مقالات

آمبره، سامبره و بالیاژ چیست؟

هرآنچه باید درباره آمبره، سامبره و بالیاژ بدانید!

آمبره، سامبره و بالیاژ چه تفاوتی دارند؟ این روزها برای رنگ کردن موهایتان می توانید از شیوه های مختلف استفاده کنید. چند روش محبوب و پرطرفدار رنگ مو، آمبره، سامبره و بالیاژ است. در این تکنیک های هایلایت مو اغلب ریشه مو رنگ نمی شود، از ترکیب چند رنگ استفاده می شود و نیازی نیست ریشه مو دکلره شود. به همین خاطر بسیار محبوب هستند. اگر می خواهید رنگ موهایتان را تغییر دهید، اما با این شیوه ها آشنا نیستید، با سین دخت همراه باشید تا درباره شیوه های مختلف رنگ کردن مو اطلاعاتی کامل در اختیارتان قرار دهیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آمبره چیست؟

آمبره در زبان فرانسه به معنی «سایه» است. در رنگ موی آبره، سایه ای از رنگ ها روی موهایتان ایجاد می شود. این روش پرطرفدار با دکلره کردن مو همراه است. در رنگ مو آمبره (Ombre)، به کمک دکلره ابتدا بخشی از ساقه مو بی رنگ می شود تا رنگ دلخواه را بپذیرد.

درنتیجه، ریشه مو تیره باقی می ماند و تنها ساقه مو رنگ می شود؛ به بیان دیگر، رنگ مو آمبره با ریشه های تیره متمایز می شود که کم کم به سمت انتهای مو روشن تر می شود. درحقیقت، موهایتان از رنگی به رنگ دیگر با ایجاد سایه روی یکدیگر تغییر می کند.

آمبره (Ombre) از حدود 6 سال پیش به سرعت محبوب شد و به منزله یک تکنیک هایلایت کردن مو تاکنون پرطرفدار است؛ چراکه روی انواع مو با رنگ های مختلف یا اندازه های گوناگون می توان از روش آمبره استفاده کرد و از نمایش رنگ ها لذت برد.

آمبره، سامبره و بالیاژ چیست؟
تصویر آمبره مو؛ روش پرطرفدار و ترند رنگ مو

در روش آمبره مو، انتخاب ها بی پایان است، اما اغلب شامل رنگ های خاکی و سایه های گرم برای ایجاد رنگی طبیعی یا سایه های متضاد و رنگ های تند است.

به خاطر داشته باشید در آمبره Ombre از تکنیک بی رنگ و دکلره کردن مو استفاده می شود که می تواند موجب آسیب به موهایتان شود؛ بنابراین، توصیه می کنیم حتماً نزد افراد حرفه ای و متخصص موهایتان را آمبره کنید.

 

نکته: آمبره مو می تواند زمان بر باشد، شاید حدود 2 تا 3 ساعت زمان نیاز باشد تا موهایتان آمبره شود. موهایتان با رنگ آمبره، بسیار طبیعی رشد می کند. اگرچه این روزها تکنیک آمبره تکامل پیدا کرده است، هنوز هم با ریشه های تیره از هر رنگ و تضاد رنگی ریشه با انتهای روشن تر مو شناخته می شود.

تضاد رنگی ملایم تر و ظاهری ظریف تر را می پسندید؟ در این صورت، روش سامبره می تواند بهترین انتخاب باشد!

سامبره چیست؟

این نوع از رنگ مو، جدیدتر از آمبره است. سامبره (Sombre)، درحقیقت، ترکیبی از بالیاژ و آمبره است. در رنگ موی آمبره، رنگ تیره مو از ریشه مو شروع می شود و با نزدیک شدن به ساقه مو، روشن تر می شود. اما در روش سامبره این تغییر با ملایمت بیشتر صورت می گیرد.

سامبره با انتقال ظریف رنگ مو از ریشه مو به نوک مو مشخص می شود. سامبره همان آمبره است اما کمی ملایم تر! شما در تکنیک سامبره می توانید تضاد رنگ ها را مشاهده کنید، اما این تضاد ریشه و انتهای مو نسبت به آمبره کمتر است. ایجاد سایه در روش سامبره باید تدریجی تر و هماهنگ تر از آمبره باشد.

روش سامبره
تضاد رنگ ها و سایه ها در روش سامبره تدریجی تر و ملایم تر است.

نکته: سامبره نیز مانند آمبره دارای فرایندی زمان بر است. متخصص رنگ کردن موهایتان می تواند سایه های گوناگون و رنگ های مختلف ایجاد کند تا ابعاد و بافت بیشتر به موهایتان بدهد و ظاهری طبیعی تر نسبت به آمبره داشته باشد.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک کلمه فرانسوی است. بالیاژ Balayage در زبان فرانسه به معنای نقاشی کردن یا جارو کشیدن است. در تکنیک بالیاژ، با هایلایت های گسترده روی موهایتان مواجه می شوید؛ به طوری که به نظر می رسد بوسه خورشید روی موهایتان است!» برخلاف روش هایلایت سنتی، آرایشگرتان بدون فویل، موهایتان را بالیاژ می کند. این کار کمک می کند هایلایت ها بسیار طبیعی روی موهایتان ایجاد شوند و یک جا اشباع نشود.

روش بالیاژ برای رنگ کردن مو از فویل استفاده نمی شود. بلکه با دست و به طور آزادانه، موها را رنگ می کنند. فرانسوی ها در دهه 60، روش بالیاژ را ابداع کردند. مزیت بالیاژ این است که پس از رشد ریشه مو نیاز ندارید رنگ ریشه بگذارید؛ چراکه با رشد مو در ظاهرتان تغییری مشاهده نمی کنید. از روش بالیاژ می توان برای سامبره و آمبره نیز استفاده نمود. درحقیقت، سامبره و آمبره زیرمجموعه بالیاژ مو به شمار می روند. اما مسلماً بالیاژ محبوب ترین و طبیعی ترین تکنیک است. نگهداری موهای بالیاژ شده نیز راحت تر است.

بالیاژ مو
بالیاژ مو یا بوسه آفتاب!

آنچه پیش از آمبره و سامبره کردن مو باید بدانید!

  • اگر نگران استفاده از دکلره هستید، این روش برایتان مناسب است؛ چراکه ریشه موهایتان در این آمبره و سامبره، دکلره نمی شود.
  • زیبایی سامبره و آمبره به هماهنگی رنگ های ترکیب شده است.
  • سامبره و آمبره از ترکیب سه رنگ یا بیشتر ایجاد می شود.
  • این نوع از رنگ مو برای کسانی است که می خواهند در نیمه دوم مو تغییر ایجاد کنند.
  • در تکنیک آمبره، سامبره و بالیاژ؛ سایه هایی ملایم روی مو ایجاد می شود و ریشه مو تیره تر از ساقه است. حتماً برای رنگ کردن مو به صورت آمبره، سامبره و بالیاژ از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

آمبره، سامبره یا بالیاژ؟

اگر شما در دسته افراد علاقه مند به موی بلوند هستید، آمبره را پیشنهاد می کنیم تا تضاد میان رنگ روشن و تیره را بیشتر در موهایتان مشاهده کنید. البته یادتان باشد، رنگ موهایی که در کنار صورت شماست، بیشترین اثر را روی زیبایی تان دارد تا رنگ پایین ساقه مو.

افراد علاقه مند به تغییر ملایم بهتر است سامبره را انتخاب نمایید. در روش سامبره، نوعی تغییر رنگ ملایم را روی موهایتان مشاهده می کنید که درنهایت، طبیعی به نظر می رسد و حالت سایه روشن ملایم دارد.

بالیاژ هم همان گونه که اشاره کردیم برای افرادی است که می خواهند هم تنوع در رنگ موهایشان ایجاد کنند و هم نمی خواهند مرتب موهایشان را رنگ کنند.

تصویر بالیاژ و آمبره
عکس سمت راست: نمونه آمبره مو و عکس سمت چپ: نمونه بالیاژ مو

بیشتر بخوانید:

آموزش رنگ کردن مو در خانه

آموزش استفاده از رنگ مو سه صفر

رنگ واریاسیون چیست و چه کاربردی دارد؟

نکته آخر درباره آمبره، بالیاژ و سامبره مو

هرکدام از روش های هایلایت مو (آمبره، سامبره یا یالیاژ) را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید فرق میان این روش های محبوب را می دانید و بررسی کنید کدام تکنیک هایلایت مو با سبک زندگی و ظاهر دلخواهتان تطابق دارد.

آمبره، سامبره و بالیاژ مو از روش های پرطرفدار است که با ترکیب رنگ ها و سایه روشن رنگ ها پدید می آید. در این مقاله از مجله زیبایی سین دخت تلاش کردیم هرانچه لازم است در مورد آمبره، بالیاژ و سامبره بیان کنیم تا با کمک راهنمای پیش رو بتوانید هایلایت مورد علاقه تان را انتخاب نمایید. برای نتیجه فوق العاده توصیه می کنیم نزد یک متخصص حرفه ای رنگ مو بروید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا