مقالات

ترتیب صحیح آرایش صورت به طور حرفه ای و ساده

ترتیب درست آرایش صورت با عکس و مرحله به مرحله

ترتیب صحیح آرایش صورت چگونه است؟ این پرسش بسیاری از کسانی است که می خواهند آرایشی حرفه ای و بی نقص داشته باشند! در این مطلب قصد داریم ترتیب درست آرایش صورت را به طور ساده اما حرفه ای بیان کنیم. با ما همراه باشید تا ترتیب صحیح آرایش صورت را گام به گام و مراحل آرایش صورت با تصویر را در اختیارتان قرار دهیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

چطور صورت خود را برای آرایش آماده کنیم؟

بهتر است پیش از دنبال کردن ترتیب صحیح آرایش صورت و استفاده از لوازم آرایش، ابتدا پوست را پاک سازی نمایید تا آرایش به خوبی روی صورت قرار بگیرد. البته پاک سازی صورت یک عمل مراقبتی برای سلامت پوست نیز محسوب می شود. برای این کار می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل پاکسازی و لایه برداری صورت پیش از آرایش

 

  • پاک کردن هرنوع آلودگی از پوست با کمک میسلارواتر یا شیرپاک کن
  • شستش صورت با فیس واش یا ژل شستشوی صورت مناسب نوع پوستتان
  • استفاده از تونر
  • بخور صورت
    بخور صورت
    بخور صورت برای باز شدن منافذ پوست، تنفس پوست و آرایش حرفه ای
  • استفاده از ماسک آبرسان پوست یا ماسک لایه بردار ملایم
  • زدن آبرسان و مرطوب کننده
استفاده از تونر
استفاده از تونر برای پاک سازی پوست پیش از آرایش

زیرسازی آرایش صورت

در ترتیب صحیح آرایش صورت، نخستین گام، زیرسازی آرایش صورت است. شاید این سؤال در ذهنتان باشد که زیرسازی آرایش صورت برای چیست؟‌ زیرسازی آرایش صورت کمک می کند، کرم پودر به خوبی و صاف و یکدست روی صورت قرار بگیرد. همچنین، منافذ باز بسته شود و پوست پس از زدن کرم پودر به شکل پرتقالی درنیاید. درادامه، مراحل زیرسازی آرایش صورت را به طور حرفه ای بررسی می کنیم.

مراحل زیرسازی آرایش صورت به طور گام به گام

 

  1. ابتدا از یک پچ چشمی استفاده نمایید و آن را زیر چشم قرار دهید تا زیر چشم به خوبی آبرسانی شود و بعد از زدن کانسیلر با چروک زیر چشم مواجه نشوید.
    ترتیب صحیح آرایش
    ترتیب درست آرایش و استفاده از پچ زیر چشم
  2. اگر پوست خشک است، توصیه می کنیم اسپری آبرسان روی صورت بزنید. همچنین، از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید.
  3. بعد از یک دقیقه، پشت چشم پرایمر مخصوص چشم بزنید. برای نواحی دیگر صورت می توانید از پرایمر صورت بزنید.
    ترتیب صحیح آرایش صورت
    زدن پرایمر برای زیرسازی آرایش صورت

 

استفاده از کانسیلر

پیش از زدن کرم پودر بهتر است آرایش چشم را آغاز کنید. ابتدا پشت پلک کمی کانسیلر بزنید. یادتان باشد نباید کانسیلر یا کرم پودر را زیاد و به طور افراطی روی صورت زد. قرار گرفتن بیش از اندازه و لایه و لایه کرم ها می تواند در آرایش صورت اختلال ایجاد کند.

کمی از کانسیلر بردارید و با قلم مو مخصوص زدن کانسیلر آن را پشت چشم به خوبی پخش نمایید. از کانسیلر برای زیر چشم و اطراف چشم استفاده می شود تا تیرگی ها برطرف شود. همچنین، با روشن شدن اطراف چشم بتوانیم جلوه ای زیباتر به آرایش چشم بدهیم.

 

ترتیب صحیح آرایش صورت
ترتیب درست ارایش صورت و زدن کانسیلر برای رفع تیرگی دور چشم

 

نکته اگر زیر چشم کمی تیره است، توصیه می کنیم کمی کانسیلر نارنجی بزنید و اصلاح رنگ انجام دهید. سپس کانسیلر روشن بزنید. با این روش می توانید تیرگی ها را برطرف نمایید.

قسمت های دیگر صورت را نیز اگر دارای تیرگی ناشی از جوش یا ژنتیکی هستند می توانید در این مرحله از آرایش صورت با کانسیلرهای رنگی پوشش دهید و اصلاح رنگ انجام دهید تا پس از زدن کرم پودر به طور کامل این لک ها پوشیده شود. می توانید با کمک براش و کانسیلر این لک ها را بپوشانید.

نحوه زدن کانسیلر رنگی
ترتیب صحیح آرایش صورت و استفاده از کانسیلر رنگی برای اصلاح رنگ پوست و رفع تیرگی و لک

 

نکته: برای افرادی که چروک های اطراف چشم آنها بیشتر است توصیه می کنیم از کانسیلرهای مایع و دارای آبرسان استفاده نمایید. کانسیلر استیکی می تواند چروک ها را بیشتر نشان دهد.

 

پودر فیکس

به مقدار خیلی کم با قلم مو از پودر فیکس بردارید. ابتدا روی دستتان قلم مو را سبک نمایید تا اضافه پودر فیکس جدا شود. سپس به پشت چشم بزنید تا کانسیلر به خوبی ثابت شود و ماندگاری آرایشتان بیشتر شود.

سایه چشم

اکنون نوبت سایه چشم است. سایه چشم را با توجه به رنگ چشم می توانید انتخاب نمایید. البته انتخاب سایه چشم به عوامل دیگر مثل نوع چشم نیز بستگی دارد؛ برای مثال،‌ برای چشم های بیرون زده و بزرگ توصیه می کنیم سایه چشم اسموکی بزنید.

از بن مژه ها شروع نمایید. کمی قلم مو را در سایه قهوه ای تیره بزنید و نزدیک به بن مژه مانند خط چشم سایه بزنید. انتخاب رنگ قهوه ای تیره به جای مشکی می تواند هم آرایشتان را متفاوت و حرفه ای تر سازد، هم آرایشی تمیزتر ایجاد کند.

بالاتر از این سایه قهوه ای می توانید با توجه به رنگ مو یا رنگ چشم از سایه سبز، شرابی یا سایه های نود استفاده نمایید. از سایه بالای چشم کمی هم زیر چشم بزنید.

ترتیب درست آرایش صورت
استفاده از سایه چشم می تواند چشمان شما را جذاب تر نشان دهد

 

خط چشم

اگر به خط چشم علاقه دارید، پس از زدن سایه می توانید خط چشم را در امتداد خط مژه بکشید. این کار را می توانید با همان سایه قهوه ای تیره نیز انجام دهید و کمی چشمانتان را کشیده تر نشان دهید.

ابتدا یکی از چشم ها را آرایش کنید. وقتی آرایش یک چشم تمام شد، چشم دوم را مانند همان چشم آرایش کنید. این روش کمک می کند ارایش چشمتان قرینه و شبیه به هم شود. درنتیجه،‌ ناهماهنگی در آرایش چشم و صورت به وجود نیاید.

ترتیب صحیح آرایش صورت
خط چشم می تواند به نگاهتان عمق بدهد.

اسپری فیکس

وقتی سایه زدن چشم هایتان به پایان رسید، برای ماندگارتر شدن آرایش چشم در این مرحله از ترتیب صحیح آرایش صورت بهتر است از اسپری فیکس استفاده نمایید و پشت پلک ها را اسپری فیکس بزنید.

استفاده از اسپری فیکس
در ترتیب درست آرایش صورت، پس از تمام شدن آرایش چشم استفاده از اسپری فیکس توصیه می شود.

 

چسباندن مژه

در این مرحله می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید و مژه مصنوعی بزنید. اگر هم نمی خواهید از مژه استفاده کنید، بدون چسباندن مژه به سراغ ریمل بروید.

ریمل

در ترتیب صیحیح آرایش صورت، پس از سایه زدن و خط چشم کشیدن نوبت ریمل زدن است. پیشنهاد می کنیم از ریمل ضد آب استفاده نمایید تا آرایشتان ماندگارتر شود و دور چشمتان بر اثر کمی تعریق سیاه نشود!

کرم پودر

کرم پودر را در نواحی مختلف صورت به شکلی نقطه ای قرار دهید. سپس با قلم مو به آرامی پخش نمایید. درنهایت، با بیوتی بلندر و حرکات ضربه ای سعی کنید کرم پودر صاف و یکدست شود. بهتر است بیوتی بلندر را مرطوب نمایید و آبگیری کنید سپس به طور ضربه ای کرم پودر را یکنواخت نمایید.

کانتورینگ

اگر به زاویه سازی صورت علاقه دارید، در این مرحله می توانید این کار را انجام دهید. کمی از کانتور تیره بردارید و از بخش استخوان فک بالا و گوشته صورت شروع نمایید. تا گوشه های صورت و گونه کمی تیره شود و رژ گونه به خوبی گونه های شما را برجسته کند.

یادتان باشد کانتور کردن برای تیره کردن قسمت هایی از صورت است که می خواهیم پوشیده شود و کمتر به چشم بیاید و کانسیلر برای برجسته کردن بخش هایی از صورت است که قصد داریم بیشتر دیده شود؛ مثل گونه ها که می خواهیم برجسته تر و شاداب تر به نظر برسد.

ترتیب صحیح آرایش
کانتورینگ و زاویه سازی انواع فرم صورت

 

در هر مرحله از آرایش به خصوص در زاویه سازی و کانتورینگ باید به خوبی مواد آرایشی فید و یکدست شود و به شکل لکه روی صورت باقی نماند. این کار را به کمک بیوتی بلندر انجام دهید.

رژ گونه

پس از کانتورینگ گونه، در بخش برجسته گونه می توانید کمی رژ گونه بزنید تا صورت جلوه ای شاداب تر پیدا کند.

رژ لب

همیشه پیش از آرایش لب توصیه می کنیم از بالم لب یا نرم کننده لب استفاده نمایید تا لب ها ترک خورده نشود. ابتدا با مداد لب هم رنگ رژ‌لب خود می توانید خط لب بکشید و فرم دلخواه را برای لب هایتان ایجاد نمایید.

اگر می خواهید تغییرات بیشتر در فرم لب ایجاد نمایید، توصیه می کنیم پیش از کشیدن خط لب روی لب هایتان را با کرم پودر یا کانسیلر بپوشانید و با خط لب شروع به کشیدن فرم دلخواهتان کنید تا طبیعی تر و حرفه ای تر به نظر برسد.

خط لب را از گوشه لب شروع کنید به سمت وسط لب بیایید. بعد از کشیدن خط لب، داخل لب را با همان مداد لب پر نمایید. درنهایت، رژ لب هم رنگ خط لب خود را بزنید. استفاده از یک برق لب می تواند موجب برجسته تر شدن لب هایتان شود.

بایدها و نبایدهای آرایش و میکاپ

 

  • از زدن کرم پودر و دیگر کرم ها به مقدار زیاد اجتناب کنید؛ چراکه آرایش صورت را از حالت طبیعی خارج می کند و هم می تواند ماندگاری آرایشتان را کمتر کند.
  • اگر در منطقه شرجی زندگی می کنید یا صورتتان بسیار عرق می کند، بهتر است از لایه های کرم کمتر کنید؛ مثلاً به جای استفاده از کرم کانتور، از دو رنگ کرم پودر تیره و روشن فقط استفاده نمایید و به کمک کرم پودر روشن و تیره زاویه سازی نمایید.
  • برای تثبیت آرایش چشم از پودر فیکس به جای اسپری فیکس استفاده نکنید؛ چراکه رنگ سایه را تغییر می دهد و آرایش چشم، کثیف به نظر می رسد.
  • استفاده از قلم موی بادبزنی می تواند بهتری انتخاب برای پاک کردن پودرهای احتمالی ریخته شده در زیر چشم باشد. پس اگر از پودر سایه یا هر پودر آرایشی زیر چشم ریخته شد، می توانید با کمک قلم موی بادبزنی به راحتی آن را پاک نمایید.
  • اگر حین آرایش چشم یا رژلب زدن عجله کردید و کمی از آن پخش شد، با کمی کانسیلر می توانید به آرامی آن را ترمیم نمایید تا آرایشتان مرتب تر و تمیزتر به نظر برسد.
  • استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده رنگی که در ترکیبات خود ضد آفتاب هم دارد، می تواند انتخابی عالی به عنوان کرم پودر باشد؛ چراکه خاصیت مراقبتی برای پوست را هم دارد.
  • اگر می خواهید آرایش لب شما زیاد نباشد، می توانید تنها از یک برق لب استفاده نمایید یا رژ لب هایی با رنگ هایی مثل رنگ گوشتی انتخاب کنید تا هم لب هایتان زیباتر به نظر برسد، هم آرایش لبتان مشخص نباشد.
  • خط چشم بالدار می تواند چشمانتان را جذاب تر کند. همچنین، چشم های شما را درشت تر نشان دهد.
  • اصلاح رنگ را فراموش نکنید. تیرگی ها و لک ها باید با کانسیلرهای رنگی اصلاح شود؛ برای مثال، اگر زمینه پوست کمی تیرگی و زمینه دودی دارد، بهتر است به اندازه یک نقطه کوچک از کانسیلر نارنجی در کرم پودر بزنید. سپس کرم پودر را روی پوست بزنید تا پوست خفه به نظر نرسد و شاداب تر جلوه کند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کرم پودر مناسب پوست با معرفی بهترین برندهای کرم پودر برای آرایش حرفه ای

نکته آخر

ترتیب صحیح آرایش صورت را در این بخش از مجله سین دخت بررسی کردیم. می توانید با پیش رو گذاشتن این لیست به راحتی و حرفه ای آرایش کنید. یادتان باشد در کنار آرایش کردن صحیح استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت نیز بسیار مهم است. اگر درباره این مطلب و ترتیب صحیح آرایش صورت پرسشی دارید، می توانید زیر این پست بنویسید.

2/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا