مقالات

کاربرد براش آرایشی را می دانید؟

لیست انواع فوق العاده کاربردی براش آرایشی!

کاربرد انواع براش آرایشی چیست؟ پرسشی که پاسخ به آن می تواند آرایش را برایتان ساده تر، حرفه ای تر و جذاب تر کند! داشتن مجموعه ای خوب از براش های مختلف و قلم موهای آرایشی برای هر فرد علاقه مند به آرایش ضروری است. براش ها یا قلم موهای آرایشی علاوه بر سریع کردن آرایش، کمک می کنند آرایشتان به طور یکنواخت روی صورت قرار بگیرد و آرایشی بی نقص تر داشته باشید!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اگر به تازگی از دوستداران آرایش شده اید، توصیه می کنیم براش های متفاوت آرایشی را تهیه نمایید تا آرایشی زیباتر و آسان تر داشته باشید! انواع مختلف براش آرایشی در بازار وجود دارد. درنتیجه، بهتر است کاربرد براش آرایشی را برای روتین آرایشی تان بدانید. دراینجا، انواع مختلف براش آرایشی را برای اضافه کردن به مجموعه آرایشی تان آورده ایم. با سین دخت تا آخر مطلب همراه باشید تا با کمک راهنمای پیش رو به راحتی بتوانید خرید براش آرایشی دلخواهتان را با آگاهی از کاربرد انواع براش به راحتی انجام دهید.

کاربرد براش آرایشی

براش فوندیشن (کرم پودر)

براش آرایشی
براش کرم پودر

 

در میان انواع مختلف براش آرایشی، یکی از پرکاربردترین آن، براش کرم پودر است. روتین آرایشی شما باید با پخش یکنواخت کرم پودر شروع می شود. استفاده از کرم پودر مایع بدون براش می تواند دشوار باشد. برای کرم پودر دو نوع مختلف براش وجود دارد که هردو برای ایجاد پوشش یکنواخت کرم پودر روی پوست کاربرد دارند؛ یکی از این براش های آرایشی مانند قلم مو عمل می کند و دیگری قسمت بالایی صاف یا مسطح (براش مسطح فوندیشن) دارد.

براش کرم پودر خوب با موهای منعطف و صاف ساخته می شود تا بتوانید به راحتی کرم پودر را روی پوست خود بزنید. هنگام استفاده از این برس باید ابتدا کرم پودر را روی پوست قرار دهید تا خطوط و رگه های خشن ایجاد نشود.

کرم پودر را به صورت نقطه روی نقاط مختلف صورت؛ پیشانی، بینی، گونه و چانه قرار نقطه گذاری کنید. سپس با کمک براش، کرم پودر را روی تمام صورت خود پخش نمایید.

طول براش های کرم پودر متفاوت است. به خودتان بستگی دارد که با کدام نمونه راحت تر باشید. شستش براش های کرم پودر به طور مرتب بسیار مهم است. این کار از آسیب ها، آلودگی ها و جوش های پوستی جلوگیری می کند.

براش استیپلینگ Stippling Brush

انواع براش آرایشی
براش استیپلینگ؛ یکی از انواع براش آرایشی

 

این براش آرایشی از انواع براش آرایشی می تواند زیرساز آرایشتان را بی نقص تر و شفاف تر کند. از براش استیپلینگ برای زدن رژگونه، هایلایتر، کرم پودر و پودر برنزر استفاده می شود. همچنین، این براش آرایشی برای زدن انواع کرم های مایع مثل کرم ضد آفتاب نیز فوق العاده است!

در قسمت بالای براش استیپلینگ می توانید موهای دوتایی و فیبری را مشاهده نمایید. این موهای فیبری با ایجاد کاربرد ملایم و سبک موجب می شوند آرایشتان بسیار طبیعی به نظر برسد! انتهای این برس بسیار نرم، لطیف و سبک است.

برای استفاده از براش استیپلینگ باید سر براش را به محصول بزنید. سپس با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. دقت کنید خطوط خشن باقی نماند و پوششی یکنواخت ایجاد شود. البته می توانید به جای حرکت دایره ای از حرکت بالا و پایین استفاده نمایید و محصول را روی پوست قرار دهید.

حتماً اطمینان حاصل کنید که کرم پودر در اطراف خط فک و گردن، ظاهری طبیعی دارد و به طور یکنواخت قرار گرفته است. به سادگی می توانید چندین لایه را با کمک براش استیپلینگ ایجاد نمایید تا به پوشش دلخواهتان دست یابید. مانند براش کرم پودر ضروری است براش استیپلینگ خود را به طور منظم بشویید تا از تجمع میکروب و باکتری پیشگیری نمایید.

براش کانسیلر Contour Brush

براش کانسیلر مک
براش کانسیلر

بعد از زدن کرم پودر می توانید از کانسیلر برای روشن کردن نواحی تیره، پوشاندن عیوب صورت و اطراف چشم استفاده کنید. برای زدن درست و راحت کانسیلر باید از براش آرایش کوچک استفاده نمایید. براش کانسلیر، درحقیقت، نمونه ای کوچک از براش کرم پودر است. شکلی شبیه به یک قلم مو اما کمی متراکم تر دارد. ابتدا از کانسیلر روی بخش های مورد نظرتان به شکل نقطه ای و با مقادیر کم بزنید. سپس با براش کانسیلر پخش کنید.

براش پودر Powder Brush

انواع براش آرایشی
براش پودر

بعد از زدن کرم پودر ممکن است بخواهید همه چیز را با یک لایه پودر ماندگار و تثبیت کنید. این پودر به ثابت ماندن آرایشتان در طول روز کمک می کند. یکی از براش های مختلف آرایشی، براش پودر است. براش پودر کرکی و بسیار بزرگ است. شکلی شبیه به گنبد دارد تا به خوبی پودر را روی صورت پخش کند.

هنگام استفاده از براش پودری بهتر است به آرامی روی پوست خود پودر بزنید. درحقیقت، باید پیش از زدن برس روی صورت مقدار اضافی پودر را از روی براش با تکان دادن بردارید و براش را کمی سبک کنید.

براش بلاش Blush Brush

انواع گوناگون براش آرایشی
براش بلاش

اگر رژ گونه شما پودری است، برای ایجاد آرایش و بافت طبیعی می توانید از براش بلاش استفاده نمایید. اگر هنگام استفاده از محصول آرایشی از براش مخصوص آن استفاده نکنید، نتیجه می تواند غیرطبیعی و کیکی به نظر برسد. یک براش یا برس رژ گونه خوب همان شکل کرکی براش پودر را دارد، اما به دلیل تناسب آن با اندازه و فرم گونه ها کوچک تر طراحی می شود.

برخی از نمونه های براش رژ گونه برای استفاده دقیق تر دارای کمی زاویه هستند. برای زدن رژ گونه پودری بهتر است از سیب گونه آغاز کنید و به آرامی براش رژ گونه را به طرف شقیقه های خود بکشید. البته بیشتر رژ گونه را روی سیب گونه هایتان متمرکز کنید. برای رسیدن به نتیجه طبیعی بهتر است ابتدا از میزان کمی رژ گونه شروع کنید و با ترکیب کردن خوب آن روی پوست، طبیعی ترین بافت را ایجاد نمایید.

براش کانتور Contour Brush

براش مخصوص کانتور
براش کانتور

 

کانتورینگ روشی فوق العاده برای به وجود آوردن ظاهری طبیعی است، اما برای انجام دادن کانتورینگ به براش خوب و مناسب نیاز دارید. با براش های آرایشی گوناگون می توانید کانتورینگ کنید. اما در بهترین حالت باید از براشی استفاده نمایید که مخصوص این کار طراحی و تولید شده باشد! برس کانتور یا براش کانتور تقریباً به اندازه براش رژ گونه است، اما موهایی زاویه دار و بسیار متراکم دارد. این طراحی تخصصی براش کانتور کمک می کند کانتورینگی دقیق تر داشته باشید.

از این براش کانتور می توانید برای انواع کانتور کرمی و پودری استفاده نمایید. برای استفاده ابتدا کانتور را در پالت کانتورینگ بزنید و از گوشه و حفره های گونه، نزدیک به گوش براش را بکشید و کانتور را روی پوست قرار دهید. مراقب باشید کانتور به پره های بینی یا خط خنده نرسد. بسیاری از افراد برای زاویه سازی صورت و ظاهری زیباتر، کانتور را روی شقیقه ها، خط فک (برای پوشاندن غبغب) و کناره های بینی نیز می کشند.

براش برنزر Bronzer Brush

کاربرد براش های مختلف آرایشی
براش برنزر

 

برنزر یک محصول عالی برای ایجاد ظاهری براق و درخشان است؛ بدون اینکه بخواهید مدت زمانی طولانی را زیر آفتاب سپری کنید! برس یا براش برنزر از نظر ظاهری به براش رژ گونه و پودر شبیه است. با وجود این، کرکی تر و پهن تر از آنهاست. این امر به دلیل پخش شدن بهتر پودر برنزر و ایجاد ظاهری طبیعی روی پوست است. اگر برنزه کننده شما به خوبی ترکیب و یکدست نشود یا زیاد بزنید، خشن و ناهماهنگ به نظر می رسد، به ویژه اگر پوستتان به طور طبیعی روشن باشد!

برای نتیجه بهتر، براش برنزر را به برنز آغشته نمایید. سپس آن را روی خط فک، شقیقه ها و گودی گونه ها بزنید. مطمئن شوید که به خوبی پودر برنز را با کمک براش محو و یکدست کرده اید و به شکل لکه روی پوست مشاهده نمی شود. هرآنچه روی براش باقی مانده است روی بینی و پیشانی خود به آرامی بکشید. این کار سبب می شود ظاهری طبیعی داشته باشید و برنزه کننده بر نقاطی قرار گیرد که به طور طبیعی نور خورشید به آنها برخورد می کند.

براش هایلایت Highlight brush

کاربرد براش های آرایشی
براش هایلایت

 

این نوع از انواع براش های آرایشی شبیه به بادبزن است و موهایی بسیار نرم و نازک دارد. این طراحی بادبزن گونه کمک می کند به راحتی پودر براق را روی قسمت بالای استخوان گونه خود بزنید. این روزها هایلایت بسیار محبوب است. شما می توانید با براش هایلایت به خوبی و یکنواخت از این محصول پرطرفدار استفاده نمایید.

تنها کافی است با براش هایلایت به پودر هایلات خود بزنید. سپس از پهلو به پهلو و با حرکت جلو و عقب روی پوست خود بکشید. می توانید روی نوک بینی و بالای هفتی لبتان نیز هایلایت بزنید تا ظاهری درخشان تر و لب های برجسته و جذاب تر داشته باشید. این براش برای تمیز کردن پودرهای اضافی ریخته شده روی صورت بر اثر زدن مواد آرایشی پودری مثل سایه چشم هم به کار می رود.

براش سایه چشم Eyeshadow Brush

کاربرد براش آرایشی
براش سایه چشم

 

برای کشیدن سایه چشم حرفه ای و طراحی سایه چشم به براش های مختلف نیاز دارید. این براش ها متراکم تر و کوچک تر از براش صورت هستند. این براش های آرایشی برای زدن سایه چشم به طور تخصصی طراحی می شوند تا با کنترل بیشتر بتوانید بهترین سایه چشم را بکشید. براش سایه چشم به براش کرم پودر شباهت دارد. بسیار فشرده است و موهای متراکم دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش زدن سایه چشم (10 نمونه فوق العاده زیبا)

براش سایه چشم کریس Eyeshadow Crease Brush

کاربرد انواع براش آرایشی
براش سایه چشم خط کریس

 

این براش از انواع مختلف براش آرایشی برای سایه زدن روی خط کریس چشم کاربرد دارد. براش مخصوص خط کریس با شکل زاویه دار، متراکم و نازک خود به شما این امکان را می دهد که دقیق تر سایه بزنید. با براش خط کریس به خوبی خط کریس چشم را سایه بزنید و به آرامی خطوط آن را محو و یکدست نمایید.

براش محو کننده سایه چشم Eyeshadow Blending Brush

کاربرد انواع براش آرایشی
براش بلندینگ سایه چشم

 

این براش آرایشی همه کاره ترین براش در میان براش های سایه چشم است. برس محو کننده سایه چشم را می توانید به روش های گوناگون به کار برید و سایه چشمی بی نقص داشته باشید. اغلب بعد از استفاده براش های پشت پلک و کانتور می خواهید از براش محو کننده استفاده نمایید. ابتدا سراغ خط کریس و پلک بروید و به خوبی خط را محو کنید تا خطوط تند را به آرامی از بین ببرید.

مهم است محو کردن را حتی تا زمانی ادامه دهید که فکر می کنید باید متوقف شوید؛ چراکه ترکیب کردن درست رنگ ها و خطوط می تواند سایه چشم را طبیعی تر جلوه دهد. همچنین، از براش محو کننده سایه چشم می توانید برای زدن سایه هایلایت روی استخوان ابرو نیز استفاده نمایید. ازآنجاکه این سایه چشم برایتان بسیار پرکاربرد است، توصیه می کنید به طور منظم آن را بشویید تا یکپارچگی رنگ ها حفظ شود.

براش خط چشم Eye Liner Brush

کاربرد انواع براش آرایشی
براش خط چشم

درمیان انواع براش آرایشی، یکی از ضروری ترین آنها براش خط چشم باریک است. برای کشیدن خط چشم گربه ای دقیق و زیبا به براش خط چشم نیاز دارید، هنگامی که می خواهید به چشمان دودی و اسموکی خوب برسید، بدون براش کارتان دشوار می شود. براش خط چشم با خط چشم ژلی و مایع قابل استفاده است و به خوبی کار می کند! براش خط چشم بسیار کوچک و با موهای نازک و متراکم است و کمی زاویه دارد.

برای استفاده، پس از زدن سایه چشم می توانید براش خط چشم را در مواد خط چشم مایع یا ژلی خود بزنید و خط چشمتان را ترسیم کنید. باله های خط چشم به جای اینکه به طور مستقیم خارج شود، باید از انحنای گوشه چشمتان پیروی کند.

براش ریمل Mascara Brush

کاربرد انواع براش آرایشی
براش ریمل

اغلب برندهای ریمل با براش یا برس ریمل عرضه می شوند. اما داشتن یکی از این براش ها در صورت لزوم می تواند کابردی باشد. یک براش ریمل خوب شکل قرقره ای دارد و موهایی کوچک از تمام جهات آن خارج می شود. موها به گونه ای هستند که بین مژه ها قرار بگیرند و به خوبی ریمل را در جهت درست روی مژه قرار دهند. موهای براش ریمل بهتر است سفت باشد؛ چراکه ریمل زدن را راحت تر می کند. از براش ریمل می توانید برای زدن ژل یا صابون ابرو نیز استفاده کنید.

براش لب Lip Brush

کاربرد براش آرایشی
براش لب مناسب رژ لب زدن

به کمک براش لب می توانید راحت تر رژ لب بزنید. به خصوص اگر رژ لب قرمز باشد، دیگر نگران پخش شدن رژ لب قرمز نیستید. براش لب این امکان را به شما می دهد که رژ لب را با توجه به فرم لب یا فرم دلخواهتان دقیق تر و راحت تر بزنید. براش لب بسیار نازک و کوچک است و لایه ای از موهای براق دارد که مثل قلم مو عمل می کنند.

برای استفاده، با خط لب شروع کنید. این کار سبب می شود درنهایت، رژ لب زدنتان تمیزتر از آب دربیاید. از گوشه لب آغاز کنید و به سمت داخل بیایید. بعد از کشیدن خط لب، داخل لب را با براش لب پر کنید. با براش خط لب می توانید خطوط ناهموار و خشن را نیز از روی لب محو و ترکیب نمایید.

ست براش آرایشی

براش آرایشی
ست براش آرایشی

 

ازآنجاکه انواع براش آرایشی بسیار پرکاربرد است، یک کیت یا ست براش آرایشی با انواع براش، ارزش خریدن دارد. این روزها در بازار انواع برندها کیت های براش آرایشی تولید می کنند از براش های لوکس گرفته تا براش های ساده. با کیت براش آرایشی می توانید به راحتی به انواع براش دسترسی داشته باشید و آرایش کردن برایتان جذاب تر و ساده تر شود. ضمن اینکه نتیجه نهایی نیز طبیعی تر می شود.

بیشتر بخوانید:

پد آرایشی چیست؟ (کاربرد پد و اسفنج)

چگونه رژگونه بزنیم؟

سخن آخر

انواع براش آرایشی را در این مقاله از سین دخت به طور تخصصی بررسی کردیم. استفاده از براش آرایشی می تواند آرایش کردن را حرفه ای تر و در عین حال جذاب تر کند. همچنین، استفاده درست از براش مخصوص هرکدام از لوازم آرایشی کمک می کند آرایشتان بی نقص شود و مانند آرایشگران و گریمورهای حرفه ای آرایش کنید. به نظر شما کدام براش آرایشی کاربردی تر است؟ تا دیر نشده براش آرایشی بخرید و از آرایش کردن لذت ببرید!

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا