ویدئو
موضوعات داغ

فر کردن مو با سشوار + 4 روش فوق العاده و (ترفندهايي براي آرايشگران)

4 روش برای فر کردن مو با سشوار، اتو مو، بابلیس و بیگودی برقی + نکات و ترفندها

پیش از فر کردن مو با ابزارهای برقی حتما این مطلب را بخوانید!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

فر کردن مو  و ایجاد فرهای براق و حجیم روی هر رنگ، طول و بافت مویی زیبا و جذاب به نظر می رسد. اگر موهایتان به طور طبیعی فر نیست، چند راه ساده برای فر کردن مو و ایجاد موج های زیبا روی موهایتان وجود دارد. چطور می توانید خودتان موهایتان را فر کنید؟ نگران نباشید ما چند آموزش فر کردن مو آسان را در این مطلب از مجله زیبایی سین دخت در اختیارتان قرار می دهیم تا به طور حرفه ای و به راحتی فر کردن مو را در خانه انجام دهید.

نکاتی که باید پیش از فر کردن مو بدانید!

همیشه موهایتان را محافظت و آماده کنید. شیمیدان برجسته، ویزمن GH Beauty Lab می گوید: پیش از فر کردن موهایتان با حرارت دهنده ها (مانند اتو مو، بابلیس و سشوار) از یک محصول مناسب و محافظ مو در برابر حرارت استفاده نمایید، موهایتان را کاملاً خشک کنید و برس بکشید تا تارهای مو به خوبی از هم جدا شوند. شما می توانید انواع ابزارهای مناسب برای فر کردن مو را در صفحه لوازم برقی حالت دهنده مو با تخفیف خریداری نمایید.

ابزار حرارتی مناسب را انتخاب نمایید. به کمک بابلیس های دارای سری با قطر بیشتر و بزرگ تر می توانید فرهای شل تر به وجود بیاورند؛ درحالی که سری های باریک تر و با قطر کمتر می توانند فرهای سفت تر و محکم تر ایجاد کنند.

برای فر کردن موهایی که به سختی حالت می گیرند یا فر می شوند، سری های بالیس کوچک تر و فرهای کوچک تر مناسب ترند. برای فر کردن مو و ایجاد موج های بزرگ تر و شل تر توصیه می کنیم از بالیس هایی با سری بزرگ تر و قطورتر استفاده نمایید.

با توجه به نوع موی خود، پیش از فر کردن مو، درجه و دمای مناسب را انتخاب نمایید:

  • برای موهای آسیب دیده و نازک: 180 درجه فارنهایت تا 370 درجه فارنهایت
  • برای موهای سالم با ضخامت طبیعی: 375 درجه فارنهایت تا 395 درجه
  • برای فر کردن موهای ضخیم: 400 درجه فارنهایت تا 420 درجه فارنهایت

پس از فر کردن مو باید کمی صبر کنید و موها را لمس نکنید تا به خوبی حالت بگیرند و حالتشان به هم نریزد. وقتی فر کردن موها را تمام کردید، روی موها اسپری یا تافت بزنید تا حالت و فر موها حفظ شود. تنها زمانی انگشتانتان را بین فر موها ببرید که مطمئن هستید موهایتان خنک و خشک شده است.

فر کردن مو با سشوار

این شیوه بسیار پرطرفدار است. برای فر کردن مو با سشوار به یک برس گرد فلزی نیاز دارید. با توجه به اندازه فرها می توانید برس گرد کوچک یا بزرگ را انتخاب نمایید. توصیه ما استفاده از برس گرد متوسط است. شما می توانید برای صاف کردن موهایتان از برس فلزی بزرگ استفاده نمایید.

فر کردن مو با سشوار
پیش از فر کردن مو با سشوار، موهایتان را با برس گرد فلزی صاف نمایید!

 

ابتدا موهایتان را برس بکشید تا صاف شود. می توانید با برس گرد فلزی بزرگ موهایتان را به کمک سشوار صاف نمایید.
سپس برس فلزی متوسط را بردارید. برس را با سشوار داغ کنید. کمی از موها را به اندازه عرض 3 سانتی متر جدا نمایید. دور برس به سمت بیرون بپیچید. سشوار را از زیر روی موها بگیرید. چند ثانیه حرارت دهید. سپس برس را با پیچیدن از مو جدا نمایید. کمی اجازه دهید خنک شود. می توانید کمی اسپری مو بزنید. موها را با انگشت به سمت داخل رول نمایید و گیره بزنید تا کمی به این شکل بماند و موها حالت فر را به خودش بگیرد.

فر کردن مو با سشوار
پس از فر کردن مو با سشوار بهتر است هر بخش مو را که فر شده است به سمت بالا بپیچید و مطابق عکس با گیره روی مو قرار دهید تا فرها به خوبی شکل بگیرند و مدت زمان بیشتری باقی بمانند.

نحوه فر کردن مو با بابلیس

فر کردن مو را با اتو فر کننده گیره دار یا بابلیس انجام دهید تا راحت تر بتوانید هنگام فر کردن مو روی موهایتان کنترل داشته باشید. براساس نظر متخصصان زیبایی، چند گام سریع کمک می کند بتوانید موهای فر خوش فرم و زیبایی ایجاد کنید:

1. پیچ و تاپ ایجاد کنید. بابلیس را محکم به سمت پایین نگه دارید، گیره آن را باز نمایید، با فاصله 3 سانتی متری از ریشه مو، کمی از موها را دور بالیس بپیچید و دور از صورت خود بابلیس را نگه دارید.

2. 10 ثانیه صبر کنید، رها نمایید و اجازه دهید موهایتان خنک شود و خودش را بگیرد. برای فر کردن موهای دیگر نیز همین کار را تکرار کنید.

چطور موهایمان را فر کنیم؟
فر کردن مو با بابلیس

روش فر کردن مو با اتو مو صاف

اتو مو صاف کننده شما می تواند علاوه بر صاف و ابریشمی کردن موهایتان را به شکلی بسیار شگفت انگیز فر و خوش حالت کند! برای این کار کافی است روش زیر را برای فر کردن مو با اتو دنبال نمایید:

  1. برای ایجاد موج های ساحلی روی موهایتان به یک اتو موی صاف نیاز دارید.
  2.  به عرض 3 سانتی متر از تارهای موهای جلوی پیشانی جدا نمایید. اتو مو را نزدیک ابرو نگه دارید و موها را به سمت داخل در اتو قرار دهید و به شکل حرف S بپیچید، درحالی که انتهای مو در دستانتان قرار دارد.
  3. پیش از رسیدن به نوک مو، انتهای مو را رها کنید. درست پیش از رسیدن به نوک موهایتان، فر کردن مو را متوقف کنید. برای تمام موهایتان این عمل را تکرار نمایید.
    فر کردن مو در خانه
    فر کردن مو با اتو

با اتو مو صاف خود موهایتان را فر کنید:

  • از ریشه شروع نمایید.
  • اتو مو را با فاصله 3 سانتی متر از ریشه نگه دارید و دور مو بپیچید.
  • موها را دور اتوی مو به سمت داخل بچرخانید، بکشید و تا انتها و به سمت پایین حرکت کنید.
  • این کار را برای تمام بخش های مو تکرار نمایید.
فر کردن مو سلبریتی ها
فر کردن مو و موهای فر شده و زیبای تیلر سویفت؛ شما هم می توانید با اتو مو به راحتی این فرها را ایجاد نمایید!

 

فر کردن مو با فر کننده مخروطی

یک فرکننده مخروطی می تواند فرها و امواجی شل تر ایجاد کند. با توجه به اندازه مخروط ها می توانید فرها را بزرگ تر و کوچک تر نمایید. بهترین روش برای فر کردن مو با فر کننده های مخروطی را ماتیل کامپوس، آرایشگر معروف لس آنجلس، ارائه می دهد:

  • از دستانت محافظت کن! او توصیه می کند ابتدا یک دستکش مقاوم در برابر حرارت تهیه نمایید تا از سوختن دستانتان هنگام فر کردن مو جلوگیری کنید.
  • موهایتان را درست مانند استفاده از اتو مو به خوبی برس بکشید و صاف کنید.
  • موها را به دسته هایی با عرض 3 سانتی متر تقسیم نمایید و هر بخش را جداگانه فر کنید. ویزمن توصیه می کند نوک مخروط را به سمت پایین نگه دارید. موها را دور مخروط بپیچید، 10 تا 12 ثانیه صبر کنید، سپس رها نمایید.
  • این کار را برای همه بخش ها تکرار کنید. کامپوس می گوید: «می توانید تا انتهای موهایتان را فر کنید یا بخش انتهایی را رها نمایید تا ظاهری ساحلی پیدا کنید.»
    چگونه موهایمان را فر کنیم
    فر کردن مو با بابلیس مخروطی

فر کردن مو با بیگودی برقی

فر کردن مو با بیگودی هم برای افزایش حجم موها و مارپیچ های فنری و زیبا مناسب است. کامپوس می گوید: «استفاده از بیگودی، روشی آسان برای فر کردن موهاست. اگر عجله دارید، بیگودی های برقی و داغ می توانند موهایی شفاف و صاف با فرهای زیبا ایجاد کنند.» دراینجا، تکنیک کامپوس برای انواع بیگودی آورده شده است:

فر کردن مو با بیگودی برقی:

  • درست شروع کن! ابتدا مطمئن شوید موهایتان به خوبی خشک شده است. موهایتان را برس بکشید و صاف کنید. در صورت داشتن بیگودی های مختلف بهتر است بزرگ ترین بیگودی ها را انتخاب نمایید.
  • بخش بندی و پیچ دادن: به اندازه 3عرض سانتی متر از موها را جدا نمایید و از قسمت انتها شروع کنید. موها را به سمت داخل تا ریشه مو بپیچید. می توانید با گیره مو بیگودی ها را تا زمان خنک شدن روی موثابت نگه دارید. تمام موها را به خوبی دور بیگودی ها بپیچید. این کار را روی باقی موها نیز تکرار کنید و اجازه دهید بیگودی ها قبل از باز کردن به خوبی خنک شوند.
  • سبک ایجاد شده را حفظ کنید! فر کردن مو با این روش بسیار راحت است. اکنون که همه موها را با بیگودی های برقی پیچیدید، اجازه دهید تا چند دقیقه بمانند. اگر وقت بیشتری دارید، بیشتر صبر کنید تا موهایتان به خوبی فر شوند و شکل پیچ مانند خود را حفظ کنند.
    فر کردن مو آسان
    فر کردن مو با بیگودی برقی

بیشتر بخوانید:

فرمول رنگ موی پرطرفدار سال

آموزش رنگ موی سه صفر

آموزش مدل مو دخترانه

سخن آخر

فر کردن مو یکی از روش های محبوب در میان خانم ها و آقایان است. در این بخش از مجله زیبایی و آرایشی سین دخت تلاش کردیم راهنمایی کامل درباره فر کردن مو در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی به کمک این راهنما و ویدیو آموزشی در این مقاله، موهایتان را فر کنید و به موهایتان حجم دهید. شما چطور موهایتان را فر می کنید؟ اگر سؤالی داشتید، حتماً زیر این پست بنویسید تا به پرسش هایتان در مورد فر کردن مو پاسخ دهیم.

منبع: www.goodhousekeeping.com

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا