مقالات

رنگ کردن مو در خانه به طور حرفه ای

چطور موهایم را رنگ کنم؟

رنگ کردن مو یکی از جذاب ترین کارهای زیبایی است. شما می توانید با رنگ کردن مو با رنگ های دیدنی و مناسب رنگ پوستتان موجب درخشندگی و زیباتر شدن چهره خود شوید. رنگ کردن مو سابقه ای طولانی دارد، از قدیم خانم ها به کمک مواد طبیعی مثل فندق سوخته، حنا و گردو موهایشان را رنگ می کردند.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

این روزها رنگ موهای مختلف و با کیفیت در بازار فراوان است. همین امر دستتان را باز می گذارد تا هر با رنگی می خواهید موهایتان را رنگ کنید و از رنگ جدید موهایتان لذت ببرید.

برخی از خانم ها نیز وقتی ریشه موهایشان بلند می شود برای رنگ ریشه به آرایشگاه می روند. اگر شما هم می خواهید خودتان موهایتان را رنگ کنید یا در شمار افرادی هستید که زود به زود برای رنگ کردن ریشه مو به آرایشگاه می روند، با سین دخت همراه باشید تا به طور حرفه ای و ساده رنگ کردن مو را به شما آموزش دهیم تا در خانه بتوانید به آسانی موهایتان را رنگ کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه
موهای روشن و آفتابی ترند 2021

ابزار لازم برای رنگ کردن مو در خانه

پاک کنده آرایش

رنگ مو

دستکش لاتکس

اپلیکاتور رنگ مو

براش

مرطوب کننده لب جامد

آموزش رنگ کردن مو
با ریختن رنگ در اپلیکاتور به راحتی می توانید در خانه موهایتان را رنگ کنید.

چطور موهایم را در خانه رنگ کنم؟

رنگ کردن مو را توصیه می کنیم از پشت سر آغاز کنید. سپس به سراغ کنار گوش ها و درنهایت، جلو موی سر بروید. چون موهای جلو سر زودتر از باقی موها رنگ می گیرند. اگر موی سفید دارید، بهتر است رنگ کردن مو را از موهای سفید یا خاکستری شروع کنید؛ زیرا موهای سفید دیرتر رنگ می گیرند.

چطور برای رنگ کردن مو اکسیدان انتخاب کنم؟

اکسیدان یک عنصر مهم در فرایند رنگ کردن مو است. درحقیقت، انواع اکسیدان کمک می کنند رنگ مو فعال شود و سرعت بخش فرایند رنگ کردن مو هستند. اکسیدان ها چهار نوع هستند: اکسیدان 3 درصد (ضعیف ترین نمونه اکسیدان)، اکسیدان 6 درصد (قدرتمند تر از نمونه 3 درصد و مناسب آمبره، رنگ ریشه، رنگ کردن موهای سفید، دکلره ضعیف، سامبره و رنگ ابرو)، اکسیدان 9 درصد: برای رنگ مو با پایه بلوند و متوسط و رنگ های روشن تر کاربرد دارد. اکسیدان 12 درصد: این اکسیدان بسیار قوی است.

توصیه می کنیم اصلاً استفاده نکنید. روش کار با اکسیدان 12 درصد را آرایشگران حرفه ای می دانند. ازآنجاکه بسیار زود روشن می شود، نحوه مصرف این نوع اکسیدان مهم است و استفاده نادرست آن می تواند به مو آسیب بزند.

رنگ کردن مو را از کجا آغاز کنم؟

ابتدا مقداری کرم مرطوب کننده اطراف صورت و نزدیک محل رویش موهایتان بزنید تا در صورت برخورد رنگ مو هنگام رنگ کردن مو به راحتی بتوانید رنگ را از روی صورتتان پاک نمایید. از مرطوب کننده لب جامد هم برای لکه های احتمالی روی پوست بر اثر رنگ کردن مو نیز می توانید استفاده نمایید. توصیه می کنیم اگر لکی ایجاد شد به پاک کننده های صورت به سرعت پاک نمایید؛ چراکه گذشت زمان می تواند لکه ها را ماندگارتر کند.

اکنون از پشت سر موهایتان را دسته دسته نمایید. پایین هر دسته را رنگ بزنید و در فویل بپیچید. سپس سراغ دسته بعد بروید. درنهایت، (10 دقیقه بعد) ریشه های مو را رنگ کنید.

رنگ کردن مو با فویل
به کمک فویل و دسته بندی مو می توانید رنگ مویی یکنواخت ایجاد کنید.

اگر موهایتان نازک و نرم است، حدود 30 دقیقه لازم است تا رنگ به خوبی باز شود. برای موهای ضخیم این زمان تا 40 دقیقه افزایش می یابد. البته از ابتدا باید مراقب باشید که موهایتان آسیب نبیند؛ چراکه این زمان ها حدودی است و با توجه به نوع مو می تواند کمتر یا بیشتر شود. پس هر 10 دقیقه سعی کنید یک بار موهایتان را بررسی کنید. اگر رنگ مو مدت زمان زیاد روی سر باقی بماند، موجب سوختن پوست سر و موهایتان می شود.

چگونه رنگ مو انتخاب کنم؟

پیش از همه یادتان باشد رنگ مو روی بسته بندی یا ژورنال رنگ مو به احتمال خیلی زیاد متفاوت است از رنگی که روی موهایتان ایجاد می شود. درنتیجه، اگر می خواهید رنگ مو شما درست مانند رنگ مو روی بسته بندی محصول شود، ابتدا باید با پایه قوی موهایتان را دکلره نمایید تا زرد رنگ شود. سپس موهایتان را رنگ کنید. البته این کار به تخصص و دقت نیاز دارد تا موهایتان نسوزد. درکل، تکرار این کار به مرور به مو آسیب می زند و موها را ضعیف و شکننده می کند.

چه زمانی موهایم  را بعد از رنگ کردن مو بشویم؟

بهتر است یک روز قبل از رنگ کردن مو موهایتان را بشویید تا چربی روی مو از درست عمل نکردن رنگ مو جلوگیری نکند. پس از رنگ کردن مو نیز توصیه می کنیم تا 3 روز موهایتان را نشویید. بعد از 3 روز نیز موهایتان را حتماً با شامپو مخصوص موهای رنگ شده برای تثبیت رنگ مو و پیشگیری از ایجاد قرمزی یا زردی روی مو استفاده نمایید.

چطور از موهای رنگ شده خود مراقبت کنم؟

مو پس از رنگ کردن خشک و آسیب پذیر می شود. توصیه می کنیم در روتین مراقبتی از موهایتان حتماً محصولات مراقبت از موهای رنگ شده مانند شامپو مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو مناسب موهای رنگ شده و در صورت لزوم نرم کننده مو را قرار دهید. یادتان باشد استفاده از شامپوهای دیگر می تواند رنگ موهایتان را از بین ببرد یا زرد، نارنجی یا قرمز کند. پس از حمام نیز می توانید از انواع سرم دوفاز و سرم های دیگر برای مراقبت و تغذیه موها استفاده نمایید. سرم ها را هم بهتر است مناسب موهای رنگ شده انتخاب کنید. البته یادتان باشد کمبود ویتامین هم می توانید موهایتان را آسیب پذیر کند.

آنچه پیش از رنگ کردن مو باید بدانید!

 

  1. توصیه می کنیم حتماً دستورالعمل روی رنگ مو یا دکلره را مطالعه کنید و طبق دستور پیش بروید. یادتان باشد هر محصولی دستور خاص خود را دارد.
  2. اگر پایین تار موهایتان آسیب دیده یا نازک شده و نیاز به نوک گیری دارد، پیش از رنگ کردن مو کوتاه نمایید یا نوک گیری کنید.
  3. رنگ مویی را انتخاب کنید که با کیفیت باشد. اگر هم برای رنگ کردن مو به آرایشگاه می روید، حتماً از آرایشگر بپرسید چه موادی برای رنگ کردن موهایتان به کار می برد. وظیفه آرایشگران مو ااست
  4. رنگ موی مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. اگر پوست شما تیره است، پیشنهاد می کنیم رنگ های شاه بلوطی، فندقی، آجری، شرابی و مسی را امتحان کنید. پوست های روشن با رنگ موهای صدفی یا خاکستری، قهوه ای، بلوند دودی و هایلایت های آبی یا قرمز جذاب تر به نظر می رسند. برای پوست های گندمی نیر رنگ مو مسی، فندقی، عسلی، گلبهی، شیری، کرم نخودی و قهوه ای انتخابی مناسب است. پوست های سرخ و صورتی نیز توصیه می کنیم رنگ هایی مانند قهوه ای تیره و زیتونی تیره را امتحان کنند.
    آموزش رنگ کردن مو در خانه
    رنگ مو مناسب پوست های گندمی
  5. اگر می خواهید کارهای مراقبتی و زیبایی دیگر مثل پروتئین تراپی انجام دهید، اجازه دهید حداقل 10 روز از زمان رنگ کردن موهایتان گذشته باشد تا مو آسیب نبیند. برای کراتین مو هم زمانی می توانید اقدام کنید که موهایتان رنگ نداشته باشد؛ چراکه کراتین روی موهای رنگ شده موجب آسیب جدی به مو می شود.
  6. بلوند و روشن کردن موها به تخصص زیادی نیاز دارد و به راحتی نیست. توصیه می کنیم برای این کار به آرایشگاه معتبر بروید و بلوند و روشن کردن موهایتان را به دست آرایشگر حرفه ای بسپارید؛ چراکه این کار به تخصص و امکانات بیشتر نیاز دارد. همچنین، ممکن است رنگ دلخواهتان ایجاد نشود و موهایتان آسیب ببیند.
    آموزش رنگ کردن مو در خانه
    رنگ کردن مو به رنگ های روشن بسیار پرطرفدار است.
  7. موهایتان نارنجی و غیرطبیعی شده است؟ نگران نباشید می توانید از شامپوهای بنفش به موهایتان بزنید. دقت کنید شامپویی که انتخاب می کنید بدون سولفات باشد تا در صورت نارنجی یا زرد شدن موهایتان بتوانید رنگ طبیعی ایجاد کنید. چند مرتبه از این شامپو به موهایتان بزنید تا رنگ طبیعی موهایتان به خوبی تثبیت شود.
  8. فراموش نکنید استفاده مرتب از حنا برای رنگ کردن موهایتان به تدریج موهایتان را تیره تر می کند و اگر بخواهید موهایتان را روشن کنید با مشکل مواجه می شوید!
  9. بهتر است از انتخاب رنگ دودی نترسید! این رنگ می تواند رنگ نهایی را جذاب تر کند و رنگ موهایتان را گرم تر کند.
  10. موقع رنگ کردن مو به خوبی موهایتان را دسته بندی نمایید. دسته بندی نادرست و نامرتب مو می تواند رنگ نهایی را ناهماهنگ کند؛ به طوری که برخی از قسمت ها روشن و قسمت های دیگر تیره شود!
  11. اگر در انتخاب بین دو رنگ تیره و روشن مردد شدید، توصیه می کنیم رنگ روشن را انتخاب کنید؛ چرا در فرایند رنگ کردن مو راحت تر می توانید رنگ روشن را عیب یابی کنید. رنگ کردن مو روی رنگ تیره نیز مشکلات خاص خود را دارد!
    آموزش رنگ کردن مو در خانه
    رنگ موهای جذاب و ترند 2021
  12. رنگ ها نباید باهم ترکیب شود. این کار را فقط آرایشگران حرفه ای انجام می دهند. ترکیب رنگ ها بدون تجربه و تخصص می تواند نتیجه عکس داشته باشد و موهایتان را بد رنگ کند.
  13. پیش از رنگ کردن مو بهتر است رنگ مو را تست کنید. روی بخش کمی از مو که پنهان است، از رنگ مو بزنید و نتیجه را بررسی کنید. گاه بی توجهی به تست رنگ مو می تواند موهایتان را ارغوانی یا نارنجی کند.

بهترین زمان برای رنگ کردن مو

اگر بیماری خاصی ندارید یا باردار نیستید، هر زمان که بخواهید می توانید موهایتان را رنگ کنید. البته پیش از رنگ کردن مو باید موهایتان را بررسی کنید؛ چراکه اگر موهایتان به هر دلیل آسیب دیده باشد، امکان دارد با رنگ کردن خشک تر شود و بیشتر صدمه ببیند. در چنین شرایطی، ابتدا باید به موهایتان رسیدگی نمایید، موهای آسیب دیده را نوک گیری کنید و پس از احیای مو برای رنگ کردن مو اقدام کنید.

رنگ کردن ریشه مو به کمک اپلیکاتور
ریشه موهایتان را به کمک اپلیکاتور به راحتی می توانید رنگ کنید.

 

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟

میزان قرارگیری رنگ مو به نوع مو بسیتگی دارد. اغلب موهای نازک و با تارهای نرم 30 دقیقه طول می کشد تا رنگ بگیرند. موهای دارای تارهای ضخیم معمولاً تا 40 دقیقه زمان نیاز دارند تا رنگ را به خود جذب کنند. اما توصیه می کنیم هر 10 دقیقه حتماً موهایتان را ببینید تا در صورت رنگ باز کردن هنگام فرایند رنگ کردن مو متوجه شوید و موهایتان را بشویید. بیش از حد ماندن رنگ مو می تواند موهایتان را بسوزاند!

رنگ کردن مو در دوران عادت ماهانه

خانم ها بهتر است در این دوران موهایشان را رنگ نکنند. به خصوص اگر قصد دارند موهایشان را بلوند کنند، بهتر است رنگ کردن مو را به بعد از پریود و دوران عادت ماهانه موکول کنند؛ چراکه در این دوران اغلب موها به خوبی رنگ را نمی گیرند و نتیجه نهایی رضایت بخش نیست. اگرچه علت علمی و دقیق برای این موضوع نیست، اغلب خانم ها از رنگ کردن موهایشان در دوران قاعدگی رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید:

رفع خشکی مو با 8 ماسک مو خانگی

چگونه موی روشن را تیره کنیم؟

برای این کار می توانید مو را در پایه های بالا دکلره نمایید. البته اگر می خواهید به طور طبیعی و تدریجی موهایتان را روشن کنید، کافی است اکسیدان قوی کرم (12 درصد، 40 حجم و شماره 3) را با روشن ترین رنگ ترکیب کنید. اکسیدان شما باید دو برابر رنگ مو باشد. اگر می خواهید مو را خیلی روشن کنید، کرم روشن کننده هم استفاده نمایید. زمان مکث نیز حدود 60 دقیقه است.

ترکیب حاصل شده را با فاصله دو سانت از ریشه مو به تمام ساقه مو بزنید. قبل رنگ کردن مو حتماً موها دسته بندی کنید و در فویل قرار دهید پس از 30 تا 40 دقیقه، رنگ ریشه بزنید.

هشدار: روشن کردن مو به دقت زیاد و تخصص نیاز دارد. کمترین بی دقتی می تواند موهایتان را بسوزاند و صدمه جدی به مو وارد کند.

نکته آخر

رنگ کردن مو اگرچه یک هنر تخصصی است، با راهنمای پیش رو می توانید در خانه نیز موهایتان را رنگ کنید. رنگ کردن مو می تواند چهره شما را جذاب تر و زیباتر کند. البته برای روشن و بلوند کردن موهایتان توصیه می کنیم نزد آرایشگر متخصص در زمینه رنگ مو مراجعه کنید؛ چراکه برای روشن کردن مو به دکلره کردن نیاز است و کمی بی دقتی می تواند موهایتان را بسوزاند. شما چطور موهایتان را رنگ می کنید؟ پیشنهاد شما برای رنگ کردن مو در خانه با راحت ترین روش چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا