مقالات

آموزش برداشتن ابرو در خانه ( انواع مدل ابرو دخترانه تا مردانه)

پس از خواندن این مقاله می توانید به راحتی و در منزل ابروهای خود را بردارید و فرم آنها را اصلاح کنید.

برداشتن ابرو در خانه با موچین
آموزش مرحله ای برداشتن ابرو در خانه

برداشتن ابرو در خانه، چگونه انجام می شود؟ ابروها، قاب چهره هستند و تاثیر بسیاری روی زیبایی چهره دارند. یکی از مهمترین مواردی که در موجب متعادل به نظر رسیدن چهره می شود، انتخاب فرم ابروهای مناسب با صورت است. شما می توانید با تکنیک های برداشتن ابرو، فرم و مدل ابروهای خود را اصلاح کرده و به شکل دلخواه فرم دهید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

امروزه روش های و ابزارهای بسیاری برای برداشتن ابروها و اصلاح فرم آنها وجود دارد. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به معرفی تکنیک های برداشتن ابرو و آموزش برداشتن ابرو در خانه بپردازیم.

 

مدل های برداشتن ابرو در خانه
آموزش برداشتن ابرو

برداشتن ابرو، به چه معناست؟

اصطلاح ” ابرو برداشتن” به معنای حذف موهای اضافی بالا و زیر خط ابرو، برای ایجاد فرم در ابروها و حالت دادن به آنهاست. در واقع، زمانی که تارهای خارج از کادر ابروها را برمی دارید، فرم ابروها مشخص شده و ظاهری مرتب، تمیز و خوش فرم به ابروها می بخشد. همچنین، فرم دادن به ابروها، می تواند با نازک کردن ضخامت ابرو، کوتاه یا نازک کردن دم ابرو و اصلاح زاویه قوس ابرو انجام شود.

آشنایی با قسمت های مختلف ابرو

  • تاج یا سر ابرو
  • قوس یا زاویه ابرو
  • دم یا دنباله ابرو

حتما بخوانید: روش های ساده برای تقویت ابرو در خانه!

اگر ابرو را از قسمت طولی، به دو بخش تقسیم کنیم، از تاج تا آرک ابرو، یک بخش است و از آرک تا قسمت انتهایی ابرو یا همان دم ابرو، بخش دوم ابرو می باشد. به یاد داشته باشید که این دو بخش از ابروها، کاملا هم اندازه یک دیگر نیستند و قسمت ابرو (از تاج تا آرک) باید  دو برابر قسمت دوم (آرک تا دم ابرو ) باشد.

برداشتن ابرو در خانه بدون درد
مرحله های برداشتن ابرو در خانه

نحوه برداشتن ابرو

برای ابرو برداشتن و اصلاح فرم ابروها، ابزار و روش های مختلفی وجود دارد. اگر در برداشتن ابروها در خانه تبحر دارید، می توانید به راحتی و در منزل فرم ابروهای خود را اصلاح کنید. شما می توانید این آموزش برداشتن ابرو دخترانه و برداشتن ابرو مردانه را مرحله به مرحله انجام دهید و این دستور العمل، برای تمامی مدل ابروها مناسب است.

همچنین، در صورتی که تا به حال ابروهایتان را برنداشته اید، بهتر است این کار را به آرایشگران متخصص ابرو بسپارید.

 

حتما بخوانید: هر آنچه که باید درباره رنگ کردن ابروها بدانید!

 

انواع روش های اصلاح ابرو عبارتند از:

  • اصلاح ابرو با بند
  • برداشتن ابرو با موچین
  • برداشتن ابرو با موم
  • اصلاح ابرو با وکس
  • برداشتن ابرو با تیغ ابرو

یکی از قدیمی ترین روش های اصلاح ابرو، برداشتن ابرو با بند است. اگر پوست حساس و نازکی دارید، پیشنهاد می کنیم از بند انداختن ابرو خودداری کنید؛ زیرا باعث کشیده شدن پوست و در نتیجه ملتهب شدن پوست خواهد شد.

شما می توانید از روش هایی مانند برداشتن ابروها  با موچین استفاده کنید که آسیب کمتری را به پوست می رساند.

 

برداشتن ابرو و اصلاح ابرو
چگونه ابرو برداریم؟

چگونه ابرو بردارم؟

برای برداشتن ابروها در خانه، می توانید از ابزارهای مختلف مانند موچین، بند انداز دستی، نخ اصلاح و یا ابزارهای دیگر استفاده کنید. اگز زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه ندارید یا به علت محدودیت هایی، نمی توانید در مکان های عمومی حضور داشته باشید، این قسمت از مجله اینترنتی سین دخت را مطالعه کنید تا به راحتی بتوانید ابروهای خود را تمیز و مرتب اصلاح کنید.

 

حتما بخوانید: آموزش پرپشت جلوه دادن ابروها با مداد ابرو!

اصول برداشتن ابرو در خانه

  1. ابتدا، ابروهای خود را به خوبی تمیز کنید و سپس، موچین مناسب و قیچی ابرو را فراهم آورید.
  2. سپس یک آینه را مقابل صورتتان بگیرید و با استفاده از برس، ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنید و  تارهای موهای ابرو بلند و خارج از خط بالای ابرو را کوتاه کنید.
  3. در مرحله بعدی از برداشتن ابرو در خانه، یک مداد را روی برآمدگی استخوان بینی قرار بدهید تا مجرای اشک را پوشش بدهد، یعنی سر ابرو باید هم زاویه با استخوان بالای بینی تان باشد.
  4. در نهایت، این قسمت را که باید ابرو از آنجا شروع بشود را با یک مداد علامت گذاری کنید تا بدانید باید کار برداشتن ابرو را از کدام نقطه آغاز کنید.
  5. حالا یک مداد را در قسمت انتهای خارجی چشمتان قرار بدهید تا بتوانید قسمت انتهای ابروها رو نیز مشخص کنید.
  6. سپس، مدادتان را کنار انتهای خارجی چشمتان قرار دهید تا بتوانید نقطه پایانی ابرو را بیابید و ابرو را از این نقطه به بعد ادامه ندهید.
  7. توجه داشته باشید که بهتر است
  8. قبل از برداشتن ابرو، مقداری یخ و یا عنبر سائل را به ابروها بزنید تا پوست ابروها کمی بی حس شود و درد کمتری را در طی برداشتن تارهای ابرو از پوست حس کنید.
  9. در این مرحله، ابروها آماده برداشتن هستند. توجه داشته باشید که نوک موچین شما تیز و سرکج باشد و تارهای اضافی زیر خط ابروها  را در جهت قوس طبیعی ابروها بردارید. دقت کنید که تارهای ردیف در خط ابروها را برندارید و تنها، تارهای مو خارج از خط فرضی و کادر بالا و پایین ابرو را اصلاح کنید.
  10. کار برداشتن ابرو، به اتمام رسیده. حالا می توانید یکبار با دقت به ابروهای خود در آینه نگاه کنید تا اگر تار موی اضافی ای به جای مانده، با موچین آنرا جدا کنید. سپس با استفاده از یک حالت دهنده ابرو، مانند ژل یا صابون ابرو، تارهای ابروها را به سمت بالا شانه زده و فیکس کنید.

 

ابرو برداشتن با توجه به فرم صورت
نحوه برداشتن ابرو در خانه با توجه به فرم صورت

راهنمای انتخاب مدل ابرو مناسب با توجه به فرم صورت!

برای متعادل به نظر رسیدن اجزای چهره و انتخاب درست مدل ابرو، باید ابتدا فرم صورتتان را بشناسید و متناسب با مدل چهره خود، ابروهای خود را اصلاح کرده و شکل دهید. انواع مدل صورت عبارتند از :

  • فرم چهره گرد
  • فرم چهره بیضی
  • فرم چهره کشیده
  • فرم چهره مربعی
  • فرم چهره لوزی
  • فرم چهره قلبی

 

"برداشتن

برداشتن ابرو برای صورت قلبی

شکل پیشانی مشخص و پهنی دارند. هدف، متعادل‌کردن چانه نوک‌تیز و دورکردن توجه‌ها از پیشانی است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد ابرویی خمیده با قوسی ملایم، زنانه و اندک است.

تا زمانی که حس کنید چانه و پیشانی به‌اندازه کافی متعادل شده است، به افزودن حجم ابروهای خود ادامه دهید. توجه داشته باشید که ابروهای خود را خیلی نازک و کوتاه نکنید.

 

"برداشتن

مدل ابرو مناسب برای مدل صورت لوزی

اگر فرم صورت لوزی شکل دارید، باید تلاش کنید که نحوه برداشتن ابروها به شکلی باشد که پهنا و گستردگی شقیقه‌ها را کمتر نشان دهد. مدل ابرو قوس دار و خمیده، بهترین انتخاب برای این مدل صورت هست.

 

برداشتن ابرو در خانه
برداشتن ابرو در خانه برا ی مدل صورت مربعی به سبک آنجلینا جولی

ابروی مناسب برای فرم صورت مربعی

اگر خط فک صورت استخوانی و تقریبا هم‌پهنا با پیشانی و پهنای پیشانی، خط فک و استخوان‌های گونه یکسان دارید، فرم صورت شما مربعی است. فرم ابروها در متعادل به نظر رسیدن این فرم از چهره اهمیت زیادی دارد.

ایده آل ترین  مدل ابرو برای صورت های مربعی، ابروهای خمیده و با زاویه ملایم است. در واقع شکل ابروها باید با خط فک متناسب بشود. اگر بخواهیم به طور واضح تر این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که هرچه خط فک مشخص‌تر باشد و ابروها نیز زاویه‌دارتر باشد، قوس مشخص شده ابروها می تواند فرم چهره شما را متعادل جلوه دهد.

 

برداشتن ابرو
انواع روش های برداشتن ابرو در خانه برای فرم صورت کشیده

فرم ابرو مناسب برای صورت کشیده

چهره های کشیده، از پیشانی تا چانه، کشیده و بلند هستند. برای متعادل به نظر رسیدن این فرم صورت،  باید چهره‌تان را کمی کوتاه‌تر نشان دهید. بهترین شکل ابرو برای صورت‌های کشیده ابروی صاف می باشد. زیرا این فرم ابرو، مثل خطی افقی چهره را  به دو قسمت تقسیم می‌کند و باعث می‌شود که چهره متعادل به نظر برسد.

 

مدل برداشتن ابرو
آموزش برداشتن ابرو برای صورت بیضی

ابروهای مناسب برای مدل صورت بیضی

صورت بیضی یعنی، استخوان‌های گونه‌ مشخص و پیشانی بلند. توجه داشته باشید که اگر مدل چهره شما بیضی شکل هست، ابروهای خود را ساده نگه دارید. بنابراین، مدل ابروهای طبیعی، ساده و با قوس ملایم بهترین انتخاب برای شماست. دقت کنید که هرگز ابروهای خود را در این فرم چهره نازک نکنید.

 

انواع روش های برداشتن ابرو
برداشتن ابرو برای صورت گرد

مدل ابرو برای صورت های گرد

صورت های گرد، گونه های حجیم دارند و طول و عرض گونه ها تقریبا برابر و خط فک خمیده است. برای کمتر کردن گردی صورت و لاغر جلوه دادن آن، باید قوس ابروها را بالاتر ببرید و از ابروهای گرد دوری کنید. ایجاد یک لیفت عمودی در ابروها، موجب متعادل رسیدن فرم چهره در چهره گرد خواهد شد.

 

حتما بخوانید: چطوری ابروهایمان را آرایش کنیم تا پرپشت به نظر برسند؟

سؤالات متداول درباره ابرو برداشتن

مدل برداشتن ابرو در خانه
آموزش برداشتن ابرو حرفه ای

 

چگونه التهاب پوست بعد از برداشتن ابروها را کم کنیم؟

برای کمتر کردن التهاب پوست، ماساژ یخ، مالیدن کرم مرطوب کننده، روغن های گیاهی و یا وازلین را به شما پیشنهاد می کنیم.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

واکنش آلرژیک و ابتلا به عفونت در صورت عدم رعایت بهداشت و استفاده از مواد بی کیفیت میکروبلیدینگ.

چگونه ابروهای پرپشت داشته باشیم؟

در برداشتن ابروها زیاده روی نکنید و از محصولات تقویت کننده و روغن های گیاهی برای تغذیه و رطوبت رسانی به ریشه ابروها استفاده کنید.

تکنیک های اصلاح و برداشتن ابرو، شامل چه مواردی است؟

  • برداشتن ابرو با موچین
  • ابرو برداشتن با موم
  • ابرو برداشتن با نخ یا بند

حتما بخوانید: لیست تمام لوازم آرایشی ابرو که باید داشته باشید!

سخن آخر

ابروها، نقش مهمی در زیبایی و متعادل به نظر رسیدن صورت دارد و بنابراین؛ باید در انتخاب مدل ابروهای خود بسیار دقت کنید. در این مقاله، مراحل برداشتن ابرو در خانه را به اختصار توضیح دادیم تا با صرفه جویی در وقت و هزینه، به راحتی بتوانید ابروهای خود را بردارید و ظاهری مرتب، زیبا و تمیز را به ابروها ببخشید. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید به راحتی و بدون آسیب زدن به ابروها و پوست، ابروهای خود را بردارید.

شما با کدام روش ابروهای خود را برمی دارید؟ لطفا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا