مقالات

انواع سبک های آرایشی برای زیبایی صورت که احتمالا نمی شناختید!

انواع مختلف سبک های آرایش، سبب ایجاد تنوع در چهره شده و می توانید متناسب با هر شرایطی، از مدل های مختلف آرایشی استفاده کنید.

انواع مختلف سبک های آرایش چهره را می شناسید؟ آیا می دانید کدام سبک از میکاپ، برای صورت شما مناسب است؟ چگونه با استفاده از تکنیک های آرایشی، چهره ای زیبا و جذاب داشته باشیم؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آرایش صورت، به معنای برجسته کردن زیبایی های چهره و پنهان کردن نواقص آن است. یک میکاپ حرفه ای و جذاب، در نهایت سبب ایجاد تعادل در چهره با جلوه ای طبیعی خواهد شد. امروزه، سبک های مختلفی از آرایش صورت وجود دارد که می توانید بر اساس فرم چهره و سلیقه خود و مکان یا زمانی که در آن حضور دارید، سبک آرایشی مناسب خود را انتخاب کنید.

در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به معرفی و بررسی انواع سبک های آرایشی بپردازیم.

انواع سبک های آرایشی 2
داشتن چهره ای زیبا با سبک های آرایش مختلف

انواع میکاپ صورت!

استفاده از سبک های مختلف آرایشی، باعث ایجاد تنوع در چهره شده و این امکان را به شما می دهد که بتوانید در شرایط های مختلف، میکاپ مناسبی را انجام دهید. اگر تکنیک های هر سبک از میکاپ را بدانید، می توانید به راحتی از آن برای زیباتر شدن چهره استفاده کنید. امروزه لوازم های آرایشی متنوع با طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت های مختلف تولید شده است که مناسب برای انجام سبک های مختلف آرایش است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که سبک آرایش چهره، نمایانگر حال و هوای درونی و شخصیت شما نیز می باشد.

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی برای زیباتر شدن چهره!

پرطرفدارترین سبک های آرایشی عبارتند از:

  • آرایش کلاسیک
  • آرایش لایت و اروپایی
  • آرایش نود
  • آرایش مات
  • آرایش هالیوودی
  • آرایش شرقی
  • آرایش عربی
  • آرایش خلیجی
  • آرایش لبنانی
  • آرایش اسموکی
انواع سبک های آرایشی 3
آرایش کلاسیک چهره

آرایش کلاسیک

این سبک از میکاپ، استاندارترین سبک آرایش و پایه و اساس انواع سبک های آرایشی چهره است. یکی از مهمترین لوازم های آرایشی در میکاپ کلاسیک، رژ لب قرمز می باشد. در این سبک از آرایش، تمرکز روی لب هاست که شما می توانید با توجه به تناژ رنگی پوست خود، طیف رنگی مناسبی از رژ لب قرمز را انتخاب کنید.

برای آرایش پوست و چشم ها نیز، بهتر است از محصولات آرایشی سبک و ملایمی استفاده کنید تا همچنان تمرکز روی لب ها باشد. شما می توانید از رژ لب مات، درخشان یا مایع استفاده کنید، اما آنچه که در این سبک از میکاپ معمول است، استفاده از رژ لب قرمز مایع و درخشان می باشد.

به طور کلی، آرایش کلاسیک باعث ایجاد جلوه ای شیک، جذاب و متعادل در چهره خواهد شد و مناسب برای استفاده در تمامی مکان و زمان ها به خصوص مجالس و مهمانی های شب است.

ویژگی های اصلی سبک میکاپ کلاسیک:

  • رژ لب قرمز
  • پوست مات
  • خط چشم دنباله دار
  • رژ گونه ملایم
انواع سبک های آرایشی 4
آرایش ملایم و لایت اروپایی چهره در انواع سبک های آرایش

آرایش لایت و اروپایی

این سبک از آرایش، جلوه ای طبیعی در چهره ایجاد می کند و برای انجام دادن آن، می توانید از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید. در آرایش لایت و اروپایی، تمرکز اصلی بر طبیعی و ظریف به نظر آمدن صورت است. این سبک از میکاپ، چهره را جوان، شاداب و ظریف جلوه می دهد.

علت اینکه به این مدل از میکاپ، آرایش اروپایی می گویند، به این دلیل است که در مناطق اروپایی برای میکاپ عروس از این سبک آرایش استفاده می کنند. شما می توانید به عنوان میکاپ روزانه نیز از آرایش ملایم و اروپایی استفاده کنید تا چهره ای شاداب، ظریف و طبیعی داشته باشید.

میکاپ لایت، حالت طبیعی، معصومانه و دخترانه چهره را حفظ می کند و گزینه مناسبی برای خانم های جوان است. رنگ های روشن و ملایم مانند صورتی روشن، هلویی، نارنجی روشن و …. انتخاب مناسبی برای این سبک از میکاپ است. برای میکاپ پوست نیز از رنگ های طبیعی و بافت سبک کرم پودر استفاده کنید. همچنین، در این مدل از میکاپ، می توانید با زدن سایه های روشن و ملایم در بافت های مات و شاینی، ظرافت چشمانتان را دوچندان کنید.

از ویژگی های اصلی میکاپ لایت و اروپایی:

  • رنگ های روشن و ملایم
  • استفاده از محصولات شاینی براق
  • آرایش پوست سبک و طبیعی
  • ایجاد جلوه ای طبیعی در چهره
  • آرایش چشم سبک و طبیعی
  • تاکید در طبیعی به نظر آمدن صورت

حتما بخوانید: سبک آرایش مناسب با فرم چهره خود را می دانید؟

انواع سبک های آرایشی 5
میکاپ اسموکی در انواع سبک های آرایش

آرایش اسموکی

این سبک از میکاپ، چشمانی جذاب، نافذ و خیره کننده را در چهره ایجاد می کند. مهمترین لوازم آرایشی برای این مدل از آرایش، استفاده از تناژ سایه های تیره مانند مشکی، دودی، نقره ای، طلایی تیره و … می باشد. آرایش اسموکی، میکاپ غلیظ و سنگین محسوب می شود و از ویژگی های بازر این سبک، خوش حالت و کشیده نشان دادن چشم هاست. در آرایش اسموکی، تمرکز روی چشم ها می باشد و از سایه های تیره شاینی یا مات و رژ لب هم کمرنگ و ملایم یا اصطلاحا نود استفاده می شود.

اگر چشمان درشت و کشیده ای دارید، این سبک از میکاپ مناسب شماست. در صورتی که تکنیک های حرفه ای آرایش اسموکی را رعایت نکنید، ممکن است این آرایش را به طرز اشتباهی انجام دهید که به جای درشت و زیبا به نظر آمدن چشم ها، سبب ایجاد ظاهری ناخوشایند و مصنوعی در چهره و به خصوص چشم ها شود. این مدل از میکاپ، گزینه مناسبی برای آرایش های شب است و سبب شیک و جذاب به نظر رسیدن چهره خواهد شد. با انجام میکاپ اسموکی، توجه ها به چشمان شما جلب می شود.

آرایش اسموکی، سبب درشت و نافذ به نظر آمدن چشم ها خواهد شد.

بهتر است برای آرایش چشم ها در میکاپ اسموکی، خط چشم های تیز و دنباله دار را ترسیم کنید.

از ویژگی های اصلی میکاپ اسموکی:

  • سایه های تیره و دودی
  • تاکید در درشت و کشیده به نظر آمدن چشم ها
  • استفاده از رنگ های ملایم رژ لب
  • زدن رژ گونه های ملایم و طبیعی
  • آرایش پوست با کاور بالا
انواع سبک های آرایشی 6
سبک آرایش عربی چهره

آرایش عربی

این سبک از میکاپ، بسیار غلیظ و سنگین است و معمولا از رنگ های تند و تیره در انجام آن استفاده می شود. در این مدل آرایشی، از مژه های مصنوعی، سایه های اغراق آمیز و خطی و خط چشم های کلفت استفاده می شود.

معمولا در آرایش عربی، از سایه چشم های شاینی و گلیتری استفاده می شود و همچنین، آرایش پوست با کاور بالا و رژ لب های پررنگ نیز، از دیگر ویژگی های این سبک از میکاپ چهره است. برای آرایش چشم ها به سبک عربی، علاوه بر سایه چشم های شاینی و با رنگ های تیره و تند، از سرمه و ریمل نیاز استفاده می شود. در میکاپ عربی، چشم ها به طرز اغراق آمیزی بزرگ جلوه داده می شوند و این سبک از میکاپ، بیشتر در کشور عربستان طرفدار دارد.

ابروهای نازک و بلند نیز، همیشه در این مدل میکاپ دیده می شود. گفتنی است که برجسته و حجیم نشان دادن لب و گونه ها در آرایش عربی بسیار مهم است و به همین علت، از رنگ های تیره و تند برای رژ گونه و رژ لب زدن استفاده می شود.

حتما بخوانید: چگونه کرم پودر بزنیم؟

از ویژگی های اصلی میکاپ عربی:

  • سایه های تند و تیره شاینی
  • رژ لب های غلیظ
  • رژگونه های غلیظ
  • ابروهای نازک
  • سایه های خطی
  • تاکید در درشت به نظر آمدن چشم ها
انواع سبک های آرایشی 7
سبک آرایش هالیوودی صورت

آرایش هالیوودی

میکاپ هالیوودی، یک سبک حرفه ای از آرایش است که اکثر سلبریتی ها و ستاره های سینمایی برای حضور در مراسم های مهم و جهانی از آن استفاده می کنند. در این سبک از آرایش، تاکید روی ایجاد تعادل در صورت است و به نوعی با استفاده از تکنیک های گریم حرفه ای، نواقص صورت را پوشانده و زیبایی های آن را دوچندان می کنند.

هرچه میکاپ صورت جلوه ای طبیعی داشته باشد، به معنای حرفه ای بودن آن است. در آرایش شیک هالیوودی، با توجه به ویژگی های ظاهری چهره هر فرد، از رنگ های طبیعی و نزدیک به پوست استفاده می کنند.

در واقع میکاپ هالیوودی بیشتر به گریم چهره شبیه است. گریم های هالیوودی، ظرافت و معصومیت چهره را دوچندان می کند.

حتما بخوانید: برای انجام میکاپ هالیوودی، چگونه کانسیلر بزنیم؟

ویژگی های اصلی میکاپ هالیوودی:

  • تاکید بر ایجاد جلوه ای طبیعی در چهره
  • ایجاد تعادل در صورت
  • استفاده از رنگ های طبیعی و نزدیک به تناژ پوست
  • ایجاد بافت شفاف و طبیعی روی پوست
  • ظریف و شیک جلوه دادن چهره
انواع سبک های آرایشی 8
سبک آرایش نود و مات برای زیبایی صورت

آرایش نود

این سبک از میکاپ، سبب ایجاد جلوه ای شاداب، ظریف و طبیعی در صورت خواهد شد. در این مدل آرایش، از رنگ های مات و نزدیک به رنگ پوست مانند کالباسی، صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن، بژ و هر رنگی که به تناژ طبیعی پوست نزدیک است استفاده می شود. انجام آرایش نود، گرمای خاصی به چهره شما می بخشد و سبب جذاب و شیک به نظر رسیدن صورت خواهد شد.

به علت استفاده از رنگ های ملایم و نود نزدیک به تناژ رنگی پوست، می توانید از این سبک آرایش در میکاپ روزانه یا در شرایط مختلف استفاده کنید. میکاپ نود، جدیدترین سبک میکاپ در 2021 است که به یکی از ترندهای آرایشی محبوب در بین خانم ها تبدیل شده است. در این سبک، تاکید روی ایجاد تعادل و جذابیت چهره است.

در حال حاظر، میکاپ نود به یکی از ترندهای آرایشی در دنیای مد و میکاپ تبدیل شده است.

از ویژگی های اصلی میکاپ نود:

  • ایجاد ظاهری طبیعی و شیک در چهره
  • رنگ های ملایم و مات
  • ایجاد تعادل در چهره
  • ترند آرایشی
انواع سبک های آرایشی 9
انواع سبک های مختلف آرایش با لوازم آرایشی

سوالات متداول

 

کدام سبک از آرایش برای محل کار و مکان های رسمی مناسب است؟

در مکان های رسمی و محل کار، بهتر است از آرایش های سبک و ملایم مانند سبک آرایش نود و اروپایی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای آرایش روزانه خود در محل کار، از کرم ضد آفتاب، کرم رنگی با رنگ طبیعی و بافت سبک مانند bb کرم، رژ گونه ملایم و بالم لب یا رژ لب طبیعی و ملایم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هرگز از میکاپ های غلیظ و سنگین در محل کار استفاده نکنید، زیرا علاوه بر غیرحرفه ای بودن، ممکن است روی پوست ماسیده شود و ظاهری ناخوشایند و مصنوعی روی چهره شما ایجاد شود.

چگونه مواد آرایشی را روی پوست تثبیت کنیم؟

برای افزایش ماندگاری آرایش و ایجاد ظاهری مات و طبیعی در میکاپ، می توانید از محصولات تثبیت کننده آرایشی مانند پودر فیکس، اسپری فیکس و پنکک استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات آرایشی دارای بافت سبک و بر پایه آب، ماندگاری بیشتری نسبت به محصولات آرایشی سنگین و فول کاور دارند.

کدام سبک میکاپ، مناسب برای مجالس و مهمانی های شب است؟

نور محیط، تاثیر زیادی در جلوه آرایش شما دارد. برای میکاپ مجالس شب بهتر است از سبک های اسموکی، کلاسیک و هالیوودی استفاده کنید. به طور کلی، پیشنهاد می کنیم برای آرایش روزانه از رنگ های ملایم و لایت در میکاپ خود استفاده کنید و در آرایش شب به علت کمتر بودن شدت نور، از محصولات آرایشی با تناژهای تیره و شاینی برای انجام آرایش خود به کار ببرید.

سخن آخر

استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ چهره، سبب زیباتر شدن و پوشاندن نواقص صورت است. شما می توانید با توجه به شخصیت، حال و هوای درونی، نوع استایل، سلیقه و مکان یا زمان، از سبک های مختلف آرایش صورت برای جذاب تر شدن چهره استفاده کنید.

در این مقاله، سعی کردیم که شما را با انواع سبک های میکاپ صورت و جلوه آنها در چهره را شرح دهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با انواع مختلف مدل های آرایشی آشنا شده و بتوانید سبک میکاپ مناسب با فرم چهره خود را انتخاب کنید.

شما بیشتر از کدام سبک میکاپ برای آرایش روزانه خود استفاده می کنید؟

به نظر شما کدام مدل آرایشی، سبب جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره می شود؟

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا