مقالات

انواع کانتور برای پوست چرب و خشک کدام است؟ (هرآنچه باید بدانید)

انواع کانتور برای آرایش و فرم دادن به صورت!

انواع کانتور را می شناسید؟ کانتور یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی است. کانتور خوب و با کیفیت کمک می کند با ایجاد سایه روشن در نقاط مختلف چهره یا حتی بدن موجب زیباتر نشان دادن صورت و بدن و ایجاد تعادل در بخش های مختلف آن شوید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

 

راهنمای انواع کانتور
با کمک انواع کانتور می توانید نقاط سرخابی را کانتور و تیره نمایید و نقاط بنفش را با کانسیلر روشن نمایید.

کانتور چیست؟

کانتور، درحقیقت، ابزار آرایشی برای ایجاد سایه روشن روی پوست است. درگذشته، کانتور بیشتر در صنعت سینما و برای گریم بازیگران استفاده می شد. اما این روزها به سالن های آرایشی و خانه ها هم راه پیدا کرده است و استفاده می شود.

کانتور کمک می کند ترکیب صورت را به میزان زیادی تغییر دهید. با کانتورینگ می توانید زاویه های صورت و استخوان گونه را برجسته تر و زیباتر نشان دهید، غبغب را به طور کامل بپوشانید، بینی را باریک تر کنید، چاقی صورت را از رفع نمایید و زیبایی چهره خود را به نمایش بگذارید.

انواع کانتور کدام است؟

سه نوع کانتور وجود دارد: کرمی، پودری و مایع. اگر در استفاده از کانتور مبتدی هستید، توصیه می کنیم از کانتورهای پودری استفاده کنید. استفاده از کانتور پودری راحت تر است. شما برای کانتورینگ به براش مخصوص کانتور نیز نیاز دارید.

وقتی در کانتورینگ تجربه به دست آوردید و حرفه ای شدید، می توانید به راحتی از کانتورهای کرمی نیز استفاده نمایید.

کانتور کرمی
کانتور کرمی از انواع کانتور

می توانید انواع کانتور را در این بخش ببینید.

راهنمای خرید بهترین کانتور صورت

توصیه می کنیم کانتور خود را از برندهای خوشنام مانند نوت، لورا مرسیر، نارس، مک، ایزادورا، کاتریس و بورژوا خریداری نمایید.

همان طور که پیش از این گفتیم اگر تازه کار هستید، در میان انواع کانتور بهتر است، کانتور پودری را انتخاب نمایید؛ چراکه کانتورینگ با کانتور پودری ساده تر است.

بهترین کانتور برای شما کانتوری است که با نوع پوست شما هم خوانی داشته باشد؛ برای مثال، اگر پوستتان چرب است، توصیه می کنیم کانتور مناسب پوست چرب را تهیه کنید؛ زیرا اپر پوستتان چرب باشد و کانتور پوست خشک را بزنید، احتمال جوش زدن و پاک شدن آرایش در مدت زمان طولانی وجود دارد.

کانتورهای کرمی و مدادی از نظر بافت چندان فرقی ندارند. البته شما برای استفاده از کانتور کرمی به براش نیاز دارید، اما طراحی مدادی کانتورهای مدادی می تواند استفاده از کانتور را برایتان ساده کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه از کانتور استفاده کنیم؟

هرآنچه پیش از آرایش پوست سبزه باید بدانید!

کاربرد انواع براش آرایشی

در میان انواع کانتور، کدام رنگ مناسب است؟

اگر انواع کانتور را پیش رو دارید و نمی دانید کدام رنگ کانتور مناسب شماست، ابتدا ته رنگ پوستتان را مشخص نمایید. ابتدا باید ببینید پوست شما سرد، گرم یا ترکیبی است.

در آینه، چهره خود را مشاهده کنید. اگر رنگ زرد بیشتر می بینید، پوست شما گرم است و اگر رنگ صورتی در پوستتان بیشتر مشاهده کردید، پوست شما سرد است.

برای پوست های گرم، در میان انواع کانتور، توصیه می کنیم رنگ کانتورتان گرم باشد تا جلوه چهره شما را گرم تر و پوستتان را شاداب تر نشان دهد.
پوستتان اگر سرد است، توصیه می کنیم کانتورهای سرد رنگ را انتخاب نمایید تا جلوه زیباتری روی پوست شما داشته باشد.

امکان دارد در آینه نگاه کنید، اما هیچ کدام از رنگ های زرد و صورتی را مشاهده نکنید. در این صورت، رنگ پوستتان خنثی است و هردو کانتور گرم و سرد را می توانید استفاده نمایید.

انواع کانتور
انواع کانتور به شما کمک می کند چهره را به تعادل برسانید تا زیباتر و جذاب تر به نظر برسد.
هایلایتر_اسنس
هایلایتر_کاتریس
54
هایلایتر Essence اسنس
55
هایلایتر صورت کاتریس مدل گلو لاور
previous arrow
next arrow

انواع کانتور تیره برای همه نوع پوست مناسب است؟

برای انتخاب کانتور مناسب پوستتان بهتر است، کانتوری را انتخاب کنید که دو درجه از پوست شما تیره تر باشد. همان طور که کانسیلر باید دو درجه از پوست شما روشن تر باشد، کانتور مناسب پوستتان تا دو درجه تیره تر از پوست شماست.

انواع کانتور براق یا مات؟

بهتر است کانتور مات را انتخاب نمایید؛ چراکه کانتور براق می تواند جلوه ای درخشان روی پوست ایجاد کند و صورتتان براق شود. اگر می خواهید پوستتان کمی درخشان شود، پیشنهاد می کنیم به جای کانتور براق از هایلایتر استفاده نمایید.
یادتان باشد کانتور مات جلوه ای طبیعی تر روی پوست ایجاد می کند.

از کدام برس برای کانتور صورت استفاده کنم؟

برای کانتور می توانید از انواع برس استفاده کنید. اما انتخاب برس کانتور به بخشی که می خواهید کانتور انجام دهید نیز بستگی دارد؛ مثلاً برای کانتور پشت چشم بهتر است برس سایه چشم را انتخاب نمایید یا برای کانتور بینی از یک برس یا براش باریک و نازک استفاده نمایید. برس سر کج و برس رژ گونه گرد برای کانتور کردن و محو کردن کانتور نیز فوق العاده است.

براش انواع کانتور
برای محو کردن کانتور می توانید از براش بزرگ رژ گونه استفاده نمایید.

زیرسازی پیش از استفاده از انواع کانتور

ابتدا پرامر آرایشی را روی پوست خود بزنید. اجازه دهید پرایمر جذب شود. سپس کرم پودر بزنید. پس از کرم پودر زدن می توانید کانتورینگ را آغاز کنید. یادتان باشد به خوبی باید کانتور روی صورت محو شود. پس با براش مناسب تلاش کنید کانتور را روی پوست محو و فِید نمایید تا به صورت لک روی صورت باقی نماند.
کانتورینگ باید طبیعی باشد.

استفاده از کانتور با بافت طبیعی، کار را برایتان راحت می کند. کانتور با کیفیت به خوبی روی پوست می نشیند و بافت و جلوه ای طبیعی دارد. بهتر است پس از کانتورینگ با براش به خوبی کانتور را محو نمایید تا مانند لکه روی پوست باقی نماند و شکل طبیعی داشته باشد.

تفاوت کانتور و هایلایتر

انواع کانتور همان گونه که پیش از این گفتیم برای ایجاد سایه روشن روی پوست و به تعادل رساندن چهره است. شما می توانید با کانتور زاویه سازی انجام دهید و صورتی استخوانی و زیبا ایجاد کنید. اما هایلایتر برای برجسته تر کردن نقاطی از صورت مانند گونه ها به کار می رود.

شما می توانید گوشه داخلی چشم ها را با هایلایتر بپوشانید و جلوه ای زیباتر به چشم هایتان ببخشید. هایلایتر، درحقیقت، برای برجسته کردن بخش های مختلف صورت و نقاط قوت چهره به کار می رود. بهتر است هایلایتر را دو تا سه درجه روشن تر از پوست انتخاب نمایید. درحالی که کانتور باید دو تا سه درجه تیره تر انتخاب شود.

نکته آخر

انواع کانتور این روزها بسیار محبوب است. به کمک انواع کانتور می توانید نقاط قوت صورت خود را برجسته تر نمایید. همچنین، زاویه سازی انجام دهید. انواع کانتور کرمی، مایع و خشک در بازار وجود دارد. شما می توانید به دلخواه خود از انواع کانتور استفاده نمایید و آرایشی متفاوت و زیبا داشته باشید. شما از کانتور استفاده می کنید؟ کانتور محبوب شما از کدام برند است؟

3.5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا