مقالات

طرز آرایش چشم بر اساس فرم چشم ها!

ترفندهای آرایشی برای آرایش چشم زیبا و حرفه ای براساس فرم و شکل چشم

در این مقاله، نحوه تشخیص فرم چشم شما و بهترین ترفندها و نکات آرایشی برای هرکدام از انواع فرم چشم را آورده ایم. فرم چشم ها بسیار متنوع و زیبا و در رنگ ها، اشکال گوناگون و اندازه های مختلف هستند. هر کدام از فرم چشم ها نکات و ترفندهای آرایشی مخصوص به خود را دارد. مطمئن نیستید فرم چشم شما در کدام دسته قرار دارد و چه آرایشی برای فرم چشمتان مناسب است؟ با ما همراه باشید تا همه نکات و ترفندهای آرایشی برای انواع فرم چشم را در اختیارتان قرار دهیم تا آرایش چشم بسیار زیبا، حرفه ای و جذاب داشته باشید!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

ما با تیم کوین Tim Quinn، آرایشگر سلبریتی جورجیو آرمانی، گفتگو کردیم تا با مشاوره تخصصی او درباره نکات آرایشی برای انواع فرم چشم و چگونگی برجسته کردن مشخصات منحصربه فرد هرکدام مطلع شویم. اما به یاد داشته باشید هر کدام از انواع فرم چشم می تواند آرایش چشم مورد علاقه تان را داشته باشد.

این نکات آرایشی و ترفندهای آرایشی چشم فقط پیشنهادهایی برای تشخیص فرم چشم و تأکید بر ویژگی های مخصوص فرم چشم شماست. البته دقت در جزئیات و نکات آرایشی می تواند آرایشتان را متمایز، جذاب و حرفه ای کند.

تیم کوین یک آرایشگر معروف و طراح چهره حرفه ای برند جورجیو آرمانی است. کوین چندین دهه با سلبریتی ها و افراد مشهور در هر فرش قرمزی همکاری کرده است.

چطور فرم چشم خود را برای آرایشی حرفه ای مشخص کنیم؟

چشم های گرد Round Eye

یکی از مشخصه های اصلی چشم گرد این است که اغلب خط کریس چشم شما به طور بسیار محسوس مشاهده می شود. راه دیگر برای تشخیص چشم گرد این است که مستقیم به آینه نگاه کنید. اگر توانستید سفیدی چشم را در بالا و پایین عنبیه ببینید، فرم چشم شما گرد است؛ چشمانی که بازتر به نظر می آیند.

چشم های مونولیدMonolid Eye

اگر پلک چشم شما به پوست زیر ابرو می رسد و شکل پلک شما صاف تر است، خط کریس، خیلی یا اصلاً مشخص نیست، نشان می دهد فرم چشمانتان یکپارچه (چشم تک پلکی) است. در فرم چشم مونولید، وقتی چشمانتان باز است، خط کریس مشخص نیست.

چشم های رو به پایینDownturned Eye

راحت روش برای تشخیص چشم های رو به پایین این است که به بیرونی ترین گوشه چشم خود نگاه کنید، ببینید به سمت پایین می رود یا به سمت بالا. اگر گوشه بیرونی چشم به سمت پایین می رود، فرم چشم شما رو به پایین است.

چشم های رو به بالاUpturned Eye

مانند چشم رو به پایین ببینید آیا گوشه بیرونی چشمتان رو به بالاست یا نه. اگر گوشه بیرونی چشمتان به سمت بالاست، فرم چشم شما چشم رو به بالاست.

چشم های بادامی Almond Eye

اگر زمانی که به پلک چشم خود نگاه می کنید، خط کریس را می بینید و عنبیه چشمتان، سفیدی بالا و پایین سفیدی چشم شما را لمس می کند، چشمانتان بادامی است. البته چشم بادامی در بخش گوشه بیرونی چشم به سمت بالا کمی می چرخد.

بهترین ارایش چشم
خط کریس کجاست؟

ترفندهای آرایش چشم گرد

آرایش چشم مناسب فرم چشم
بهترین آرایش چشم گرد

بهتر است از پالت سایه با رنگ های خنثی برای آرایش چشم گرد استفاده کنید. کوین پیشنهاد می کند داخل چشم های گرد خط چشم بکشید. استفاده از خط چشم و کشیدن خط چشم در داخل چشم همواره ایده ای خوب برای چشم های گرد است. رنگ پلک را روشن نگه دارید و سایه ای عمیق تر به خط کریس بزنید. زمانی که ریمل می زنید، بیشتر روی مژه های بالا تمرکز کنید.

ترفندهای آرایش چشم مونولید

استفاده از خط چشم می تواند بهترین انتخاب برای آرایش چشم مونولید باشد؛ چراکه می تواند به خوبی شکل چشم را مشخص کند. کوین با اشاره به اینکه چه آرایشی برای چشم مونولید مناسب است، می گوید: «آن را ساده، تمیز و شک نگه دار!»

آرایش چشم
بهترین آرایش چشم مونولید

ترفندی که کوین برای چشم مونولید به کار می برد این است: «وقتی به لبه های بیرونی چشم می رسید، خط چشم را سیاه تر کنید و حتماً در ابرو قوس ایجاد کنید تا فرم چشم به خوبی مشخص شود.» خط چشم نود روی قسمت داخلی و پایینی چشم با سایه ملایم سیاه چشم، راهکاری دیگر برای آرایش چشم مونولید است.

آرایش چشم رو به پایین

استفاده از فرمژه پیش از آرایش چشم رو به پایین می تواند شکل چشم شما را زیباتر و بهتر کند. کوین پیشنهاد می کند شکل چشم را برخلاف خمیدگی انتهای چشم با خط چشم به طور مستقیم دنبال کنید. خط چشم را به صورت کشیده و باریک بکشید. کمی لبه بیرونی خط چشم را به سمت بالا ببرید. خط مژه پایینی را هم با سایه مورد علاقه تان تیره کنید یا مداد چشم بکشید.

فرم چشم
بهترین آرایش چشم رو به پایین

آرایش چشم روپوش دار (Hooded Eye)

به راحتی این نوع شکل چشم با رنگ برجسته می شود. کوین بر منتقل نشدن آرایش به چشم تأکید می کند و برای دستیابی به این هدف می گوید بهتر است از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده نمایید. کوین سپس بیان کرد: «من از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده می کنم این کار اجازه نمی دهد رنگ ریمل و خط چشم پخش شود و کمی گوشه های داخلی چشم و زیر استخوان ابرو را روشن می کنم.

آرایش چشم
بهترین آرایش چشم روپوش دار

آرایش چشم رو به بالا

خط چشم بالدار به سرعت چشم رو به بالا را کامل می کند و ترفند عالی برای آرایش چشم رو به بالاست. کوین یادارور شد: «ابروهای کاملاً مشخص با این نوع از نگاه کلاسیک هماهنگ است. من دوست دارم با خط چشم های رنگی بازی کنم و روی پلک را تمیز نگه دارم.»

فرم چشم
بهترین آرایش چشم رو به بالا

آرایش چشم بادامی

این نوع فرم چشم با مژه های برجسته واقعی یا مصنوعی فوق العاده می شود. می توانید سایه چشم دودی برای آرایش چشم بادامی استفاده کنید. درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا ترکیب کردن بسیار مهم است. برای این کار می توانید از براش های با کیفیت و مخصوص ترکیب کردن سایه چشم کمک بگیرید.

کوین پیشنهاد می کند از خط چشم برای آرایش چشم بادامی در بالا و پایین چشم استفاده کنید: «خط چشم را بالدار بکشید، می توانید انواع خط چشم مثل سایه خطی آمبره یا سیاه را امتحان کنید. از تجربه و امتحان کردن رنگ ها و مژه های زیاد نترسید!»

ارایش چشم
بهترین آرایش چشم بادامی

بیشتر بخوانید:

بهترین مداد چشم کدام است؟

10 نمونه آموزش سایه چشم با تصویر

برجسته کردن لب با آرایش با چند ترفند ساده

سخن آخر

انواع مختلف فرم چشم و آرایش چشم وجود دارد. ممکن است شما یکی یا ترکیبی از دو نوع فرم شکل را داشته باشید؛ برای مثال، امکان دارد چشمان شما روپوش دار و رو به پایین باشد. مهم این است بدانید اهمیت ندارد شکل چشم شما چگونه است، چشمانتان در هر فرم و شکلی زیباست.

امتحان کردن انواع تکنیک های آرایش چشم می تواند جذاب و لذت بخش باشد. این کار کمک می کند دانش لازم برای بهترین آرایش چشم مناسب چشمانتان را پیدا کنید. هرآنچه دوست دارید امتحان کنید، تجربه نمایید. هیچ محدودیتی وجود ندارد، برای آنچه می خواهید ایجاد کنید! چه بخواهید با رنگ های جسورانه، آرایش چشم داشته باشید، چه ترجیح دهید آرایش چشم طبیعی را امتحان کنید! برای هر آنچه می خواهید، خلاق باشید!

منبع: www.byrdie.com

3/5 - (5 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا