مقالات

پد آرایشی چیست؟‌ (کاربرد پد، اسفنج و براش آرایشی)

پد آرایشی؛ ابزاری بسیار پرکاربرد و مهم برای آرایش و میکاپ صورت

پد آرایشی یکی از ابزارهای پرکاربرد برای آرایش حرفه ای و راحت است! پد آرایشی در انواع مختلف ساخته شده تا برای داشتن یک میکاپ عالی به راحتی بتوانید از انواع پد آرایشی استفاده کنید و آرایشی فوق العاده داشته باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

پد آرایشی به شما کمک می کند راحت تر آرایش کنید و نتیجه ای بهتر بگیرید. البته پد آرایشی مخصوص پاک کردن آرایش نیز وجود دارد. در کنار پدهای آرایشی، انواع اسفنج آرایشی و براش نیز در بازار هست که می توانند در کنار پد آرایشی به کمکتان بیایند و آرایش را برایتان راحت تر کنند.

با سین دخت همراه باشید تا پد آرایشی، انواع اسفنج آرایشی و براش و کاربرد هریک را بررسی کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

10 نکته مهم برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

چطور رژ گونه بزنیم؟

انواع اسفنج آرایشی و براش و کاربرد هرکدام

برای زیرسازی آرایش صورت و زدن کرم پودر، ضد آفتاب، کانسلیر و مرطوب کننده به انواع برس و اسفنج آرایشی نیاز داریم. در ادامه، به انواع اسفنج آرایشی و براش می پردازیم و کاربرد هرکدام را بررسی می کنیم.

1.‌ اسفنج های بیوتی بلندر یا اشکی

 

تصویر پد آرایشی بیوتی بلندر

پد آرایشی اشکی بسیار پر کاربرد است. اسفنج های اشکی برای یکدست کردن مواد کرمی و آرایش مناسب هستند. این محصولات شکلی تخم مرغی یا اشکی با دو سر پهن و تیز دارند. از طرف تیز پد اشکی برای بینی و دور چشم استفاده می شود و بخش پهن آن برای آرایش صورت به کار می رود.

چگونه از پد اشکی استفاده کنیم؟

پیش از استفاده از پدهای خامه ای یا اشکی باید آنها را مرطوب نمایید. سپس با کمی فشار می توانید آب اضافه آن را بگیرید. این کار کمک می کند مواد آرایشی بیش از اندازه جذب اسفنج نشود. اکنون می توانید اسفنج را وارد مواد آرایشی کنید و آن را با حرکات آرام ضربه ای و نرم روی صورت بزنید. از این اسفنج ها می توان برای محصولات آرایشی پودری هم استفاده کرد.
مانند کرمی ابتدا بهتر است اسفنج را مرطوب نمایید و آب اضافه آن را بگیرید. سپس کمی از پودر روی درب بریزید و مانند آنچه برای مواد آرایشی مایع گفتیم، پد را روی پودر بزنید. البته امکان دارد هنگام استفاده از مواد آرایشی و پودری خشک لازم باشد اواسط کار بار دیگر پد اشکی را مرطوب نمایید.
اگر آرایشتان، هنگام استفاده از پدهای اشکی، به خوبی یکدست و صاف نشد، به کمک قسمت پهن پد آرایشی و با حرکات نرم و دایره ای آرایشتان را مخلوط کنید.

روش استفاده از پد آرایشی بیوتی بلندر

2. براش گنبدی فونداسیون یا کرم پودر

تصویر براش گنبدی فنداسیون
فرچه های آرایشی گوناگون برای زدن کرم پودر وجود دارد. از میان آنها می توان گفت براش گنبدی محبوب تر و کاربردی تر است. براش گنبدی برای مواد آرایشی مایع و کرمی هم استفاده می شود.

چطور از براش کرم پودر استفاده کنیم؟

ابتدا بهتر است براش را با کمی آب مرطوب کنید و آب اضافی آن را بگیرید. این کار دو فایده دارد: هم موجب ایجاد پوششی صاف و یکدست می شود و هم از جذب بیش از اندازه مواد آرایشی به وسیله براش پیشگیری می کند.
اکنون براش را به کرم پودر آغشته نمایید و با حرکات ضربه ای و آرام روی صورت بزنید. مطمئن شوید پوششی یکدست روی صورتتان ایجاد شده است. توصیه می کنیم کار را از وسط صورت شروع کنید.

3.‌ پد آرایشی ژلاتینی یا سیلیکونی

 

تصویر پد آرایشی سیلیکونی
اغلب پدهای اسفنجی و آرایشی میزان زیادی از مواد آرایشی را به خود جذب می کند. نگران نباشید می توانید پدهای سیلیکونی را جایگزین آنها کنید. پدهای سیلیکونی عمر بیشتری دارند و موجب صرفه جویی در مصرف مواد آرایشی می شوند. همچنین، به دلیل داشتن سطحی صاف و صیقلی اجازه نمی دهند پس از زدن کرم پودر، روی صورت خطوطی ایجاد شود.
پدهای آرایشی سیلیکونی به راحتی شسته می شوند. البته ایراد این نوع از انواع پد آرایشی، انعطاف پذیری کمتر آنها نسبت به دیگر پدهای آرایشی است. به همین خاطر برای نواحی کنار بینی و گوشه های چشم مناسب نیستند. البته شاید به کمک پدهای سیلیکونی شبیه به اشک، این مشکل نیز حل شود.

4. براش استیپلینگ

تصویر استفاده از براش استیپلینگ

الیاف براش استیپلینگ دو طول مختلف دارند و رنگ موهای سر این براش با بخش پایینی آن تفاوت دارد. کاربرد اصلی براش استیپلینگ برای مواد مایع و کرمی است، اما برای مواد پودری و آرایشی هم می توان از براش استیپلینگ استفاده کرد.
روش کار با براش استیپلینگ: کمی از کرم آرایشی را روی پشت دستتان بزنید و براش استیپلینگ را به کرم آرایشی پشت دستتان آغشته کنید. سپس به کمک براش کرم را با حرکات دایره ای روی پوست صورتتان پخش کنید،‌ کم کم دایره ها را بزرگ تر کنید تا به طور یکدست کرم روی پوستتان محو شود.

5. پد آرایشی مثلثی

تصویر پد آرایشی مثلثی
این پد آرایشی به دلیل سر تیزی که دارد، مناسب بخش های زاویه دار چهره است. پدهای مثلثی اغلب کوچک هستند و ازآنجا که در بسته بندی چند تایی و با قیمت کم به فروش می رسند، برای کسانی که زمان برای شستن اسفنج ندارند مناسب هستند.

چطور از پد آرایشی مثلثی استفاده کنم؟

ابتدا پد آرایشی مثلثی را مرطوب کنید، رطوبت اضافی آن را با کمی فشار بگیرید. کمی کرم پودر روی دستتان بریزید، پد آرایشی مثلثی را به کرم پودر آغشته نمایید و به آرامی و یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید.

نکته آخر
پد آرایشی انواع مختلف دارد. هریک از انواع گوناگون پد آرایشی کاربرد خاص خود را دارند. برخی از پدهای آرایشی برای پاک کردن آرایش هستند و برخی دیگر برای زیرسازی آرایش به کار می روند. به کمک این پدهای آرایشی می توانید از کانتور و کانسیلر به راحتی استفاده کنید و به خوبی پوست را صاف و یکدست کنید. در این مقاله، به انواع پد آرایشی، براش و اسفنج آرایشی پرداختیم. به کمک لیست پیش رو می توانید ابزار آرایشی مورد نظرتان را تهیه کنید و مانند آرایشگران حرفه ای دست به کار شوید!

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا