آموزش

پرایمر آرایشی چیست؟‌ (نحوه استفاده از پرایمر آرایشی)

پرایمر آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟‌ آیا شما هم از پرایمر استفاده می کنید؟ کدام نوع از پرایمر آرایشی را می پسندید؟ پرایمر لب‌، پرایمر مژه یا پرایمر صورت؟ در این مطلب از مجله زیبایی سیندخت تصمیم گرفتیم از پرایمرها بگوییم و راهنمایی جامع درباره نحوه استفاده از پرایمر در اختیارتان قرار دهیم. با سیندخت تا پایان این مقاله درباره پرایمر آرایشی همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

تصویر نحوه استفاده از پرایمرآرایشی

پرایمر آرایشی چیست؟

پرایمر آرایشی یا کرم های پایه آرایش، درحقیقت، یک پایه و زیرساز مناسب برای آرایش است و کمک می کند آرایشی ماندگار و یکدست داشته باشید.  پرایمر موجب پوشیده شدن انواع چروک ها و حفره های پوستی می شود.

پرایمر آرایشی از چه موادی تشکیل شده است؟

در پرایمرهای آرایشی، موادی بر پایه سیلیکون (مانند دایمتیکون) وجود دارد. این مواد در پرایمر آرایشی موجب نرم شدن پوست می شود. البته افراد با مشکلات پوستی مثل جوش های چرکی بهتر است پیش از مصرف پرایمر آرایشی با پزشک متخصص مشورت کنند تا پیش از مصرف پرایمر آرایشی مطمئن شوند نسبت به پرایمر آرایشی حساسیت ندارند.

تصویر نحوه استفاده از پرایمر آرایشی

 

پرایمر چشم

جالب است بدانید برای چشم هم پرایمر وجود دارد. توصیه می کنیم پرایمر چشم شما ترکیباتی قوی داشته باشد تا آرایش چشمتان برای مدت زمانی طولانی باقی بماند. اگر پوست پلکتان چرب است، پیشنهاد می کنیم از پرایمر آرایش چشم مات استفاده نمایید.

نحوه استفاده از پرایمر آرایشی

پرایمر آرایشی را می توانید با نوک انگشت در تمام نواحی وسیع صورت پخش نمایید. برای بخش های کوچک تر می توانید از برس استفاده کنید تا پوست شکلی طبیعی داشته باشد.

اگر پرایمر صورت را روی پوست بزنید و با نوک انگشت روی پوست ماساژ دهید، همین ماساژ پوست به کمک پرایمر می تواند موجب ایجاد جریان خون زیر پوست شما شود.

پرایمر آرایشی و ماندگاری آرایش 

پرایمر آرایشی به ویژه اگر در آب و هوایی سرد و خشک یا مرطوب و گرم باشید، کمک می کند آرایشتان برای مدت زمان طولانی باقی بماند.

استفاده از پرایمر آرایشی بدون آرایش

پرایمر آرایشی را می توانید حتی بدون آرایش کردن به کار برید. البته اگر می خواهید چهره شما بدون آرایش بیش از پیش جلوه داشته باشد، می توانید از پرایمر  به صورت کمی غلیظ تر به جای سایه چشم یا کرم روشن کننده پوست استفاده کنید.

پرایمر لب چیست؟

پرایمر لب محصولی آرایشی است که زیر خط لب، رژ لب و برق لب می توانید از آن استفاده کنید. پرایمر لب مانند پرایمر صورت مانند یک پوشاننده برای لب عمل می کند. پرایمر لب اغلب بی رنگ و مات است و اگر روی لب از پرایمر لب بزنید، دیده نمی شود. پرایمر لب، لب ها را لطیف و نرم می کند. همچنین، به ماندگاری رژ لب کمک می کند.

چند نوع پرایمر لب داریم؟

پرایمر لب مانند رژ لب در تیوب های پیچی یا فشاری به فروش می رسد. از نظر قیمت نیز قیمت پرایمر لب مثل قیمت یک رژ لب با کیفیت عالی است. البته پرایمر مدادی هم وجود دارد که کمتر مرسوم است. می توانید پرایمر مدادی را روی خط لب بزنید و از خارج شدن رژ لب از محدوده لب جلوگیری کنید.

تصویر استفاده از پرایمر لب برای ایجاد لبی برجسته
می توانید از پرایمر لب برای برجسته نشان دادن لب هایتان استفاده کنید

مزیت های پرایمر لب

** پوشاندن ناهمواری های لب

** برجسته کردن لب

** محافظت از لب در برابر آفتاب (البته به کمک پرایمرهای لب حاوی SPF)

*‌* خاصیت ضد چروک پرایمر لب برای جوانسازی لب ها

** ایجاد نرمی در لب ها

تصویر استفاده از پرایمر لب

درکل، پرایمر آرایشی یکی از محصولات پر کاربرد و جالب آرایشی است. توصیه می کنیم پیش از آرایش، حتماً از پرایمر استفاده کنید تا آرایشی طبیعی و ماندگار داشته باشید،‌ اما مواردی هم در استفاده از پرایمر وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

1.‌ پرایمرهای رنگی

توصیه می کنیم پرایمرهای رنگی را از دست ندهید! پرایمر آرایشی با ته رنگی از رنگ صورتی می تواند چهره شما را درخشان کند. پرایمر آرایشی با ته رنگی از رنگ بنفش برای پوست زرد مناسب است. پرایمر آرایشی با رنگ سبز هم قرمزی پوست را خنثی می کند.

تصویر نحوه استفاده از پرایمر آرایشی و رنگی

2. زیاده روی در زدن پرایمر آرایشی

پرایمر را اگر به اندازه نزنید و بیش از حد از پرایمر استفاده کنید، مواد زیرساز آرایش جمع می شوند. شاید باورش کمی سخت باشد اما به اندازه یک نخد از پرایمر آرایشی برای تمام سطح پوست شما کافی است.

تصویر نحوه استفاده از پرایمر آرایشی

3. پرایمر در نواحی اطراف چشم

اگر از پرایمر در اطراف چشم استفاده کنید، 3 نتیجه عالی می گیرید:

**‌پرایمر کمک می کند آرایشتان بر اثر جذب چربی تیره نشود.

**‌پرایمر موجب محوتر شدن خطوط خنده اطراف چشم می شود.

**‌ قرمزی اطراف چشم محو می شود.

تصویر نحوه استفاده از پرایمر چشم

 

4.‌ پرایمر و تقویت مژه

پرایمر مژه کمک می کند مژه هایی بلندتر و ضخیم تر داشته باشید. پرایمر سبب پرپشت تر شدن مژه می شود. گیلیسیرین و ویتامین E پرایمر مژه موجب سلامت مژه ها می شود. البته بهتر است در مصرف پرایمر مژه زیاده روی نکنید تا مژه ها شکل طبیعی خود را از دست ندهند.

نکته آخر

پرایمر آرایشی محصولی مناسب برای صاف کردن و یکدست نمودن پوست است. درحقیقت،‌ پرایمر آرایشی یک زیرساز آرایشی محسوب می شود. پرایمر آرایشی کمک می کند آرایشتان ماندگارتر شود. پرایمرها به شکل پرایمر مژه و لب هم کاربرد دارند. می توانید برای برجسته نشان دادن لب پیش از آرایش لب از پرایمر لب استفاده کنید یا برای زیباتر و پرپشت جلوه دادن مژه ها از پرایمر مژه استفاده کنید. نظر شما درباره پرایمر آرایشی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا