آموزش

ترفند چسباندن مژه مصنوعی در خانه | معرفی کاربرد انواع مژه مصنوعی

مژه مصنوعی، یکی از محصولات آرایشی برای حجیم و پرپشت به نظر آمدن موقتی مژه ها می باشد. در این مقاله، ترفندهایی برای چسباندن مژه مصنوعی برای طبیعی به نظر آمدن جلوه آنها روی چشم را توضیح داده ایم.

ترفند چسباندن مژه مصنوعی را می دانید؟ گذاشتن مژه مصنوعی، یکی از بهترین روش ها برای افزایش حجم و پرپشت به نظر آمدن مژه ها می باشد. برای طبیعی به نظر آمدن مژه مصنوعی روی مژه ها، باید ترفندهای ویژه برای گذاشتن مژه مصنوعی را بدانید. در صورتی که زدن چسب و گذاشتن مژه مصنوعی دقیق نباشد، باعث دفرمه و نامرتب به نظر رسیدن حالت چشم ها خواهد شد. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا ترفندهای گذاشتن مژه مصنوعی برای پرپشت به نظر آمدن مژه ها را به طور کامل توضیح دهیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت
مژه مصنوعی و تاثیر آن
ترفند های ویژه برای چسباندن مژه مصنوعی

مژه مصنوعی چیست؟

مژه مصنوعی، یک محصول آرایشی برای پرپشت به نظر آمدن مژه‌ها می‌باشد که ظاهری کاملا شبیه به تارهای مژه طبیعی دارد. مژه‌ مصنوعی انواع مختلفی دارد و می توانید با توجه به مدل و اندازه مژه ها، از مژه مصنوعی مناسب استفاده کنید. استفاده از مژه مصنوعی برای پرپشت شدن مژه ها، موقتی است و به علت اینکه با چسب مخصوص روی خط رویش مژه چسبانده می شود، بهتر است پس از استفاده حتما از روی مژه ها برداشته شود.

حتما بخوانید: چگونه مژه های پرپشت داشته باشیم؟

انواع مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی، انواع مختلفی دارند که باید ابتدا نوع مژه های خود را به خوبی بشناسید و با توجه به نیاز مژه ها، قسمت های کم حجم و خالی بین مژه ها را با مژه مصنوعی پر کنید. در ادامه انواع مژه مصنوعی را بررسی می کنیم.

  • مژه مصنوعی نواری
  • مژه مصنوعی شاخه ای
  • مژه مصنوعی سه بعدی
  • مژه مصنوعی کامل
  • مژه مصنوعی مغناطیسی
ترفند چسباندن مژه های مصنوعی
انواع مژه مصنوعی

مژه مصنوعی نواری

رایج ترین مژه مصنوعی، مژه مصنوعی نواری است. این نوع از مژه مصنوعی، به گونه ایست که تمام سطح مژه را می پوشاند و اگر می خواهید ظاهر مژه های شما پرپشت تر به نظر بیاید و تمام سطح مژه به صورت یکسان پر شود، مژه مصنوعی نواری مناسب شماست.

حتما بخوانید: تکنیک های آرایش چشم با مژه مصنوعی!

ترفند چسباندن مژه مصنوعی نواری

  • روبروی آینه بایستید و نور کافی برای مشاهده و قرار دادن دقیق مژه مصنوعی روی پلک را تامین کنید.
  • سپس به وسیله موچین مخصوص، مژه مصنوعی را از جعبه خارج کنید.
  • برای فرم دادن به مژه مصنوعی، دوسر انتهایی آن را با انگشت اشاره و شست گرفته و به سمت پایین متمایل کنید و به اندازه یک سانتی متر، مژه مصنوعی را با دست بالا و پایین ببرید.
  • حتما قبل از چسب زدن به مژه مصنوعی، اندازه مژه را با خط پلکتان اندازه بگیرید. برای اندازه گیری، کافیست  مژه مصنوعی را روی خط پلک بگذارید و اگر بلندتر بود مقدار اضافه آن را قیچی کنید.
  • سپس کمی از چسب مخصوص مژه مصنوعی را روی یک فویل بریزید و با یک خلال دندان یا وسیله ای شبیه به آن، مقداری از چسب را به خط مژه مصنوعی بزنید.
  • توجه داشته باشید که در قسمت انتهایی مژه بیشتر از بقیه قسمت ها چسب بزنید.
    مژه مصنوعی را با استفاده از یک موچین بردارید و  سر خود را کمی به سمت عقب ببرید، زیرا با این کار وقتی مستقیم به آینه نگاه می کنید چشم هایتان مسلط می شود و می توانید بهتر خط مژه خود را می بینید.
  • توجه داشته باشید که مژه مصنوعی را تا حد ممکن نزدیک خط مژه برده و آن را بر روی پلک بگذارید نه روی مژه ها.
  • زمانی که مژه مصنوعی با خط مژه ها یکسان شد، قسمت بالایی مژه مصنوعی را با موچین بگیرید و به پلک کمی فشار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا چسب مژه مصنوعی کاملا خشک شود.
  • همچنین، می توانید برای طبیعی تر به نظر رسیدن مژه مصنوعی، یک خط چشم نازک و مشکی نیز، روی خط پلک بکشید و ریمل را نیز فراموش نکنید.
ترفند چسباندن مژه مصنوعی به مژه ها
نحوه گذاشتن مژه مصنوعی

مژه مصنوعی شاخه ای( دانه ای)

اگر تنها می خواهید قسمت های انتهایی مژه های خود را کمی بلند و پرپشت تر کنید یا نقاط خالی بین تارهای مژه ها را پر کنید، استفاده از مژه مصنوعی شاخه ای یا دانه ای برای شما مناسب است.

حتما بخوانید: تکنیک های ریمل زدن حرفه ای که احتمالا نمی دانستید!

ترفند چسباندن مژه مصنوعی شاخه ای ( دانه ای)

  1. در مرحله اول، مژه هایتان را کاملا تمیز کنید. سپس تارهای مژه مصنوعی را روی یک سطح صاف کنار هم بگذارید. سپس با موچین سر مژه ها را بگیرید و انتهای مژه که حالت گره دار هست را به چسب مخصوص مژه مصنوعی آغشته کنید.
  2. بهتر است برای چسباندن مژه ها از قسمت انتهای چشم شروع کنید. توجه داشته باشید که تارهای مژه های کوچک تر را در گوشه درونی چشم بگذارید همچنین، می توانید مژه های متوسط را در قسمت میانی و مژه های بلندتر را در گوشه خارجی چشم بگذارید.
طریقه استفاده از مژه مصنوعی دانه ای
مژه مصنوعی دانه ای

مژه مصنوعی مغناطیسی یا مگنتی

مژه مگنتی، به نوعی از مژه مصنوعی گفته می شود که خواص آهنربایی دارد و از ۲ قسمت تشکیل می شود که یک بخش آن بالای مژه ها قرار می گیرد  قرار می گیرد و بخش دوم در زیر مژه های اصلی.  به این ترتیب، اثر آهنربایی بین این دو قسمت باعث می شود که مژه های این دو قسمت به هم بچسبند و شبیه مژه مصنوعی کاملاً روی مژه های طبیعی شما قرار بگیرند.

ترفند چسباندن مژه مصنوعی مگنتی

  1. حتما قبل از گذاشتن مژه های مغناطیسی، آرایش چشم خود را کاملا انجام بدهید.
  2. قسمت بالایی مژه مغانطیسی را روی مژه های اصلی تان قرار دهید، به طوریکه کاملاً نزدیک به ریشه مژه ها باشد. سپس قسمت پایینی مژه مصنوعی مگنتی را به زیر مژه های اصلی نزدیک کنید تا به مژه بالایی بچسبند.
مژه مصنوعی مگنتی
چگونگی چسباندن مژه مگنتی

نحوه برداشتن مژه مصنوعی از روی پلک

  1. ابتدا آرایش چشمتان را کاملا پاک کنید. سپس یک کاسه آب کمی داغ تهیه کنید.
  2. صورتتان را بالای آب گرم و در قسمت بخار آب بگیرید و یک حوله روی سرتان قرار دهید تا بخار آب کاملا با مژه ها برخورد کند. مدت ده دقیقه صورتتان را مقابل بخار آب بگیرید.
  3. در نهایت مقداری پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و روی مژه ها بکشید. توجه کنید که پنبه را به داخل  چشم تان نزنید. این کار را به آرامی ادامه دهید تا مژه های مگنتی شل شده و از روی مژه ها برداشته شوند.
چسباندن مژه مصنوعی
طریقه چسباندن مژه مصنوعی

سوالات متداول درباره مژه مصنوعی

 

آیا مژه مصنوعی باعث ریزش مژه ها می شود؟

خیر. در صورتی که از مژه مصنوعی باکیفیت و چسب مناسب استفاده کنید و نهایتا 12 ساعت مژه مصنوعی روی مژه ها بماند، با ریزش مژه ها مواجه نخواهید شد. همچنین، برای برداشتن مژه ها نیز دقت کنید تا با بخار آب و استفاده از روغن های رطوبت رسان، ابتدا مژه مصنوعی را کمی نرم کنید تا هنگام برداشتن مژه، باعث کنده شدن مژه های طبیعی خودتان نشود.

برای پرپشت کردن مژه ها، انجام اکستنشن مژه بهتر است یا مژه مصنوعی؟

استفاده از انواع مختلف مژه مصنوعی، یک روش موقتی برای پرپشت کردن مژه هاست. اگر می خواهید همیشه مژه های تان جلوه بلند و حجیم تری داشته باشند، می توانید از کاشت یا اکستنشن مژه استفاده کنید. اما اگر تنها برای میکاپ یک مجلس یا مهماننی خاص، نیاز به پرپشت شدن مژه هایتان دارید، مژه مصنوعی گزینه مناسبی برای شماست.

بهترین برندهای مژه مصنوعی کدامند؟

  • Make Up For Ever Lash Show
  • Huda Beauty Classic Lash
  • مژه مصنوعی جولjewel
  • مژه مصنوعی کیس kiss

آیا چشم های حساس نیز می توانند از مژه مصنوعی استفاده کنند؟

بله. استفاده از مژه مصنوعی هیچ مشکلی برای چشم ها به وجود نمی آورد. اما اگر مشکلات جدی در چشم های خود دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

گذاشتن مژه مصنوعی، چه معایب و عوارضی دارد؟

به طور کلی، اگر از مژه مصنوعی باکیفیت و مرغوب استفاده کنید، هیچ مشکلی برای چشم ها یا مژه ها پیش نمی آید. اما در صورت استفاده طولانی مدت از مژه مصنوعی یا خرید برندهای بی کیفیت و یا رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام گذاشتن مژه مصنوعی، ممکن است با مشکلاتی نظیر قرمزی، خارش، خشکی و حساسیت چشمی مواجه شوید.

مژه مصنوعی مگنتی
چسباندن مژه مصنوعی مغناطیسی

سخن آخر

مژه های مصنوعی، یکی از لوازم های آرایشی محبوب برای پرپشت نشان دادن مژه ها هستند که انواع مختلفی دارند. در این مقاله نحوه گذاشتن مژه مصنوعی به روش اصولی را توضیح دادیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با انواع مژه مصنوعی و نحوه گذاشتن آنها روی مژه ها به خوبی آشنا شده باشید.

شما تا به حال از کدام نوع مژه مصنوعی استفاده کرده اید؟

4.2/5 - (4 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا