مقالات

بهترین روش های معجزه آسا برای جوانسازی صورت!

جوانسازی صورت، روش های مختلفی دارد. با داشتن سبک زندگی سالم و استفاده از محصولات بهداشتی مناسب می توانید روند پیری پوست را کند کنید.

آیا می دانید برای جوانسازی صورت چه کارهایی باید انجام داد؟ آیا تاکنون برای جوانسازی صورت خود، به دنبال چاره بوده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

با افزایش سن میزان تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می کند و این امر سبب نازک شدن پوست و کاهش میزان مقاومت آن خواهد شد. این مسئله رفته رفته باعث می شود تا پوست صورت شما دچار چین و چروک شود. عوامل دیگری همچون کم آبی بدن، عوامل محیطی و سموم باعث افزایش چین و چروک های صورت خواهد شد.

رعایت برخی نکات و پیشگیری زود هنگام، سبب می شود تا بتوانید روند ایجاد چین و چروک پوستی را کاهش دهید. روش های درمانی بسیاری نیز وجود دارد که در جوانسازی صورت بسیار تاثیر گذار است. در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به بهترین روش های معجزه آسا برای جوانسازی صورت بپردازیم.

جوانسازی صورت، نقاط حساس صورت در ایجاد چین و چروک
جوانسازی صورت، نقاط حساس صورت در ایجاد چین و چروک

 

سبک زندگی سالم و عوامل موثر در جوانسازی صورت

ایجاد چین و چروک های صورت دلایل مختلفی دارند. بیشتر این چروک ها در قسمت های اطراف چشم، خط خنده، دهان، پیشانی و گردن است. برخی از عوامل ایجاد کننده قابل کنترل است و برخی دیگر غیر قابل کنترل است و به دلیل افزایش سن به وجود می آید.

در ادامه به برخی از عوامل قابل کنترل که در پیشگیری و به تعویق انداختن چین و چروک های پوستی به ما کمک می کنند، اشاره می کنیم:

  • خواب کافی
  • مصرف نکردن دخانیات و الکل
  • آلودگی هوا و عوامل محیطی
  • اخم نکردن و فشار نیاوردن به اندام های پوست صورت
  • نداشتن استرس
  • قرار نگرفتن در نور آفتاب
  • استفاده از مواد غذایی سالم و سبزیجات تازه
  • استفاده کردن از محصولات مراقبتی و تقویتی پوست
  • نخوردن بیش از حد قند و شیرینی جات
  • استفاده از درمان های پزشکی و زیبایی
جوانسازی صورت، تاثیر سبک زندگی سالم و داشتن پوستی شاداب
جوانسازی صورت، تاثیر سبک زندگی سالم و داشتن پوستی شاداب

 

نکاتی در مورد استفاده از محصولات آرایشی و تاثیر آن در جوانسازی صورت

زمانی که از محصولات آرایشی استفاده می کنید، لازم است تا نکاتی را درباره آن رعایت کنید. پوست صورت بسیار حساس است و در صورت رعایت نکردن برخی نکات هنگام آرایش، سبب می شود تا پوست شما آسیب ببیند و به مرور زمان موجب ایجاد چین و چروک پوستی شود.

  1. نخوابیدن با آرایش
  2. استفاده نکردن از محصولات آرایشی تاریخ گذشته
  3. انتخاب لوازم آرایشی بر اساس نوع پوست
  4. استفاده از میسلارواتر برای پاک کردن آرایش
  5. خرید محصولات آرایشی مرغوب و باکیفیت

 

برای جوانسازی پوست از کدام محصولات بهداشتی استفاده کنیم؟

امروزه کرم های متنوع و مختلفی برای از بین بردن و کاهش چین و چروک های پوستی به بازار عرضه شده است. در ادامه به بررسی انواع این کرم ها و کاربرد آنها می پردازیم.

 

شوینده و تونر مناسب با پوست

هر فردی باید متناسب با نوع پوست خود، شوینده صورت خود را انتخاب کند. استفاده از یک شوینده مناسب، علاوه بر کمک به سلامت پوست، آلودگی ها و مواد آرایشی را به خوبی از بین می برد. پس از استفاده از شوینده صورت، لازم است تا از یک تونر مناسب نیز برای پاکسازی عمقی صورت و همچنین تمیز کردن منافذ باز پوستی استفاده نماید.

استفاده از ژل شستشو صورت و تونر به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک شایانی می کنند.

شستن روزانه صورت و تاثیر آن در جوانسازی صورت
شستن روزانه صورت و تاثیر آن در جوانسازی صورت

 

کرم های مرطوب کننده مناسب پوست صورت

پوست های خشک، بیشتر در معرض چین و چروک های پوستی قرار می گیرند، زیرا آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست اهمیت زیادی دارد. خشکی پوست، باعث کش آمدن و پوسته پوسته شدن سطح پوست می شود؛ به همین دلیل استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست بسیار لازم و ضروری است.

 

کرم آبرسان

برای داشتن پوستی بدون چروک، استفاده از کرم های آبرسان الزامی است. کرم های آبرسان دارای هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید یک ترکیب شیمیایی آلی و هیدروکربن طبیعی است که در بافت خارجی سلول وجود دارد.

این ماده فوق العاده در جذب رطوبت و مواد مغذی پوست بسیار به کار می رود و همچنین برای بهبود زخم نیز مناسب است. هیالورونیک اسید موجب جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زود رس آن می شود.

 

سرم های جوانساز صورت

برای داشتن پوستی صاف و عاری از چین و چروک، استفاده از سرم های تقویتی صورت نقش مهمی دارند. استفاده از محصولات مراقبتی و زیبایی می تواند شما را از ایجاد چروک های پوستی دور کند و پوستی زیبا و شفاف برایتان به وجود بیاورد.

وظیفه اصلی سرم های مراقبت صورت روشن کردن، جوانسازی، سفت کردن، حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی می باشد.

 

کرم دور چشم

پوست چشم به دلیل بافت نازک و حساس خود، زودتر از سایر قسمت ها دچار چروک می شود. به همین دلیل مراقبت از آن بسیار مهم است. استفاده از یک کرم دور چشم مناسب می تواند در بروز چین و چروک های اطراف چشم و پیری زودرس به ما کمک کند.

در سنین پایین استفاده از کرم دور چشم لازم نیست و تنها با یک مرطوب کننده مناسب می توانید رطوبت اطراف چشم خود را حفظ کنید. بهترین کرم دور چشم باید به مدت 12 ساعت اطراف چشم شما را مرطوب نگه دارد.

جوانسازی صورت، استفاده از کرم دور چشم
استفاده از کرم دور چشم در جوانسازی صورت

 

کرم های ضد چین و چروک

کرم های ضد چین و چروک معمولا دارای آنتی اکسیدان، رتینول و برخی چربی ها هستند که سبب ایجاد بهبود خفیف چین و چروک ها خواهند شد.

تاثیر استفاده از این کرم ها بسیار جزئی است و ماندگاری بسیار کوتاهی دارند؛ زیرا میزان ماده های ذکر شده در این کرم ها، کمتر از کرم های نسخه ای است که پزشک تجویز می کند.

 

جوانسازی صورت با درمان های پزشکی و زیبایی

برخی از روش ها به بازسازی سریع پوست و جوانسازی صورت به خوبی کمک می کنند و در کوتاه ترین زمان می توانید چهره ای جوان و شاداب برای  خود به ارمغان بیاورید. در ادامه به بررسی انواع درمان های پزشکی و ویژگی های آن می پردازیم:

تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی صورت

امروزه از بوتاکس صورت برای جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک های پوستی استفاده می شود. تزریق بوتاکس در قسمت های مخصوصی از صورت تزریق می شود و مانع از بروز انقباض در عضلات خواهد شد. به این وسیله سطح پوست بسیار هموارتر می شود و چین چروک های کمتری دیده خواهد شد.

تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی صورت
تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی صورت

 

تاثیر تزریق فیلر در جوانسازی صورت

فیلر یا پرکننده ها، دارای هیالورونیک اسید هستند. فیلرها به لایه های عمقی صورت تزریق می شوند و چین و چروک های صورت را به خوبی پر می کنند. معمولا پس از تزریق، سطح پوست دچار ورم، کبودی و قرمزی می شود.

استفاده از تزریق فیلر ممکن است نیاز به ترمیم و تکرار داشته باشد و به فاصله هر چند ماه یک بار فرد برای تزریق ژل و فیلر به پزشک مراجعه کند.

حتما بخوانید: جوانسازی پوست _ چگونه جوان تر به نظر برسیم؟

تاثیر هایفوتراپی در جوانسازی صورت

هایفوتراپی یک روش سرپایی و بدون نیاز به جراحی است که به درمان و رفع چین و چروک صورت می پردازد. در این روش امواج اولترا سوند در زیر سطح پوست به خوبی متمرکز می شود و سبب سفتی بافت های شل شده و لیفت آنها خواهد شد.

هایفوتراپی در سال یکبار انجام می شود و به مرور تغییراتی در پوست رخ می دهد که این تغییرات بسیار رضایت بخش و چشمگیر است.

جوانسازی صورت، تاثیر هایفوتراپی در جوانی صورت
جوانسازی صورت، تاثیر هایفوتراپی در جوانی صورت

 

تاثیر لیفت پوست در جوانسازی صورت

به برداشتن پوست و چربی های اضافی در قسمت پایین صورت و گردن و همچنین سفت کردن بافت و عضله صورت عمل فیس – لیفت گفته می شود. استفاده از این روش 10 سال ماندگاری دارد و رفع کبودی و ورم صورت ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

در نظر داشته باشید که هیچ عملی فرایند پیری پوست را از بین نمی برد و تنها در کند شدن روند آن تاثیر گذار است.

جوانسازی صورت و چین و چروک های پوستی
جوانسازی صورت، چین و چروک های پوستی

 

تاثیر میکرودرم آبریژن در جوانسازی صورت

میکرودرم آبریژن روشی موثر برای پاکسازی و جوانسازی صورت است که برای از بین بردن یک لایه از سطح پوست و لایه برداری سلول های مرده و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به داشتن پوستی شاداب و جوان کمک خواهد کرد.

لایه برداری پوست یک روش درمانی عمیق برای رفع خطوط عمقی صورت و آسیب های ناشی از جای زخم و نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر میکرودرم آبریژن در جوانسازی صورت
تاثیر میکرودرم آبریژن در جوانسازی صورت

 

سوالات متداول

از چه سنی می توانیم از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

استفاده از کرم دور چشم معمولا بعد از 25 سالگی توصیه می شود. اگر در اطراف چشمتان سیاهی و چروک های سطحی وجود دارد، لازم است تا از این کرم استفاده نمایید.

کرم دور چشم وظیفه رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم را دارد و از تیرگی پوست آن جلوگیری می کند.

 

آیا شناخت نوع پوست در انتخاب لوازم آرایش تاثیر دارد؟

بله، برخی از لوازم های آرایشی برای تیپ های مختلف پوستی تولید شده اند. شما باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید، سپس اقدام به خرید لوازم آرایش مورد نظر کنید. استفاده اشتباه از لوازم آرایشی، باعث می شود تا پوست دچار آسیب شود.

 

سخن آخر

معمولا رفع چین و چروک پوست و جوانسازی صورت دغدغه بسیاری از خانم ها و آقایانیست که تازه پا به سن گذاشته اند و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. استفاده از محصولات آرایشی مرغوب، سبک زندگی درست و استفاده از محصولات جوانساز پوستی می تواند در رفع چین و چروک و پیری زودرس پوست به شما کمک کند.

همه ما می دانیم که روند پیری پوست را نمی توان متوقف کرد، اما می توان آن را کنترل کرد. در این مطلب سعی کردیم بهترین روش های معجزه آسا برای جوانسازی صورت را برای شما شرح دهیم.

شما برای از بین بردن چین و چروک های پوستی خود، کدام روش را انتخاب می کنید؟

امتیاز این نوشته
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا