مقالات

چگونه از انواع نرم کننده مو استفاده کنیم؟

طرز استفاده از نرم کننده مو بسیار مهم است؛ نرم کننده ها از کدر شدن، گره خوردگی، خشکی و موخوره جلوگیری می کنند. برای اثربخشی این محصول کاربردی بهتر است روش صحیح مصرف نرم کننده ها را بدانیم.

نرم کننده مو یکی از بهترین محصولات برای درخشان شدن، نرمی، خوش حالتی و حفظ  سلامت موهاست. طرز استفاده از نرم کننده مو را می دانید؟ اکثر شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند که موجب خشن شدن بافت مو می شوند. همچنین، موهایی که با شامپو شسته می شوند، اغلب کدر و خشک می شوند و به راحتی نمی توان آنها را شانه کرد.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

نرم کننده ها حاوی روغن ها، مرطوب کننده ها و موم هستند که سبب نرمی و لطافت مو می شوند. استفاده از نرم کننده سبب انعطاف پذیری، رفع کدری مو و حالت پذیری راحت تر مو می شود. برخی از نرم کننده ها حاوی پروتئین برای اتصال موقتی شکاف ایجاد شده در بافت مو هستند و برخی دارای ترکیبات ضخیم کننده برای رفع نازکی و پرحجم شدن موها هستند.

موهای آسیب دیده و خشک دارای بار منفی هستند و نرم کننده ها بار مثبت دارند و با چسبیدن به مو از ایجاد الکتریسیته ساکن و وز جلوگیری می کنند. هنگام مصرف نرم کننده حتماً نرم کننده ای را انتخاب نمایید که مناسب موهایتان باشد؛ زیرا هر نوع از نرم کننده مو دارای فرمولاسیون خاص خود است و نتایج مشخصی روی مو دارد. دراینجا، طرز استفاده از انواع نرم کننده را بیان می کنیم تا با کمک راهنمای پیش رو بتوانید به راحتی و به طور صحیح از نرم کننده مو استفاده نمایید تا نتیجه و اثربخشی نرم کننده را روی موهایتان ببینید و احساس نمایید.

انواع نرم کننده مو را در این بخش می توانید خریداری کنید.

طرز استفاده از نرم کننده معمولی Rinse-out conditioner

نرم کننده مناسب موهایتان را انتخاب کنید.

این روزها انواع نرم کننده مو در بازار وجود دارد. با توجه به نوع موهای خود بهتر است از نرم کننده مناسب استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. اگر موهایی نازک، رنگ شده، خشک یا چرب دارید، تفاوتی نمی کند، نرم کننده برای هر نوع مو وجود دارد. قطعاً موهایی که خشک است یا دکلره شده به نرم کننده ای قوی تر نیاز دارد.

پس از شستن موهایتان با شامپو از نرم کننده استفاده کنید.

ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید. هنگام شستن موهایتان بیشتر روی کف سر تمرکز کنید؛ چراکه موهایتان وقتی مرطوب است، شکننده و آسیب پذیر می شود، ضمن اینکه هنگام شستن کف سرتان مشاهده می کنید باقی کف شامپو به آرامی به ساقه موها می رسد و به طور ملایم ساقه موها نیز تمیز می شود.

طرز استفاده از نرم کننده مو
پیش از استفاده نرم کننده مو باید موها با شامپو شسته شود.

آب اضافی مو را بگیرید.

ابتدا آب اضافی موهایتان را بگیرید سپس به میزان لازم از نرم کننده روی ساقه موهایتان بزنید. اگر آب موهایتان را نگیرید، نرم کننده لیز می خورد و روی مو قرار نمی گیرد. درنتیجه، اثربخشی آن کاهش می یابد. نرم کننده نباید به ریشه موهایتان برخورد کند.

 

نرم کننده را به درستی استفاده نمایید.

با توجه به حجم و بلندی مو از نرم کننده به ساقه موهایتان بزنید. اغلب نرم کننده های سالنی و آرایشگاهی غلظت بیشتری دارند و معمولاً به میزان یک چهارم کف دست از آنها کافی است و از برندهایی که در داروخانه به فروش می رسند میزان بیشتری به موها بزنید؛ چراکه بافتی رقیق تر دارند.

فراموش نکنید نرم کننده بیشتر برای قسمت های آسیب دیده و انتهای ساقه مو مناسب است. استفاده از نرم کننده نزدیک ریشه مو می تواند موجب مسدود شدن فولیکول مو و جلوگیری از رشد مو شود.

چند دقیقه صبر کنید.

اجازه دهید نرم کننده چند دقیقه روی ساقه موهایتان بماند. هرچه مدت زمان بیشتری نرم کننده روی موهایتان بماند، اثرگذاری بیشتری دارد. اگر عجله دارید، می توانید زودتر نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. اما در این صورت موهایتان چندان نرم و براق نمی شود.

موهایتان را با آب آبکشی نمایید.

پس از چند دقیقه، موهایتان را به خوبی آبکشی نمایید. بهتر است نرم کننده مو را به آرامی زیر آب ولرم با خنک از روی موهایتان بشویید. آب داغ موجب خشک شدن و آسیب به پوست و مو می شود. شاید شنیده باشید برخی از افراد تمام نرم کننده را از روی موهایشان آبکشی نمی کنند! اما توصیه می کنیم آبکشی کنید؛ چراکه موجب پوسیدگی مو می شود. ضمن اینکه روی تمام بسته بندی تمام نرم کننده های نیازمند شستشو نوشته شده است که پس از چند دقیقه باید با آب شسته شوند.

طرز استفاده از نرم کننده مو بدون نیاز به آبکشی Leave-in conditioner

نرم کننده مناسب جنس موهایتان را انتخاب کنید.

با توجه به نوع موهایتان می توانید از نرم کننده مناسب استفاده نمایید. اثر هر نرم کننده متفاوت از نمونه های دیگر است؛ مثلاً اگر موهایتان رنگ شده است، حتماً نمی خواهید رنگ موهایتان تغییر کند؛ بنابراین، بهتر است نرم کننده بدون نیاز به آبکشی مناسب موهای رنگ شده خریداری نمایید یا نرم کننده ای را انتخاب کنید که آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را نیز ترمیم کند.

برخی از نرم کننده ها به شکل اسپری و برخی کرمی هستند. نوع کرمی بافت سنگین تر دارد تا با نشستن روی مو از وز مو جلوگیری کند. بافت اسپری سبک تر است و برای موهای صاف ونازک مناسب تر است.

طرز استفاده از نرم کننده مو سرمی
برخی از نرم کننده های مو بدون نیاز به آبکشی هستند و بافت سرمی دارند.

نرم کننده بدون نیاز به آبکشی را روی موهای مرطوب بزنید.

توصیه می کنیم هرموقع از حمام خارج شدید، روی موهای مرطوب از نرم کننده بدون نیاز به آبکشی بزنید. البته می توانید روی موهای خشک نیز از این نوع نرم کننده نیز مصرف نمایید.

به میزان لازم از نرم کننده روی ساقه موهایتان بزنید.

مقدار کمی از نرم کننده روی دست خود بریزید و به آرامی به ساقه موهایتان بزنید. میزان نرم کننده ای که می زنید به قد و حجم مو بستگی دارد. ابتدا کمتر از نرم کننده روی موهایتان بزنید و در صورت نیاز اضافه کنید.

نرم کننده را روی ساقه مو کمی ماساژ دهید.

پس از ریختن نرم کننده روی کف دستتان، دست ها را به هم مالش دهدی تا نازک و به خوبی پخش شود. سپس به شکل یکنواخت از نرم کننده روی ساقه مو به خصوص پایین و انتهای مو بزنید. این نوع نرم کننده مو را مانند باقی نرم کننده ها نباید به ریشه مو بزنید. اغلب مو از بخش ساقه تا پایین مو بیشتر آسیب دیده است.

اگر اسپری نرم کننده مو دارید، با فاصله 15 سانتی از روی مو اسپری نمایید تا فقط به بخش کوچکی از مو نرسد، بلکه سطح گسترده ای را شامل شود. اگر موهایتان حجم زیادی دارد، بهتر است دسته بندی کنید تا به همه بخش های مو برسد و مو به خوبی نرم و خوش حالت شود.

موهایتان را شانه بزنید.

از شانه های دندانه پهن می توانید استفاده کنید تا مطمئن شوید نرم کننده به همه بخش های مو رسیده است. توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر و جلوگیری از موخوره از شانه و برس چوبی استفاده نمایید.

طرز مصرف نرم کننده مو
با کمک شانه می توانید نرم کننده را روی موهایتان پخش کنید.

طرز استفاد از نرم کننده قوی Deep Conditioner

موهایتان را کمی مرطوب نمایید.

هدف نهایی نرم کننده های قوی ترمیم و نرم کردن موهای آسیب دیده و خشک است؛ این نرم کننده نیز انواع مختلف دارند.
موهایتان را مرطوب کنید.

اگر نرم کننده قوی شما بدون نیاز به آبکشی است، می توانید موهایتان را کمی مرطوب نمایید، سپس به آرامی به ساقه و انتهای موی خود از نرم کننده بزنید. اگر نرم کننده قوی شما به آبکشی نیاز دارد، ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید. سپس به میزان لازم از نرم کننده به موهایتان بزنید. یادتان باشد نرم کننده نباید به ریشه مو برخورد کند.

به درستی از نرم کننده استفاده نمایید.

ابتدا آب اضافی مو را بگیرید که نرم کننده از روی مو لیز نخورد. با دست کمی از نرم کننده بردارید و پوششی ضخیم روی کل مو ایجاد کنید. نرم کننده بدون برخورد با ریشه مو باید روی ساقه مو قرار بگیرد.

اجازه دهید تا زمان بیشتری روی موهایتان بماند.

بهتر است این نوع از نرم کننده مدت زمان بیشتری روی موهایتان بماند تا به خوبی اثر کند و موهایتان نرم و خوش حالت شود.

موهایتان را آبکشی نمایید.

بهتر است زمان بیشتری را برای آبکشی موهایتان درنظربگیرید تا روی موهایتان نرم کننده باقی نماند و احساس لغزندگی روی موهایتان حس نکنید. همان طور که پیش از این گفتیم اگر نرم کننده شما به آبکشی نیاز دارد و از نوع بدون نیاز آبکشی نیست، شستشوی نرم کننده از روی مو مهم است؛ چراکه می تواند موجب پوسیدن مو شود.

چه کسانی باید از نرم کننده مو استفاده کنند؟

هر فردی که موهایش را با شامپو می شوید، احتمالاً به استفاده از نرم کننده نیاز دارد. وقتی شما از شامپو استفاده می کنید، مو نرمی طبیعی خود (سبوم) را از دست می دهد.

به خصوص اگر موهایتان خشک است یا رنگ و دکلره کرده اید، با استفاده منظم از نرم کننده می توانید خشکی و آسیب موهایتان را درمان کنید.

اگر از آن دسته افراد هستید که به طور دائم از ابزارهای داغ و حرارت دهنده استفاده می کنید، توصیه می کنیم از نرم کننده برای جلوگیری از آسیب مو استفاده نمایید.

برخی از افراد نیز موهاشان را با کش محکم می بندند. این نوع بستن مو به دلیل ایجاد کشیدگی در مو سبب نازک شدن و آسیب بافت مو می شود. ساییدگی و پارگی بافت مو به مرور سبب کدر شدن، موخوره و وز موها می شود. به این دسته از افراد هم توصیه می کنیم از نرم کننده برای ترمیم و جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده نمایید.

روش مصرف نرم کننده مو
استفاده از سشوار داغ موجب آسیب به مو می شود با مصرف نرم کننده مو می توانید به ترمیم موهایتان کمک کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر از نرم کننده استفاده نکنیم؟

براساس گفته کلی دوبوس، شیمیدان لوازم آرایشی و بهداشتی، موها مستعد گره خوردن، شکنندگی و موخوره می شوند.

رومانوفسکی هشدار می دهد: «اگر مصرف نرم کننده را متوقف کنید، موهایتان کدر، وز، خشک و مستعد شکافته شدن و موخوره می شود. احتمالاً شانه کردن چنین مویی نیز دشوار است.»

موهایتان ممکن است کدرتر و کمتر براق به نظر برسد. درنتیجه، برای درخشان و شاداب شدن مو بهتر است از نرم کننده استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

علت ریزش مو چیست؟

بهترین ویتامین برای سلامت پوست و مو کدام است؟

شامپو و محصولات مراقبت از موهای رنگ شده

نکته آخر

طرز استفاده از نرم کننده مو را باهم در این مطلب بررسی کردیم. مصرف نرم کننده می تواند موجب درخشان شدن موهایتان شود. استفاده منظم از نرم کننده سبب جلوگیری از آسیب مو و ترمیم بافت های صدمه دیده مو می شود. به ویژه اگر موهایتان خشک و دکلره شده است، توصیه می کنیم مصرف نرم کننده را فراموش نکنید. استفاده از نرم کننده مو تقریباً برای همه کسانی که موهایشان را با شامپو می شویند، لازم است؛ چراکه سبوم و چربی طبیعی مو با شامپو از بین می رود. درنتیجه، مو کدر و خشک می شود و شانه زدن مو برایتان سخت می شود!

شما از نرم کننده مو استفاده می کنید؟ کدام نوع نرم کننده مو را پیشنهاد می دهید؟ بهترین نرم کننده مو از نظر شما برای موهای رنگ و دکلره شده کدام است؟ لطفاً نظر خود را زیر این مطلب و در بخش کامنت ها بنویسید.

منابع:

www.healthline.com

www.allure.com

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا