آموزش

رنگ واریاسیون چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ واریاسیون به خوبی می تواند سبب تغییر تناژ رنگی مو و جلوه ای خاص در آن شود.

آیا تا به حال در مورد رنگ واریاسیون چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید کاربرد انواع واریاسیون چیست؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

بسیاری از بانوان علاقه زیادی به رنگ کردن موهایشان در خانه دارند، اما رسیدن به رنگ موی دلخواه و گرفتن نتیجه مطلوب، کمی دشوار است. استفاده از واریاسیون یکی از روش هایی است که می تواند به شما در رنگ کردن موها و ایجاد رنگی خاص و فوق العاده کمک کند.

واریاسیون ها رنگ مویی خالص و قوی هستند که با رنگ موی اصلی بر روی موهای هایلایت و دکلره شده، استفاده می شوند. این محصول با ترکیب رنگ مو و اکسیدان، برای رنگ کردن موها نیز کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با واریاسیون و کاربرد انواع آن در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید.

"تاثیر

رنگ واریاسیون چیست؟

می تواند سبب تغییر تناژ رنگی مو و ایجاد جلوه ای خاص در موها شود. بهتر است بدانید که این محصول هرگز به تنهایی بر روی مو مورد استفاده قرار نمی گیرد و با رنگ مو ترکیب می شود.

گاهی اوقات پیش می آید که پس از رنگ کردن موها، در لابه لای آن رگه های نارنجی پیدا می شود. برای از بین بردن این تناژ رنگی و یکدست کردن رنگ آن، لازم است تا از واریاسیون استفاده کنید. برای ایجاد تغییرات فوق العاده در رنگ موی اصلی نیز از این محصول استفاده می شود.

"<yoastmark

انواع واریاسیون و کاربرد آن

معمولا  انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها برای ایجاد یک تنالیته خاص، در مو به کار می روند. در کاتالوگ های رنگ مو، معمولا واریاسیون را با کلمه E نشان می دهند.

کاربرد واریاسیون سبز

این رنگ برای از بین بردن رنگ های قرمز و بالعکس کاربرد دارد و آن را خنثی می کند. در اصل این واریاسیون با گروه رنگی C، M و A ترکیب می شود.

واریاسیون زرد

اگر به دنبال اضافه کردن تناژ طلایی به رنگ موی خود هستید، از واریاسیون زرد استفاده کنید.

واریاسیون قرمز چه کاری انجام می دهد؟

برای ترکیب کردن رنگ های گرم از واریاسیون قرمز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این محصول را با گروه رنگی C، M و A ترکیب نکنید، زیرا سبب خراب شدن ترکیب رنگی شما خواهد شد.

کاربرد واریاسیون دودی و نقره ای

برای از بین بردن تناژ زردی مو و براق کردن موها، از واریاسیون دودی و نقره ای استفاده کنید.

واریاسیون آبی و مزیت استفاده از آن

برای خنثی کردن رنگ های نارنجی استفاده از واریاسیون آبی پیشنهاد می شود. بهترین ترکیب این محصول با رنگ های گروه N است.

واریاسیون بنفش

برای گرفتن نتیجه مطلوب و دلخواه، این محصول را با گروه های رنگ های سرد مثل A و C و حتی گروه های رنگی که دارای رنگ قرمز هستند، ترکیب کنید. همچنین شما می توانید برای بیشتر کردن رنگ بنفش در رنگ مویتان از این واریاسیون استفاده نمایید.

"<yoastmark

کدام واریاسیون را با کدام رنگ مو ترکیب کنیم؟

  • شماره واریاسیون دودی، 0.11 یا E11 است و با رنگ موهای خاکستری و دودی ترکیب می شود و خاصیت ضد نارنجی و زردی دارد.
  • شماره بنفش، 0.99 یاE12  است و رنگ موی بنفش، شرابی و رنگ های طیف قرمز به خوبی ترکیب می شود.
  • شماره نقره ای، 0.22 یا E13 است و می توانید با رنگ موهای زیتونی و دودی مخلوط نمایید.
  • شماره آبی، 0.10 یا E14 است و با گروه رنگی N ترکیب می شود. این واریاسیون تناژهای ناخواسته رنگ نارنجی را خنثی می کند. واریاسیون آبی در ترکیب رنگ مشکی پر کلاغی بسیار کاربرد دارد.
  • شماره قرمز، 0.88 یا E15 است. این واریاسیون با بیشتر رنگ موها ترکیب می شود.
  • شماره طلایی، 0.55 یاE16  است و با همه رنگ ها به خوبی ترکیب می شود.
  • شماره سبز، 0.33 یا E17 است و ترکیب مناسبی با رنگ های زیتونی، خاکستری و دودی دارد.
  • شماره خاکستری، 0.66 یا E18 است و با رنگ موهای دودی و خاکستری می توان آن را مخلوط کرد. این واریاسیون تناژهای ناخواسته زرد رنگ مو را حذف می کند.
  • شماره روشن کننده، 000 یا E20 است و اندکی سبب روشن شدن رنگ مو خواهد شد.

حتما بخوانید: رنگ کردن مو در خانه به طور حرفه ای!

واریاسیون ضد قرمزی چیست؟

کاربرد آن به طور کلی، خنثی کردن رنگ زردی و قرمزی موهاست. همان طور که گفته شد، کاربرد واریاسیون ها این است که بیشترین میزان پوشش دهی با خنثی کردن رنگ های نامناسب را دارند و موهایتان را به رنگ دلخواه در می آورند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از هر بار رنگ کردن، موهایتان سریع تغییر رنگ پیدا می کند و به رنگ قرمز در می آید، استفاده از واریاسیون سبز را فراموش نکنید.

این واریاسیون، قرمزی موها را می گیرد و در دسته بندی رنگ های سرد قرار دارد و به عنوان واریاسیون ضد قرمزی شناخته می شود.

طرز استفاده از واریاسیون

برای استفاده کردن از واریاسیون و رسیدن به رنگ مطلوب مورد نظر، در موهای رنگ شده ای که ریشه های آن هنوز در نیامده است، ابتدا 1 تا 2 بند انگشت از این محصول را با 2 قطره شامپو برای ایجاد شفافیت بیشتر در موها و همچنین 3 قاشق غذاخوری اکسیدان را با هم ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را به مدت 20 دقیقه بر روی موهای خیس قرار دهید و در نهایت آن را بشویید.

اگر موهایتان دارای هایلایت و مش است، برای جلوگیری از آسیب به موها تنها کافیست تا مقدار کمی شامپو را با 1 تا 2 بند انگشت از واریاسیون مورد نظر مخلوط نمایید و بر روی موهای خیس قرار داده و موهای خود را رنگساژ کنید.

برای موهایی که ریشه آن چند سانت درآمده است، استفاده از این محصول به این صورت است که ترکیب رنگ مو و واریاسیون، بر روی ریشه موی خشک قرار می گیرد. بعد از گذشت 30 الی 45 دقیقه موهایتان را شانه بزنید و پس از 10 دقیقه، موهای خود را به طور کامل آبکشی نمایید.

"<yoastmark

چه میزان از واریاسیون استفاده کنیم؟

در ترکیب رنگ مو، استفاده از 1 الی 10 سانتی متر واریاسیون مجاز است.

جالب است بدانید که یک قانون جهانی و کلی برای استفاده از آن تعیین شده است. عدد 12 شماره جهانی این محصول است. برای اینکه بفهمیم چه قدر از آن در ترکیب رنگ خود استفاده کنیم، لازم است تا ابتدا عدد پایه رنگ موی خود را بشناشید و بعد آن عدد را از 12 کم کنید.

مثلا رنگی که شماره پایه آن عدد 8 است را از 12 کم کنید، نتیجه حاصله عدد 4 می شود. این بدین معناست که ترکیب رنگ مورد نظر نیاز به 4 سانت واریاسیون دارد.

بهتر است بدانید که هرچه، مقدار واریاسیون بیشتر باشد رنگ موی شما تیره تر خواهد شد.

"<yoastmark

چگونه واریاسیون را با اکسیدان ترکیب کنیم؟

اکسیدان ماده ای است که با رنگ مو ترکیب می شود و آن را در حالت اکسید شدگی قرار می دهد و سبب رنگ گرفتن موها خواهد شد. اکسیدان ها با کارکرد و غلظت مناسبی، از شماره 3 تا 12 درصد در بازار وجود دارند. برای ترکیب کردن اکسیدان با واریاسیون ابتدا باید به میزان حجم موها، کوتاهی و بلندی آن توجه کنید.

سپس می توانید مقدار مناسبی از واریاسیون و اکسیدان را در یک ظرف پلاستیکی ترکیب کرده و پس از 1 الی 2 دقیقه بر روی موهای نم دار خود بزنید و بعد از 20 دقیقه موهایتان را بشویید.

اگر موهایتان هایلایت شده است و می خواهید رنگ آن را اصلاح کنید و یا دوباره رنگ کنید، مقداری شامپو به ترکیب واریاسیون و اکسیدان اضافه نمایید و پس از 20 دقیقه، موهایتان را به خوبی بشویید.

بهترین برندهای واریاسیون کدام اند؟

  1. بیول
  2. tony تونی
  3. وینکور
  4.  آتوسا رویال
  5.  زی فام

راهنمای خرید اینترنتی واریاسیون

اگر می خواهید واریاسیونی بخرید که علاوه بر اصل بودن از کیفیت مرغوبی نیز برخوردار باشد، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه سین دخت مراجعه کنید. فروشگاه سین دخت با داشتن تیم پشتیبانی و مشاوران متخصص در زمینه پوست و مو، می تواند در زمینه خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی به شما کمک کند.

این فروشگاه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و ارائه محصولات باکیفیت، بهترین گزینه برای خرید انواع واریاسیون با برندهای معتبر و قیمت های مناسب است.

"<yoastmark

سوالات متداول

آیا می توان از واریاسیون به تنهایی برای رنگ کردن موها استفاده کرد؟

خیر، هیچ وقت به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. برای خنثی کردن و از بین بردن سایه های قرمز و زرد مو، فقط از این محصول استفاده می شود. در نظر داشته باشید که این ترکیب در نهایت با رنگ موی شما مخلوط می شود و سپس بر روی مو مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا استفاده از واریاسیون، به جای رنگ مو کار درستی است؟

بدون داشتن اطلاعات کافی، هرگز از واریاسیون به جای رنگ مو استفاده نکنید، زیرا ممکن است موهایتان رنگی تیره و یا خارج از تصور پیدا کند. ابتدا باید پایه رنگ مو، گرمی و سردی آن را به خوبی بشناسید و بررسی کنید.

برای از بین بردن رفله قرمزی در موها چه کار باید کرد؟ 

استفاده از واریاسیون سبز، می تواند در از بین بردن قرمزی موها و خنثی کردن آن به شما کمک کند.

"<yoastmark

سخن پایانی

همان طور که گفته شد واریاسیون ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای ایجاد یک تنالیته در مو، تولید شده اند.

استفاده از واریاسیون نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد و رنگ کردن موها را باید به دست یک متخصص رنگ مو سپرد. اما اگر به هر دلیلی می خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید، حتما اطلاعات خود را در زمینه رنگ مو و واریاسیون بالا ببرید.

در این مطلب سعی کردیم رنگ واریاسیون و کاربرد انواع آن را بررسی کنیم.

آیا برای از بین بردن رفله قرمزی و یا نارنجی موی خود از واریاسیون استفاده می کنید؟

به نظر شما کدام برند واریاسیون کیفیت مرغوبی دارد؟

3/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا