده آرایش چشم
  3. تونر های پاک کننده چشم

حتما بخوانید: مدل خط چشم کشیدن مناسب با حالت چشمانتان را می دانید؟

پرایمر سایه چشم

برای زیرسازی پوست پشت پلک، می توانید از پرایمر سایه چشم استفاده کنید. پشت پلک یا اطراف چشم ها، دارای خطوط و چین و چروک های بسیار ریز هستند و در صورتی که از پرایمر برای زیرسازی پوست استفاده نکنید، ممکن است که سایه چشم در آن خطوط جمع شوند و حالتی ماسیده شده یا ناخوشایند داشته باشند.

زدن یک لایه از پرایمر مخصوص چشم،  موجب پر شدن خطوط اطراف چشم و ایجاد سطحی صاف و یکدست در پشت پلک ها شده و بافت سایه چشم را نیز طبیعی و تمیز نشان می دهد. همچنین، استفاده از پرایمر باعث افزایش ماندگاری سایه چشم و جلوگیری از پخش شده یا ماسیده شدن آن در طول روز یا در هنگام تعریق صورت خواهد شد.

زدن سایه چشم و استفاده از پرایمر
آرایش حرفه ای با سایه زدن

استفاده از کانسیلر

پس از زیرسازی پوست پشت پلک، با استفاده از کانسیلرهای باکیفیت از برندهای معتبر دنیا مانند مک، تارت و میبلین، سبب ایجاد رنگی یکدست و روشن و پوشاندن تیرگی های اطراف چشم خواهد شد. استفاده از کانسیلر سبب می شود که رنگ های سایه چشم جلوه ای طبیعی و شاداب داشته باشند.

توجه داشته باشید که در مقدار کانسیلر برای پشت چشم ها زیاده روی نکنید زیرا سبب سنگین شدن پشت پلک و ماسیده شدن سایه چشم خواهد شد. پس از زدن کانسیلر، آن را با پد آرایشی( بیوتی بلندر) به صورت ضربه ای پخش و فید کنید. نکته اساسی در کانسیلر زدن، انتخاب رنگ یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست است.

زدن سایه چشم و نحوه صحیح آن
نحوه صحیح سایه زدن

رنگ سایه چشم

پس از زیرسازی پشت پلک، از یک سایه نزدیک به رنگ پوست استفاده کنید و کل سطح پشت پلک را سایه بزنید. یکی از اشتباهات رایج در زدن سایه چشم، شروع سایه زدن با استفاده از رنگ های تیره رنگ برای قسمت بالای چشم ها است.

سایه‌ های روشن چشم‌ ها را بزرگ‌ تر نشان می‌ دهند در صورتیکه سایه‌ های تیره به چشم حالت و فرم می‌ دهند.

برای قسمت های مختلف چشم ها، از چه رنگی استفاده کنیم؟

استخوان ابرو و گوشه داخلی: برای برجسته نشان دادن استخوان ابرو و افزایش نافد بودن و گیرایی چشم ها، می توانید از سایه های با طیف رنگی روشن مانند سفید، صورتی کمرنگ با شاین متوسط استفاده نمایید.

خط چین پلک: با استفاده از سایه های تیره، مانند قهوه ای تیره، نوک مدادی و …. در خط چین پلک، چشمانتان را درشت تر جلوه دهید

گوشه خارجی پلک: رنگ های تیره در گوشه خارجی پلک، فاصله بین ابرو و چشم ها را بیشتر نشان می دهد و سبب زیباتر شدن چشم ها خواهد شد

خط مژه: برا خط مژه می توانید از هر رنگی که دلخواهتان است استفاده کنید. بهتر است که رنگ سایه خط مژه با رنگ سایه پشت پلک شما هماهنگ باشد.

زدن سایه چشم
نحوه سایه چشم زدن

در صورتی که از رنگ های تیره برای رنگ پایه سایه چشم استفاده کنید، دیگر امکان ترکیب کردن آن را با رنگ های تیره تر سایه چشم ندارید و این امر سبب تند شدن رنگ سایه چشم نیز خواهد شد. بهترین رنگ برای شروع سایه زدن، تناژ رنگی ملایم و متوسط از طیف رنگی دلخواهتان است. پس از آغشته کردن براش به پودر سایه، آن را به صورت ضربه ای به پالت سایه بزنید تا پودر اضافه یا موهایی که به آن چسبیده جدا شود.

براش های نرم و مخروطی، بهترین گزینه برای سایه زدن می باشند که با حرکات آرام و دورانی بتوانید سایه چشم را کاملا فید کنید. برای سایه زدن، از طیف رنگی ملایم و روشن شروع کنید و کم کم به سمت تیره کردن رنگ سایه چشم بروید تا به رنگ دلخواه خود از سایه چشم برسید. پیشنهاد می کنیم که برای قسمت بالای چشم، از ترکیب دو یا سه رنگ از  سایه چشم استفاده کنید تا جلوه ای یکدست و طبیعی در پشت پلک های شما ایجاد شود.

براش های زبر و بزرگ، مناسب سایه زدن نیستند و پودر سایه را به خوبی در پشت چشم ها پخش نمی کنند. بهتر است از براش های مخروطی و کوچک که مخصوص سایه زدن هستند استفاده کنید. پس از زدن سایه چشم، با استفاده از یک براش زبر که در موهای قسمت بالایی آن آزادتر هستند، رنگ های سایه چشم را به خوبی با هم ترکیب کنید، به گونه ای که هیچ مرزی بین رنگ های سایه چشم نباشد.

حتما بخوانید: کاربردهای لوازم و ابزارهای آرایشی که احتمالا نمی دانستید!

 

زدن سایه چشم به چشم های درشت
سایه های شاینی و مات

نکات مهم درباره رنگ سایه چشم ها

  1. رنگ های تیره در سایه چشم مانند مشکی، قهوه ای و سرمه ای سبب بزرگ به نظر آمدن عنبیه چشم ها می شوند.
  2. رنگ های سبز، آبی، بنفش تیره و خاکستری، انتخاب مناسبی برای چشم های قهوه ای یا فندقی هستند.
  3. رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش ملایم و لایت روزانه هستند.
  4.  بهترین رنگ سایه برای چشم های سبز، سایه های قهوه ای، سبز تیره و یاسی هستند.
  5. چشم های آبی نیزمی توانند از رنگ های با تناژ نارنجی و قهوه ای روشن برای افزایش زیبایی چشم های خود استفاده کنند.
زدن سایه چشم به چشم ها
تاثیر سایه چشم در زیبایی چشم ها

نحوه صحیح استفاده از براش

برای استفاده از براش، آن را از قسمت انتهایی نگیرید زیرا فشار دستتان زیاد خواهد شد و کنترلی روی فشار براش در پشت پلک ندارید. برای زدن سایه چشم شاینی و گلیتری در پشت پلک، از یک براش متراکم و نرم استفاده نمایید تا دقیقا در همان محل موردنظر سایه چشم را بزنید. به هیچ وجه برای سایه زدن در زیر استخوان ابرو از سایه چشم های شاینی و درخشان استفاده نکنید زیرا سایه چشم را غیرطبیعی جلوه می دهد.

با استفاده از سایه رنگ با طیف سفید، می توانید استخوان زیر ابروهای خود را سایه بزنید و  قسمت های بیرون زده یا نامرتب سایه چشمتان را نیز با سایه چشم سفید اصلاح نمایید.

حتما بخوانید: پرایمر آرایشی، چگونه باعث افزایش ماندگاری میکاپ می شود؟

سایه زدن به زیر مژه های پایینی

سایه زدن به پایین چشم ها، معصومیت و ظرافت چشم ها را دوچندان می کند. در صورتی که تکنیک های سایه زدن به پایین مژه ها را رعایت نکنید، سبب ایجاد جلوه ای غیر طبیعی و خسته به نظر آمدن چشم ها خواهد شد، به گونه ای که انگار چندین سال نخوابیده اید! برای سایه زدن به پایین چشم، از رنگ های ملایم مانند قهوه ای روشن استفاده نمایید و آن را از قسمت بالایی چشم به سمت پایین ادامه دهید

زدن سایه چشم رنگی
سایه چشم های رنگی و تابستانی

ترتیب آرایش کردن

یکی از ترفندهای میکاپ کردن که اکثر میکاپ آرتیستان مطرح جهان آن را رعایت می کنند، ترتیب آرایش کردن است. برای میکاپ صورت، ابتدا از آرایش چشم ها آغاز کنید و سپس از محصولات زیرساز آرایش پوست بزنید و در مرحله بعدی از فاندیشن و کرم پودر استفاده نمایید. با استفاده از یک رژ لب ملایم و مناسب با رنگ پوستتان نیز می توانید به چهره خود روح ببخشید.

در صورتی که ابتدا از کرم پودر برای آرایش استفاده کنید، دیگر نمی توانید اشکالات آرایش چشم خود را اصلاح کنید. بنابراین، رعایت ترتیب مراحل میکاپ کردن حائز اهمیت است.

بهتر است برای میکاپ صورت، از آرایش چشم ها شروع کنید.

استفاده از پودر فیکس

در نهایت پس از زدن سایه چشم، براش خود را به مقداری از پودر فیکس آغشته کنید و به سایه چشم خود بزنید تا سبب تثبیت رنگ سایه چشم و افزایش ماندگاری آن شود. همچنین، استفاده از تثبیت کننده هایی مانند پودر فیکس، سبب طبیعی و حرفه ای جلوه دادن سایه چشم نیز خواهد شد.

زدن سایه چشم با پالت سایه چشم
پالت سایه چشم با کیفیت و معتبر

سوالات متداول

چگونه ماندگاری سایه چشم را افزایش دهیم؟

با زیرسازی پوست پشت پلک قبل از سایه زدن، می توانید ماندگاری سایه چشم خود را افزایش دهید. بهترین محصولات برای زیرسازی سایه چشم، پرایمرهای مخصوص چشم می باشند.

سایه های چشم معمولا تا چه زمانی تاریخ انقضاء دارند؟

به طور متوسط تاریخ انقضایی که برای سایه چشم در نظر گرفته شده است 18 تا 24 ماه می باشد. پیشنهاد می کنیم که برای تضمین سلامتی چشمان خود، هر 18 ماه یکبار سایه چشم خود را تعویض نمایید.

چگونه سایه چشم باکیفیت و عالی را تهیه کنیم؟

چشم ها، یکی از حساسترین اعضای صورت هستند و مراقبت از آنها حائز اهمیت است. اولین قدم برای محافظت از چشم ها، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت از برندهای معتبر می باشد. برای خرید سایه چشم باکیفیت، به فروشگاه های شناخته شده مراجعه نمایید و سایه چشم های معتبر از برندهای مشهور جهان را نیز تهیه کنید. در هنگام خرید اینترنتی سایه چشم نیز، حتما به نشان اعتماد الکترونیکی سایت و معتبر بودن برند سایه چشم دقت نمایید.

چگونه سایه چشم را پشت پلک پخش کنیم؟

یکی از بهترین ابزارهای آرایشی برای پخش و فید کردن سایه چشم، استفاده از براش های مخصوص سایه زدن می باشد. در صورتی که از ابزار آرایشی یا براش نامناسب برای سایه زدن استفاده کنید، بافت سایه چشم به خوبی در پشت پلک شما پخش نمی شود و در نتیجه سبب ایجاد جلوه ای ناخوشایند و غیرطبیعی در چشم ها خواهد شد.

زدن سایه چشم به چشم ها
نکات مهم سایه زدن

سخن آخر

استفاده از سایه های چشم در میکاپ، چشمانی خیره کننده را به ارمغان می آورد. در این مقاله سعی کردیم تا نکات اساسی در سایه زدن و بایدها و نبایدهای آن برای داشتن یک آرایش چشم حرفه ای را شرح دهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب و رعایت نکات آن، بتوانید چشمان خود را به وسیله سایه چشم حرفه ای آرایش کنید.

شما بیشتر از کدام مدل سایه چشم برای آرایش چشم های خود استفاده می کنید؟ آیا تا به حال، باید و نبایدهای سایه زدن را رعایت می کردید؟ بهترین ترفند برای سایه زدن حرفه ای کدام است؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا