مقالات

هر آنچه که باید درباره انواع پاکسازی پوست بدانید!

یکی از مهمترین عوامل برای داشتن پوست صاف، شفاف و زیبا، پاکسازی اصولی پوست صورت برای تمیز کردن عمقی منافذ پوستی می باشد. در این مقاله، مراحل پاکسازی پوست در خانه را توضیح می دهیم.

پاکسازی پوست صورت با روش های مختلف
پاکسازی عمقی پوست برای انواع پوست

پاکسازی پوست صورت، چه مراحلی دارد؟ آیا همه تایپ های پوستی، به پاکسازی پوست نیاز دارند؟ چگونه بدون صرف انرژی و هزینه، در خانه پوستمان را به صورت عمقی پاکسازی کنیم؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

یکی از مهمترین عوامل برای داشتن پوست شفاف، شاداب و زیبا، تمیز کردن و پاکسازی پوست از آلودگی و چربی های اضافی پوست می باشد. پوست صورت و بدن، در طول روز، در معرض انواع آلودگی های محیطی قرار دارند و در می توانند به عمق منافذ پوستی نفوذ کنند. در صورتی که این آلودگی ها و چربی های اضافی را از روی سطح پوست پاک نکنید، سبب بروز انواع مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه، کدری پوست، لکه پوستی و … خواهد شد.

بنابراین، انجام پاکسازی پوست به صورت ماهانه، برای داشتن پوست سالم و زیبا، بسیار ضروریست. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به آموزش پاکسازی پوست در خانه به آسان ترین روش و بدون صرف انرژی و هزینه زیاد بپردازیم.

پاکسازی پوست صورت و فواید آن
پاکسازی پوست صورت با توجه به نوع پوست

پاکسازی پوست چیست؟

چربی های اضافی، جوش های سرسیاه، به خصوص روی بینی، جوش های زیر پوستی و آکنه های ملتهب و قرمز، شادابی و طراوت پوست را از بین می برد و ظاهری کرد و خسته به پوست می دهد. علت ایجاد مشکلات پوستی، تمیز نکردن پوست از آلودگی و چربی های اضافی پوست است.

حتما بخوانید: چطوری پوست خشک و حساس را لایه برداری کنیم؟

پاکسازی پوست، به معنای تمیز کردن پوست از هرگونه آلودگی و چربی های اضافی سطح پوست است. برای پاکسازی کردن پوست صورت، ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید و از محصولات و روش های مناسب برای تمیز کردن عمقی پوست خود استفاده کنید. پوست صورت و بدن، به صورت روزانه در معرض انواع آلودگی های محیطی قرار دارند و برای جلوگیری از مشکلات پوستی، پاکسازی پوست به صورت ماهانه، حائز اهمیت است.

روش های پاکسازی پوست صورت
پاکسازی پوست صورت چیست و چگونه انجام می شود

چرا باید پوستمان را پاکسازی کنیم؟

پاکسازی پوست، سبب بهبود گردش خون در زیر پوست و در نتیجه حفظ زیبایی و سلامتی پوست می شود. همچنین، با خارج شدن آلودگی ها، جوش های سرسیاه، چربی های اضافی و مواد آرایشی از منافذ پوستی، جلوه ای صاف، شفاف و شاداب به پوست صورت می دهد.

حتما بخوانید: هر آنچه درباره روتین مراقبتی پوستی که باید بدانید!

عدم پاکسازی پوست، به مرور سبب بروز انواع مشکلات پوستی خواهد شد که زیبایی و سلامتی پوست را تحت تاثیر خود قرار می دهند. بنابراین، یکی از مهمترین عوامل برای داشتن پوست جوان، شاداب و زیبا، پاکسازی ماهانه پوست صورت می باشد.

حتی اگر پوست سالم و نرمالی داشته باشید و از محصولات مراقبتی مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید نیز، به صورت ماهانه برای تنفس بهتر سلول های پوستی و از بین بردن لایه شاخی و سلول های مرده پوستی، به پاکسازی عمقی پوستی نیاز دارید.

انجام پاکسازی پوست صورت
مدل های پاکسازی پوست صورت

مراحل پاکسازی پوست!

  • از بین بردن سلول‌های مرده پوستی (exfoliation)
  • پاکسازی پوست از چربی های اضافی، آلودگی ها و مواد آرایشی در منافذ پوست
  • بهبود بافت پوست با آبرسانی و افزایش گردش خون در پوست

انواع روش های پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به روش های مختلف
اموزش مرحله به مرحله پاکسازی پوست خانگی

روش های آرایشگاهی

پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها نیز انجام می شود  و معمولاً برای پاکسازی پوست از دستگاه بخور مخصوص، ماساژ و کرم‌های مخصوص و با توجه به نوع پوست شما استفاده می کنند.

روش های کلینیکی

این روش، توسط پزشکان و متخصصان یا تکنسین های دارای مدرک بهداشت و درمان انجام می شود و از دستگاه های مجهز برای پاکسازی پوست استفاده می شود که پوست را به صورت عمیق تمیز و پاکسازی می کند.

روش های خانگی

پاکسازی پوست خانگی، با استفاده از ترکیبات طبیعی و گیاهی با روش های ساده انجام می شود. معمولا پاکسازی پوست خانگی، تقریبا سطحی پوست رو تمیز می کند و به همین علت، می توانید بیشتر از یکبار در هفته نیز از ماسک ها و اسکراب های ملایم خانگی و مناسب با پوستتان استفاده کنید.

روش پاکسازی پوست
طریقه انجام پاکسازی پوست صورت

مراحل پاکسازی پوست خانگی

ابتدا پوستتان را با شوینده مناسب با جنس پوستتان به خوبی شسته و خشک کنید. در مرحله بعدی، برای نرم شدن پوست و راحت شدن روند تخلیه جوش های سرسیاه و منافذ باز پوستی، پوستتان را بخور دهید. برای این کار، می توانید از دستگاه های مخصوص بخور صورت استفاده کنید یا مقداری آب را درون ظرفی بجوشانید و سپس، صورت خود را نزدیک ظرف ببرید و حوله ای روی سر خود قرار دهید.

می توانید مقداری از گیاهان معطر و آرامش بخش را نیز به آب اضافه کنید تا احساس بهتری در هنگام بخور صورت داشته باشید. پس از باز شدن منافذ پوستی، پوست شما آماده برای خارج کردن آلودگی، چربی های اضافی، مواد آرایشی و جوش های سرسیاه از منافذ پوستی است.

می توانید از اسکراب های خانگی برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. ماسک خانگی و اسکراب لایه بردار، به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی قابل تهیه هستند.

پاکسازی پوست صورت به روش های مختلف
تاثیر پاکسازی پوست صورت در افزایش شفافیت پوستی

پس از لایه برداری و اسکراب ملایم صورت، نوبت به آبرسانی عمقی به پوست می رسد. شما می توانید با توجه به جنس پوستتان، از کرم های آبرسان استفاده کنید. توجه داشته باشید که کارکرد کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان تفاوت دارد. بنابراین، ابتدا کرم آبرسان را به تمامی قسمت های پوست خود بزنید و سپس، برای حفظ رطوبت پوست، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت و انواع آن
پوست سالم و زیبا با پاکسازی پوست

شما می توانید برای نرم و صورتی شدن لب ها، از اسکراب شکر و روغن زیتون استفاده کنید تا لایه خشک و پوسته پوسته شده روی لب ها از بین برود. پس از اسکراب لب ها، برای رطوبت رسانی به لب ها، از مرطوب کننده های مخصوص لب مانند بالم لب استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت
فایده های پاکسازی پوست صورت

سخن آخر

پاکسازی پوست، یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوست شفاف و صاف می باشد. در این مقاله، مراحل قدم به قدم پاکسازی پوست به روش های مختلف، به ویژه روش خانگی رو توضیح دادیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، بتوانید به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی و روش های آسان، پوستتان را بدون دردسر در خانه پاکسازی کنید.

شما از کدام روش برای پاکسازی پوست خود استفاده می کنید؟

3.3/5 - (3 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا