مقالات

جوانسازی پوست _ چگونه جوان تر به نظر برسیم؟

جوانسازی پوست یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه بوده است. به هرحال با گذشت زمان و افزایش سن، پوست چروک می شود و نشانه های پیری پوست (مثل شل شدن پوست، چین و چروک، خشکی، لک و افتادگی)‌ آشکار می شود. اینجاست که جوانسازی پوست اهمیت پیدا می کند. شما برای جوانسازی پوست خود چه راهکاری دارید؟ چه روش هایی را برای جوانسازی پوست امتحان کرده اید؟‌ در ادامه،‌ راهکارهایی مؤثر و ساده برای جوانسازی پوست را مطرح می کنیم. ضمن اینکه روش های تهاجمی و غیرتهاجمی جوانسازی پوست را باهم بررسی می کنیم. با سیندخت همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

 

عکس جوانسازی پوست

جوانسازی پوست و توجه به روند پیری پوست

افزایش سن اجتناب ناپذیر است! ما نمی توانیم جلوی بیشتر شدن سن خود را بگیریم. البته عادت های اشتباه (مانند مصرف دخانیات، ورزش نکردن، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و تغذیه نامناسب) نیز می تواند روند پیری را سرعت ببخشد. افزایش سن با تخریب ساختار پوست همراه است. بخشی از ساختار پوست پروتئین های الاستین و کلاژن هستند که روی جوانسازی پوست بسیار تأثیرگذارند. با گذشت زمان مشاهده می کنید لایه سطحی و بافت پیوندی پوست ضعیف می شود.

ساختار پوست، سه لایه دارد:

** روپوست (اپی درم)

** درم

** زیرپوست

روپوست همان بخش از پوست است که می بینید. لایه میانی پوست دربردارنده سلول های سازنده روپوست و بعضی از گیرنده های حسی می شود. زیرپوست هم از بافت چربی و پیوندی تشکیل شده است.

وقتی سن افزایش می یابد، همه لایه های پوست و بخش های مجاور آن تغییر می کنند. درحقیقت، پیر شدن پوست با 4 نشانه مشخص می شود که با راهکارهای جوانسازی پوست در تلاش برای رفع آنها هستیم:

** چین و چروک

**‌ کاهش حجم و شل شدن پوست

** کاهش یا از بین رفتن ویژگی کشسانی پوست

**‌ تغییر سطح پوست (ایجاد لک، زمخت شدن، خال و …)

تصویر استفاده از کرم برای جوانسازی پوست
تصویر استفاده از کرم ها برای جوانسازی پوست و آبرسانی و لیفت صورت

کی جوانسازی پوست را شروع کنیم؟

جوانسازی پوست و شروع جوانسازی پوست به شما بستگی دارد؛ به بیان دیگر، اگر شما از ضد آفتاب، کرم های آبرسان و مرطوب کننده و کرم های دور چشم به طور منظم استفاده کرده باشید، پوست شما در معرض آفتاب نبوده باشد، عضلات صورتتان بسیار فعال نباشد (مثل اخم کردن و …) و درکل، از پوست خود مراقبت کرده باشید، روند پیری پوست را به تعویق انداخته اید. درنتیجه، دیرتر به مراقبت های درمانی پوست برای جوانسازی پوست نیاز دارید.

تصویر جوانسازی پوست با رفع لک ها و تیرگی
تصویر قبل و بعد رفع تیرگی و لک صورت برای جوانسازی پوست

 

حتی چاقی هم می تواند به روند پیری پوست کمک کند؛‌چراکه پوست را شل می کند و افتادگی پوست را می توانید مشاهده کنید. برخی از افراد در سن 30 سالگی شاهد نشانه های اولیه پیری پوست هستند؛ برای مثال، در پیشانی یا دور چشم خود چین و چروک می بینند یا غبغب افتاده و بزرگی دارند یا پوست صورتشان افتاده شده است.

تصویر بوتاکس صورت برای جوانسازی پوست
تصویر جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

خشک شدن پوست، چروک دور چشم و دهان و لک ها مواردی هستند که اغلب در سنین بیشتر از 40 مشاهده می شوند. نزدیک شدن به یائسگی و تغییر در هورمون ها نیز روی پوست و سلامت آن بسیار اثرگذار است.

 

تصویر جوانسازی پوست اطراف دهان
تصویری قبل و بعد جوانسازی پوست دور لب و دهان

روش های درمانی و مراقبتی برای جوانسازی پوست

** استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده ها

** کرم های ضد چین و چروک

** کرم های لیفت صورت پوست

** استفاده از لوسیون های مناسب

** هایفوتراپی

** درمان لیزری

** میکرونیدلینگ

** تزریق ژل و چربی

** تزریق بوتاکس

** اندولیفت

 

تصویر هایفوتراپی برای جوانسازی پوست
تصویر هایفوتراپی برای جوانسازی پوست و لیفت پوست

البته مواردی که برای جوانسازی پوست نام بردیم غیرتهاجمی هستند. روش های تهاجمی برای جوانسازی پوست، کشیدن پوست به کمک جراحی های پلاستیک است.

 

تصویر جوانسازی پوست زیر چانه و رفع غبغب
تصویر قبل و بعد جوانسازی پوست شل زیر چانه و رفع غبغب

توصیه می کنیم پیش از ایجاد چین و چروک به فکر پیشگیری و به تعویق انداختن پیری پوست باشید. پیشگیری بهترین راه برای جوانسازی پوست است. جوانسازی پوست را با مراقبت از پوست خود آغاز کنید.

1.‌  اگر پوست شما خشک است، حتماً از آبرسان و مرطوب کننده در طول روز استفاده کنید و اجازه ندهید پوستتان خشک بماند.

2. روند جوانسازی پوست را با تزریق بوتاکس تکمیل کنید؛ به بیان دیگر، اگر خط اخم در حال ایجاد شدن است یا از جمله افرادی هستید که زیاد اخم می کنید و بر اثر خنده یا خشکی پوست مشاهده می کنید در کنار چشم یا پیشانی شما خطوطی ایجاد شده به فکر بوتاکس باشید تا از بیشتر شدن چروک جلوگیری کنید. البته توصیه می کنیم حتماً بوتاکس صورت خود را برای جوانسازی پوست نزد متخصص انجام دهید.

3.‌ برای جوانسازی پوست فراموش نکنید نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

4.‌ از ماسک ها و سرم های مناسب پوست خود با مشورت پزشکتان استفاده کنید.

5.‌ روش های مراقبتی و درمانی مانند میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست را امتحان کنید. نتیجه عالی خواهد بود.

6.‌ از پاک کننده های پوست مناسب برای رفع آلودگی ها و آرایش پوست استفاده کنید.

 

نکته آخر

جوانسازی پوست یکی از موضوعاتی است که برای اکثر افراد اهمیت دارد. اما اگر برای شما هم جوانسازی پوست مهم است و می خواهید همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید، روش های پیشگیری از پیری پوست را جدی بگیرید. استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده های پوست را در برنامه روزانه خود قرار دهید و اجازه ندهید خشکی پوست موجب ایجاد چین و چروک شود. روش های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست بر روش های تهاجمی (جراحی و کشیدن پوست) اولویت دارند. روش های تهاجمی برای جوانسازی پوست با عوارض همراه است و نسبت به روش های غیرتهاجمی پرخطر است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا