مقالات

10 روش مؤثر برای روشن شدن پوست

روشن شدن پوست | 10 روش مؤثر

روش های روشن شدن پوست می تواند بسیار اثرگذار باشد. داشتن پوستی درخشان موجب شادابی چهره و زیبایی می شود. اما چرا پوست تیره می شود و چه روش هایی برای روشن شدن پوست وجود دارد؟ با سیندخت همراه باشید تا همه چیز را درباره روشن شدن پوست و رفع تیرگی پوست با شما در میان بگذاریم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

چرا پوست تیره می شود؟

پوست وسیع ترین بخش بدن است. پوست بنا به دلایل مختلف تیره می شود. درادامه، به برخی از موارد مهم و رایج تیرگی پوست اشاره می کنیم.

1.‌ دهیدراتاسیون یا کم آبی

مصرف آب می تواند روشن شدن پوست اثرگذار باشد. اگر به  میزان کافی آب ننوشید، بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد و پوست تیره می شود! توصیه می کنیم حتماً از سرم ها و کرم های آب رسان مناسب برای ایجاد رطوبت در پوست خود استفاده کنید.

2.‌ سلول های مرده پوست

روشن شدن پوست با وجود سلول های مرده روی پوست ممکن نیست. بهتر است از روش های مختلف برای پاکسازی و رفع سلول های مرده پوست استفاده کنید. اکثر سلول های مره پوست اغلب به طور طبیعی از پوست جدا می شوند، اما تجمع بخشی از آنها می تواند پوستتان را تیره کند. پیشنهاد می کنیم از روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ (روشی درمانی با استفاده از تعداد زیادی سوزن ریز و سرم ویتامین و مواد درمانی) یا لایه بردارها استفاده کنید. البته توصیه می کنیم پیش از استفاده از لایه بردارها یا انجام دادن میکرونیدلینگ حتماً از متخصص پوست مشاوره بگیرید.

3. مصرف دخانیات

اگر روشن شدن پوست برایتان اهمیت دارد، بهتر است بدانید استعمال دخانیات یکی از عوامل مهم در پیری پوست و تیرگی آن است. دخانیات، ایجاد کلاژن و فیبرهای الاستیک را مختل می کند. همچنین، ‌استرس اکسیداتیو را در سلول های پوستی بیشتر می سازد.

4. پیری پوست

به هر حال،‌فرایند پیر شدن پوست غیرقابل اجتناب است. پیری پوست یکی از عوامل مهم در تیرگی پوست محسوب می شود. برای روشن شدن پوست خود بهتر است به عامل پیری نیز توجه کنید. پیشنهاد می کنیم پیش از پیری پوست نزد متخصص پوست بروید و مراقبت های پوستی و زیبایی خود را شروع کنید. آب رسانی به پوست را نیز فراموش نکنید. با کرم های مرطوب کننده مناسب اجازه ندهید پوستتان خشک شود.

 

پیری پوست،  عاملی مهم در ایجاد تیرگی پوست

5.‌ خواب کم و ناکافی

یکی از عوامل مهم دیگر در روشن شدن پوست، داشتن خواب کافی است. اگر به اندازه کافی نخوابید، نشانه های کم خوابی (مانند تیرگی پوست) در ظاهر شما نمایان می شود.

6.‌ استرس

برای روشن شدن پوست بهتر است به میزان استرس خود در زندگی نیز توجه کنید. زمانی که استرس دارید، پوست شما تیره می شود. حتماً در طول زندگی خود با علائم استرس مانند کورک،‌جوش و تیرگی پوست مواجه شده اید.

7.‌ تغذیه نامناسب

روشن شدن پوست با تغذیه مناسب نیز در ارتباط است. شیرینی ها و مواد غذایی چرب مانند اکثر فست فودها می تواند به سلامت و شادابی پوست شما آسیب بزند. همین آسیب ها می تواند پوست شما را تیره و کدر کند. بهتر است از انواع سبزیجات و مواد مقوی و سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

روشن شدن پوست صورت با رژیم غذایی درست

1_ سعی کنید حتما گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن با لکه های کم رنگ و آکنه پوست صورت مبارزه می کند و آنها را به مرور زمان از بین می برد. گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان می باشد و در برابر اشعه UV خورشید از پوست صورتمان محافظت می کند.

2_ میوه هایی همچون توت، توت فرنگی، بلوبری و گیلاس را حتما در وعده های غذایی خود قرار دهید. این مواد دارای آنتی اکسیدان هستند و پوست را از لک و تیرگی و آکنه در امان نگه می دارند.

3_ غذا های دریایی مانند میگو و ماهی را حتما مصرف نمایید. این غذا ها دارای اسیدهای چرب امگا3 هستند که روند پیری پوست را کاهش می دهند.

4_ موز، بادام، ماست و شیر دارای ویتامین هایی همچون B،  A، E  هستند و برای پوست بسیار مفید می باشند.

5_ حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. استفاده از آبمیوه های طبیعی به داشتن پوستی درخشان و زیبا کمک می کند.

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره مراقبت از پوست چرب

پوست تیره چه ویژگی هایی دارد؟

** پیر به نظر می رسد. چین و چروک دارد.

**‌ ناهمگونی دارد. رنگ پوست یکنواخت نیست و تیره و روشن می شود.

**‌ مشکلات پوستی مانند لک و جوش دارد.

**‌درخشان و شاداب نیست.

گاهی در میان خانم ها مشاهده می کنیم برای روشن شدن پوست و ایجاد شادابی پوست از لوازم آرایشی استفاده می کنند. استفاده از لوازم آرایش در جذاب تر شدن چهره بسیار تأثیرگذار است. اما توصیه می کنیم پیش از استفاده از لوازم آرایشی حتماً به کمک روش های درمانی و مراقبتی پوست، تیرگی پوست خود را برطرف نمایید تا آرایش چهره تان نیز زیباتر و جذاب تر شود.

روش های روشن شدن پوست و جوان سازی پوست چیست؟

همه افراد می خواهند پوستی درخشان و شاداب داشته باشند؛ پوستی که زیباست و طراوت و جوانی را نشان می دهد. شاید پیش خودتان فکر کرده اید، چه روش هایی برای روشن شدن پوست وجود دارد. در ادامه، لیست عوامل مؤثر در روشن شدن پوست را  در اختیارتان قرار می دهیم.

  1. با پوست خود با ملایمت و آرامی رفتار کنید

برای رفع آلودگی ها و آرایش پوست بهتر است آنها را به خوبی از روی پوست پاک کرد. اما این کار باید با پاک کننده های مناسب و با ملایمت صورت گیرد. بهتر است از صابون های خشک و اسکراب های نامرغوب و ناملایم استفاده نکنید؛‌چراکه پوست را خشک می کنند و موجب قرمزی و چروک پوست می شوند. برخورد ناملایم با پوست می تواند به چروک پوست و تیرگی پوست منجر شود.

برای روشن شدن پوست بهتر است با ملایمت و به آرامی با پوست خود رفتار کنید

2. لایه برداری پوست را فراموش نکنید

برای روشن شدن پوست توصیه می کنیم حواستان به سلول های مرده و آلودگی های پوست باشد. می توانید با انواع روش های مراقبتی و درمانی لایه برداری را انجام دهید. کرم های لایه بردار و کارهای درمانی مثل میکرونیدلینگ زیر نظر متخصص پوست و مو می تواند موجب جوان سازی و طراوت پوست شما شود. ضمن اینکه موجب کلاژن سازی در پوست شود.

انواع لایه برداری برای روشن شدن پوست:

*‌ لایه برداری فیزیکی /مکانیکی: در این نوع از لایه برداری از اسفنج، اسکراب یا برس استفاده می شود.

* لایه برداری با مواد شیمیایی: در این شیوه از مواد شیمیایی مثل تارتاریک اسید و اسیدهای بتاهیدروکسی مثل سالیسیلیک استفاده می شود.

لایه برداری پوست را به طور منظم انجام دهید. لایه برداری پوست موجب روشن شدن پوست شما می شود. با از بین رفتن سلول های مرده پوست، تیرگی و خشکی پوست کاهش می یابد.

3. از سرم صورت به صورت منظم استفاده نمایید

سرم های صورت به دلیل ترکیبات مغذی و آب رسان می توانند از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند. سرم پوست به سرعت وارد منافذ پوست می شود؛ بنابراین،‌ می توانید پس از شست و شوی صورت به آرامی پوست خود بزنید. بهتر است از سرم هایی استفاده کنید که ترکیبات زیر را داشته باشند:

**‌ویتامین C

**‌فرولیک اسید

** ویتامین B3

** رزوراتول

این ترکیب ها به دلیل داشتن آثار آنتی اکسیدانی بسیار قوی می توانند از تخریب کلاژن جلوگیری کنند. ویتامینC  نیز به برطرف شدن تیرگی پوست و لک های پوستی را کمک می کند. درنتیجه، به تدریج رنگ پوست یک رنگ و همگون می شود.

4. ماسک های صورت را از یاد نبرید

استفاده از ماسک های صورت به طور منظم و پیوسته یکی از راه های مراقبت پوست شماست. حتماً دستور استفاده ماسک را مطالعه کنید،‌سپس ماسک را به پوست صورت خود بزنید. توصیه می کنیم ماسک هایی را بزنید که شامل ترکیبات زیر باشند:

** آنتی اکسیدان

** شی باتر

** هیالورونیک اسید

** ترکیبات روشن کننده و آبرسان پوست

 

حتما بخوانید: 5 ماسک فوق العاده خانگی، برای روشن شدن پوست صورت!

5.‌ مرطوب کننده را به طور مداوم استفاده کنید

تحقیقات سال 2017 نشان داد استفاده از مرطوب کننده مناسب در طول روز می تواند تا حد زیادی به درمان بیماری های پوستی و روشن شدن پوست و محافظت از پوست کمک کند. در ترکیبات نرم کننده ها به دنبال پترولاتوم، دایمتیکون، هیالورونیک اسید، سرامید و گیلیسیرین باشید.

فواید استفاده از مرطوب کننده به صورت منظم:

**‌ ترمیم سد دفاعی پوست

**‌ نگهداری آب در لایه بالای پوست و درنتیجه شادابی و درخشش پوست

**‌ جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد لک

6. کلاژن را به کمک رتینوئید افزایش دهید

رتینوئیدها در شمار مشتقات ویتامین A   قرار دارند. رتینوئیدها موجب رشد کلاژن ها می شوند و سلول های جدید را جایگزین سلول های مرده می سازند. ابتدا بهتر است محصولات دارای رتینوئید را دو بار در هفته استفاده نمایید. به تدریج، استفاده از این محصولات را بیشتر کنید.

7. درمان های تخصصی نزد پزشک متخصص پوست و مو را از دست ندهید

شما می توانید به کمک موارد گفته شده در این مطلب به خوبی از پوست خود مراقبت کنید اما برخی از درمان ها و مراقبت های پوستی به کمک پزشک متخصص پوست و مو صورت می گیرد؛ چراکه تخصص در این کار دارند.

کارهای زیبایی مانند میکرونیدلینگ،‌ لیزر درمانی برای رفع تیرگی دور چشم یا جوان سازی پوست، پرتو درمانی برای رفع لک های پوستی در مطب پزشک متخصص پوست صورت می گیرد. روش های درمانی پوست را می توانید حداقل سالی یک بار انجام دهید تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشید. روش های درمانی مختلف برای روشن شدن پوست وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

روش درم‌ ابریژن برای سفید شدن پوست

درم ابریزن اسم یک روش زیبایی که شما در یک جلسه می توانید نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید. شیوه کار به این صورت است که وسیله سیمی مانند برس به سرعت بر روی پوستتان می چرخد و سطح بیرونی پوست را هموار و مسطح می کند. این عمل باعث روشن شدن پوست شما و باز سازی و ترمیم آن می شود.

روش میکرودرم ابریژن برای روشن تر کردن پوست با ماسک

در روش میکرودرم ابریژن کریستال های بسیار ریزی بر روی سطح پوستتان اسپری می شود و سطحی ترین لایه پوستتان را لایه برداری می کند. در این روش شما پوستی شفاف و روشن تر خواهید داشت. با انجام چندین جلسه به نتایج قابل قبول و خوبی دست پیدا می کنید.

لیزر فرکشنال روشی برای روشن شدن پوست

لیزر فرکشنال پوست را روشن و شاداب می کند. فرکشنال CO2 با لایه برداری، پوست را روشن تر و شاداب تر می کند. همچنین، موجب تولید کلاژن در سطح پوست می شود.

8.‌ ضدآفتاب بزنید

آفتاب می تواند موجب پیری پوست و تیره شدن آن شود. توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب های پوستی حتماً از ضدآفتاب ها استفاده کنید.

9. روشن شدن پوست با استفاده از کرم های درمانی

امروزه استفاده از کرم های درمانی و تقویتی برای روشن کردن پوست استفاده می شود.

مواد اصلی تشکیل دهنده کرم های روشن کننده:

  • اسید کوجیک
  • اسید آزالائیک
  • هیدروکینون

کرم های موضعی با توجه به فرمولاسیونی که دارند، بر لایه بیرونی پوست اثر می گذارند و سلول های مرده پوست را از بین می برند. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است زیر نظر پزشک، استفاده از این محصولات را به طور منظم و همیشگی در برنامه زندگی خود قرار دهید.

10. استفاده از انواع ماسک برای روشن شدن پوست

ماسک های مناسب پوستتان می توانند در روشن شدن پوست بسیار مؤثر باشند. می توانید از انواع ماسک ها برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید. البته توصیه می کنیم پیش از خرید یا تهیه ماسک حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید تا ماسکی متناسب با پوست خود خریداری یا تهیه نمایید.

 

استفاده از ماسک یکی از روش های مؤثر در سفید شدن پوست است

سخن آخر

پوست می تواند بنا به دلایل مختلف؛ مثل خشکی، وجود سلول های مرده و رژیم غذایی نادرست تیره و کدر شود. شما می توانید با رسیدگی به پوست و توجه به موارد گفته شده در این مطلب به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

مرطوب کردن پوست، ‌استفاده از ضدآفتاب، مصرف سرم ها و ماسک ها می تواند به شما در داشتن پوست روشن و شاداب کمک کند. درنهایت، توصیه می کنیم حتماً نزد متخصص پوست بروید و متناسب با پوست خود از درمان های مراقبتی و زیبایی استفاده کنید. شما برای روشن شدن پوست چه راهکاری می شناسید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا