آموزش

طرز استفاده از بیوتی بلندر (اسفنج یا پد آرایشی) + نکاتی که شاید ندانید!

اگر به دنبال این هستید که آرایش صورتتان رگه رگه و حالت کیکی نشود، حتما به کمک بیوتی بلندر آرایش خود را محو کنید. برای استفاده از بیوتی بلندر باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

آیا طرز استفاده از بیوتی بلندر را می دانید؟ 

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا می دانید که هر کدام از بیوتی بلندرها برای یک مصرف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند؟

زدن کرم پودر روی صورت به کمک دست، ممکن است میکاپ شما را به صورت رگه رگه درآورد. استفاده از بیوتی بلندر می تواند آرایش چهره شما را یکنواخت و یکدست کند. به همین دلیل استفاده درست از بیوتی بلندر و انتخاب رنگ مناسب آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی طرز استفاده از بیوتی بلندر (اسفنج یا پد آرایشی) + نکاتی که شاید ندانید، بپردازیم.

حتما بخوانید:

علت ماسیدن آرایش، کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر چیست؟

پد آرایشی چیست؟‌ (کاربرد پد، اسفنج و براش آرایشی)

ترتیب صحیح آرایش صورت به طور حرفه ای و ساده!

 

آماده سازی بیوتی بلندر

1. برای استفاده از اسفنج های آرایشی یا همان بیوتی بلندر ابتدا لازم است تا آن را با آب مرطوب نمایید.  یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است هنگام استفاده از بیوتی بلندر مرتکب شوید، استفاده از آن به صورت خشک است.

مرطوب کردن اسفنج و در نهایت گرفتن آب و رطوبت بیش از حد آن باعث می شود تا مواد آرایشی جذب اسفنج نشوند و همچنین مواد آرایشی بی جهت هدر نرود.

برای مرطوب کردن بیوتی بلند می توانید از آب خنک یا گرم برای مرطوب کردن بیوتی بلندر خود استفاده کنید. استفاده از آب خنک می تواند صورت شما را با طراوت تر کند. اگر هنگام استفاده از اسفنج به آب شیر دسترسی ندارید، می توانید از آب بطری استفاده نمایید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و مرطوب کردن بیوتی بلندر
طرز استفاده از بیوتی بلندر و مرطوب کردن بیوتی بلندر
کرم_پودر
کرم_پودر
44
کرم پودر بورژوا مدل Air Mat
45
کرم پودر مایع مای مدل Long Lasting لانگ لستینگ SPF8
previous arrow
next arrow

 

2. پس از خیس کردن اسفنج آن را به خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. تمام آب اضافی اسفنج باید خالی شود و حالتی مرطوب پیدا کند.

برای خارج کردن آب بیوتی بلندر، زیاد آن را فشار ندهید، زیرا ممکن است اسفنج چروک شود و در نهایت پاره شود. برای خارج کردن آب اضافی از بیوتی بلندر، می توانید آن را درون یک حوله تمیز یا دستمال بپیچید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و گرفتن آب اضافی آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر و گرفتن آب اضافی آن

 

3. ممکن است هنگام آرایش کردن کامل صورت، احساس کنید که اسفنج شما در حال خشک شدن است. در این مواقع می توانید به کمک یک اسپری آب، اسفنج خود را مرطوب نمایید.

همیشه یک بطری اسپری آب، هنگام آرایش کردن کنار خود داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید، اسفنج خود را مرطوب نمایید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و خیس کردن آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر و خیس کردن آن

 

آرایش کردن با بیوتی بلندر

1. ابتدا بیوتی بلندر را به لوازم آرایشی مورد نظر خود آغشته کنید. برای استفاده از کانسیلر، کرم پودر و هایلایتر می توانید اسفنج آرایشی مرطوب را به این لوازم آغشته نمایید. اسفنج را خیلی سفت روی صورت نکشید.

برای محصولات آرایشی مثل مرطوب کننده، کرم پودر، بی بی کرم و یا کانسیلر می توانید مقداری از محصول را روی پشت دست خود بزنید و سپس به کمک اسفنج آن را روی صورت خود بزنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، مواد آرایش را به صورت مستقیم روی پوست خود نزنید. برای محصولات آرایشی فشرده مانند رژ گونه، کرم یا هایلایتر می توانید اسفنج را مستقیماً داخل ظرف بکشید و سپس روی صورتتان بزنید.

برای محصولات پودری شل مثل پودر سفت، کمی محصول را تکان دهید و سپس اسفنج را داخل در محصول بمالید و روی پوست به صورت تپ تپ بزنید.

برای لوازم آرایشی که روی نواحی بزرگ صورت استفاده می‌کنید، مانند کرم پودر یا رژگونه، کف گرد اسفنج را به لوازم آرایش آغشته کنید.

برای آرایش نواحی کوچک صورت، مثل زدن کانسیلر زیر چشم یا هایلایتر در امتداد استخوان گونه، انتهای نوک تیز اسفنج را به لوازم آرایش آغشته نمایید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و آغشته کردن آن به مواد آرایشی
طرز استفاده از بیوتی بلندر و آغشته کردن آن به مواد آرایشی

 

2.ابتدا بیوتی بلندر را روی صورت خود بچرخانید. زمانی که مقداری از آرایش را روی اسفنج خود مالیدید، به کمک پشت گرد بیوتی بلندر آن را روی صورت خود فید کنید.

اسفنج را روی صورت نکشید، بلکه آن را بچرخانید تا آرایش به آرامی روی صورتتان بنشیند. سپس اسفنج را به صورت تپ تپ روی پوست بزنید تا به صورت یکنواخت آرایشتان فید و محو شود. این کار را چندین بار انجام دهید تا آرایش به خوبی روی صورتتان بنشیند.

نیازی نیست تا اسفنج را خیلی سفت و محکم روی پوست فشار دهید، این کار را به آرامی انجام دهید چون خود اسفنج به تنهایی این کار را انجام می دهد.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی صورت
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی صورت

 

3. از لبه نوک تیز بیوتی بلندر برای آرایش قسمت های کوچکتر و حساس صورت استفاده نمایید. برای استفاده از کانسیلر یا فونداسیون برای زیر چشم، اطراف بینی در امتداد لب ها یا نواحی کوچک دیگر، لبه نوک تیز بیوتی بلندر را روی پوست خود به صورت تپ تپ فشار دهید.

باید کمی بیشتر لبه گرد بیوتی بلندر را فشار دهید تا کامل مطوئن شوید آرایش به خوبی روی پوستتان فید شده است.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن برای زیر چشم
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن برای زیر چشم

4. پس از استفاده از بیوتی بلندر، آن را به خوبی بشویید. از آنجایی که این اسفنج بسیار جاذ است، به راحتی می تواند باکتری ها را درون خود رشد دهد.

سعی کنید پس از هر بار استفاده، اسفنج خود را به خوبی بشویید تا برای استفاده بعدی آماده باشد. برای شستن بیوتی بلندر خود می توانید آن را با مایع ظرف شویی ضد باکتری و بدون عطر، شست شو دهید تا ماندگاری بیوتی بلندر شما افزایش یابد.

همچنین با استفاده از یک صابون آنتی باکتریال نیز می توانید به تمیز کردن اسفنج آرایشی خود بپردازید.

برای این کار لازم است تا ابتدا اسفنج را با آب گرم مرطوب کنید و سپس مقداری از صابون یا پاک کننده مورد نظر را به اسفنج آغشته نمایید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا پس از شستشو آب اسفنج شفاف شود.

اگر لکه ای روی اسفنج شما وجود دارد که در اثر شستشو پاک نمی شود، آن را به مدت یک شب در مخلوطی از صابون مایع و آب گرم خیس کنید. اگر مواد آرایشی همچنان از اسفنج بیرون نیامد، سعی کنید قبل از شستشو آن را به روغن بچه آغشته کنید و سپس با صابون آن را بشویید.

این روغن می تواند به تجزیه مواد آرایشی که در داخل اسفنج قرار گرفته، کمک کند. در نهایت اجازه دهید بیوتی بلندر شما بعد از شستن در هوا خشک شود.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و شستن آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر و شستن آن

 

ترکیب آرایش با بیوتی بلندر

1. ابتدا مواد آرایشی را روی صورت بزنید و سپس به کمک اسفنج مواد را روی صورت خود محو کنید. با مقدار کمی از لوازم آرایشی ابتدا شروع کنید و سپس در صورت نیاز مواد آرایشی بیشتری روی پوست بزنید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و محو کردن آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر و محو کردن آن

 

2. ابتدا بیوتی بلندر را روی مواد آرایشی بزنید و زمانی که آرایش روی پوست شما به حالت خال خال درآمد، اسفنج مرطوب را روی صورت بچرخانید و به آرامی آن را با پوست ترکیب نمایید.

از نگران پخش شدن بیش از حد مواد آرایشی روی پوست خود هستید، از قسمت انتهای نوک تیز بیوتی بلندر استفاده کنید.

از آنجایی که اسفنج هنگام ترکیب شدن با مواد آرایشی، مقداری از محصول را جذب خودش می کند، مراقب باشید تا آن را روی نواحی دیگر صورت فشار ندهید، زیرا ممکن است آرایش را پخش کند.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی صورت
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی صورت

 

3. اسفنج را روی آن ناحیه بغلتانید تا آرایشتان صاف شود. برای به دست آوردن نتیجه ای بی عیب و نقص، باید کناره اسفنج را روی ناحیه مورد نظر بغلتانید تا اگر هر گونه رگه یا لکه ای روی پوست وجود دارد، از بین برود.

غلتاندن کناره بیوتی بلندر روی تمام صورت، یک مرحله تکمیلی ایده آل برای ظاهر شما است و مهم نیست که چگونه آرایش خود را انجام می دهید. این اطمینان حاصل می کند که آرایش شما کاملاً ترکیب شده است و هیچ لبه یا رگه های خشن وجود ندارد.

این مسئله باعث می شود تا آرایش شما به خوبی فید شود و اثری از رگه های عمیق روی پوست نماند.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و چگونگی فید کردن آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر چگونگی و فید کردن آن

 

پاک کردن اشتباهات آرایش با بیوتی بلندر

1. با یک اسفنج تمیز و خشک، آرایش خود را شروع کنید. برای پاک کردن اشتباهات آرایش خود می توانید از بیوتی بلندر خشک استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که اسفنج شما تمیز و خشک باشد.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و گرفتن آب اضافی آن
طرز استفاده از بیوتی بلندر و گرفتن آب اضافی آن

 

2. به کمک اسفنج، رژ گونه یا برنزه کننده را روی نواحی مشخص شده زیاد بزنید. اگر بیش از حد رژگونه یا برنزه کننده روی صورتتان زده اید، اسفنجی تمیز و خشک روی آن ناحیه بکشید تا آرایشتان کمی کم رنگ تر شود.
از آنجایی که اسفنج خشک است، مقدار بیشتری از آرایش را می گیرد و ظاهر طبیعی تری به چهره شما می دهد.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی گونه و صورت
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از آن روی گونه و صورت

 

3. اسفنج را روی قسمت های کیکی آرایشتان بغلتانید.

اگر احساس می کنید که بیش از حد از کرم پودر یا کانسیلر روی پوستتان استفاده کرده اید، می توانید از اسفنج خشک برای برداشتن مقداری از آرایش روی صورت استفاده کنید. همچنین اگر آرایشتان روی پوست زیاد است، گوشه های اسفنج را روی صورت بچرخانید و مواد آرایش اضافی را از روی پوست بردارید.
شما می توانید از همین روش برای یکدست کردن آرایش و خطوط دور لبه صورت استفاده کنید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و چرخاندن آن روی آرایش کیکی صورت
طرز استفاده از بیوتی بلندر و چرخاندن آن روی آرایش کیکی صورت

طرز استفاده از بیوتی بلندرهای تخصصی

1. محصولات مراقبت از پوست را با بیوتی بلندر سفید رنگ استفاده کنید.
این اسفنج برای استفاده انواع محصولات مراقبتی و جذب آن در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، برای گرفتن بهترین نتیجه از بیوتی بلندر سفید یا روشن استفاده نمایید.

قبل از استفاده از هر گونه مرطوب کننده، سرم، ضدآفتاب یا سایر محصولات درست مانند زمانی که آرایش می کنید، اسفنج خود را خیس کنید. به این ترتیب، محصولات مراقبت از پوست خود را هدر نخواهید داد زیرا مواد، جذب اسفنج نخواهند شد.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر سفید برای زدن محصولات بهداشتی
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر سفید برای زدن محصولات بهداشتی

2. برای استفاده از برنزه کننده، از بیوتی بلندر مشکی استفاده کنید. اسفنج تیره باعث می شود که برنزه کننده به راحتی روی پوست بنشیند و رنگ آن را یکدست کند. اگر از بیوتی بلندرهای تیره برای این کار استفاده کنید، برنزه کننده شما به خوبی روی پوستتان می نشیند.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر مشکی برای زدن برنزه کننده
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر مشکی برای زدن برنزه کننده

 

3. کارهای جزئی را با یک بیوتی بلندر کوچک انجام دهید. در حالی که انتهای نوک تیز اسفنج به اندازه کافی کوچک است که بتواند قسمت های ظریف و گوشه های چشم را آرایش کند، اما باز هم دقت لازم را ارائه نمی دهد.

از این میکرو مینی بیوتی بلندر می توانید برای زدن کانسیلر زیر چشم، ست کردن کانسیلر زیر چشم با پودر یا کانتور و همچنین برجسته کردن صورت استفاده کنید. همچنین می توانید از این اسفنج برای زدن سایه چشم کرم روی پلک خود استفاده کنید.

طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر کوچک برای گوشه چشم ها
طرز استفاده از بیوتی بلندر و استفاده از بیوتی بلندر کوچک برای گوشه چشم ها

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر می توانید به جای استفاده از انگشت، از انواع بیوتی بلندرها استفاده نمایید. استفاده از بیوتی بلندرها به بهتر شدن آرایش و فید شدن آن کمک می کند. در این مطلب چگونگی استفاده از بیوتی بلندر را برایتان شرح دادیم و با توجه به نکات گفته شده می توانید یک آرایش حرفه ای و بی نظیر داشته باشید.

بیوتی بلندر ها مدل های مختلفی دارند و هر کدام از آنها برای یک عملی مورد استفاده قرار می گیرند که در این مقاله به آن اشاره کردیم.

شما از بیوتی بلندر برای آرایش صورتتان چگونه استفاده می کنید؟ 

5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا