مقالات

چگونه رژ گونه بزنیم؟ (آموزش رژ گونه زدن)

زدن رژ گونه براساس فرم صورت و رنگ پوست

زدن رژ گونه ترفندهایی دارد، اما چگونه رژ گونه بزنیم؟ چراکه رژ گونه یکی از بخش های مهم آرایش صورت است. به کمک رژ گونه می توانید چهره خود را خط بیندازید و زاویه دار کنید. رژ گونه می تواند صورت شما را جذاب تر و زیبا تر کند. اما چطور باید رژ گونه بزنیم؟ با ما همراه باشید تا درباره رژ گونه زدن، آموزش هایی را مرور و بررسی کنیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

بیشتر بخوانید:

چگونه رژ لب بزنیم؟

ترفندهای آرایش صورت دخترانه

10 نمونه آموزش زدن سایه چشم + عکس

روش استفاده از کانتور و کانسیلر برای زاویه سازی صورت

رژ گونه چیست؟

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار آرایش صورت، رژ گونه است. رژ گونه با برجسته نشان دادن گونه ها موجب زیبایی و شادابی صورت می شود. به همین دلیل در میان خانم ها بسیار محبوب است.

تصویر آموزش رژ گونه زدن

 

انواع رژ گونه

رژ گونه ها در انواع ژله ای، مایع، پودری و کرمی تولید می شود. بهتر است رژ گونه را براساس نوع پوست خود از میان انواع رژ گونه انتخاب نمایید. برای پوست های چرب توصیه می کنیم رژ گونه های ژله ای و پودری استفاده شود.

برای پوست های خشک نیز بهتر است از رژ گونه کرمی استفاده نمایید. رژ گونه پودری حالتی مات و ابریشمی روی پوست ایجاد می کند. این نوع از رژ گونه ها با پوست های چرب سازگارتر است و ماندگاری بیشتری دارد.

  • رژ گونه مایع
  • رژ گونه پودری
  • رژ گونه کرمی
  • رژ گونه ژله ای

رژ گونه زدن را از کجا شروع کنیم؟

رژ گونه بهتر است طوری زده شود که استخوان گونه برجسته تر به نظر برسد. اگر پوستی صاف و روشن دارید می توانید به تنهایی از رژ گونه استفاده کنید. توصیه می کنیم رنگی را برای رژ گونه انتخاب کنید که با پوست شما مطابقت داشته باشد و چهره شما را شاداب تر کند.

تصویر آموزش رژ گونه

 

  1. دقت کنید برس رژ گونه را هنگام زدن رژ گونه، خیلی پر نکنید تا روی گونه شما پر رنگ نشود و خط دار به نظر نرسد. برای پیشگیری از زیاد شدن رژ گونه پیش از کشیدن برس روی گونه بهتر است اضافه رژ گونه را پوف کنید و رژ گونه را به طرف بالا بگیرید و بکشید دقیق ابتدای استخوان گونه و به خوبی روی آن پخش کنید.
  2.  اگر فکر می کنید مقدار زیادی رژ گونه زده اید، می توانید بر آن کمی پودر شفاف کننده نیز بزنید تا رنگ رژ گونه کمی کم رنگ تر شود. وقتی آرایش شما تمام شد و کامل روی پوستتان نشست، دقت کنید که رژ گونه به میزان کافی روی گونه ها داشته باشید و اگر لازم بود مقدار آن را بیشتر کنید.
  3. برس رژ گونه را به طرف بالا  و سمت بالای گوش بکشید. رژ گونه را بر سیب های گونه بکشید و کمی هم روی پیشانی و چانه بزنید تا تمام چهره شکلی هماهنگ پیدا کند.
  4. بعد از زدن کرم های صورت از ضد آفتاب گرفته تا کرم پودر یا پنکک می توانید از دو رنگ رژ گونه (البته با رنگ های نزدیک به هم) استفاده نمایید. ابتدا رژ گونه کم رنگ را با برس نرم و گرد رژ گونه دقیق از کنار بینی بزنید و تا کنار گوش بکشید. این کار را در دو طرف صورت به شکل مساوی انجام دهید. بعد رژ گونه پر رنگ تر را بزنید اما به شکل هفت گرد و شکل گونه، فقط تا گونه ها ادامه دهید و با حرکت رفت و برگشت برس به خوبی به آن شکل دهید.
تصویر آموزش زدن رژ گونه
تصویر آموزش زدن رژ گونه

رژ گونه زدن براساس فرم صورت

بهتر است برای زیباتر شدن چهره به فرم صورت دقت کنید. زدن رژ گونه برای فرم های مختلف صورت متفاوت است. اما چطور تشخیص دهیم چه فرم صورتی داریم؟ نگران نباشید در ادامه با نمونه انواع فرم صورت به شما کمک می کنیم به راحتی رژ گونه بزنید!

چطور فرم صورتم را برای زدن رژ گونه تشخیص دهم؟

برای مشخص کردن فرم صورت به یک کاغذ، متر و قلم نیاز دارید. طول صورت یعنی قسمت پیشانی تا انتهای چانه را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری عرض صورت باید عریض ترین بخش چهره درنظر بگیرید و اندازه آن را با متر اندازه گیری نمایید. عرض صورت شامل اندازه گونه ها، پیشانی  و چانه می شود.

  • فرم صورت قلبی: فرم پیشانی پهن با چانه ظریف و باریک
  • فرم صورت کشیده و مستطیلی: وجود زاویه های محسوس، فرم صورت کشیده و مستطیلی
  • فرم صورت بیضی: شبیه به دایره است با این تفاوت که طول صورت از عرض آن بیشتر است.
  • فرم صورت گرد یا دایره: فاصله میان گونه ها با طول صورت یعنی پیشانی تا چانه برابر است.
  • فرم صورت مربعی: عرض چانه، گونه ها و پیشانی تقریباً برابر است.

چگونه برای صورت های قلبی رژ گونه بزنیم؟

اگر صورت شما قلبی است، توصیه می کنیم رژ گونه را از گوشه بخش استخوانی گونه (از نزدیک گوش)‌ آغاز کنید و در نقطه ای زیر بخش بیرونی و گوشه چشم آن را خاتمه دهید.

چگونه رژ گونه بزنیم؟
اسکارلت جوهانسون؛ نمونه فرم صورت قلبی برای رژ گونه زدن

 

آموزش رژ گونه زدن برای صورت های گرد

اگر صورت شما گرد است می توانید برای کشیده و استخوانی دیدن صورت از زیر استخوان گونه تا قسمت شقیقه چهره خود را باریک تر جلوه دهید؛ بنابراین، توصیه می کنیم رژ گونه را بر استخوان بالای گونه و به شکل کشیده بکشید و به طرف دهان و زیر گونه بکشید. البته بهتر است رنگ تیره برای این رژ گونه انتخاب کنید.

رژ گونه: در قسمت زیر استخوان گونه

 

تصویر رژ گونه زدن برای صورت های گرد
تصویر رژ گونه زدن برای صورت های گرد

 

نمونه فرم صورت گرد برای زدن رژ گونه
آیشواریا رای؛ نمونه صورت گرد برای رژ گونه زدن

 

چگونه برای صورت های بیضی رژ گونه بزنیم؟

اگر صورت شما بیضی است می توانید با دهان بسته لبخند بزنید و به راحتی جای درست رژ گونه را پیدا کنید و نواحی گونه خود را پهن تر نمایید.

رژ گونه : روی استخوان های گونه

 

آموزش زدن رژ گونه برای صورت های بیضی
آموزش زدن رژ گونه برای صورت های بیضی

 

چگونه برای صورت بیضی رژ گونه بزنیم؟
ریحانا؛ نمونه فرم صورت بیضی برای رژ گونه زدن

 

رژ گونه زدن برای صورت های مربعی

در صورت های مربعی، عرض استخوان های گونه یکسان است؛ بنابراین، توصیه می کنیم رژ گونه را زیر استخوان گونه و از قسمت خط موی کنار گوش بزنید. این کار کمک می کند لبه های صورت نرم تر به نظر برسد.

رژ گونه: در دو سمت استخوان های گونه

 

تصویر آموزش زدن رژ گونه برای صورت های مربع شکل
تصویر آموزش رژ گونه زدن برای صورت های مربع شکل

 

چگونه رژ گونه بزنیم؟
آنجلینا جولی؛ نمونه فرم صورت مربع برای رژ گونه زدن

 

رژ گونه زدن برای صورت لوزی

اگر صورتی کشیده و لاغر دارید، رژ گونه را دقیق در بخش زیر گوشه بیرونی چشم  و بر استخوان گونه بزنید. اجازه ندهید رژ گونه به طرف نوک بینی پخش شود. چون صورت را کشیده تر نشان می دهد.

رژ گونه: روی استخوان گونه

چگونه رژ گونه بزنیم؟
بلا حدید؛ نمونه فرم صورت لوزی برای رژ گونه زدن

 

رژ گونه زدن برای صورت مثلثی

ازآنجاکه پیشانی صورت های مثلثی عریض تر است و بخش انتهای صورت نیز تیزتر به نظر می رسد، بهتر است بین این دو حالت از چهره  تعادل ایجاد کنیم. می توانید بر استخوان های گونه مانند 7 انگلیس رژ گونه بزنید.

تصویر آموزش رژ گونه زدن

 

انتخاب رژ گونه براساس رنگ پوست

رنگ رژ گونه باید متناسب با رنگ پوست باشد تا شادابی و طراوت چهره را بیشتر کند؛ برای مثال، اگر پوست شما تم دودی دارد، استفاده از رژ گونه صورتی موجب تیره تر شدن صورت می شود و دراصطلاح، صورتتان خفه تر می شود. اما رژ گونه مناسب پوست شما کدام است؟

رنگ رژ گونه برای پوست روشن

اگر پوستی شفاف و روشن دارید، می توانید از میان 3 رنگ زیر دست به انتخاب بزنید:

  • رژ گونه صورتی ملایم
  • رژگونه هلویی
  • رژ گونه مرجانی

این رنگ ها چهره شما را شفاف تر، جوان تر و شاداب تر نشان می دهد.

رنگ رژ گونه برای پوست گندمی و تیره

همان طور که پیش از این گفتیم حتماً به تم و زمینه پوست خود دقت نمایید. اگر تم صورت شما دودی است، پیشنهاد می کنیم رژ گونه ای را انتخاب نمایید که تم رنگی نارنجی دارد.

رنگ نارنجی مانند یک کرکتور (Corrector) عمل می کند و با اصلاح رنگ پوست به چهره شما طراوت می بخشد. به کمک رژ گونه با زمینه نارنجی، چهره شما باز می شود و رنگ تیره و دودی آن تا میزان زیادی اصلاح می شود. رژ گونه دبورا با تم نارنجی (شماره 53) می تواند انتخابی فوق العاده برای پوست های تیره و با تم دودی باشد.

رنگ رژ گونه مناسب پوست های تیره

  • رژ گونه با ته رنگ بنفش
  • رنگ نارنجی
  • رژ گونه با رنگ قرمز روشن
  • رنگ آجری
  • رژ گونه با رنگی مایل به قهوه ای

درکل، رژ گونه با رنگ های گرم برای افراد دارای پوست تیره مناسب تر است.

نکته آخر

رژ گونه زدن می تواند چهره شما را زیباتر و جذاب تر سازد.  در این مطلب تلاش کردیم آموزش زدن رژ گونه را گام به گام بیان کنیم. شما چطور رژ گونه می زنید؟ به کمک فهرست پیش رو می توانید به راحتی رژ گونه بزنید و زیباتر از قبل شوید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا