مقالات

خواص روغن نارگیل برای مو + طریقه مصرف

چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

فواید روغن نارگیل برای مو به خصوص برای رشد مو بسیار زیاد است؛ به طوری که از گذشته تاکنون مردم برای ترمیم و سلامت موهایشان از روغن نارگیل استفاده می کنند. این روغن تقویت کننده مو شگفت انگیز از میوه نارگیل گرفته می شود. نارگیل منبع عالی نیاسین، پتاسیم، تقریباً تمام ویتامین ها و مواد معدنی است! با مصرف روغن نارگیل برای موهایتان می توانید از فواید مؤثر روغن نارگیل برای مو، این روغن جادویی، بهره مند شوید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

تا به حال از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کرده اید؟ اگر می خواهید این منبع طبیعی ویتامین و مواد ضروری را برای موهایتان استفاده کنید، با ما همراه شوید تا هرآنچه باید درباره مصرف روغن نارگیل برای مو باید بدانید در اختیارتان قرار دهیم.

روغن نارگیل برای مو
عکس روغن نارگیل برای مو، البته روغن نارگیل به صورت مایع هم وجود دارد. بافت روغن نارگیل با گرمی دستانتان مایع و سبک می شود.

 

محصولات تقویت کننده مو حاوی روغن های گیاهی مؤثر را می توانید در اینجا خریداری و مشاهده نمایید.

7 خاصیت روغن جادویی نارگیل برای مو!

 

  • ترمیم موی آسیب دیده
  • محرک افزایش رشد مو
  • کمک به بلند شدن مو
  • درمان ریزش مو
  • کاهش دهنده شوره سر
  • زیبایی و درخشندگی مو
  • کمک به درمان بیماری های قارچی پوست سر

حتماً بخوانید:

خواص روغن آرگان + طرز استفاده

آیا موهایتان آسیب دیده است؟

مصرف روغن نارگیل روی موهای آسیب دیده بسیار مؤثر است. چرا؟ باهم بررسی می کنیم، مو سه لایه دارد:

کوتیکول: خارجی ترین لایه مو است. این لایه فلس های مسطح دارد. کوتیکول مانند یک دیوار محکم از لایه های درونی مو حفاظت می کند. شما با استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتومو، سشوار داغ، بابلیس، دکلره کردن و فر کردن مو سبب از بین رفتن کوتیکول می شوید.

درنتیجه، لایه های دیگر هیچ محافظی ندارند و آسیب می بینند. پروتیئن لایه میانی از میان می رود، مو مستعد انواع آسیب مثل موخوره، شکنندگی و نازک شدن می شود. مواد شوینده، در صورت شستشوی زیاد مو، همین اثر را بر سلامت مو به جا می گذارند. استفاده از روغن نارگیل پیش از شستشوی مو می تواند آسیب ناشی از شامپو و مواد شوینده را کاهش دهد.

کرتکس: این لایه، ضخیم ترین لایه مو محسوب می شود. رنگدانه در این قسمت از مو وجود دارد. همچنین، میزان زیادی از پروتئین در این بخش قرار دارد. شستشوی زیاد مو به این لایه نیز آسیب می زند. حتی اگر فقط با آب موهایتان را بشویید، باز هم به این لایه مو آسیب وارد می شود. درحقیقت، آب موجب تورم کورتکس می شود. سپس فلس ها یکوتیکول باز می شوند و نوکشان به هم می چسبد. در این حالت، مو بسیار آسیب پذیر می شود.

استفاده از روغن های تقویت کننده مو مانند روغن نارگیل سبب کاهش جذب آب توسط کوتیکول می شود. حتی با کمک روغن تراپی پس حمام نیز می توانید به میزان زیادی موها را به حالت اولیه و استحکام قبل بازگردانید.

مدولا: بخش مرکزی و نرم ساقه مو است. هرچه میزان مدولا بیشتر باشد، موهایتان ضخیم تر است. شستشو یکی از عواملی است که موجب کاهش مدولا می شود. استفاده از روغن های مغذی مثل روغن نارگیل از کاهش مدولا جلوگیری می کند.

روغن نارگیل و مو
یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای مو، مصرف آن برای موهای دلکره و آسیب دیده است.

طریقه مصرف روغن نارگیل برای مو

از روغن نارگیل می توانید به شیوه های گوناگون استفاده نمایید. در ادامه، چند روش مؤثر جهت مصرف روغن نارگیل برای مو را باهم بررسی می کنیم.

اکنون که به اهمیت مصرف روغن نارگیل برای مو پی بردیم، به سراغ روش استفاده این روغن کاربردی و اثربخش می رویم.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه از انواع نرم کننده مو استفاده کنیم؟

بهترین ویتامین برای پوست و مو کدام است؟

طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو بعد از حمام

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای مو، مصرف روغن نارگیل برای مو پس از حمام است! کافی است بعد از حمام، آب اضافی موهایتان را بگیرید، کمی روغن نارگیل را کف دست خود بریزید. کمی دستان خود را به هم بمالید تا لایه ای نازک از روغن نارگیل روی دستان شما باشد. سپس روی ساقه موهایتان به آرامی ماساژ دهید. اگر حجم موهایتان زیاد است، موهایتان را دسته بندی نمایید. سپس روغن نارگیل بزنید تا مطمئن شوید روغن نارگیل به تمام بخشهای موهایتان رسیده است. با مصرف روغن نارگیل با این روش می توانید موجب نرمی و درخشانی موهایتان شوید.

خواص روغن نارگیل برای مو
لایه ای سبک از روغن نارگیل باید به موها زده شود تا ظاهر چرب پیدا نکنند.

 

طریقه مصرف روغن نارگیل برای مو و ماسک مو

اگر می خواهید یک ماسک مو طبیعی داشته باشید، ماسک مو روغن نارگیل را حتماً امتحان کنید! شما می توانید پیش از خواب به ساقه موهایتان روغن نارگیل بزنید و اجازه دهید تا صبح روی موهایتان باشد یا دو ساعت پیش از رفتن به حمام به میزان مورد نیاز براساس حجم و بلندی مو روی موهایتان از روغن نارگیل استفاده نمایید و پس از دوساعت به حمام بروید.

خواص روغن نارگیل برای مو
از خواص روغن نارگیل برای مو را با استفاده آن روی ساقه موهایتان بهره مند شوید و موهایتان را با روغن نارگیل نرم و لطیف نمایید.

 

طریقه مصرف روغن نارگیل برای رشد مو

کمی روغن نارگیل به کف سر خود بزنید. روی پوست سر متمرکز شوید و پوست سر را ماساژ دهید تا خون در پوست سر به جریان بیفتد! با این کار می توانید مشکلات پوست سر را برطرف کنید و با تحریک پوست سر سبب رشد مو و جلوگیری از ریزش مو شوید.

خواص روغن نارگیل برای مو
خواص روغن نارگیل و ماساژ پوست سر برای جلوگیری از ریزش مو

زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو

همان طور که پیش از این گفتیم بهترین زمان مصرف روغن نارگیل برای مو می تواند پس از حمام باشد. البته می توانید در زمان های دیگر مثل پیش از خواب نیز از این روغن فوق العاده استفاده نمایید. اگر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنید، هر شب پیش از خواب کمی به پوست سر خود بزنید و پوست سر را ماساژ دهید؛ به طوری که خون زیر پوست جریان یابد و محرک رویش مجدد موهایتان شود.

نکات مهم

  • اگر کیفیت موهایتان خوب است، نیازی نیست روغن نارگیل را روی پوست سر خود بزنید، فقط به ساقه موهایتان بزنید، کافی است.
  • استفاده میزان زیاد از روغن نارگیل سبب چرب شدن مو می شود. ابتدا به میزان نصف قاشق از روغن بردارید، در صورت لزوم با توجه به حجم و قد مو، میزان آن را افزایش دهید.
  • اگر روغن نارگیل را برای درمان مشکلات پوست سر یا پیشگیری از ریزش مو استفاده می کنید، بهتر است قبل از حمام به سر خود بزنید و در حمام روغن اضافی را بشویید تا منافذ پوست بسته نشود و جلوی رشد مو را نگیرد.

 

عوارض روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل برای همه انواع مو مناسب نیست. اگر موهایتان خشک و ضخیم است، روغن نارگیل برای موهایتان مناسب نیست. استفاده از روغن نارگیل برای موهای خشک و ضخیم موجب بسته شدن منافذ مو و تجمع پروتئین مو می شود. درنتیجه، موهایتان خشک تر می شود! توصیه می کنیم شما از روغن نارگیل به صورت خوارکی استفاده نمایید تا خواص روغن نارگیل از طریق گوارش و از درون به ترمیم و رشد موهایتان کمک کند.

اما اگر موهایتان ظریف و بدون پروتئین طبیعی است، مصرف روغن نارگیل برای موهایتان عالی است؛ زیرا موجب استحکام ساختار و بافت مو می شود.

اگرچه روغن نارگیل برای رفع مشکلات قارچی و شوره سر مفید است، نباید به میزان زیاد روی پوست سر استفاده نمایید؛ چراکه منافذ پوست را مسدود می کند. با مقدار کم شروع کنید و روی دستان خود ابتدا بریزید. دستان خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود و به آرامی به مو و پوست سر بزنید. می توانید روغن آرگان را هم در کنار روغن نارگیل برای سلامت موهایتان استفاده نمایید.

 

سخن آخر

خواص روغن نارگیل برای مو شامل تقویت مو، کمک به رشد مو، جلوگیری از موخوره، ترمیم موهای آسیب دیده و محرک رشد مو است. طرز استفاده از روغن نارگیل بسیار ساده است. می توانید به میزان مورد نیاز از روغن نارگیل روی ساقه موهایتان بزنید و اجازه دهید روی موهایتان بماند تا اثر کند. بهتر است به میزان کم از روغن نارگیل استافده نمایید تا موهایتان چرب نشود یا اگر می خواهید مقدار بیشتری از روغن نارگیل روی موهایتان بزنید، دو ساعت پیش از حمام برای ترمیم، نرمی و تقویت مو از روغن نارگیل استفاده کنید.

برای رفع بیماری های مربوط به پوست سر یا برای درمان ریزش مو بهتر است کمی روغن نارگیل به پوست سر بزنید. سپس پوست سرتان را ماساژ دهید؛ به نحوی که خون زیر پوست به جریان بیفتد. این کار را هر شب انجام دهید یا یک شب در میان سر خود را به همان نحو ماساژ دهید تا موجب رشد مجدد مو و پیشگیری از ریزش مو شوید.

شما درباره خواص روغن نارگیل برای مو چه نکات دیگری می دانید؟ لطفا! نظرتان را زیر این پست در مورد روغن نارگیل، طریقه مصرف و خواص روغن نارگیل برای مو بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا