مقالات

بهترین ویتامین برای پوست و مو کدام است؟ | 4 ویتامین ضروری!

چگونه ویتامین E، D، C و K پوست را جوان و شاداب می کنند؟

بهترین ویتامین برای پوست و مو کدام است؟
بهترین ویتامین برای پوست و مو را می شناسید؟ در این مطلب قصد داریم، انواع قرص ویتامین و مکمل ضروری برای سلامت پوست را بررسی کنیم. برای داشتن ناخن های محکم، موی زیبا و پوست جوان و شاداب باید از تغذیه مناسب برخوردار بود، ورزش کرد و مصرف مکمل های خوراکی را در روتین مراقبتی پوست و موی خود قرار داد.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

براساس پژوهش های صورت گرفته، برخی از ویتامین ها برای سلامت پوست و مو بسیار ضروری هستند. کمبود هرکدام از ویتامین های لازم پوست و مو می تواند موجب کاهش حجم مو، خشک و نازک شدن مو و چروک و لک شده پوست شود! تحقیقات نشان می دهد 4 ویتامین ضروری برای پوست و مو شامل ویتامین های E، D، k و C است. اما بهترین ویتامین مناسب پوست و مو کدام است. با سین دخت همراه باشید تا بهترین ویتامین های مناسب پوست و مو را بررسی و معرفی کنیم.

ویتامین ها چه اثری روی سلامت پوست و مو دارند؟
تا به حال برایتان پیش آمده از کدری و تیرگی پوست خود ناراحت باشید یا موهایتان خشک، کم پشت و درحال ریزش باشد؟ لک های تازه روی پوست خود مشاهده کنید؟ تحقیقات نشان می دهد کمبود ویتامین بر سلامت پوست و مو بسیار اثرگذار است و موجب ریزش مو و تغییر بافت و تیره شدن پوست می شود!

  • ویتامین A: برای رشد سلولی، مهم ترین ویتامین محسوب می شود.
  • ویتامین گروه B: از جمله ضروری ترین ویتامین ها برای تحریک رشد مو و استحکام مو به شمار می رود.
  • بیوتین یا ویتامین B7: این ویتامین برای بدن بسیار ضروری است. و نقشی مهم در پیشگیری از شکستن ناخن و ریزش مو دارد.
  • فولیک اسید یا ویتامین B9: از ایجاد مشکلات پوستی مانند ترک خوردگی و جوش و آکنه جلوگیری می کند.
  • روی (زینک): زینک از مهم ترین و ضروری ترین مواد معدنی برای رشد مو و محکم شدن ناخن است. همچنین، مصرف صحیح آن می تواند لک های سفید روی ناخن را برطرف کند.
  • ویتامین C: ویتامین C ضد پیری است! این ویتامین موجب درمان مشکلات پوستی مثل تولید بیش از حد رنگدانه، آکنه، خطوط ریز و لکه های تیره می شود. ویتامین C با افزایش میزان کلاژن پوست موجب محکم شدن بافت پوست و تقویت پوست می شود. همچنین، آنزیم تیروزیناز را مهار می کند تا ملانین و لکه های پوستی ایجاد نشود. ویتامین C از تیرگی پوست جلوگیری می کند و سبب کمرنگ شدن لکه ها می شود.
  • ویتامین k: این ویتامین موجب رفع تیرگی دور چشم، التیام کبودی ها، زخم ها، رنگ های عنکبوتی شکل و تیرگی پوست می شود. به گفته دانشگاه فلوریدا، کمبود این ویتامین در بین افراد در ایالات متحده به ندرت وجود دارد. شما می توانید با مصرف کاهو، لوبیا سبز، کلم و اسفناج موجب افزایش ویتامین k در بدن خود شوید.
  • ویتامین E: ویتامین E نیز مانند ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ویتامین از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت می کند و در اغلب محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. ویتامین E به صورت چربی از پوست برای جلوگیری از خشکی پوست ترشح می شود. درنتیجه، اگر پوستی خشک دارید، مصرف ویتامین E و محصولات حاوی ویتامین E را فراموش نکنید. ویتامین E در آجیل ها و دانه ها وجود دارد.
  • ویتامین D: دانشگاه ایالتی اورگان بر مصرف ویتامین D  تأکید کرده است. این ویتامین خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی دارد. ویتامین D ضد سرطان است و در ماهی سالمون، کاد و تون، غلات و ماست وجود دارد.

اغلب شرکت های دارویی برای اثربخشی بیشتر، ویتامین C، زینک و ویتامین های گروه B را ترکیب می کنند و در مکمل های تقویت و رشد ناخن و پوست به کار می برند.

تغذیه درست و مغذی در سلامت و زیبایی پوست و ناخن بسیار اثرگذار است. انواع مواد معدنی و پروتئینی برای قوام پوست و بقای رشد مو ضروری هستند. اما گاهی به دلایل گوناگون (مثل رژیم های گیاهی) ممکن است این ویتامین های اساسی را دریافت نکنیم و درنتیجه، به مشکلات پوستی و ریزش مو دچار شویم. این روزها، در این زندگی پرمشغله، انواع آمپول ویتامین و قرص ویتامین برای کمک به سلامت جامعه تولید می شوند. درادامه، به بررسی بهترین ویتامین مناسب پوست براساس نوع پوست و مو و سؤالات کاربران می پردازیم.

ویتامین برای پوست خشک

ویتامین D، کلاژن، ویتامین C، روغن ماهی، پروبیوتیک ها، هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا و سرامیدها در شمار مکمل های ضروری پوست خشک هستند. خشکی پوست می تواند بر اثر علت های گوناگون مثل کم آبی بدن، بیماری های زمینه ای، افزایش سن، تغییرات هورمونی و کمبود ویتامین ها و مواد مغذی رخ دهد.

ویتامین c
ویتامین C، ویتامین روشن کننده پوست و جوان کننده!

 

شما می توانید برای درمان خشکی پوست از مکمل های غذایی و ویتامین ها کمک بگیرید؛ برای مثال، ویتامین D محلول در چربی است و برای درمان خشکی پوست مصرف می شود. این ویتامین، یک سد دفاعی برای پوست ایجاد می کند، به رشد سلول های پوستی کمک می کند و عارضه هایی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می کند.

تحقیقات نشان داده است مصرف ویتامین D می تواند به میزان قابل توجهی از خارش و خشک پوست و اگزما جلوگیری کند. کلاژن ها نیز روی پوست آثار مثبت دارند و قابلیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشند و موجب ترمیم پوست می شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان محافظ و قدرتمند است که پوست را تقویت می کند و از کاهش آب در پوست و خشکی پوست جلوگیری می کند.

روغن ماهی دارای دو اسید چرب ضروری برای پوست است؛ ایکوزاپنتانوئیکاسید (EPA) و دوکوزاهگجزانوئیک (AHA) است. این اسیدهای چرب خواص درمانی و ضد التهابی دارند و در درمان پوست خشک مؤثر هستند. هیالورونیک اسید اغلب برای رطوبت رسانی و آبرسانی موضعی پوست استفاده می شود. اما مطالعات نشان می دهد مصرف خوراکی هیالورنیک اسید نیز در رفع خشکی پوست بسیار مؤثر است.

ویتامین آ و خشکی پوست

یکی از دلایل اصلی خشکی پوست، کمبود ویتامین A در بدن است. اگر ویتامین آ در بدن کم باشد، آنتی اکسیدان نیز کاهش می یابد و مشکلات پوستی مانند اگزما در پوست مشاهده می شود. کمبود ویتامین آ در بدن موجب ایجاد خارش، خشکی و التهابات پوستی می شود.

ویتامین A برای پوست
ویتامین A، ضد خشکی پوست و با خواص آنتی اکسیدانی

 

ویتامین زیبا کننده پوست

اگر به دنبال جوانسازی و زیبایی پوست هستید، مصرف ویتامین های C، A، E، D، K، B3 و B5 را فراموش نکنید!

کمبود ویتامین و تیرگی صورت

همان طور که پیش از این گفتیم ویتامین های C و B کمپلکس در حفظ سلامت پوست بسیار اثرگذار هستند. ویتامین C تولید کننده پروتئینی به اسم کلاژن است. کلاژن موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. اگر میزان ویتامین C در بدن کاهش یابد، پوست شل، خشک و مات می شود. کمبود ویتامین B12 (کوبالامین) و B9 (اسید فولیک) موجب ایجاد لکه های پوستی می شود. کمبود آهن هم می تواند پوست را تیره کند!

قرص یونی زینک

حتماً شما هم نام این مکمل غذایی مناسب پوست و مو را بارها شنیده اید. بسیاری از خانم ها و آقایان برای حفظ سلامت پوست و موی خود از ویتامین زینک استافده می کنند. این مکمل اغلب برای مشکلات شکنندگی ناخن و ریزش مو توصیه و تجویز می شود.
اثر مصرف زینک پس از دو تا سه هفته آشکار می شود. البته مصرف این قرص به دلیل برخورداری از زینک ممکن است در برخس از افراد حالت تهوع ایجاد کند. بهتر است با تجویز پزشک مصرف شود.

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

این قرص برای جوانسازی و بهبود وضعیت پوست مصرف می شود و از پیری پوست و جین و چروک جلوگیری می کند. هیالورونیک اسید، درحقیقت، یک نوع قند طبیعی است که در مفاصل، بافت زجاجیه پوست و به ویژه پوست وجود دارد. با افزایش سن میزان هیالورونیک اسید در بدن کاهش می یابد.

هیالورونیک اسید موجب آبرسانی به بافت پوست و افزایش میزان رطوبت پوست می شود. هیالورونیک اسید می تواند تا هزار برابر وزن خود رطوبت را نگه دارد.
قرص هیالورونیک اسید ویتامینز می تواند موجب افزایش خاصیت الاستیسیته و قوام پوست شود با بهره مندی از منیزیم و سیلیکا سبب رفع نشانه های پیری در پوست شود.

قرص شوگر بیر هیر

این مکمل غذایی موجب تقویت مو، درخشش و انعطاف مو می شود. این قرص بافتی شبیه به پاستیل دارد و حاوی ویتامین های D، E، C، A، زینک، فولات و بیوتین است. قرص شوگر بیر هم برای خانم ها و هم آقایان مناسب است. هر روز می توانید دو عدد از پاستیل شوگر بیر هیر را بجوید. این مکمل غذایی موجب جلوگیری از خشکی مو، افزایش ضخامت مو و پیشگیری از ریزش و شکنندگی مو می شود.

پاستیل شوگر بیر هیر
پاستیل شوگر بیر هیر؛ ضد ریزش مو و تقویت کننده مو

 

خرید پاستیل شوگر بیر هیر برای جلوگیری از ریزش مو و شادابی مو

قرص هیرتامین

همان طور که پیش از این گفتیم یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود ویتامین است. کپسول های هیر تامین به طور تخصصی برای جلوگیری از ریزش مو تهیه می شوند و هم خانم ها و هم آقایان می توانند هیرتامین مصرف کنند و موجب خونرسانی و رویش مجدد موهایشان شوند.

در این مکمل غذایی، ویتامین گروه ب، آلوورا، ویتامین آ، زردچوبه، فلفل و ویتامین D وجود دارد.
فلفل موجب تحریک و خونرسانی به ریشه مو و درنتیجه، رشد دوباره موها می شود. زردچوبه نیز با خواص ضد باکتریایی سبب بهبود فولیکول های مو و کمک به ترمیم سلول های آسیب دیده می شود.

برای نتیجه بهتر توصیه می شود سه دوره به طور پیوسته از هیرتامین مصرف نمایید.

پاستیل هیرتامین
هیرتامین، مکمل غذایی برای سلامت پوست و مو

 

خرید پاستیل هیرتامین برای سلامت پوست و مو

کپسول هیر برست

هیر برست توانسته با ارائه انواع مکمل های مو و پوست، در سال های اخیر، مورد توجه مصرف کنندگان در سرتاسر جهان قرار بگیرد.
کپسول هیر برست حاوی سلنیوم، بیوتین، زینک، آمینو اسیدهای ضروری است که به تسریع رشد مو، داشتن موهای پرپشت و ضخیم کمک می کند.
اغلب توصیه می شود تا 3 دوره از این مکمل ها مصرف شود.

قرص هیر ویت

این مکمل غذایی بسیار محبوب است. اگر به دلایل مختلف موهایتان می ریزد، این قرص را به شما توصیه می کنیم. البته قرص هیر ویت به طور تخصصی برای خانم ها تهیه می شود.
در قرص هیر ویت، ویتامین های B، روی، مس و فسفر وجود دارد. این قرص با افزایش اکسیژن رسانی به ریشه مو سبب تحریک رشد موی جدید و افزایش ضخامت مو می شود.

قرص یا آمپول بیوتین

مکمل های بیوتین یا همان ویتامین B7 از جمله مهم ترین و ضروری ترین انواع ویتامین برای سلامت ناخن، پوست و مو است. به خصوص اگر به ریزش مو دچار شده اید یا ناخن هایتان شکننده شده است، توصیه می کنیم مصرف بیوتین را فراموش نکنید. بیوتین می توان موجب کاهش آکنه نیز بشود. مکمل های بیوتین را بهتر است با معده خالی مصرف نمایید. برای اثربخشی بیشتر می توانید از آمپول بیوتین به جای قرص بیوتین استفاده نمایید. دوره درمان را تا زمان سلامت مو و ناخن زیر نظر پزشک خود ادامه دهید.

قرص سیستین B6 زینک

اغلب با کمبود ویتامین B مشاهده می کنیم موها نازک شده اند و ناخن ها به راحتی می شکنند. کمبود زینک نیز با ریزش مو و آسیب به بافت ناخن همراه است.

این قرص ویتامین ترکیبی از زینک و ویتامین ب است. خانم ها و آقایان می توانند برای محم شدن ناخن ها و کنترل ریزش مو از این مکمل غذایی مصرف نمایند.

آثار قرص سیستین ب 6 زینک روی مو:

  • درمان شکنندگی ناخن ها
  • پُر شدن جای مو و درمان ریزش مو
  • قرص فولیکوژن

این مکمل غذایی یکی دیگر از بهترین قرص ویتامین مناسب مو به شمار می رود. در این قرص، املاح معدنی، ویتامین ها و دیگر مواد ضروری برای رشد مو وجود دارد. برای درمان ریزش مو بهتر است تا 6 ماه از قرص فولیکوژن مصرف نمایید. به همراه قرص نیز از تونیک تقویت کننده موی وچه استفاده نمایید.

نکات مهم که پیش از مصرف مکمل های مو و پوست باید بدانید:

 

1.اگرچه انواع مکمل های پوست و مو ویتامین ها در داروخانه ها اغلب به راحتی قابل خریداری هستند، اما حتماً توصیه می کنیم پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید و بعد از آزمایش خون و مشخص شدن نتیجه به مصرف انواع ویتامین اقدام نمایید.

2.مصرف مکمل ها و قرص های ویتامین برای زنان شیرده و باردار ممنوع است. حتماً در این باره با پزشک خود مشورت نمایید.

3.مصرف همزمان برخی از ویتامین ها و مکمل ها می تواند تداخل دارویی ایجاد کند؛ بنابراین، اگر دارویی مصرف می کنید پیش از مصرف مکمل یا قرص ویتامین درباره آن با پزشک خود صحبت نمایید.

4.سلامتی دارایی گرانبهای ماست. حتماً قرص های ویتامین و مکمل ها را از مکانی معتبر و مشخص خریداری نمایید. وجود انواع مکمل های غیراصل در بازار، لزوم توجه در خرید ویتامین ها و مکمل ها را از فروشنده های معتبر بیشتر می کند.

 

پرسش های متداول

کدام ویتامین پوست را روشن می کند؟

ویتامین C موجب روشن شدن پوست می شود. این ویتامین لکه های تیره را از بین می برد و با افزایش تولید کلاژن موجب بهبود و شفاف شدن پوست می شود. ویتامین C با خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

ویتامین آبرسان پوست کدام است؟

ویتامین E موجب آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی پوست می شود.

اثر ویتامین K روی پوست چگونه است؟

این ویتامین برای چشمانی جوان تر و شاداب تر فوق العاده است. در کرم های دور چشم دارای رتینول، ویتامین K وجود دارد. پژوهش ها نشان می دهد ویتامین K به رفع تیرگی دور چشم کمک می کند. همچنین، استفاده از کرم های دور چشم حاوی ویتامین K تا 4 ماه می تواند سبب رفع تیرگی دور چشم شود.

بیشتر بخوانید:

راز پوست صاف کره ای!

علت ریزش مو و حقایقی درباره ریزش مو 

سخن آخر

بهترین قرص ویتامین برای پوست و مکمل غذایی شامل ویتامین های ضروری مورد نیاز پوست و مو مانند ویتامین C، D، k و E است. کمبود ویتامین ها می تواند آثار نامطلوب روی سلامت مو و پوست بگذارد و موجب شکستن ناخن ها، ریزش و خشکی مو و پیری زودهنگام پوست شود. شما می توانید در کنار برنامه غذایی خود از بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو که حاوی ویتامین های ضروری برای پوست و مو است، استفاده نمایید تا همیشه پوستی جوان و شاداب و موهای پرپشت، بدون ریزش و درخشان داشته باشید و از شکنندگی مو و ناخن خود جلوگیری نمایید. از نظر شما بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو کدام است؟ لطفاً تجربه خود را درباره مصرف انواع قرص ویتامین و آثار آن بر سلامت پوست و مو با ما در میان بگذارید.

منبع: www.healthline.com

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا