مقالات

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن با 15 راهکار فوق العاده!

چطور ماندگاری عطر و ادکلن خود را بیشتر کنیم؟

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن روی بدن و لباس می تواند با ترفندهای مختلف به سادگی انجام گیرد. با سین دخت تا پایان این مقاله همراه باشید تا بهترین ترفندهای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن را با شما درمیان بگذاریم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

عطر زدن، آن هم عطری که رایحه ای بی نظیر داشته باشد، می تواند اعتماد به نفس را بیشتر کند، آرامش در شما و اطرافیانتان به وجود بیاورد و امضای شخصی تان باشد. حتماً تا به حال به ماندگاری عطر یا ادکلن خود توجه کرده اید. ماندگاری عطر و ادکلن به عوامل مختلف نیاز دارد؛ مثل نوع نگهداری عطر و ادکلن، تاریخ جدید تولید عطر و ادکلن و چگونگی اسپری کردن عطر و ادکلن روی بدن یا لباس!

افزایش ماندگاری عطر
برای افزایش ماندگاری عطر بهتر است آن را مستقیم روی پوست خود اسپری نمایید.

چگونگی استفاده از عطر و ادکلن روی میزان ماندگاری آن اثرگذار است. توصیه می کنیم عطر یا ادکلن خود را روی نقاط نبض دار بدن مانند روی مچ و گردن اسپری نمایید. البته اگرچه بعضی از افراد به میزان ماندگاری عطر و ادکلن توجه می کنند، افرادی هم هستند که پخش بوی بسیار خوب عطر و ادکلن برایشان اهمیت دارد. برای افزایش پخش بوی عطر می توانید فیکساتور عطر را افزایش دهید.

الکل یا فیکساتور عطر همان ترکیبی است که برای بیشتر کردن ماندگاری عطر یا پیشگیری از فاسد شدن آن به مایع اصلی عطر یا ادکلن اضافه می شود. این الکل موجب افزایش پخش بوی عطر می شود. کمتر بودن میزان فیکساتور هم به معنی بیشتر بودن غلظت عطر است. درنتیجه، بوی عطر ماندگاری بیشتری دارد.

چگونه ماندگاری بوی عطر را افزایش دهم؟

حتماً شما هم هنگام خرید عطر و ادکلن درباره میزان ماندگاری و پخش بوی عطر یا ادکلن سؤال می کنید. خوب است بدانید عطر و ادکلن در شرایط گوناگون میزان ماندگاری متفاوت دارند؛ برای مثال، اگر منطقه ای زندگی می کنید که مرطوب است، متوجه می شوید رایحه ادکلن شما ماندگاری کمتری دارد! اینکه چطور از عطر استفاده می کنید یا در کجا عطر می زنید، در میزان ماندگاری عطر یا ادکلن اثرگذار است.

شما می توانید با چند ترفند فوق العاده میزان ماندگاری ادکلن یا عطر خود را افزایش دهید. درادامه، چند راهکار مؤثر برای افزایش ماندگاری عطر را برایتان لیست می کنیم.

افزایش میزان ماندگاری عطر
برای افزایش ماندگاری عطر توصیه می کنیم روی نقاط نبض دار بدن، عطر بزنید.

15 ترفند فوق العاده برای بیشتر کردن ماندگاری عطر و ادکلن!

 

 گروه بویایی عطر و نت های آن را بشناسید

عطر و ادکلن از نت های گوناگون مثل چوب، انواع گل، مشک و انواع میوه ها تشکیل شده است؛ مثلاً گروه بویایی چوبی و شرقی و نت های حیوانی مثل مشک ماندگاری بیشتری دارند!

به میزان غلظت عطر دقت نمایید

هرچه میزان غلظت عطر یا ادکلن بیشتر باشد، پخش بوی آن کمتر است!

مچ های دست خود را به یکدیگر نزنید

اصطکاک موجب می شود نت های بالایی ادکلن یا عطر به سرعت محو شود و ماندگاری عطر کاهش یابد.

در هر فصل از رایحه مناسب آن فصل استفاده نمایید

اغلب تولیدکنندگان و سازندگان عطر دسته بندی مناسب فصل ها هم دارند؛ مثلاً برخی از عطرها و رایحه ها مناسب فصل های سرد سال هستند؛ مانند رایحه های گرم و شیرین. برخی از رایحه ها نیز برای فصل های گرم مناسب ترند؛ مثل رایحه های خنک! این موضوع به علت اثر آب و هوا روی ماندگاری ادکلن یا عطر است.

بطری ادکلن یا عطر را تکان ندهید

درحقیقت، بعد از هر بار اسپری کردن ادکلن یا عطر، کمی اکسیژن به درون بطری راه پیدا می کند. درنتیجه، با ترکیبات درون عطر ترکیب می شود. مخلوط شدن اکسیژن با محتویات عطر می تواند به تدریج کیفیت عطر را کاهش دهد.

 لباس ها را به درستی معطر نمایید

اگر می خواهید به لباس هایتان عطر بزنید، ابتدا لباس ها را به خوبی بشویید تا آلوده نباشند. سپس در بخش مخزن اتو کمی عطر یا رایحه دلخواهتان را بریزید. با این روش، رایحه عطر، هنگام اتو کشیدن، وارد تار و پود پارچه می شود. همچنین، می توانید چند اسپری از عطر یا ادکلن را در کمد لباس هایتان بزنید و درب کمد را ببندید.

پوست خود را مرطوب یا چرب نمایید

رطوبت و چربی پوست موجب می شود عطر یا ادکلن رایحه ای ماندگارتر داشته باشد. بهتر است قبل از عطر زدن کمی پوست خود را با روغن بی بو چرب نمایید یا مرطوب کننده بدون رایحه بزنید.

 بطری ادکلن یا عطر را در جای خنک و خشک نگهداری نمایید

نگهداری عطر در مکان مناسب برای حفظ رایحه آن بسیار مهم است. توصیه می کنیم عطر یا ادکلن خود را در مکان خنک و به دور از آفتاب نگهداری نمایید. حتی اگر محیط زندگی شما بسیار گرم است، عطر یا ادکلن خود را می توانید در یخچال قرار دهید تا کیفیت رایحه تغییر نکند.

 عطر باید در بطری یا شیشه خود نگهداری شود

خارج کردن عطر یا ادکلن از بطری آن می تواند کیفیت عطر را کاهش دهد؛ بنابراین، اگر شیشه لوکس در فروشگاه مشاهده کردید، بهتر است وسوسه نشوید و ادکلن یا عطر خود را از شیشه اصلی آن خارج نکنید.

عطر را بلافاصله بعد از حمام استفاده نمایید

پوست خشک موجب می شود ماندگاری عطر و ادکلن کمتر شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم پیش از عطر زدن، پوست خود را مرطوب نمایید یا بلافاصله بعد از حمام کردن عطر بزنید تا رایحه عطر یا ادکلن ماندگارتر شود.

 به نقاط نبض دار عطر یا ادکلن بزنید

عطر زدن روی نقاط نبض دار بدن مثل گردن، روی سینه، پشت زانو، مچ دست و روی شکم می تواند دوام رایحه عطر یا ادکلن شما را افزایش دهد.

 عطر را روی برس مویتان اسپری کنید

اگر می خواهید موهایتان خوشبو شود، می توانید به برس مو کمی عطر یا ادکلن بزنید. سپس موهایتان را برس بکشید. عطر را مستقیم به موهایتان نزنید؛ چراکه الکل موجود در عطر می تواند به موهایتان آسیب بزند.

عطر خود را در حمام نگهداری نکنید

رطوبت موجود در حمام می تواند کیفیت عطر و ادکلن شما را تغییر دهد و ماندگاری عطر کمتر شود؛ بنابراین، عطر خود را در اتاق خوابتان نگهداری کنید.

آخرین قطره عطر را نیز اسپری نمایید

آخرین قطره عطر را نیز دور نریزید! به جای این کار می توانید آن را با لوسیون بدن بدون عطر مخلوط کنید و از این طریق، رایحه عطر خود را ماندگارتر نمایید.

 تفاوت انواع عطرها را بدانید

هر چیزی با برچسب اسپری بدن و ادکلن نسبت به روغن های معطر غلظت کمتری دارد و ملایم تر است. ادوپرفیوم ها تندتر و ماندگارترند!

بیشتر کردن ماندگاری عطر
غلظت عطر در افزایش ماندگاری عطر اثرگذار است.

پرسش های متداول درباره ماندگاری عطر و ادکلن

چه نوع عطرهایی ماندگاری بیشتری دارند؟

شما می توانید عطرها یا ادکلن های خود را با غلظت های مختلف خریداری نمایید. اغلب نمونه های غلیظ تر (مثل عطر خالص) ماندگارتر و گران قیمت تر هستند. درحالی که نمونه های با غلظت کمتر همان رایحه (مانند ادو تویلت ها) قیمتی کمتر دارند.

عطرهای با نت پایه برجسته تر نیز نسبت به دیگر عطر و ادکلن ها ماندگارتر هستند. نت های پایه قوی و تند تر مثل چوب و رایحه های شرقی عنبر و نعناع هندی نیز موجب ماندگاری بیشتر عطرها می شوند. اما عطرهای دیگر با رایحه و نت های ملایم تر مثل گل و مرکبات برای مدت زمان کمتری روی لباس یا نبض شما باقی می مانند.

اگر هنوز مطمئن نیستید چه ادکلن یا عطری ماندگارتر است و نت های پایه قوی تر و تندتر دارد، می توانید به اطلاعات رایحه یا نت ادکلن ها دقت کنید. اغلب این اطلاعات به صورت آنلاین در توضیحات محصولات نوشته شده است.

افزایش ماندگاری عطر
عطرهای گروه شرقی و چوبی ماندگارترند.

رایحه یک ادکلن یا عطر خوب تا چند ساعت باقی می ماند؟

رایحه عطر می تواند 4 تا 6 ساعت (حتی بیشتر) باقی بماند. این موضوع به عوامل مختلف بستگی دارد؛ مثل خشک بودن پوست، نوع رایحه عطر و آب و هوا! مثلاً در آب و هوای خشک میزان ماندگاری عطر بیشتر است.

ماندگاری عطر در کدام نمونه عطرها بیشتر است؟

عطر ادکلن جانگل الفت کنزو Kenzo Jungel L Elephant دارای رایحه ای قدرتمند است!
تام فورد بلک ارکید زنانه Tom Ford Black Orchid با رایحه گرم و شیرین؛ این عطر اغواگر و جسورانه به دلیل ماندگاری رایحه اش معروف است!
عطر ادکلن مونتال اینتنس کافه Montale – Intense Cafe با رایحه شرقی و وانیلی نیز نمونه ای از بهترین عطرها با رایحه ماندگار محسوب می شود!

عطر را باید روی پوست بزنم یا لباس؟

عطر یا ادکلن را روی لباس اسپری نکنید. برای ماندگاری بیشتر عطر و کارکرد بهتر آن باید روی پوست اسپری شود.

چه عطری (اسانس هایی) برای مردان جذاب است؟

وانیل، اسطخدوس، بهار نارنج، چوب صندل و چرم، پرتقال، دارچین، گل زنبق، یاسمین، گیاه پاتچولی یا نعناع هندی، گل یلانگ یلانگ

چطور عطر و ادکلن بزنیم؟
افزایش ماندگاری عطر با انتخاب نت ها و رایحه های بر پایه مشک

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات عطر و ادکلن

ادکلن های مردانه دخترپسند!

سخن آخر

ماندگاری عطر و ادکلن خود را با نکات گفته شده در این مطلب می توانید بیشتر کنید! فرایند خرید عطر را متناسب با نوع عطر یا ادکلنی که می خواهید شروع نمایید. شما چه راهکاری برای افزایش ماندگاری بوی عطر سراغ دارید؟

3/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا