آموزش

خواص ماسک قهوه + 10 ماسک قهوه ساده خانگی برای درمان لک صورت!

10 ماسک قهوه خانگی برای انواع پوست + طرز تهیه آن

آیا تا به حال از ماسک قهوه برای شادابی پوست صورت خود استفاده کرده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا از خواص قهوه و تأثیر ماسک قهوه روی پوست خود اطلاعی دارید؟

دانه های قهوه یکی از پرخاصیت ترین و پرطرفدارترین محصولات در جهان به حساب می آیند. قهوه نقش موثری در سلامت پوست صورت و حتی از بین بردن جای لک و جوش دارد.

استفاده از ماسک صورت قهوه می تواند به شما در داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کند. در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به خواص ماسک قهوه + 10 ماسک قهوه ساده خانگی برای درمان لک صورت بپردازیم.

فواید ماسک قهوه برای پوست چیست؟

  1. محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد
  2. بازسازی کننده پوست صورت
  3. شفاف و روشن کننده پوست
  4. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست
  5. سفت کننده پوست
  6. حاوی آنتی اکسیدان
  7. از بین برنده جای جوش و لک های قهوه ای صورت
  8. احیا کننده پوست
  9. سفت کننده پوست
  10. حاوی کافئین و جلوگیری از آسیب به DNA پوست
  11. محافظت از پوست در برابر مواد سرطان زا UV
  12. بالا بردن خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست
  13. بالا بردن گردش خون زیر پوست به کمک ماسک قهوه
  14. کاهش تورم و پف صورت
  15. انرژی دهنده به پوست و افزایش سلامت پوست
  16. از بین برنده پوست های مرده صورت
فواید ماسک قهوه
فواید ماسک قهوه

 

خواص قهوه برای پوست

همان طور که گفته شد، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای پوست است و در از بین بردن جای لک و جوش های صورت بسیار مفید و موثر است.

منبع غنی از آنتی اکسیدان

رادیکال های آزاد نور خورشید همیشه و در همه جا، سبب رساندن آسیب به پوست می شوند و به مرور زمان سلول های پوست را تخریب می کنند. با این حال رسیدگی به پوست صورت با یک منبع غنی از آنتی اکسیدان مثل قهوه، سلامتی پوست را به خوبی تضمین می کند.

مقاوم در برابر UVB

با توجه به این که نور خورشید دارای رادیکال های آزادی است که به پوست آسیب می رساند؛ محافظت از پوست در برابر اشعه های فرابنفش امری لازم و ضروری است. همچنین کافئین موجود در قهوه، موجب محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و پیشگیری از سرطان پوست می شود.

صاف و شفاف کننده پوست

قهوه سبب رشد مجدد سلول های پوستی می شود و موجب رطوبت رسانی به پوست، بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش میزان کلاژن خواهد شد.

روشن و شفاف کردن صورت به کمک ماسک قهوه
روشن و شفاف کردن صورت به کمک ماسک قهوه

 

سبب افزایش گردش خون

قهوه با افزایش گردش خون، سبب کاهش پف و ورم صورت می شود و چهره را شاداب و پر انرژی می کند.

کاهش لک های پوستی

قهوه دارای فنی پلول است و لکه های پوست را از بین می برد. قهوه همچنین موجب کاهش علائم کهولت سن می شود.

تسکین پوست

قهوه دارای اسید کلروژنیک و ملانوئیدین  است و خاصیت ضد التهابی دارد.

درمان آکنه

قهوه دارای خواص های دیگری همچون ضد التهابی، ضد باکتریایی بوده و جزو خواص مهم قهوه به حساب می آید. قهوه برای درمان عفونت های مکرر پوست و درمان زخم بسیار مناسب است.

به کمک ماسک قهوه، می توانید پوست خود را لایه برداری کنید و با جوش و جای لک صورت خداحافظی نمایید.

حتما بخوانید: روشن شدن پوست با 7 ماسک خانگی!

5 ماسک صورت خانگی برای جوانی پوست!

 

فواید بی نظیر قهوه سبز برای پوست

قهوه سبز دقیقا مثل چای سبز است و نوع فرآوری نشده چای به شمار می رود. قهوه سبز نوعی قهوه بو نداده و فرآوری نشده است که سرشار از اسید گاما آمینوبوتیریک، اپی گاوکاتجین گالات و تئوفیلین می باشد.

فواید این مواد برای پوست عبارتند از:

  • پپیشگیری از چین و چروک پوست
  • حفظ سلامت پوست
  • مقاوم سازی پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب به دلیل اسید موجود در قهوه سبز
  • کاهش روند پیری پوست و کمک به جوانی پوست
  • جوان و شاداب کننده پوست صورت
  • قابل استفاده در محصولات بهداشتی و آرایشی
خواص قهوه سبز برای پوست
خواص قهوه سبز برای پوست

 

طرز تهیه انواع ماسک صورت قهوه خانگی

در ادامه به طرز تهیه چند ماسک صورت حرفه ای خانگی که با قهوه درست شده است می پردازیم:

ماسک قهوه با روغن زیتون برای لک های صورت و چروک های پوست

برای تهیه ماسک صورت قهوه، ابتدا لازم است تا مقدار مساوی از قهوه و روغن زیتون را با همدیگر مخلوط نمایید. سپس با حرکات دورانی ماسک را روی صورت خود ماساژ دهید. حال صبر کنید تا ماسک به مدت 15 تا 60 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

این روتین مراقبتی پوست صورت را می توانید سه بار در هفته تکرار کنید. اگر روغن زیتون در دسترستان نیست، از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل سبب کاهش لک های تیره صورت شده و چین و چروک های روی پوست را از بین می برد.

استفاده از ماسک قهوه، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. 

ماسک قهوه با شکر برای لایه برداری صورت

اگر به فکر لایه برداری صورت و رفع سلول های مرده پوست هستید، لازم است تا مقداری روغن زیتون و قهوه را با شکر ترکیب نمایید و روی پوست خود ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه بشویید.

ماسک قهوه با شکر
ماسک قهوه با شکر

 

ماسک ضد لک شیر با قهوه

برای تهیه این ماسک فوق العاده لازم است تا ½ فنجان پودر قهوه و کاکائو را با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و 1 فنجان شیر ترکیب نمایید. در نهایت مخلوط به دست آمده را به اندازه ای هم بزنید که به شکل خمیری یکدست درآید.

اکنون خمیر آماده شده را به پوست بزنید و 20 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای یک بار استفاده نمایید.

 

ماسک صورت قهوه با دارچین، روشن کننده پوست

برای روشن کردن پوست صورت می توانید از ماسک قهوه با دارچین استفاده نمایید. طرز تهیه این ماسک به این صورت است که ابتدا دو قاشق غذاخوری پودر قهوه و شیر را به همراه نصف فنجان دارچین و یک قاشق غذاخوری پودر مولتانی میتی را با چندین قطره آبلیمو در ظرفی ترکیب کنید.

مخلوط به دست آمده را به صورت خود بزنید و صبر کنید تا خشک شود. حال می توانید پوست خود را با آب بشویید و سپس مقداری مرطوب کننده روی پوست بمالید.

پودر مولتانی میتی سبب روشن شدن پوست می شود و در محو کردن و از بین بردن جای لکه های تیره صورت و آکنه بسیار تاثیر گذار است.

طرز تهیه ماسک قهوه با دارچین
طرز تهیه ماسک قهوه با دارچین

 

ماسک ضد لک قهوه با زردچوبه

به غیر از دارچین، زردچوبه نیز برای از بین بردن لک صورت بسیار مفید است. شما می توانید 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را به همراه 1 قاشق غذاخوری ماست و زردچوبه با هم مخلوط نمایید و آن قدر هم بزنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید.

خمیر به دست آمده را با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید و پس از گذشت 20 دقیقه، صورت خود را با آب بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای دو تا سه بار استفاده نمایید.

 

ماسک ضد لک قهوه با آرد برنج

ابتدا یک کاسه بردارید و یک قاشق غذاخوری آرد برنج در آن بریزید. سپس چند قطره گلاب، یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال و نصف قاشق چای خوری پودر قهوه به محتویات درون کاسه اضافه نمایید.

مواد به دست آمده را به شکل خمیری صاف درآورید و سپس به صورتتان بزنید. کمی صورت خود را ماساژ دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید. با آرد برنج و پودر پرتقال، لک های صورت خود را به خوبی می توانید از بین ببرید و صورت و گردن خود را لایه برداری و تمیز کنید.

ماسک قهوه با آرد برنج
ماسک قهوه با آرد برنج

 

ماسک قهوه برای درمان خشکی پا، آرنج و رفع سلولیت

برای ساخت اسکراب و انجام لایه برداری پوست بدن، می توانید از ماسک زیر استفاده نمایید:

  • 6 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 4 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا نمک دریایی
  • نصف فنجان پودر قهوه آسیاب شده به اندازه متوسط

ابتدا تمام موارد بالا را با یکدیگر مخلوط نمایید. حال ماسک اسکراب شما آماده شده است. این ماسک را می توانید در حمام استفاده نمایید.

استفاده از این ماسک به این صورت است که ابتدا باید آن را به پوست بزنید و به صورت دورانی به مدت 3 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشویید. همچنین این ماسک برای تمام قسمت های مختلف بدن مانند آرنج و پاها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ماسک قهوه برای دور چشم، رفع تیرگی و پف زیر چشم

اختلالات هورمونی، عوامل محیطی و کمبود خواب، سبب پف زیر چشم و تیرگی چشم ها خواهد شد. یک روش موثر برای رفع این مشکل، استفاده از ماسک قهوه می باشد. قهوه به دلیل داشتن ویتامین K و کافئین بالا، التهاب رگ های خونی و انقباض آن را کاهش می دهد و تیرگی و پف زیر چشم را به خوبی کم می کند.

برای تهیه این ماسک فوق العاده دو روش وجود دارد:

روش اول: ابتدا قهوه را دم کنید و سپس تفاله آن را روی یک دستمال بریزید و زیر چشم هایتان بگذارید. بعد از گذشت 15 دقیقه، حال می توانید به خوبی اثر آن را ببینید.

روش دوم: یک قاشق چای خوری قهوه را با کمی روغن نارگیل ترکیب نمایید تا محلولی خمیری به وجود آید. اکنون خمیر را زیر چشم هایتان قرار دهید و آهسته ماساژ دهید و پس از خشک شدن خمیر آن را با آب گرم بشویید.

ماسک قهوه برای دور چشم
ماسک قهوه برای دور چشم

 

ماسک قهوه برای پوست چرب

استفاده از خاک رس برای از بین بردن سبوم اضافی پوست و آلودگی های پوستی بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک قهوه، ابتدا 1 قاشق غذاخوری خاک رس را به همراه 2 قاشق غذاخوری آب یا گلاب (برای مخلوط کردن) و همچنین 1 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را با هم ترکیب نمایید تا حالتی خمیری بدست آید.

سپس ماسک را روی پوست گردن و صورت خود بهدصورت دورانی بزنید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود و در نهایت با آب گرم پوست خود را بشویید.

ماسک قهوه برای پوست چرب
ماسک قهوه برای پوست چرب

 

ماسک قهوه و گلاب

جالب است بدانید که ماسک قهوه و گلاب پوست را شفاف و صاف می کند. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که 4 قاشق غذاخوری قهوه تازه را با 1 قاشق چای خوری گلاب و 2 قاشق غذاخوری روغن دانه درخت عناب ترکیب نمایید.

سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست بدن و صورت خود بزنید و پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم به خوبی بشویید.

طرز تهیه ماسک قهوه با گلاب
طرز تهیه ماسک قهوه با گلاب

 

ماسک مو قهوه برای جلوگیری از ریزش موها

کافئین برای جلوگیری از ریزش موها بسیار مناسب است. قهوه سرشار از کافئین طبیعی است و تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و سلامت پوست و موها دارد. همچنین از این ماده نیز می توان برای درخشندگی موها نیز استفاده کرد.

برای تهیه این ماسک مو خانگی لازم است تا نصف لیوان قهوه دم شده و 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به موهایتان بزنید. حال اجازه دهید تا مواد حدود نیم ساعت روی موها بماند و در نهایت موهایتان را آبکشی نمایید.

برای ایجاد نتیجه بهتر و مطلوب هنگام شستشو موها، از شامپو استفاده نکنید. یک روش دیگر این است که پودر قهوه را به شامپو اضافه نمایید و در حمام از آن استفاده کنید. تنها باید اجازه دهید که مواد به مدت 5 دقیقه روی سر باقی بماند و سپس آبکشی کنید.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، تهیه ماسک قهوه و استفاده از آن، کمک موثری در از بین بردن جای لک و جوش های صورت دارد. همچنین در این مطلب سعی کردیم، در مورد 10 ماسک قهوه فوق العاده برای درمان لک صورت صحبت کنیم.

شما به راحتی می توانید با موادی که در خانه دارید، انواع ماسک های صورت خانگی را درست کرده و از آن استفاده کنید. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله با خواص ماسک قهوه + 10 ماسک قهوه ساده خانگی برای درمان لک صورت آشنا شده باشید.

شما تاکنون از ماسک قهوه استفاده کرده اید؟

نتیجه استفاده از این ماسک و تجربه استفاده خود را با ما در میان بگذارید.

4.4/5 - (5 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

فرانه آخوندی

دانش آموخته رشته هنر و ارشد طراحی صنعتی، علاقه مند به استایل، مد و فشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا