مراقبت و بهداشتمقالات

چطور آرایشمان را پاک کنیم؟

این روزها به کمک انواع لوازم پاک کننده آرایش صورت می توانیم پوستی شفاف و شاداب داشته باشیم.

پاک کردن آرایش بسیار مهم است؛ چراکه از طرفی، وجود مواد آرایشی روی پوست صورت موجب آسیب و چروک پوست شما می شود. از طرف دیگر، استفاده از مواد پاک کننده نامناسب و درست و به آرامی پاک نکردن آلودگی ها، چربی ها و آرایش پوست می تواند موجب پیری زود رس و ایجاد چین و چروک شود.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

پیشنهاد می کنیم برای پاک کردن آرایش خود، ابتدا صورت خود را به آرامی بشویید. سپس با پارچه ای نرم به آرامی پوست خود را خشک کنید. حالا نوبت استفاده از تونر (نوعی آبرسان و مرطوب کننده مایع)‌ است. پنبه را به تونر آغشته نمایید و باقی مانده آرایشتان را به خوبی پاک کنید. با سیندخت همراه باشید تا با دیگر نکات پاک کردن آرایش صورت آشنا شوید.

1.‌ پاک کردن آرایش صورت با میسلار واتر

یکی از روش های پاک کردن آلودگی ها و آرایش پوست،‌استفاده از میسلار واتر (cleansing water) است. میسلار واتر پاک کننده ای فوق العاده با ترکیبی از مواد آبرسان مانند گلیسیرین،‌ آب خالص و مقداری سورفکتانت ملایم است.

 

ذره های سورفکتانت مانند توپ های کوچک و کروی هستند. این ذرات جمع می شود و مثل آهنربا چری ها و آلودگی ها را پاک می کنند.

ترکیبات میسلار واتر بسیار ملایم و سبک است؛ بنابراین،‌نگران نباشید!‌می توانید اجازه دهید روی پوست شما بماند تا مواد مرطوب کننده و آبرسان آن به خوبی در پوست شما جذب شوند.

روش استفاده از میسلار واتر

برای پاک کردن آرایش صورت می توانید مقداری از میسلار واتر،‌ روی پنبه یا پد پنبه ای بریزید، سپس پنبه را به آرامی روی پویت صورت بکشید. این روش پاک کردن آرایش پوست بسیار عالی است؛‌چراکه علاوه بر تمیز کردن پوست صورت،‌آبرسانی نیز می کند. درنتیجه، پوست شما مرطوب می شود و دیگر نگران ایجاد چین چروک نخواهید بود.

آکنه و جوش صورت و میسلار واتر

اگر پوست شما جوش می زند،‌توصیه می کنیم برای پاک کردن پوست خود از میسلار واتر استفاده کنید؛‌ چراکه این پاک کننده آرایشی بدون خشک کردن پوست، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

متخصصان توصیه می کنند بعد از مصرف ضد آفتاب، ‌به خصوص در تابستان، بهتر است از میسلار واتر استفاده کنیم تا منافذ پوست بسته نشود.

2.‌ استفاده از تونر پس از پاک کردن آرایش

تونرها دو ویژگی مراقبتی برای پوست دارند: 1.‌ شستشو و پاک کردن پوست 2.‌ مرطوب کردن و آبرسانی پوست. پیش از این، تونرها پس از شستشوی پوست با صابون های قلیایی استفاده می شدند تا pH پوست را کنترل کنند. این روزها به دلیل ساخت شوینده ها با pH  کنترل شده و مناسب، تونرها کاربردی تر و دارای قابلیت هاب بیشتر شدند.

درحقیقت، تونرها نوعی محلول برای هر نوع پوست محسوب می شوند که منافذ پوست را برای جذب مرطوب کننده و سرم آماده می کنند.

این مرحله برای پاک کردن آرایش صورت، بسیار سریع و در یک دقیقه انجام می گیرد و تمام مواد آرایشی باقی مانده به راحتی از روی صورتتان پاک می شود.

روش استفاده از تونر

چند قطره تونر، روی پد پنبه ای بریزید، سپس، پد رابه آرامی روی صورت خود بکشید. بهتر است از تونری بزنید که پوست را مرطوب می کند و موجب خشکی پوست نمی شود.

3.‌ پاک کردن آرایش صورت با دستمال مرطوب

می توانید به آرامی دستمال مرطوب را روی پوستتان بکشید تا رژ لب،‌ مداد چشم،‌ کرم پودر و دیگر مواد آرایشی و چربی ها از روی پوستتان پاک شود. توصیه می کنیم از دستمال مرطوب های فاقد الکل استفاده کنید. پس از استفاده نیز صورتتان را به خوبی بشویید.

4. پاک کردن آرایش و منافذ پوست به طور عمیق

زندگی در شهرهای آلوده و بزرگ باعث می شود پوست بیشتر در معرض آلودگی باشد. در این شرایط توصیه می کنیم علاوه بر استفاده از پاک کننده های آرایشی به کمک ژل شستشوی صورت، به خوبی و عمیق، پوست خود را پاک کنید.

پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد آلودگی هوا می تواند احتمال ایجاد آکنه و خشکی پوست را بیشتر کند. شستشو و پاک کردن صورت به طور صحیح می تواند سلامت پوست را بیشتر کند.

5.‌ پاک کردن خط رویش مو

وقتی آرایش می کنیم، کرم پودر یا پنکک هنگام پخش شدن ممکن است به خط رویش مو هم برسد؛ بنابراین،‌موقع پاک کردن آرایش صورت خود، پاک کردن خط رویش مو را از یاد نبرید.

6.‌ توجه به پوست دور چشم

برای جلوگیری از چروک دور چشم توصیه می کنیم هم به آرامی دور چشم خود را پاک کنید،‌هم از پاک کننده های مخصوص دور چشم استفاده نمایید. به خصوص وقتی از مواد آرایشی مانند ریمل های ضد آب استفاده کرده اید که سخت پاک می شوند!

7. مرطوب کننده را فراموش نکنید

حتماً پس از پاک کردن آرایش صورت خود از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از پیری پوست پیشگیری نمایید.

سخن آخر

پاک کردن آرایش صورت باید با دقت و به آرامی انجام گیرد. در این مقاله از مجله زیبایی سیندخت، نکات مهم برای پاک کردن آرایش صورت را بیان کردیم. شما برای پاک کردن آرایش صورت خود از چه روشی استفاده می کنید؟

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا