مقالات

لایه بردار پوست چیست؟ چگونه پوست را لایه برداری کنیم؟

فواید و نحوه استفاده از لایه بردار پوست!

لایه بردار پوست یک نوع اسکراب یا از بین برنده سلول های مرده پوست است. لایه بردار کمک می کند با از بین بردن سلول های مرده پوست بتوانید پوستی شفاف، جوان، شاداب و روشن داشته باشید. لایه برداری پوست به کمک روش های خانگی (مانند اسکراب) یا شیوه های کلینیکی (ماننند میکرودرم ابریژن) صورت می گیرد. با استفاده از لایه بردار و مصرف آن روی پوست به راحتی و با یک ماساژ می توانید سلول های مرده را از روی پوست جدا کنید!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

 

درحقیقت، در هر 30 روز یک بار، به شکل طبیعی، سلول های مرده از پوست جدا می شود تا سلول های جدید ایجاد شود. اما گاهی تمام سلول های مرده پوست نمی ریزند و از بین نمی روند. درنتیجه، پوست تیره می شود و فرایند پیری پوست سریع تر می شود!

وقتی سلول های مرده پوست روی هم جمع شود، منافذ پوست بسته می شود، پوست شروع به پوسته پوسته شدن می کند و خشک می شود. استفاده از لایه بردار مناسب موجب جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست و پیری پوست می شود.

در این بخش از مجله زیبایی سین دخت می خواهیم درباره لایه بردار و بهترین روش های لایه برداری پوست صحبت کنیم. با سین دخت همراه باشید تا هرآنچه لازم است درباره انواع لایه بردار پوست و شیوه های لایه برداری آسان پوست با شما در میان بگذاریم.

لایه برداری پوست
با لایه بردار پوست و حذف سلول های مرده می توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید!

 

انواعی از بهترین لایه بردارهای پوست را در این قسمت می توانید مشاهده نمایید.

فواید لایه برداری پوست

براساس تحقیقات صورت گرفته در درماتولوژی آمریکا، لایه برداری پوست می تواند سبب درخشش و بهبود آثار محصولات مراقبتی پوست شود؛ زیرا با از بین رفتن سلول های مرده، محصولات مراقبت از پوست مانند انواع کرم ها به راحتی در پوست جذب می شوند و روی سلامت پوست اثر می گذارند. لایه برداری به طور منظم می تواند از ایجاد آکنه و بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری کند.

لایه برداری با تحریک پوست و افزایش میزان کلازن سازی پوست موجب جوانسازی، درخشش و زیبایی بیشتر پوست می شود. افزایش میزان کلازن می تواند خطوط چروک سطحی را از بین ببرد و از شل شدن و افتادگی پوست پیشگیری کند.

لایه برداری پوست در خانه

از قدیم تا به اکنون، کیسه های آبی رنگ و سفیداب در حمام های ایرانی در شمار لایه بردارهای همیشگی است. این روزها علاوه بر سفیداب می توانید از لایه بردارهای دیگر نیز استفاده کنید؛ لایه بردارهایی که به طور تخصصی برای صورت یا بدن تولید می شوند و از سوزش، خشکی یا ایجاد جوش جلوگیری می کند. کافی است کمی از لایه بردار روی پوست خود بزنید و به طور دورانی و آرام ماساژ دهید.

برای لایه برداری آسان در خانه می توانید از اسکراب ها یا لایه بردارهای آماده استفاده نمایید. همچنین، از پد، لیف و پن های لایه بردار نیز می توانید استفاده کنید. حتماً روی محصول یا کرم لایه بردار را مطالعه کنید. گاهی لایه بردار مخصوص بدن است و برای پوست صورت نباید مصرف شود.

لایه بردار شیمیایی!

گاهی برای لایه برداری از اسیدهای ضعیف، آنزیم و رتینول استفاده می شود. رتینول در برخی از کرم های مرطوب کننده هم وجود دارد تا لایه برداری ملایم همزمان با رطوبت رسانی به پوست اتفاق بیفتد.

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی بدون تجویز پزشک می تواند به التهابات پوستی منجر شود. برای اینکه خیالتان راحت باشد توصیه می کنیم از لایه بردارهای استاندارد و با کیفیت موجود در بازار برای لایه برداری استفاده کنید که حاوی ترکیبات لایه بردار شیمیایی هستند؛ چراکه زیر نظر متخصصان پوست تولید می شوند و به میزان کم و استاندارد در لایه بردار وجود دارند.

خرید کرم مرطوب کننده حاوی رتینول نیز می تواند برای تقویت و جوانسازی پوست مناسب باشد. اما بهتر است ترکیبات لایه بردار را نیز بشناسید تا هنگام انتخاب لایه بردار بتوانید از ترکیبات نوشته شده روی محصول از ترکیبات لایه بردار موجود در آن باخبر شوید.

انواع لایه بردار شیمیایی

بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)

این لایه بردار می تواند به طور عمیق وارد پوست شود و سلول های مرده و چربی اضافی پوست را خارج کند. این نوع اسید محلول در چربی است. این لایه بردار شیمیایی بیشتر برای آسیب های ناشی از آفتاب و درمان آکنه کاربرد دارد. سالیسیلیک اسید از جمله معروف ترین BHA ها محسوب می شود. این لایه بردار معروف علاوه بر درمان آکنه برای کاهش قرمزی و التهابات پوستی نیز مناسب است.

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)

این ترکیب لایه بردار شیمیایی در گروه اسیدهای محلول در آب است. این نوع لایه بردار از میوه های اسیدی گرفته می شود. مشهورترین AHA ها شامل موارد زیر است:

  • سیتریک اسید (در مرکبات وجود دارد.)
  • گلیکولیک اسید (از نیشکر گرفته می شود.)
  • تارتاریک اسید (در انگور وجود دارد.)
  • لاکتیک اسید (در برخی سبزیجات و شیر وجود دارد.)
  • مالیک اسید (از میوه سیب گرفته می شود.)

این اسیدها نوعی لایه بردار محسوب می شوند که موجب لایه برداری پوست صورت می شوند ت پوست یکدست تر شود و سلول های تازه به وجود بیاید. نسبت به دیگر اسیدهای لایه بردار، AHAها ملایم تر هستند.

رتنوئیک اسید

این لایه بردار پوست از مشتقات ویتامین A است. این اسید اغلب در کلینیک ها کاربرد دارد و نسبت به BHAها به شکل عمیق تر لایه برداری می کند. برای جای زخم، لکه، اسکار و خطوط پوستی استفاده می شود.

لایه برداری برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر روی پوستتان جوش یا آکنه کیستیک یا مزمن دارید، نباید از لایه بردار استفاده کنید؛ چراکه پوستتان ملتهب است و استفاده از لایه بردار می تواند التهاب پوست را بیشتر کند. بهتر است که دچار جوش و آکنه هستید با مشورت پزشک برای لایه برداری پوست اقدام کنید.

بهترین لایه بردار پوست کدام است؟

یکی از بهترین لایه بردارهای پوست، لایه بردار ایچون بیوتی است! این لایه بردار علاوه بر لایه برداری با رساندن مواد مغذی به پوست موجب تقویت پوست می شود. این لایه بردار تخصصی موجب روشن شدن پوست نیز می شود. خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و با پاکسازی عمیق پوست از پیری پوست جلوگیری می کند.

کرم لایه بردار آیچون بیوتی
حس خوب تازگی با ژل لایه بردار آیچون بیوتی!

 

خرید ژل لایه بردار آیچون بیوتی

نحوه استفاده از لایه بردار ایچون بیوتی

به میزان لازم از کرم لایه بردار را روی پوست خود بزنید. بهتر است کمی پوستتان مرطوب باشد. سپس اجازه دهید 30 ثانیه بماند. بعد دورانی ماساژ دهید تا سلول های مرده جدا شود. درنهایت، آبکشی نمایید.

بیشتر بخوانید:

لایه برداری پوست خشک با روش های تخصصی

اسکراب صورت چیست؟

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

سخن آخر

لایه بردار از جمله محصولاتی است که در قدیم به صورت سفیداب استفاده می شد و با از بین بردن سلول های مرده می توانست پوست را تمیز، شفاف، سبک و شاداب کند. این روزها لایه بردارهای مختلف علاوه بر کارکرد سفیداب با رساندن مواد مغذی می توانند در شمار محصولات مراقبتی تخصصی و ضروری باشند و به خوبی از سلامت و جوانی پوست محافظت کنند.

لایه بردار با کیفیت موجب کلاژن سازی و افزایش ویژگی ارتجاعی پوست می شود و از شل شدگی پوست جلوگیری می کند. توصیه می کنیم حتماً در روتین پوستی خود از لایه بردار نیز استفاده نمایید و از معجزه لایه بردار روی پوست خود لذت ببرید! شما از چه لایه برداری برای پوست خود استفاده می کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا