آموزش

روتین پوستی قبل از خواب برای داشتن پوستی شاداب و جوان

می خواهید صبح ها پس از بیدار شدن، با پوستی نرم و لطیف و شاداب مواجه شوید؟ پس این مقاله را بخوانید تا با معجزه انجام روتین مراقبت از پوست قبل خواب آشنا شوید.

روتین پوستی قبل از خواب به چه معناست؟ تصور کنید صبح از خواب بیدار شده اید و با یک صورت پف کرده، خسته و کدر مواجه می شوید. چه احساسی به شما دست می دهد؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

برای اینکه صبح ها، پوست شاداب و با طراوتی داشته باشید، باید یک روتین پوستی قبل از خواب داشته باشید و آن را به طور مداوم، هر شب انجام دهید. اگر شب ها قبل از خواب، آرایشتان را پاک نکنید، خوب نخوابید و کرم آبرسانتان را نزنید، انتظار یک پوست شاداب را در صبح دارید؟ پس مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، انجام روتین مراقبت از پوستی قبل از خواب است.

اگر می خواهید مراحل انجام روتین مراقبت پوستی قبل از خواب را بدانید و با محصولات مورد نیاز برای انجام این روتین پوستی آشنا شوید، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت، همراه باشید.

روتین مراقبتی پوست
مراقبت های پوست قبل از خواب

روتین مراقبت از پوست یعنی چه؟

روتین مراقبت از پوست اصطلاحی است که به انجام سه مرحله برای حفاظت از پوست می گویند. این سه مرحله عبارتند از:

حتما بخوانید: روتین مراقبت از پوستی مخصوص آقایان را می دانید؟

هر نوع پوستی که دارید، برای حفظ زیبایی و سلامتی پوستتان باید مراحل کامل روتین مراقبت از پوستی قبل از خواب را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

پاک کردن آرایش با میسلار واتر
روتین پوستی و پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش از روی پوست با میسلار واتر

اولین مرحله در روتین مراقبت پوستی قبل از خواب، پاک کردن آرایش است. اگر بدون پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت بخوابید، آسیب های بسیاری مانند جوش و آکنه، کدری و خشکی پوست را به پوست خود وارد می کنید.

پس در مرحله اول، با یک پاک کننده آرایش مانند میسلار واتر، شیر پاک کن یا روغن های پاک کننده آرایش، مواد آرایشی را به صورت سطحی از روی پوست پاک کنید.

حتما بخوانید: انواع پاک کننده های آرایش را می شناسید؟ 

برای این کار، یک پد پنبه ای را به محلول پاک کننده آرایش خود آغشته کرده و به آرامی روی پوست بکشید تا مواد آرایشی را پاک کنید. بهتر است برای پاک کردن آرایش چشم ها، از یک پد پنبه ای جداگانه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نیازی نیست پد پنبه ای را، محکم روی پوست بکشید یا فشار دهید. زیرا این کار، باعث قرمزی و ملتهب شدن پوستتان خواهد شد.

شستن صورت با شوینده
روتین پوستی قبل از خواب و شستن صورت با شوینده

شستن صورت با شوینده مناسب

احتمالا شما هم، جمله بدون نیاز به آبکشی را روی میسلار واتر یا پاک کننده های آرایشی دیده اید. بهتر است بدانید که میسلار واتر یا دیگر پاک کننده های آرایشی، حاوی ترکیبات چرب برای پاک شدن مواد آرایشی از روی پوست هستند و همچنین، توانایی پاکسازی کامل پوست و منافذ پوستی از مواد آرایشی را ندارند.

بنابراین، پس از پاک کردن آرایش با پاک کننده ها، حتما پوستتان را با یک شوینده مناسب بشویید. شوینده های صورت انواع مختلفی دارند. مانند:

شما می توانید از فیش براش های سیلیکونی نیز، برای ماساژ شوینده صورت روی پوستتان نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتما از یک شوینده صورت مناسب با جنس پوستتان استفاده کنید.

روتین پوستی قبل از خوابیدن
مراقبت های پوستی قبل از خواب با زدن تونر

استفاده از تونر صورت

تونر پوستی، یک محصول فوق العاده برای کنترل و تنظیم میزان چربی پوست است. همچنین، قدرت پاک کنندگی تونرها به گونه ای هستند که می توانند منافذ پوستی را نیز تمیز کنند و در صورتی که مواد آرایشی یا آلودگی در منافذ پوستی باقی مانده باشد، تونر آنها را از بین می برد.

کافیست مقدار مناسبی از تونر را به پد پنبه ای آغشته کرده و روی پوست صورت، به خصوص قسمت تی زون ( پیشانی، بینی و چانه) بزنید. تونر، سبب کاهش براقیت و جلوگیری از جوش زدن در پوست های چرب و مستعد آکنه نیز خواهد شد.

مراقبت از پوست قبل خواب
زدن کرم آبرسان قبل از خوابیدن

کرم آبرسان مناسب صورت

برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست و بهبود تنفس سلولی، یک کرم آبرسان مناسب با پوستتان را استفاده کنید. کرم آبرسان، سبب رطوبت رسانی عمقی به پوست شده و خشکی و کدری پوست را از بین می برد و جلوه ای شاداب و با طراوت را روی پوست ایجاد می کنند.

کرم آبرسان را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

روتین قبل از خوابیدن
زدن کرم مرطوب کننده قبل از خوابیدن

کرم مرطوب کننده پوست

پس از 30 دقیقه، کرم مرطوب کننده پوستتان را بزنید. بهتر است بدانید که کاربرد کرم آبرسان با مرطوب کننده متفاوت است. کرم آبرسان، سبب آبرسانی عمقی به سلول های پوستی شده و کرم مرطوب کننده، رطوبت طبیعی پوست را حفظ کرده و از تبخیر شدن آن جلوگیری می کند. بنابراین، اول کرم آبرسان بزنید و بعد مرطوب کننده صورت!

روتین قبل از خواب
زدن کرم دور چشم برای روتین قبل از خواب

کرم دور چشم

برای جلوگیری و کاهش تیرگی، گودی، چین و چروک و پف زیر چشم، حتما از کرم دور چشم استفاده کنید. شما می توانید از سن 20 سالگی، زدن کرم دور چشم را شروع کنید.

کرم دور چشم، با تغذیه و رطوبت رسانی به سلول های پوستی پوست حساس دور چشم، سبب شاداب و با طراوت رسیدن پوست دور چشم خواهد شد.

توجه داشته باشید که بهتر است کرم دور چشم را به صورت ضربه ای ( تپ تپ) روی پوست ماساژ بدهید تا جذب شود.

زدن بالم لب برای روتین قبل خواب
زدن بالم لب قبل از خوابیدن

بالم لب

برای رطوبت رسانی و تغذیه لب ها، حتما بالم لب بزنید. بالم لب با تامین و حفظ رطوبت پوست لب ها، از خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک لب جلوگیری می کند و لب هایی نرم و صورتی را به ارمغان می آورد.

تقویت کننده مژه و ابرو

اگر می خواهید رشد مژه و ابروهایتان را بیشتر کنید، می توانید از محلول های تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید. این محلول ها با تحریک و افزایش میزان رشد تارهای موی ابرو و مژه، مژه و ابروهایی پرپشت را به ارمغان می آورد. بهترین زمان برای استفاده از این تقویت کننده ها، شب ها قبل از خواب است.

تقویت کننده مژه و ابرو
زدن تقویت کننده مژه و ابرو قبل خواب

سخن آخر

برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت، باید روتین مراقبت پوستی قبل از خواب را رعایت کنید تا صبح ها، پوستی زیبا داشته باشید. در این مقاله، مراحل انجام روتین مراقبتی قبل از خواب را توضیح داده ایم که انواع پوست، می توانند از این روتین استفاده کنند.

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید روتین مراقبتی قبل از خواب را هر شب قبل از خوابیدن انجام دهید تا صبح ها، پوستی نرم، لطیف و شاداب داشته باشید. شما قبل از خواب، چگونه به پوستتان رسیدگی می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: آموزش صفر تا صد روتین مراقبت از پوستی روزانه برای انواع پوست!

سوالات متداول

چند بار در هفته سرم صورت بزنیم؟

شما می توانید هر روز از سرم صورت استفاده کنید. البته این مورد، بستگی به نوع سرم پوست شما دارد.

چند بار در روز، صورتمان را با شوینده بشوییم؟

بهتر است روزانه دو بار، یکبار قبل از خواب و یکبار بعد از بیدار شدن، پوستتان را با شوینده مخصوص صورت بشویید.

آیا می توان با دستمال مرطوب، آرایش پوست را پاک کرد؟

خیر. دستمال های مرطوب آرایش پاک کن، توانایی از بین بردن آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست را ندارند.

2.7/5 - (3 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا