مقالات

منافذ باز بینی | 13 علت، راهکار خانگی و درمان!

علت به وجود آمدن منافذ باز بینی به مسایل مختلفی مرتبط است و شما می توانید با رفع این موارد و درمان های خانگی، به کوچک تر شدن این منافذ کمک کنید.

آیا علت منافذ روی بینی را می دانید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

منافذ روی بینی دارای سوراخ های ریزی است که مسیر فولیکول های مو روی پوست را باز می کند. این منافذ به خارج شدن چربی ها و عرق کمک می کند. منافذ روی بینی معمولا بسیار بزرگ تر از بقیه قسمت های پوست هستند.

دلیل این اتفاق هم اتصال این منافذ به غده های چربی پوست است و غده های چربی پوست یک ماده مومی به نام سبوم یا روغن طبیعی است که چربی پوست را کنترل می کند.

منافذ پوست می تواند به واسطه روغن اضافی، سلول های مرده پوست و گرد و خاک مسدود شود و این منافذ به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب برجسته تر و برآمده تر به نظر می رسد.

در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به بررسی منافذ باز بینی | 13 علت تا درمان بپردازیم.

حتما بخوانید:چگونه از شر منافذ باز پوست خلاص شویم؟

لایه بردار پوست چیست؟ چگونه پوست را لایه برداری کنیم؟

عکس منافذ باز بینی
عکس منافذ باز بینی

 

علت بروز منافذ باز روی بینی

اندازه منافذ بینی، موضوعی است که در بدن هر فرد بسته به مسائل ژنتیکی ممکن است رخ دهد.

عواملی که باعث می شود تا این منافذ روی پوست به وجود بیاید، عبارت اند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • افزایش سن
  • رطوبت و گرما
  • قرار گرفتن در محیط
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • مراقبت نکردن از پوست
  • خشکی پوست
  • رسیدگی نکردن به جوش های سرسیاه
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استرس و نداشتن تعادل هورمونی
  • داشتن پوست چرب
  • استفاده از محصولات پوستی نامناسب
  • لایه برداری نکردن پوست

در صورت استفاده نکردن از ضد آفتاب، اشعه ماورابنفش خورشید به پوست شما آسیب می زند. این اشعه با آسیب به کلاژن و پیر کردن سلول های پوست، موجب بزرگ به نظر رسیدن منافذ پوستی می شود.

تولید بیش از حد سبوم در منافذ پوستی، یکی از مشخصه های اصلی پوست چرب است. این چربی های اضافه، منافذ پوست را مسدود می کند و موجب بزرگ تر دیده شدن منافذ پوست می شود.

محیط های گرم و مرطوب معمولا بیش تر از محیط های خشک و خنک موجب باز شدن منافذ پوستی می شوند. به همین دلیل افرادی که در محیط و آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنند، بیش تر در معرض بزرگ تر شدن منافذ پوستشان هستند.

 

منافذ باز و سیاه روی بینی
منافذ باز و سیاه روی بینی

 

چگونه از شر منافذ باز بینی خلاص شویم؟

شما می توانید ظاهر منافذ بینی خود را به کمک رعایت روتین مراقبت از پوست، کاهش دهید. با این کار منافذ باز بینی به خوبی کوچک می شود.

قبل از خواب تمام آرایش صورت خود را پاک کنید.

فرقی نمی کند که محصولات آرایشی که استفاده می کنید از چه برندی است یا چه مقدار به پوست آسیب وارد می کند. مواد آرایشی روی منافذ پوست رسوب می کند و لازم است تا آرایش خود را به خوبی بشویید.

شستن صورت دوبار در روز

با انجام روتین پوستی صورت و شستن آن دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب، به راحتی می توانید به سلامت پوست خود کمک کنید. استفاده از تمیز کننده های ملایم پوستی و شوینده های مناسب، به خوبی تمام مواد آرایشی و چربی ها را از روی صورتتان پاک می کند و پوستی شاداب برایتان به ارمغان می آورد.

تاثیر شستن صورت در کوچک شدن منافذ باز بینی
تاثیر شستن صورت در کوچک شدن منافذ باز بینی

 

لایه برداری پوست

به کمک اسکراب هفته ای دوبار به خوبی می توانید پوست خود را لایه برداری و پاکسازی نمایید. این کار به برداشتن سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند و پوستی سالم و شاداب برایتان به ارمغان می آورد.

به یاد داشته باشید که لایه برداری بیش از حد پوست با اسکراب، می تواند وضعیت منافذ بینی شما را بدتر کند.

 

حتما کرم ضد آفتاب بزنید

نور خورشید دارای اشعه های مضری است که باعث می شود منافذ باز و برجسته روی بینی مشخص نشود. توجه کنید که ضد آفتابی که استفاده می کنید، دارای SPF 30 به بالا باشد تا نور خورشید آسیبی به پوست شما وارد نکند.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

پس از شستن صورت حتما از کرم های آبرسان و رطوبت رسان استفاده نمایید. استفاده از مرطوب کننده برای ترمیم و حفظ رطوبت پوست لازم و ضروری است.

تتاثیر استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده در کوچک شدن منافذ باز بینی
تتاثیر استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده در کوچک شدن منافذ باز بینی
بالم_لب
مرطوب_کننده_و_آبرسان
50
بالم لب آکوالیپ حاوی توت فرنگی و آلوئه ورا
51
کرم مرطوب کننده پرایم مدل Acnex بدون رنگ Spf30 فاقد چربی 50 میل
previous arrow
next arrow

استفاده از چسب های لایه بردار بینی

برای استفاده از این نوارها می توانید ابتدا بینی خود را با آب ولرم بشویید یا خیس کنید و سپس از این محصول روی بینی استفاده نمایید. پس از جدا کردن نوار از بینی مجدد پوست بینی را با آب ولرم مجدد بشویید.

لیزر کردن برای پوست بینی

پرتوهای نور می توانند به برداشتن لایه های فوقانی پوست کمک کنند. این موضوع ظاهر منافذ بینی را بهبود می بخشد و به تحریک تولید کلاژن کمک می کند.

از بین بردن جوش های سرسیاه روی بینی

نوارهای تمیز کننده بینی یا بلک ماسک ها می توانند به خوبی گرد و خاک و روغن اضافی را از روی سطح پوست بلند کرده و پوست بینی شما را به خوبی تمیز کنند.

استفاده از بلک ماسک برای بستن منافذ باز بینی
استفاده از بلک ماسک برای بستن منافذ باز بینی

 

پاکسازی پوست بینی با دستگاه

دستگاهی به اسم میکرودرم آبریژن، در درمان منافذ باز روی بینی بسیار موثر است و به این روش می توانید پوست خود را لایه برداری کنید.

استفاده از خاک رس

استفاده از ماسک خاک رس موجب تمیز شدن منافذ پوستی می شود. این ماسک ها سرشار از مواد معدنی یا زغال های فعال هستند و بهترین گزینه برای حفظ رطوبت و ترمیم پوست به شمار می روند.

استفاده از خاک رس برای بستن منافذ باز بینی
استفاده از خاک رس برای بستن منافذ باز بینی

 

استفاده از محصولات شیمیایی

استفاده از اسیدهایی نظیر گلیکولیک اسید یا لاکتیک اسید برای از بین بردن لایه سطحی پوست بسیار موثر است و منافذ روی بینی را کوچک تر می کند.

سرم لاکتیک اسید و تاثیر آن در بستن منافذ باز بینی
سرم لاکتیک اسید و تاثیر آن در بستن منافذ باز بینی

خرید سرم لایه بردار اوردینری حاوی لاکتیک اسید %10+HA

 

لیزر کردن پوست بینی

پرتوهای نور می توانند به برداشتن لایه های فوقانی پوست کمک کنند. لیزر کردن، ظاهر منافذ بینی را بهبود می بخشد و به تحریک تولید کلاژن کمک می کند.

 

استفاده از بخار

استفاده کردن از بخار، یکی از روش هایی است که در مراکز زیبایی استفاده می شود. بخار سبب باز شدن منافذ پوستی بینی می شود و به پاکسازی پوست صورت کمک می کند. پس از بخور صورت، به راحتی می توانید با مواد تخلیه کننده، جوش های سرسیاه را از بین ببرید.

بخور دادن صورت و تاثیر آن در کوچک شدن منافذ باز بینی
بخور دادن صورت و تاثیر آن در کوچک شدن منافذ باز بینی

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیتی که برای پوست های چرب و مختلط دارد، به درون پوست نفوذ کرده و منافذ پوست را باز می کند و به خوبی جوش های سرسیاه را خشک می کند.

شما می توانید 2 تا 3 قاشق چای خوری از این روغن را به همراه کمی آب روی پوست بگذارید. پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

استفاده از سرم رتینول و نیاسینامید

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A به حساب می آید و از سرم های بسیار قوی صورت محسوب می شود. رتینول حاوی مواد ضد پیری است و به تحریک تولید کلاژن کمک می کند. از این محصول به صورت حداقلی و به آرامی روی پوست استفاده نمایید.

نیاسینامید در واقع همان ویتامین B3 است که در رفع جوش و کمتر شدن منافذ باز پوستی بسیار مؤثر است. همچنین، خطوط چین و چروک صورت را کاهش می دهد.

تاثیر سرم نیاسینامید در کوچک کردن منافذ باز بینی
تاثیر سرم نیاسینامید در کوچک کردن منافذ باز بینی

خرید سرم ضد جوش اوردینری حاوی نیاسینامید %10 و زینک %1

 

از تخلیه جوش های روی بینی در خانه پرهیز کنید

برای تخلیه جوش های بینی لازم است تا به یک فرد متخصص و یک کلینیک زیبایی و تخصصی رجوع کنید تا به راحتی تمام جوش های روی بینی شما را تخلیه کند.

برای خارج کردن جوش ها از روی بینی می توانید هر 5 هفته به کلینیک رجوع کنید. دست کاری کردن جوش ها، نه تنها به بهبودی جوش های سرسیاه شما کمک نمی کند، بلکه موجب بدتر شدن وضعیت آن نیز می شود.

 

سخن آخر

همان طور که در این مطلب اشاره شد، دلیل به وجود آمدن منافذ باز روی بینی عوامل مختلفی است که در بالا به آن اشاره کردیم. به کمک استفاده از سرم مراقبتی و کوچک کننده منافذ، به خوبی می توانید به درمان و کاهش منافذ باز پوست بینی بپردازید.

مواردی همچون استفاده از بخور، روغن درخت چای و موارد دیگر نیز می تواند به کوچک کردن منافذ باز بینی کمک کند. در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی مفید به شما ارائه دهیم.

شما برای کوچک کردن منافذ بینی خود از چه روشی استفاده می کنید؟

4/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا