مقالات

ترفندهای آرایشی که شاید ندانید!

هرآنچه باید درباره آرایش صورت حرفه ای بدانید!

ترفندهای آرایشی صورت بسیار مهم است، به خصوص اگر تابستان باشد و گرما موجب تعریق پوست شود یا در آب و هوای شرجی جنوب یا شمال کشور باشید! در چنین شرایطی شاید بپرسید « چرا آرایش روی صورتم نمی ماند؟!»

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اگر می خواهید آرایش طبیعی داشته باشید، بدانید آرایشگرها و میکاپ آرتیست های حرفه از چه روش هایی برای آرایش صورت استفاده می کنند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ریختن آرایش و ماندگاری بیشتر آرایش به ویژه هنگام گرما یا در هوای شرجی هستید، توصیه می کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید! در این مطلب از مجله سین دخت می خواهیم 16 ترفند از کاربردی ترین ترفندهای آرایشی را فهرست کنیم. با این ترفندهای آرایشی می توانید آرایشی زیبا داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای آرایش صورت دخترانه

کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟

 

نوع پوست خود را بشناسید

یکی از ترفندهای آرایشی شناخت نوع پوست است. توصیه می کنیم ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید تا بتوانید از کرم پودر، پرایمر، فیس واش و دیگر ابزارهای مراقبتی و آرایشی مناسب پوست خود استفاده نمایید. درنتیجه، ماندگاری آرایش خود را بیشتر کنید!

درکل، 4 نوع مختلف پوست وجود دارد:

  1. پوست چرب: افراد دارای پوست چرب اغلب جوش و آکنه می زنند، پوستشان به سرعت براق می شود، موهایشان نیز چرب است و ترجیح می دهند هر روز حمام بروند تا موهایشان چرب نباشد. همچنین، پس از آرایش، خیلی سریع پوستشان براق می شود.
  2. پوست معمولی: این افراد در پوستشان احساس خشکی و کشیدگی ندارند، پوستشان براق نمی شود و به ندرت جوش می زنند. آرایش صورت روی پوست معمولی ماندگارتر است.
  3. پوست ترکیبی: اگر در بخش هایی از پوست خود احساس کشیدگی و خشکی دارید و بخش دیگر چرب و براق است یا مستعد آکنه، شما پوست ترکیبی یا پوست مختلط دارید.
  4. پوست خشک: افراد دارای پوست خشک اغلب روی پوستشان احساس خشکی و کشیدگی دارند، به خصوص پس از شستن پوست باید از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند تا حس کشیدگی پوست از بین برود.
تصویر انواع پوست
یکی از ترفندهای آرایشی، شناخت نوع پوست و استفاده از لوازم آرایش مناسب پوستتان است!

 

پوست خود را با فیس واش مناسب بشویید

پس از شناختن نوع پوست خود با یک شوینده صورت مناسب پوستتان صورت خود را به خوبی بشویید؛ برای مثال، اگر پوست چرب دارید، با فیس واش مناسب پوست چرب باید پوستتان شسته شود تا ضمن پاک سازی پوست، چربی پوستتان نیز کنترل شود. این کار در ماندگاری و تثبیت آرایش صورت بسیار اثرگذار است.

اگر هم پوستتان خشک است، شوینده مناسب صورت (مثل صابون بایودرما مناسب پوست حساس و خشک) می تواند حین پاک و تمیز کردن پوست از خشکی بیشتر پوستتان جلوگیری کند و به تثبیت آرایش و جلوگیری از ریختن آرایش نیز کمک کند. پس از شستشو با فیس واش به کمک یک تونر پوستتان را کاملاً‌ تمییز نمایید.

پرایمر را فراموش نکنید

یکی از ترفندهای آرایشی استفاده از پرایمر آرایشی است. پرایمر مناسب و با کیفیت یک زیرساز فوق العاده برای آرایش شماست. می توانید پرایمر مناسب پوستتان را خریداری نمایید و پیش از آرایش و زدن کرم پودر استفاده کنید. برخی از پرایمرهای آرایشی نیز از شرکت ها و برندهای معروف برای انواع پوست طراحی شده اند که آرایش را برایتان ساده تر می کنند و موجب تثبیت آرایش صورت می شود.

پیش از زدن کرم پودر، سایه و رژ لب از پرایمر استفاده نمایید. پرایمر به یکدست شدن کرم پودر و آرایش روی صورت کمک می کند. درحقیقت، پرایمر اساس و پایه آرایش شماست!

توصیه می کنیم پرایمری را انتخاب نمایید که فرمولاسیونی سبک داشته باشد تا با ایجاد بافت طبیعی روی پوست به آرایشتان جلوه ای طبیعی تر بدهد. به خصوص روی ناحیه T صورت (کنار بینی، چانه، گونه و پیشانی) ‌پرایمر بزنید؛ چراکه این نواحی بیشتر عرق می کنند و برای تثبیت آرایش صورت باید با پرایمر پوشانده شوند.

مراقبت های پوستی را از یاد نبرید

در میان ترفندهای آرایشی، مراقبت از پوست بسیار مهم است. برای آرایش حرفه ای صورت باید از مراقبت های پوستی غافل نشوید؛ مثلاً فردی که پوست چرب دارد، با کنترل چربی پوست خود با کمک روتین مناسب پوست چرب می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند. وقتی جوش روی پوست نباشد، آرایش صورت ساده تر و ماندگارتر می شود.

بنابراین، توصیه می کنیم روتین مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید:

  • با فیس واش یا ژل شستشوی صورت مناسب پوستتان هر روز حداقل یک بار پوستتان را بشویید.
  • پس از شستشوی صورت با مرطوب کننده یا آبرسان مخصوص پوست به خوبی پوستتان را آبرسانی کنید.
  • تغذیه مناسب داشته باشید تا با برنامه درست غذایی، انواع ویتامین و مواد مورد نیاز پوست تأمین شود.
  • از ضد آفتاب استفاده نمایید تا بر اثر آفتاب روی پوستتان لک ایجاد نشود.
  • اگر آرایش دارید، ابتدا با میسلار واتر پاک نمایید، سپس با فیس واش بشویید. اگر پس از شستشو با فیس واش روی پوست مواد آرایشی باقی مانده بود، با میس لار واتر، باقی آرایش را نیز پاک نمایید. سپس از تونر استفاده کنید تا پوست به خوبی پاک سازی شود.

مراقبت های پوستی و برخورداری از پوستی صاف، شفاف و درخشان علاوه بر تثبیت آرایش صورت و جلوگیری از ریختن آرایش به شما کمک می کند به سادگی آرایشی زیباتر و جذاب تر داشته باشید و حتی با زدن تنها یک رژ ساده نیز چهره ای جذاب تر و شاداب تر داشته باشید.

اسپری تثبیت کننده برای تثبیت آرایش صورت استفاده نمایید

یکی دیگر از ترفندهای آرایشی به کار بردن فیکساتور است. می توانید از اسپری فیکساتور پس از زدن سایه چشم و پیش از زدن رژ گونه و هایلایتر روی پوستتان اسپری نمایید تا آرایشتان ماندگارتر شود. از پودر فیکس نیز می توانید به جای اسپری فیکس استفاده کنید. اما در نواحی پشت چشم بهتر است از اسپری فیکس استفاده نمایید؛ چراکه اگر سایه یا خط چشم زده باشید با پودر فیکس ترکیب می شود و نمایی ناخوشایند ایجاد می کند.

ترفندهای آرایشی و استفاده از پودر فیکس
استفاده از پودر فیکس؛یکی از ترفندهای آرایشی

خط چشم و ریمل ضد آب بزنید

استفاده از ریمل و خط چشم ضد آب یکی دیگر از ترفندهای آرایشی است.  ریمل ها و خط چشم های  ضد آب بر اثر تعریق و گرما ریزش ندارند. همین امر کمک می کند دور چشمتان بر اثر ریزش ریمل یا مداد سیاه و کثیف نشود.

زدن ریمل ضد آب
استفاده از مداد چشم و ریمل ضد آب برای جلوگیری از ریزش ریمل و خط چشم و کثیف جلوه کردن آرایش؛ یکی از ترفندهای آرایشی

 

ریمل زدن با قاشق
استفاده از قاشق برای ریمل زدن می تواند از سیاه شدن اطراف چشم جلوگیری کند!

رژ گونه و سایه پودری برای آرایش ماندگارتر مناسب تر است

بهتر است رژ گونه و سایه مایع یا کرمی نزنید؛ زیرا خیلی سریع می ریزند و آرایش شما را خراب می کنند. انواع پودری رژ گونه و سایه برای تابستان و هوای شرجی مناسب ترند و به تثبیت آرایش صورت کمک می کنند.

پیش از آرایش به کمک یخ پوست خود را خنک کنید

به کار بردن یخ نیز یکی دیگر از ترفندهای آرایشی است. کمی یخ با خنک کردن پوست و بستن منافذ پوست می تواند پوست را آماده آرایش کند. مقداری یخ را روی پوست خود بزنید و بردارید. وقتی احساس سوزش کردید، یخ را بردارید. استفاده از یخ یکی از ترفندهای مهم برای سلامت پوست نیز محسوب می شود. یخ با کنترل چربی روی پوست، کاهش پف زیر چشم و کمتر کردن غبغب به زیباتر شدن چهره و بهتر شدن آرایش صورت کمک می کند.

یخ و ترفندهای آرایشی
ماساژ یخ روی پوست پیش از آرایش برای بهتر نشستن کرم پودر روی پوست و بسته شدن منافذ پوست از ترفندهای آرایشی

کرم پودرهای سبک تر برای آرایش صورت استفاده نمایید

کرم پودرهای سبک با ایجاد بافت طبیعی موجب زیباتر شدن پوست می شوند و آرایشتان را جذاب تر می کنند. همچنین، اگر نگران ریزش آرایشتان هستید یا در شرایط آب و هوایی شرجی زندگی می کنید، برای پیشگیری از ریزش آرایش بر اثر تعریق یا شرایط آب و هوایی توصیه می کنیم حتماً از کرم پودرهای سبک استفاده نمایید. کرم پودرهای دارای فرمولاسیون سنگین موجب ریزش آرایشتان می شود.

تکنیک 6 دقیقه را رعایت کنید

پس از زدن کرم پودر سبک روی پوست صورت، پیشنهاد می کنیم دور یک بیوتی بلندر، دستمال کاغذی قرار دهید و روی پوست ضربه بزنید تا به طور ضربه ای موجب جذب کرم پودر در پوست و ثابت شدن آن شوید.

ترفندهای آرایشی و استفاده از بیوتی بلندر
تکنیک 6 دقیقه به کمک پد آرایشی بیوتی بلندر یکی از ترفندهای آرایشی برای ماندگارتر کردن و یکنواخت کردن کرم پودر روی صورت

 

این ضربه های آرام با بیوتی بلندر روی پوست صورت کمک می کند کرم پودر به طور صاف و یکدست روی پوست قرار بگیرد و اصلاً نریزد. این عمل را تا 6 دقیقه انجام دهید. به کمک بیوتی بلندر لکه گذاری کنید؛ لکه گذاری یعنی آرام گذاشتن بیوتی بلندر روی پوست و برداشتن آن (ضربه زدن). به آرامی ضربه بزنید تا به پوستتان آسیبی نرسد. این روش برای تثبیت آرایش صورت بسیار عالی است!

از آرایش لایه لایه روی پوست پرهیز کنید!

برای تثبیت آرایش صورت و زیباتر شدن آرایش بهتر است از لایه های کرم روی پوست کم کنید! اما چطور؟ می توانید به جای کرم ضد آفتاب بدون رنگ از نمونه رنگی آن استفاده کنید تا کار دو کرم را با یک کرم انجام دهید.

هرچه میزان کرمی که استفاده می کنید کمتر باشد، آرایشتان به خصوص در مناطق شرجی و فصل گرما ماندگارتر می شود. همچنین، آرایشی طبیعی تر و جذاب تر خواهید داشت.

پدهای آرایشی شبیه به پنبه تخت شده در کیفتان داشته باشید

اگر پوستتان چرب است و پس از مدتی مشاهده می کنید پوست براق شده است، برای تثبیت آرایش صورت می توانید هر چند ساعت یک بار به کمک حرکت های ضربه ای مکث دار، عرق، چربی و برق صورت را خشک کنید. از کاغذهای خشک کن یک بار مصرف نیز می توانید استفاده کنید.

آرایش سبک داشته باشید!

در فصل تابستان و آب و هوای شرجی بهتر است آرایشتان  سبک باشد و همان طور که گفتیم از کرم پودرهای سبک استفاده نمایید و خیلی کرم نزنید.

ترفندهای آرایشی و زاویه سازی صورت

برای ایجاد سایه  و روشن در چهره از دو رنگ مختلف کرم پودر استفاده نمایید. کرم پودر تیره را برای تیره کردن بخش هایی از چهره به کار ببرید که می خواهید کمتر دیده شود؛ مثلاً برای کوچک تر کردن بینی یا زوایه سازی گونه و پوشاندن غبغب. از کرم پودر روشن نیز برای روشن تر و برجسته تر کردن بخش های دیگر مانند بالای استخوان گونه، وسط پیشانی، وسط چانه و زیر بینی.

کانتور کردن و زاویه سازی صورت
استفاده از دو کرم پودر تیره و روشن برای زاویه سازی صورت

 

با این کار شما از همان یک لایه کرم پودر استفاده می کنید و زاویه سازی صورت را انجام می دهید و دیگر نیازی به کانتور جداگانه چرب یا خشک ندارید. همچنین، این کار در جلوگیری از ریزش آرایش بر اثر تعریق یا آب و هوای شرجی و تثبیت آرایش صورت بسیار مؤثر است.

کاربرد کرم پودر برای زاویه سازی چهره
زاویه سازی چهره با کرم پودرهای روشن و تیره از ترفندهای آرایشی

از لوازم آرایش مرغوب استفاده نمایید

برخی از افراد همیشه این پرسش را دارند که چرا آرایش روی پوستم نمی ماند!؟ یکی از دلایل اصلی ریزش آرایش، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت است. کرم پودر بی کیفیت به خوبی روی پوست قرار نمی گیرد و می ریزد یا پاک می شود. کرم پودر با کیفیت بافتی سبک و شبیه به پوستتان دارد. درنتیجه، به خوبی روی پوست قرار می گیرد و ماندگارتر است.

لیست بهترین برندهای کرم پودر

  1. نارس nars
  2. مک کانادا
  3. سامر خوزامی samer khozami
  4. چنل channel
  5. فنتی بیوتی fenty beauty
  6. لورا مرسیر Laura mercier
  7. ایزادورا

از پنکک استفاده کنید

می توانید برای داشتن آرایشی سبک و طبیعی از پنکک استفاده کنید. پنکک مناسب پوست خود را از برندهای معتبر و با کیفیت تهیه نمایید. کمی پرایمر بزنید و پنکک را روی پوست خود پخش نمایید. درنهایت، رژ گونه بزنید.

این آرایش برای رفتن به محل کار و مدت زمان طولانی بسیار مناسب است؛ چراکه هم پوششی سبک روی پوست ایجاد می کند و هم ماندگارتر است. البته فراموش نکنید که حتماً پنکک با کیفیت تهیه کنید و  اگر پوستتان چرب است، اصلاً از پنکک چرب استفاده نکنید و پنکک خشک بزنید.

نکته آخر

ترفندهای آرایش صورت را باهم بررسی کردیم. آرایش طبیعی ضمن ماندگارتر بودن، زیباتر است. فصل تابستان و گرمای هوا نیز با ایجاد تعریق روی پوست موجب ریزش آرایش می شود. گاهی هم علت ریزش آرایش داشتن پوستی چرب است که پس از مدتی براق و چرب می شود. درنتیجه، آرایشتان را براق می کند و آرایش می ریزد.

در این مقاله 16 مورد از ترفندهای آرایشی مهم برای آرایش طبیعی صورت و جلوگیری از ریزش آرایش بر اثر تعریق یا نوع پوست را مطرح کردیم. با توجه به لیست پیش رو می توانید آرایشی طبیعی و لایت داشته باشید، ماندگاری آرایشتان را بیشتر نمایید و از ریزش آرایش جلوگیری کنید. کدام یک از ترفندهای آرایشی برای شما کاربردی تر بود؟ این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید تا به کمک ترفندهای آرایشی بتوانند به راحتی آرایشی ماندگارتر و زیباتر داشته باشند.

 

3/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا