آموزش

چطوری به سبک نود و طبیعی میکاپ کنیم؟ (آموزش آرایش نود)

سبک آرایش نود، ظرافت و زیبایی چهره را دوچندان می کند و با ایجاد ظاهری طبیعی در صورت، سبب جوان و شاداب به نظر رسیدن شما خواهد شد.

سبک آرایش نود 2
میکاپ نود و ملایم چهره

سبک آرایش نود را می شناسید؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که برای حاظر شدن در بعضی از مکان ها، دوست داشته باشید که علاوه بر مرتب و شیک به نظر آمدن چهره، میکاپ صورت شما جلوه ای طبیعی، ساده و  ظریف داشته باشد. یکی از ترندهای آرایشی امروز، میکاپ نود (Nude) یا آرایشی با تناژ رنگی طبیعی و نزدیک به پوست است.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

این سبک آرایشی، چهره را شاداب، جوان و جذاب نشان می دهد و جلوه آن روی چهره ساده، ملایم و دلنشین می باشد. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت این سبک آرایش در سراسر جهان شده است، مناسب بودن این میکاپ، برای حضور در مکان و زمان های مختلف است.

اگر به دنبال یک سبک آرایش ساده، ملایم و جذاب برای ایجاد تعادل در چهره و دوچندان کردن زیبایی های صورت خود هستید، تا ادامه این مطلب با مجله سین دخت همراه باشید تا به بررسی آرایش نود و نحوه انجام آن برای زیباتر شدن چهره بپردازیم.

سبک آرایش نود 3
آموزش آرایش صورت به سبک نود

سبک آرایش نود!

کلمه نود (Nude)، در لغت به معنای برهنه می باشد؛ اما در واقع منظور از این کلمه، استفاده از رنگ های با تناژ نزدیک به رنگ پوست مانند، کرم، قهوه ای روشن، صورتی ملایم، زرد روشن و …  در میکاپ است. لوازم های آرایشی سبک آرایش نود، معمولا بافت مات، سبک و طبیعی با تناژ رنگ های خنثی و نزدیک به رنگ پوست دارند.

بنابراین، اگر می خواهید که چهره شما، متعادل، طبیعی، ظریف و شاداب به نظر بیاید، مدل آرایش نود و ملایم را امتحان کنید. ترکیب سادگی و شیک و جذاب شدن صورت با این میکاپ، مناسب برای حضور در مراسم، مکان و زمان های مختلف است و می توانید در با استایل های مختلف، این سبک از میکاپ را انجام دهید.

حتما بخوانید: انواع سبک های میکاپ چهره را می شناسید؟

مراحل میکاپ چهره به سبک نود!

برای انجام یک آرایش نود حرفه ای و جذاب، ابتدا باید تکنیک و ترفندهای این سبک آرایشی را بدانید. همچنین، استفاده از لوازم آرایشی باکیفیت و در تناژ رنگی خنثی و نود نیز، یکی از مهمترین موارد برای داشتن میکاپ حرفه ای و نود در چهره است. در ادامه این مطلب، مراحل قدم به قدم سبک میکاپ ملایم و نود را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

سبک آرایش نود 4
زیرسازی و آماده کردن پوست برای آرایش

 

زیرسازی پوست

برای شروع انجام میکاپ نود و ملایم، ابتدا پوست صورتتان را با شوینده مناسب شستشو دهید و سپس با یک اسکراب ملایم، پوستتان را لایه برداری کنید. در مرحله بعدی، مقدار مناسبی از کرم های آبرسان یا مرطوبت کننده مناسب با نوع پوستتان را به خوبی روی سطح پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

بعد از تمیز شدن پوست، با استفاده از پرایمر آرایشی پوست صورت را برای میکاپ آماده کنید. زدن پرایمر سبب یکدست شدن بافت پوست و افزایش ماندگاری و کیفیت آرایش چهره خواهد شد.

سبک آرایش نود 5
زدن کرم پودر برای آرایش پوست

آرایش پوست

بعد از زیرسازی آرایش، لایه نازکی از کرم پودر سبک، با پوشانندگی متوسط، رنگ طبیعی و نزدیک به پوستتان بزنید و با پد تخم مرغی، به خوبی روی پوست پخش و فید کنید.

توجه داشته باشید که در سبک آرایش نود، باید پوست شما جلوه ای شفاف و طبیعی داشته باشد، بنابراین از کرم پودر های فول کاور و رنگ های خیلی تیره یا روشن تر از تناژ پوستتان استفاده نکنید. همچنین، از زدن لایه ضخیمی از کرم پودر نیز خودداری کنید تا چهره شما  از سبک آرایش ملایم و نود خارج نشود.

سبک آرایش نود 6
کانتورینگ صورت در آرایش

کانتورینگ صورت

برای متعادل کردن فرم چهره، از تکنیک کانتورینگ استفاده کنید. در این مرحله، به نواحی زیر چشم ها تا بالای گونه ها، بین ابروها به سمت بالای پیشانی، بالای لب، تیغه بینی، وسط چانه و گوشه انتهایی چشم ها را کانسیلر زده و به کمک براش یا پد آرایشی به خوبی فید کنید. بهتر است رنگ کانسیلر، دو درجه روشن تر از تناژ طبیعی پوستتان باشد.

سپس، رنگ تیره پالت کانتورینگ را به قسمت های خط بالای پیشانی، خط گونه، زاویه فک و کناره های تیغه بینی بزنید و به خوبی فید کنید. توجه داشته باشید که برای طبیعی جلوه دادن پوست، مقدار بسیار کمی از کرم کانتورینگ و کانسیلر را استفاده کرده و چندین بار فید کنید.

در نهایت برای تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش پوست، از پودر فیکس یا پنکک استفاده کنید تا پوستتان مات و طبیعی به نظر بیاید. اگر به دنبال یک ثتبیت کننده عالی برای افزایش ماندگاری و مات و طبیعی جلوه دادن میکاپ خود هستید، پودر فیکساتور لورا مرسیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

سبک آرایش نود 7
پودر فیکساتور آرایش Laura Mercier لورا مرسیه اصل

پودر فیکساتور آرایش Laura Mercier لورا مرسیه اصل

  • ایجاد جلوه ای طبیعی و مات در آرایش
  • افزایش ماندگاری و ثتبیت میکاپ
  • دارای بافت نرم و ابریشمی
  • با فرمولاسیون منعکس کننده نور

 آرایش گونه ها

برای برجسته کردن گونه ها، از رژ گونه های نزدیک به تناژ رنگ پوستتان استفاده کنید و رژ گونه را در زیر گونه ها بکشید. برای طبیعی و برجسته به نظر آمدن گونه ها، می توانید از رژ گونه های مایع یا کرمی که بافت کمی درخشان دارند نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید: برجسته کردن گونه ها، تنها با چند مرحله ساده!

نکته مهم در آرایش گونه ها به سبک نود، محو بودن رنگ رژگونه ها می باشد. پس به هیج عنوان از رژگونه های پررنگ و  ناهماهنگ با پوستتان استفاده نکنید. بهترین رنگ های رژ گونه برای پوست های روشن، هلویی، مرجانی و صورتی ملایم است. همچنین، اگر پوست گندمی، سبزه تا تیره دارید، پیشنهاد می کنیم از رژ گونه های آجری، قهوه ای ملایم و برنز استفاده کنید.

شما می توانید برای ایجاد شفافیت طبیعی پوست، مقدار بسیار کمی از هایلایتر را به استخوان بالایی گونه ها زده و به خوبی فید کنید.

سبک آرایش نود 8
زدن رژگونه ملایم به گونه ها

آرایش چشم ها

برای میکاپ چشم ها به سبک نود، ابتدا مقداری پرایمر چشم به پشت پلک ها بزنید و کمی صبر کنید تا خشک شود، سپس از سایه هایی با رنگ نزدیک با تناژ طبیعی پوستتان استفاده کنید. بهترین رنگ ها برای سایه زدن، تناژ کرم، قهوه ای ملایم، سفید، صورتی ملایم، هلویی، مسی و برنز می باشد که می توانید بر اساس رنگ پوستتان نزدیک ترین تناژ سایه چشم را انتخاب کنید.

برای طبیعی به نظر رسیدن چشم ها، بهتر است از خط چشم استفاده نکنید یا اگر خط چشم می کشید، از مدل های کوتاه، ساده و بدون دنباله آنها بزنید. بیشترین تمرکز در میکاپ چشم ها به سبک نود، روی مژهاست؛ بنابراین، می توانید از چند لایه ریمل برای بلند و حجیم شدن مژه ها استفاده کنید.

حتما بخوانید: کدام مدل خط چشم، مناسب چشم های شماست؟

نکته طلایی در ریمل زدن به صورت طبیعی، به اینگونه است که یک لایه ریمل بزنید، سپس صبر کنید تا کاملا روی مژه ها خشک شوند و به همین ترتیب لایه های دیگری از ریمل را به مژه ها بزنید. برای شاداب و نافذ به نظر چشم ها، می توانید مقدار کمی از هایلایتر یا سایه سفید شاینی را به گوشه های داخلی چشم ها بزنید و به خوبی فید کنید.

سبک آرایش نود 9
آرایش چشم ها به سبک نود و ملایم

آرایش ابروها

در این سبک میکاپ، ابروهایتان را به صورت پرپشت و کاملا طبیعی آرایشی کنید. بنابراین، از کادربندی ابروها و استفاده از سایه یا مداد ابروهای خیلی تیره بپرهیزید. برای مرتب کردن ابروها، ابتدا تارهای ابرو را به سمت بالا شانه بزنید، سپس با استفاده از مداد یا سایه ابرو، با ملایمت نقاط خالی بین ابروها را پر کنید.

همچنین، می توانید برای لیفت کردن ابروها نیز، از ژل یا صابون ابرو استفاده کنید. به طور کلی، ابروهای طبیعی، دخترونه و لیفت شده، مناسب برای سبک آرایش نود هستند. برای زیباتر شدن ابروها، می توانید مقدار کمی از هایلایتر را به استخوان انتهایی ابروها زده و فید کنید.

سبک آرایش نود 10
ابروهای مرتب و طبیعی در سبک آرایش نود

آرایش لب ها

در نهایت، میکاپ چهره به سبک Nude را با آرایش لب ها تکمیل می کنیم. در مرحله اول، لب ها را لایه برداری کنید تا سطح صاف و یکدست روی پوست لب ها ایجاد شود و سپس، با زدن پرایمر مخصوص لب، آنها را برای رژ لب زدن آماده کنید. برای طبیعی به نظر رسیدن لب ها، بهتر است از خط لب استفاده نکنید و یا اگر می خواهید لب هایتان کمی برجسته شود، از رنگ های نزدیک به رنگ رژ لبتان بزنید.

برای رژ لب زدن، می توانید از رنگ های نزدیک به تناژ طبیعی لب هایتان استفاده کنید. بهترین رنگ ها برای رژ لب زدن به سبک نود، تناژ هلویی، صورتی روشن، قهوه ای روشن، گوشتی روشن، کرم، کالباسی روشن و … می باشد. به طور کلی، بهتر است از بافت مات و مخملی رژ لب در این سبک آرایش استفاده کنید. اما می توانید از رنگ های روشن و طبیعی براق رژ لب یا برق لب های بی رنگ نیز بزنید.

حتما بخوانید: ترفندهای رژ لب زدن که احتمالا نمی دانستید!

استفاده از رژ لب جامد ریمل لاندن نیز، گزینه مناسبی برای آرایش لب ها به سبک نود و طبیعی می باشد.

رژ لب جامد ریمل لاندن مدل لستینگ فینیش کیت نوود Kate

  • با طیف گسترده ای از رنگ های نود
  • دارای بافت مات و طبیعی
  • قابلیت انعکاس نور
  • با ماندگاری 8 ساعته
سبک آرایش نود 11
رنگ های نود و ملایم رژ لب برای آرایش نود

سخن آخر

سبک آرایش نود، یکی از ترندهای آرایشی در دنیای میکاپ به شمار می آید که با ایجاد جلوه ای متعادل، ظریف، شاداب و طبیعی در چهره، مورد توجه بسیاری از خانم ها و میکاپ آرتیستان مشهور قرار گرفته است.

در این مقاله، مراحل انجام یک میکاپ حرفه ای به سبک نود و طبیعی را توضیح دادیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، بتوانید چهره خود را به سبک نود، آرایش کنید.

به نظر شما، کدام سبک میکاپ برای پوست های روشن مناسب است؟

آیا تا به حال سبک آرایش نود و طبیعی را انجام داده اید؟

حتما بخوانید: راز حرفه ای بودن میکاپ سلبریتی های مشهور از زبان آرایشگران آنها!

سبک آرایش نود 12
میکاپ دخترانه و نود ملایم

سوالات متداول

آیا تمام رنگ های پوستی، می توانند به سبک نود و طبیعی میکاپ کنند؟

بله. برای این سبک از آرایش، کافیست از رنگ های نزدیک به تناژ طبیعی پوستتان استفاده کنید. برای یادگیری تکنیک های آرایش نود حرفه ای نیز، مطالبی که در این مطلب توضیح دادیم را بخوانید.

تفاوت سبک آرایش لایت با نود چیست؟

در میکاپ های لایت و ملایم، از لوازم های آرایشی با طیف رنگی روشن استفاده می شود؛ اما در آرایش نود، باید با لوازم های آرایشی با رنگ نزدیک به تناژ پوستتان، آرایش کنید. البته این سبک آرایش، باعث طبیعی، شاداب و ظریف به نظر آمدن چهره خواهند شد.

آیا سبک میکاپ نود، برای مجالس یا مراسم های شب، مناسب است؟

بله. این سبک آرایشی، چهره شما را شیک و ظریف نشان می دهد. همچنین، شما می توانید از لباس های طرح دار و شلوغ نیز استفاده کنید تا مکمل سادگی و طبیعی بودن میکاپ چهره شما باشد.

کدام لوازم آرایشی را می توان از این سبک آرایشی حذف کرد؟

به علت اینکه آرایش پوست در این سبک میکاپ، باید سبک و طبیعی باشد، می توانید کرم پودر و کانتورینگ را حذف کرده و تنها از کرم های مرطوب کننده برای شفاف شدن پوست خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا