مقالات

پوست سبزه و هرآنچه پیش از آرایش و رنگ کردن موی پوست سبزه باید بدانید!

پوست سبزه دارید؟ حتماً پیش از رنگ کردن مو و آرایش پوست سبزه این مطلب را بخوانید!

پوست سبزه، گندمی و برنز بسیار زیباست! اغلب سلبریتی های هالیوود و ایرانی عاشق پوست سبزه هستند و همواره طراحی لباس، رنگ مو و آرایش خود را با پوست سبزه هماهنگ می کنند. اگر پوست شما سبزه است، می توانید با روش های درمانی یا لیزر پوست سبزه خود را روشن نمایید یا با همین رنگ طبیعی، لباس، آرایش و رنگ موهایتان را هماهنگ کنید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

با سین دخت همراه باشید تا رنگ موی مناسب پوست سبزه و آرایش پوست سبزه را باهم بررسی کنیم و نکات مهم مربوط به پوست سبزه را برای شما لیست کنیم.

رنگ موی مناسب پوست سبزه
آرایش و رنگ مو مناسب پوست سبزه به سبک بیانسه خواننده مشهور آمریکایی

پوست سبزه یا Olive Skin!

شاید این پرسش به ذهنتان رسیده باشد که به چه پوستی سبزه می گوییم؟ پوست سبزه با پوست گندمی چه تفاوتی دارد؟ درحقیقت، می توان پوست گندمی را نیز پوست سبزه درنظر گرفت. فرق پوست برنزه با سبزه در تنالیته قهوه ای پوست برنزه است. آرایش صورت یا پوست سبزه دشوار نیست، اما ترفندهایی برای آرایش پوست سبزه وجود دارد که در ادامه به آنها بپردازیم.

پوست سبزه
آرایش پوست سبزه و رنگ مو پوست سبزه به سبک جنیفر

نحوه آرایش پوست سبزه

اگر برای روشن شدن پوست خود به دنبال لنزهای روشن و بلوند یخی هستید و چون پوستتان مانند دختران اسکاندیناوی و اوکراین سفید و روشن نیست، اعتماد به نفستان کم شده است، بهتر است بدانید سخت در اشتباه هستید! اگر همین طور بود، بسیاری از افراد تلاش نمی کردند با محصولات شیمیایی و طبیعی یا آفتاب گرفتن پوست خود را تیره کنند و سلامت خود را به خطر بیندازند!

ارزش پوست سبزه خود را بدانید. کافی است با انرژی رنگ ها آشنا باشید، رنگ های مناسب پوست سبزه را بشناسید و مراقبت های پوستی را در روتین روزانه خود قرار دهید. نکاتی که برای آرایش پوست سبزه باید به آنها توجه کنید:

خط چشم طلایی و سبز برای پوست سبزه انتخابی فوق العاده است. توصیه می کنیم همیشه خط چشم مشکی نکشید و رنگ سبز و طلایی را هم امتحان کنید!
اگر به آرایش شاین و درخشان علاقه دارید، خوب است بدانید رژ های شاین و اکلیل دار نیز برای آرایش پوست سبزه پیشنهاد می شود. به ویژه در مهمانی ها و پارتی های نیمه دوم سال!

آرایش پوست سبزه
آرایش پوست سبزه به سبک ریحانا و استفاده از رژ شاین

برای رژ گونه پوست سبزه توصیه می کنیم به سراغ رنگ های طلایی و بژ بروید. رنگ های طلایی و بژ با ترکیب کمی از نارنجی می تواند پوست سبزه را درخشان، شفاف و باز کند.

اگر پوست سبزه دارید، می توانید از دو نوع کرم پودر یا پنکک استفاده کنید. البته این کار را به کمک کانتور و کانسیلر نیز می توانید انجام دهید. از کرم پودر تیره یا کانتور برای پوشاندن بخش هایی از صورت که می خواهید کمتر به چشم بیایند؛ مثل ناحیه غبغب، تیغه بینی برای کوچک نشان دادن بینی استفاده نمایید و از کرم پودر یا کانسیلر دو درجه روشن تر برای برجسته کردن بخش هایی از چهره که می خواهید برجسته و مشخص باشند، استفاده نمایید.

این تضاد رنگی روی پوست سبزه بسیار زیبا و جذاب می شود. به خصوص اگر با استفاده از هایلایتر نوک بینی، بالای لب ها، بالای استخوان گونه و زیر ابرو را درخشان کنید! برای استفاده آسان و حرفه ای کانتور و کانسیلر توصیه می کنیم مطلب چگونگی استفاده از کانتور و کانسیلر را حتماً بخوانید.

یکی از ترفندهای کاربردی آرایش پوست سبزه، استفاده از کمی کانسیلر نارنجی در کرم پودرتان است. برای این کار کافی است کرم پودر خود را با مقدار خیلی کم از کانسیلر نارنجی ترکیب نمایید. سپس به صورت خود بزنید! این ترکیب جادویی برای آرایش پوست سبز فوق العاده است و موجب شاداب و شفاف شدن پوست سبزه می شود و اگر پوست سبزه خفگی داشته باشد با این شیوه باز و شاداب می شود!

اگر بخش هایی از پوست سبزه تیره است و به رنگ سیاهی می زند، برای آرایش پوست سبزه ابتدا با کانسیلر نارنجی روی لک های سیاه را بپوشانید، سپس کرم پودر خود را بزنید. این تیرگی ها می تواند شامل تیرگی دور چشم نیز بشود.

برای پوست سبزه با یک زیرسازی مناسب می توانید لک ها را به خوبی بپوشانید.

توصیه می کنیم اگر پوست سبزه دارید، سایه چشم های براق را حتما امتحان کنید!

بهتر است کسانی که پوست سبزه دارند، از رژ لب ها یا رژ گونه های کمرنگ استفاده نکنند. انتخاب رنگ های نارنجی، بنفش و زرشکی برای رژ لب و رژ گونه پوست سبزه می تواند پوستتان را درخشان تر و زیباتر نشان دهد.

یادتان باشد رنگ های رنگ برای پوست سبزه مناسب تر است و آرایشتان را زیباتر می کند. پوست سبزه با رنگ های گرم مانند خورشید می درخشد!

کرم پودر پوست سبزه بهتر است تا سه درجه روشن تر از پوست باشد. به خصوص اگر آرایش عروس با پوست سبزه انجام می دهید، توجه به رنگ کرم پودر بسیار مهم است. انتخاب رنگ کرم پودر تیره می تواند پوست را خفه و تیره تر نشان دهد.

به ویژه این تیرگی بعد از گذشت چند ساعت روی پوست سبزه بیشتر خودش را نشان می دهد. البته به طبیعی بودن رنگ کرم پودر و تناسب آن به پوست سبزه هم حتماً توجه داشته باشید. امتحان کردن رنگ کرم پودر روی گردن می تواند در انتخاب رنگ کرم پودر مناسب پوست سبزه به شما کمک کند.

رنگ مو پوست سبزه

بهتر است اگر پوست سبزه دارید، با توجه به رنگ پوست خود موهایتان را رنگ کنید تا از نتیجه لذت ببرید! اگر چشمانتان عسلی یا قهوه ای است، انواع رنگ مو برازنده شماست! تناسب و هماهنگی رنگ پوست سبزه با رنگ موهایتان می تواند شما را به یک تابلوی نقاشی زیبا و تماشایی تبدیل کند!

پوست سبزه
آرایش پوست سبزه و رنگ مو مناسب پوست سبزه جنیفر لوپز

رنگ پوست شما سرد است یا گرم؟

تشخیص گرم یا سرد بودن رنگ پوست می تواند به انتخاب رنگ مو مناسب پوست سبزه کمک کند. برای تشخیص گرم یا سرد بودن رنگ پوست خود می توانید کاغذ زرد و قرمز یا آبی، سبز و نقره ای کنار پوست خود بگیرید و ببینید کدام رنگ بیشتر با رنگ پوست شما هماهنگ است.

اگر رنگ های گرم مانند زرد وقرمز با تناژ پوستتان تناسب داشت، رنگ پوست شما گرم است. تناسب رنگ های آبی و سرد نیز نشان می دهد رنگ پوست شما سرد است. بهتر است این کار را زیر نور طبیعی خورشید انجام دهید.

نکات مهم درباره رنگ مو مناسب پوست سبزه

 

  • رنگ موی قهوه ای دودی را امتحان کنید! اگر پوست سبزه دارید و به دنبال رنگ مو مناسب پوست سبزه هستید، رنگ مو قهوه ای دودی را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ در کنار پوست سبزه بسیار زیبا و جذاب است.
  • سامبره و آمبره برای پوست سبزه می تواند بهترین انتخاب باشد! چراکه ترکیب رنگ ها به خصوص در رنگ مو سامبره که بخش های پایین مو تیره تر از بخش های بالای مو است، جلوه ای درخشان و باشکوه به پوست سبزه می دهد.
  • اگر می خواهید بالیاژ انجام دهید و پوست سبزه دارید، بهتر است انرژی رنگ ها و هماهنگی رنگ ها باهم را درنظر بگیرید. اغلب ترکیب رنگ های گرم می تواند زیبایی پوست سبزه را بیشتر کند و پوست سبزه را جذاب تر و درخشان تر نشان دهد.
  • رنگ مو بلوند و قهوه ای روشن برای رنگ پوست سبزه روشن انتخابی مناسب است.
  • رنگ موی نسکافه ای و بلوطی برای رنگ پوست سبزه تیره می تواند بهترین انتخاب باشد.
  • رنگ موی فندقی و عسلی را برای رنگ پوست سبزه معمولی پیشنهاد می کنیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش آرایش صورت دخترانه

چگونه رژلب بزنیم؟

نکته آخر

پوست سبزه یکی از زیباترین انواع پوست است. اگر پوست سبزه دارید، می توانید با راهنمای پیش رو آرایش مناسب پوست سبزه و رنگ مو مناسب پوست سبزه را مشاهده کنید و به راحتی رنگ هایی را انتخاب نمایید که هم با پوست سبزه تناسب دارند و هم زیبایی شما را دو چندان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا