آرایشیآموزشمقالات

چگونه رژ لب بزنیم؟ (آموزش رژ لب زدن) + ترفندهایی برای آرایشگران

رژ لب زدن با چند روش حرفه ای و آسان (به روز رسانی در تاریخ 1401/06/09)

زدن رژ لب شاید ساده به نظر برسد، اما نکاتی دارد که می تواند آرایش لب هایتان را زیباتر کند. چگونه رژ لب بزنیم که لب هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟ رژ لب زدن همواره یکی از محبوب ترین بخش های آرایش بوده است! بسیاری از خانم ها همواره رژ لب همراه خود دارند. شما چطور رژ لب می زنید؟ اگر شما یکی از کسانی هستید که می خواهید هنرمندانه و حرفه ای زدن رژ لب را یاد بگیرید و لب هایی برجسته و زیبا داشته باشید، با سیندخت همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

در این بخش از مجله آرایشی سین دخت قصد داریم نحوه زدن رژ لب را به کمک تصاویر آموزش دهیم. اگر مبتدی هم هستید،‌ با ما همراه باشید تا چند روش ساده و کاربردی برای زدن رژ لب را باهم مرور کنیم.

 

انواع محبوب ترین رژ لب های اصل و با کیفیت را برای زدن رژ لب زیبا و آسان می توانید در این بخش مشاهده و خریداری نمایید.

 

طرز زدن رژ لب جامد

از بالم لب یا مرطوب کننده استفاده نمایید

زدن رژ لب  را بهتر است با مرطوب کردن لب هایتان شروع کنید. از یک ماسک لب مناسب استفاده کنید. بالم لب هم بسیار عالی است! از بالم لبی استفاده کنید که ماندگاری داشته باشد و خوب جذب شود. سپس بالم لب را پاک کنید و اجازه دهید خشک شود.

 

چگونه رژ لب بزنیم؟
پیش از زدن رژ لب از گوشه لب شروع به کشیدن خط لب نمایید.

با کرم پودر مناسب روی لب را بپوشانید

‌ برای زدن رژ لب بهتر است قبل از رژ لب زدن، کرم پودری و مات بزنید. خط لب رنگ پوستتان را بزنید. رژ لب را روی قسمت های کمان دار لب بزنید. برای استفاده از رژ لب و زدن راحت تر و دقیق تر رژ لب می توانید از قلمو یا براش مخصوص زدن رژ لب استفاده نمایید. سپس گوشه های بیرونی و پایین لب را رژ لب بزنید و در آخر،‌ باقی لب را با رژ لب پر کنید.

‌ قلم مویی کوچک بردارید و پودر فیکس روی لب بزنید (این کار را به کمک انگشت حلقه هم می توانید انجام دهید.) بار دیگر رژ لب بزنید و به کمک کانسیلر جاهایی که باید پاک شود، به خوبی تمیز نمایید. البته گوش پاک کن هم در این مرحله می تواند گزینه خوبی باشد.

لب های حجیم و برجسته می خواهید؟

توصیه می کنیم به کمک دو سایه مختلف رژ لب بزنید.

ابتدا مانند همیشه رژ لب بزنید. سپس به کمک سایه سبک در مرکز لب بالایی و پایینی سایه بزنید و خوب پخش کنید. البته پیشنهاد می کنیم پیش از زدن رژ، با یک فرچه لب ها را بی رنگ کنید و زیرسازی را انجام دهید. سپس رژ لب بزنید.

برای برجسته تر نشان دادن لب می توانید از خط لب استفاده کنید. مداد لب کمک می کند رژ لب شما تمیز از آب دربیاید. کافی است طرحی، حدود شش دهم سانتی متر، در اطراف لب هایتان بکشید. بعد آن را با رژ لب پر کنید. درنهایت، کمی براق کننده روی لب هایتان بزنید.

 

چگونه رژ لب بزنیم؟
تصویر آموزش زدن رژ لب

 

سایه زدن لب برای ایجاد لبی برجسته و جذاب

خط لب و سایه ای تیره تر از رژ لبتان بردارید. برای کشیدن طرح اولیه از خط لب استفاده کنید. سپس با رژ لب آن را کامل کنید. زدن سایه روشن تر باعث می شود رژ لب شما جذاب تر و چشمگیرتر به نظر برسد. درنهایت، استفاده از براق کننده را فراموش نکنید.

 

چگونه رژ لب بزنیم؟
آموزش رژ لب زدن به کمک ایجاد سایه روشن برای برجسته و زیباتر کردن لب

لب خود را غنچه کنید (آموزش لب غنچه ای)

طرح کلی در قسمت وسط لب ایجاد کنید. گوشه های لب را رها کنید. استفاده از رژ لب قرمز برای پر کردن طرح لب غنچه ای مناسب تر است.  خط لب سبک بردارید و به کمک آن سایه معکوس ایجاد کنید. ابتدا طرح کلی لب را بکشید. بعد با خط لب تیره، سایه معکوس بزنید. در آخر، رژ لب بزنید و طرحتان را پر کنید.

 

چگونه رژ لب بزنیم؟
آموزش رژ لب زدن (لب هایتان را غنچه کنید)

 

لیست نکات مهم و ترفندها برای رژ لب زدن

  1. اگر لب هایتان خشک است، توصیه می کنیم از رژ لب های مات استفاده نکنید. به جای رژ لب های مات می توانید رژهای حاوی مرطوب کننده بزنید تا لب هایتان کمی حالت بگیرد.
  2. اگر لب هایی باریک دارید، از رژ لب های تیره استفاده نکنید. زدن رژ لب های تیره موجب کوچک تر و کم حجم تر شدن لب هایتان می شود.
  3.  از کانسیلر برای شکل دادن به لب می توانید استفاده کنید. براق کننده هم برای جلوه دادن به لب گزینه ای عالی است.
  4. اطمینان حاصل کنید که هیچ ردی روی دندان هایتان از رژ لب ندارید.
  5. از رژ لب مناسب رنگ پوستتان استفاده نمایید. اگر پوستی سفید دارید؛ پیشنهاد می کنیم رژ لب صورتی و هلویی استفاده نمایید. البته برای پوست های روشن می توان از رنگ های مختلف استفاده کرد، اما رژ لب صورتی و هلویی با جلوه ای طبیعی تر و لایت تر می تواند زیبایی شما را دو چندان کند. برای پوست های تیره رژ لب های قرمز با تناژ نارنجی و گجه ای، رژ لب بنفش، رژ لب جیگری و رژ‌ لب های صورتی با تناژ‌ کرم مناسب تر است.

 

چگونه رژ لب بزنیم؟
استفاده از کانسیلر برای زدن رژ لب و برجسته تر کردن لب

 

آموزش زدن رژ لب دخترانه

  1. برای زدن رژ لب دخترانه بهتر است از رنگ های روشن مثل صورتی روشن و هلویی استفاده کنید تا آرایش لب شما طبیعی تر باشد. البته رنگ های دیگر هم می توانید به کار ببرید.
  2. ابتدا لب را با کانسیلر یا کرم پودر به خوبی بپوشانید.
  3. با مداد رنگ پوست به لب هایتان فرم بدهید، نواقص را اصلاح نمایید و اطراف لب خط لب بکشید.
  4. با مداد لب رنگ رژ خود لب هایتان را پر نمایید.
  5. درنهایت، رژ لب بزنید.
  6. می توانید اطراف خط لب، کمی هایلاتر بزنید تا لب ها برجسته تر به نظر برسند.
  7. برق لب پس از زدن رژ لب می تواند لب هایتان را برجسته تر و جذاب تر نشان دهد.
  8. زدن مقداری کانسیلر در اطراف می تواند از پخش شدن رژ لب جلوگیری نماید؛ بنابراین، اگر عرق می کنید یا در آب و هوایی شرجی هستید، کمی کانسیلر به اطرف لب بزنید و با اسفنج یا بیوتی بلندر به خوبی پخش نمایید تا جذب پوست شود.

آموزش زدن رژ لب مایع (چگونه رژ لب مایع بزنیم؟)

  1. ازآنجاکه انواع رژ لب های مایع دارای پیگمنت زیادی هستند، تنها یک مرتبه کشیدن آنها روی لب کافی است. توصیه می کنیم اپلیکاتور را قبل از استفاده و زدن رژ لب مایع کمی در تیوب پاک و تمیز نمایید تا کنترل بهتری داشته باشید و رنگ خارج از لب پخش نشود.
  2. لب ها را به خوبی مرطوب نمایید. این کار را می توانید به کمک بالم لب انجام دهید. رژ لب های مایع به دلیل ماندگاری بسیار خوب می توانند لب را خشک کنند. به همین دلیل حتماً پیش از زدن رژ لب مایع به خوبی لب هایتان را رطوبت رسانی کنید.
  3. اگر می خواهید برق لب هم بزنید،‌ برق لبی را انتخاب نمایید که چرب و حجم دهنده باشد.
  4. می توانید با کمی هایلایتر در اطراف لب موجب برجسته نشان دادن لب هایتان بشوید.
  5. در استفاده از هایلایتر دقت کنید که بیش از اندازه هایلایتر نزنید؛ چراکه با بازتاب نور می تواند جلوه ای غیرطبیعی به لب هایتان بدهد.
  6. زدن کمی کانسیلر به کمک پد یا اسفنج در اطراف لب می تواند از پخش شدن رژ لب پیشگیری کند.
  7. به کمک قلم مو مخصوص زدن رژ لب مایع از رژ لب بردارید و خط لب بالا را بکشید. دقت نمایید چون با همان اولین بار کشیدن قلم خط لب شکل می گیرد و کشیدن دوباره آن موجب نمی تواند چندان شکل آن را تغییر دهد.
  8. اکنون خط لب پایین را بکشید.
  9. درنهایت، ابتدا وسط لب بالا و سپس وسط لب پایین را با اپلیکاتور رژ مایع پر نمایید. برای زدن رژ‌لب مایع باید کمی شکیبا باشید تا نتیجه مطلوب تر شود.
  10. وقتی از شکل نهایی لب خود راضی بودید، می توانید به کمک با اپلیکاتور بار دیگر روی لب خود رژ لب بزنید تا رنگی شفاف تر ایجاد کند.
  11. با کمک یک قلم موی زاوی دار یا گوش پاک کن و کانسیلر دور لب را به خوبی تمیزز نمایید. البته پیش از این کار صبر نمایید رژ لبتان خشک شود.
    چطور رژ لب بزنیم؟
    رژ لب مایع یکی از محبوب ترین انواع رژ لب

آموزش زدن رژ‌ لب قرمز

رژ لب قرمز یکی از محبوب ترین رنگ های رژ لب است. اگر شما هم از طرفداران رژ لب قرمز هستید، با ما همراه باشید تا نکات مهم زدن رژ لب قرمز را با هم بررسی کنیم.

چگونه رژ لب بزنیم؟
آموزش زدن رژ لب قرمز

لیست رنگ های محبوب در میان رژ لب های قرمز

 

  • رژ لب قرمز حیگری
  • رژ لب قرمز جیغ
  • رژ لب قرمز گوجه ای
  • رژ لب قرمز مات
  • رژ لب قرمز آلبالویی
  • رژ لب قرمز دخترانه
  • رژ لب قرمز براق
  • رژ لب قرمز مخملی

ترفندهای زدن رژ لب قرمز

 

  • ابتدا اطراف لب یک خط بکشید: کمی بالم لب،‌نرم کننده یا لایه بردار روی لب هایتان بزنید. سپس با تیره ترین رنگ مداد لب سعی کنید لب را اصلاح کنید و به فرم مورد نظر خودتان در آورید. می توانید برای این کار از مداد لب شکلاتی رنگ استفاده نمایید.
  • نوبت رژ لب پایه است: با رژ لب آجری-قرمز (البته از نوع مدادی) به خوبی لب را قرمز نمایید. مرکز لب و گوشه لب را به طور کامل و با دقت قرمز نمایید.
  • رنگ ها را ترکیب نمایید: رژ لب قرمز با رنگ روشن تر را بردارید و از بخش وسط لب شروع به قرمز کردن نمایید. یادتان باشد خیلی به خطی که قبلاً کشیده بودید، نباید نزدیک شوید.
  • سایه روشن بزنید: با قلم مخصوص زدن رژ لب کمی سفید کننده یا برق لب بردارید و در مرکز لب بزنید. این کار به لب های شما برجستگی بیشتر می دهد و چشم ها را روی مرکز لبتان متمرکز می سازد.
  • تازگی و رطوبت در لب ایجاد نمایید: کمی برق لب طبیعی استفاده نمایید تا تازگی و رطوبت در لب هایتان به وجود بیاید و لب ها برجسته تر به نظر برسد.

آموزش زدن رژ لب به سبک کره ای

(چگونه رژ لب کره ای بزنیم؟)

 

پیش از این، آرایش لب کره ای به گونه ای بود که با این سبک آرایش به نظر می رسید آبنبات چوبی مکیده اید! اما این روزها به راحتی با یک آرایش لب گرادینت می توانید لب هایتان را جذاب تر کنید و اصلاً هم آرایش لبتان بچه گاه به چشم نیاید!
ازآنجاکه آرایش لب گرادینت با ترکیب چند رنگ مختلف یا لوازم آرایشی دیگر و فید کردن، صورت می گیرد، به لب هایتان جلوه ای طبیعی و جذاب می بخشد. اما چگونه آرایش لب کره ای داشته باشیم؟

چطور رژ لب بزنیم؟
آموزش آرایش لب به سبک کره ای

روش اول برای زدن رژ لب به سبک کره ای

اگر می خواهید خیلی ساده آرایش لب کره ای داشته باشید، توصیه می کنیم یک رژ لب رنگی یا مات بردارید و روی لب هایتان بزنید. سپس با براش یا دست آن را فید نمایید. اگر می خواهید ماندگاری رژ لب را بیشتر کنید، متفاوت آرایش لب نمایید یا فرم لب را اصلاح کنید، می توانید پیش از زدن رژ لب از کانسیلر و کرم پودر استفاده کنید.

آموزش آرایش لب کره ای با رژ مات

  • ابتدا از مرطوب کننده لب یا ماسک لب استفاده نمایید تا پوسته و خشکی لب رفع شود.
  • رژ لب براق یا مات را فقط به بخش وسط لب ها بزنید.
  • با انگشت یا براش، کمی آن را پخش نمایید.
  • اگر می خواهید جذابیت لب هایتان را بیشتر کنید، از رنگ خنثی یا بالم لب نیز استفاده نمایید.

روش دوم آرایش لب کره ای

  • ابتدا لب هایتان را به کمک مرطوب کننده، بالم لب و ماسک لب به خوبی لایه برداری کنید تا خشک و پوسته پوسته نباشد.
  • کل لب را کانسیلر یا کرم پودر بزنید.
  • فقط به وسط لب از رژ لب براق یا مات بزنید.
  • کمی با براش یا به کمک انگشت پخش نمایید.
  • اکنون برای جذاب تر شدن لب هایتان می توانید بالم لب یا رنگ خنثی بزنید.

 

نکته های کاربردی برای بعد از زدن رژ لب

همیشه یک آینه کوچک به همراه داشته باشید تا هرموقع لازم شد روی رژ لب خود چند لایه دیگر رژ لب بزنید. همچنین، بعد از غذا خوردن، حتماً در آینه دندان هایتان را ببینید تا اگر روی آنها اثری از رژ لب باشد، پاک کنید.

ممکن است پس از زدن رژ لب، در طول روز احساس خشکی روی لب هایتان داشته باشید، در این صورت می توانید از بالم لب برای رطوبت رسانی به لب هایتان استفاده نمایید. البته با دقت بالم لب بزنید؛ چراکه ممکن است رژ لبتان را پاک کند.

برای افزایش میزان ماندگاری رژ لب در طول روز از محصولات متفاوت استفاده نمایید. به تدریج متوجه می شوید کدام رژ لب برایتان مناسب است و ماندگاری بیشتری دارد.

 

بیشتر بخوانید

 طرز زدن رژ لب که باعث بزرگی لب می شود!

چطور خط لب بزنیم؟

چگونه رژ گونه بزنیم؟

نکته آخر

رژ لب زدن از بخش های جالب و محبوب آرایش کردن است. خانم ها اغلب می دانند چطور رژ لب بزنند. اما با وجود این توصیه می کنیم مطلب پیش رو درباره زدن رژ لب از مجله زیبایی سیندخت را داشته باشید تا به کمک تصاویر آموزشی و نکات مهم درباره زدن رژ لب بتوانید حرفه ای تر رژ لب بزنید.

3/5 - (3 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا