مقالات

دستمال مرطوب چیست؟ معرفی کاربردهای انواع دستمال مرطوب

دستمال مرطوب، یک محصول بهداشتی ضروری و کاربردی برای حفظ بهداشت و مراقبت از سلامتی می باشد.

دستمال مرطوب چیست؟ احتمالا تا به حال نام دستمال مرطوب را شنیده اید. دستمال های مرطوب، انواع مختلفی دارند و محصولی بسیار کاربردی هستند که با طراحی سبک، کوچک و قابل حمل آنها، همیشه در کیف خود همراهتان داشته باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

دستمال مرطوب پاک کننده، یک محصول ضروری بهداشتی برای زمان هایی که به آب یا مواد شوینده دسترسی ندارید، به شمار می آید که پس از خواندن این مقاله و آشنا شدن با کارکردهای دستمال مرطوب، با ضرورت استفاده از آن آشنا خواهید شد.
در ادامه، با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به بررسی کاربردهای دستمال مرطوب برای نقش آن در حفظ بهداشت و سلامت فردی بپردازیم.

معرفی انواع دستمال مرطوب
دستمال مرطوب چیست و چه کاربردی دارد

دستمال مرطوب چیست؟

در پاسخ به سوال دستمال مرطوب چیست، باید بگوییم که، دستمال مرطوب، به تکه های کوچکی پارچه ای یا کاغذی گفته می شود که به مواد ضد عفونی کننده آغشته شده اند و حالتی مرطوب و نمناک دارند. فرمولاسیون این دستمال های کوچک و نازک مرطوب، کاملا سازگار با پوست صورت و بدن هستند و برای تمیز کردن یا از بین بردن آلودگی های پوستی در کوتاه ترین زمان استفاده می شوند.

البته کارکردهای دستمال مرطوب، محدود به تمیز کردن پوست صورت، بدن و دست ها نمی شود و شما می توانید برای تمیز کردن محصولات چرمی مانند کیف، کفش، سطوح و وسایل دیگر نیز، از این محصول استفاده کنید. ضرورت تهیه و به همراه داشتن دستمال مرطوب، در حفظ سلامت و بهداشت در هنگام عدم دسترسی به آب و مواد شوینده می باشد.

لینک خرید انواع دستمال مرطوب با تخفیف ویژه

به یاد داشته باشید که دستمال های مرطوب، یکبار مصرف و بدون نیاز به آبکشی هستند و پس از استفاده کردن، خاصیت و کارکرد خودشان را از دست می دهند؛ بنابراین از استفاده دوباره یک ورق از دستمال مرطوب خودداری کنید. گفتنی است که دستمال مرطوب، به محلول آب و مواد پاک کننده ملایم، مثل ایزوپروپیل الکل آغشته می شوند.

همچنین برای افزایش نرمی و لطافت خاصیت مرطوب‌کنندگی با رایحه دلنشین و خوش، تریکباتی چون لوسیون و نرم‌کننده نیز به فرمولاسیون دستمال مرطوب اضافه می شود. در نهایت محصول نهایی به صورت لایه های نازک مرطوب در سایزهای کوچک و سبک، طراحی و بسته بندی می شود. معمولا اکثر دستمال مرطوب ها، دارای رایحه ای ملایم و دلنشین می باشند.

دستمال مرطوب چیست
معرفی انواع دستمال مرطوب

معرفی انواع دستمال مرطوب

حال که پاسخ دقیقی به سوال دستمال مرطوب چیست، دادیم؛ به بررسی انواع دستمال مرطوب می پردازیم. دستمال های مرطوب، هر کدام کاربرد مخصوصی دارند و برای انتخاب بهتر و تهیه دستمال مرطوب مناسب، بهتر است قبل از خرید دستمال مرطوب با انواع آن به خوبی آشنا باشید.

دستمال های مرطوب به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دستمال‌ مرطوب برای حفظ بهداشت و سلامت فردی
  • دستمال مرطوب مناسب تمیز کردن اشیاه و وسایل
  • دستمال مرطوب برای تمیز کاری های صنعتی

حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید دستمال کاغذی!

شناخته شده ترین نوع دستمال مرطوب، دستمال مرطوب مناسب برای حفظ بهداشت و سلامت فردی است که با توجه به نوع پوستتان، می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه این مطلب،  نگاه جزئی تری به سوال دستمال مرطوب چیست و انواع دستمال مرطوب خواهیم داشت.

دستمال مرطوب چیست و چه کاربردی دارد
کارکردهای دستمال مرطوب

دستمال‌ مرطوب برای حفظ بهداشت و سلامت فردی

این نوع از دستمال مرطوب، به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شناخته ترین آنها، دستمال مرطوب پاک کننده آرایش صورت است. شما می توانید در صورت عدم دسترسی به آب و مواد شوینده از آن استفاده کنید.

دستمال مرطوب کودک

یکی از ضروری ترین محصولات بهداشتی برای حفظ سلامتی و بهداشت کودک و نوزاد که همه مادران باید همراهشان داشته باشند، دستمال مرطوب مناسب کودک است. دستمال مرطوب مخصوص پوست کودکان، برای تمیز کردن پوست حساس نوزادان فرموله شده و در فرمولاسیون این دستمال‌ مرطوب تخصصی برای کودکان؛ از محلول‌های غنی شده با پاک کننده‌های متنوع ملایم و بر پایه الکل تشکیل شده است.

این نوع از دستمال مرطوب، کاملا متناسب با PH پوست حساس کودکان فرموله شدند و هیچ گونه حساسیت، التهاب یا آسیبی به پوست کودک وارد نمی کنند. شما می توانید زمانی که به آب دسترسی ندارید، بعد از تعویض پوشک کودک از دستمال مرطوب برای تمیز کردن اطراف کشاله های ران نوزاد استفاده کنید.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش
معرفی دستمال مرطوب آرایشی
دستمال مرطوب پاک کننده آرایش صورت

دستمال مرطوب های مخصوص پاک کردن آرایش، به انواع مختلفی مانند پد لاک پاک کن، دستمال‌ مرطوب برای آرایش و همچنین دستمال مرطوب‌ های با خاصیت ضد پیری و ضد جوش تقسیم می شوند.

این نوع دستمال‌ها یک بار مصرف هستند و به پاک کننده‌های صورت و یا آرایش آغشته می‌شوند تا محصولات زیبایی را به طور سطحی از روی پوست پاک کنند. البته توجه داشته باشید که دستمال های مرطوب پاک کننده آرایشی، توانایی پاک کردن عمقی مواد آرایشی، آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را ندارد و در صورتی که دسترسی به پاک کننده های تخصصی آرایشی، آب و مواد شوینده دارید، آرایشتان را به صورت عمقی پاک کنید.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی، می تواند به طور سطحی مواد آرایشی را از روی پوست پاک کند و گزینه مناسبی برای سبک کردن آرایش و آماده کردن پوست برای شستن صورت با شوینده مناسب با پوست می باشد.

حتما بخوانید: هر آنچه که باید در مورد محصولات سلولزی بدانید!

دستمال مرطوب حیوانات خانگی

این نوع از دستمال مرطوب، بیشتر در فروشگاه های فروش محصولات غذایی و مراقبتی از حیوانات خانگی عرضه می شود. فرمولاسیون غنی شده با اسید بوریک، پتاسیم کلراید، سولفات روی، سدیم بورات در این نوع از دستمال مرطوب ها به گونه ایست که می توانید چشم، گوش و دندان های حیوان خانگی خود را به وسیله آن تمیز کنید.

دستمال مرطوب پاک کننده و بهداشتی

دستمال مرطوب بهداشتی و مناسب دست و صورت، گزینه مناسبی برای تمیز کردن دست ها در صورت عدم دسترسی به آب و مواد شوینده یا در هنگام سفر می باشد. همچنین، شما می توانید پس از وزرش کردن برای تمیز کردن تعریق در ناحیه زیر بغل و کناره های کشاله ران خود، از دستمال مرطوب های پاک کننده و بهداشتی استفاده کنید. به طور کلی، به همراه داشتن دستمال مرطوب پاک کننده و بهداشتی در هنگام سفر بسیار ضروری است.

دستمال مرطوب مناسب تمیز کردن وسایل و ابزار
  1. دستمال‌ مرطوب برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه
  2. دستمال‌ مرطوب برای تمیز کردن وسایل داخل حمام
  3. دستمال‌مرطوب مناسب جهت سرویس غذاخوری
  4. دستمال مرطوب تمیز کننده سطوح شیشه ای
  5. دستمال مرطوب تمیز کننده داخل خودرو
دستمال مرطوب چیست
معرفی انواع دستمال مرطوب و کارکرد آنها

چه زمانی از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

دستمال مرطوب های پاک کننده آرایش صورت، یک محصول ضروری برای مراقبت از زیبایی و سلامتی پوست می باشد. اما در صورت دسترسی به محصولات تخصصی پاک کننده آرایشی، مواد شوینده و پاک کننده صورت و آب، نیازی به پاک کردن مواد آرایشی با دستمال مرطوب نیست و بهتر است تا روتین مراقبتی و روزانه پوستتان را انجام دهید.

حتما بخوانید: معرفی انواع پاک کننده های آرایش و کاربرد آنها

در ادامه، مواردی که می توانید از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید را به اختصار توضیح می دهیم.

بعد از ورزش کردن

برای تمیز کردن پوست صورت از تعریق و چربی اضافی، می توانید پس از ورزش کردن از دستمال مرطوب استفاده کنید. البته با یاد داشته باشید که بهتر است بعد از ورزش کردن، دوش بگیرید و پوست صورتتان را با شوینده مناسب به خوبی بشویید. در واقع پاک کردن پوست با دستمال مرطوب، تنها در تایم های استراحت بین ورزش کردن و پس از اتمام ورزش تا زمان دسترسی به آب و شوینده پوست، مناسب است.

هنگام مسافرت

در طول سفر، ممکن است به آب و مواد شوینده دسترسی نداشته باشید که با استفاده از دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی، می توانید پوستتان را تمیز کنید. طراحی سبک، کوچک و قابل حمل دستمال های مرطوب، به گونه ایست که به راحتی در کیف شما جای می گیرد و می توانید در زمان مسافرت همراه خود داشته باشید. بنابراین، به همراه داشتن دستمال مرطوب آرایشی، از اقلام ضروری سفر می باشد.

در هنگام خستگی

در صورتی که زمانی خسته بودید و توان پاک کردن آرایش و شستن صورت با شوینده را نداشتید، می توانید از دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی استفاده کرده و به راحتی میکاپتان را پاک کنید. البته توجه داشته باشید که دستمال مرطوب، توانایی تمیز کردن عمقی پوست از مواد آرایشی را ندارد؛ اما، گزینه بهتری در برابر خوابیدن با آرایش است.

مزایای استفاده از دستمال های مرطوب

  • قابل حمل و سبک هستند و به راحتی در کیف شما جای می گیرد
  • ارزان و سبک هستند
  • نحوه استفاده از دستمال های مرطوب، آسان و سریع است
  • می توانید به راحتی از داروخانه ها، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، به صورت آنلاین و حضوری خریداری کنید
  • سازگار با PH پوست است
دستمال مرطوب کودک
دستمال مرطوب کودک و معرفی آن

سوالات متداول درباره دستمال مرطوب

آیا می توان از دستمال مرطوب کودک برای واژن و تمیز کردن ناحیه تناسلی استفاده کرد؟

خیر. دستمال مرطوب کودک، با توجه به PH پوست حساس کودکان فرموله شده و استفاده از آن برای پاک کردن ناحیه تناسلی مناسب نیست. برای تمیز کردن دستگاه تناسلی، از دستمال های توالت با کیفیت، ژل های بهداشتی بانوان و آب استفاده کنید.

آیا دستمال مرطوب، نیاز به آبکشی دارد؟

دستمال های مرطوب و پاک کننده، نیازی به آبکشی ندارند و موجب ضد عفونی دست، صورت، بدن و سطوح مختلف می شوند. اما پیشنهاد می کنیم برای پاکسازی عمقی پوست و پاکیزگی بهتر، از آب و شوینده نیز استفاده کنید. همچنین، اگر آرایشتان را با دستمال مرطوب آرایشی پاک می کنید، حتما با شوینده مناسب و آب نیز پوستتان را بشویید.

آیا استفاده از دستمال مرطوب برای پوست های حساس مناسب است؟

بله. فرمولاسیون دستمال های مرطوب، عموما ضد حساسیت هستند. اما اگر پوست خیلی حساس دارید، پیشنهاد می کنیم از دستمال مرطوب های کودک استفاده کنید.

آیا می توان دستمال مرطوب را جایگزین میسلار واتر کرد؟

خیر. دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی، به صورت سطحی مواد آرایشی را از روی پوست پاک می کند. بنابراین، برای اطمینان از پاک شدن عمقی آلودگی، چربی های اضافی و مواد آرایشی، حتما از میسلار واتر، شوینده مناسب پوست و تونر استفاده کنید.

سخن آخر

دستمال های مرطوب، یکی از اقلام بهداشتی ضروری هستند که در صورت عدم دسترسی به آب و مواد شوینده، می توان به کمک آنها بهداشت فردی را رعایت کرد.

در این مقاله، به معرفی انواع دستمال مرطوب، کارکرد و مزایای استفاده از آنها پرداختیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با ضرورت به همراه داشتن دستمال مرطوب و کاربردهای آن به خوبی آشنا شده باشید و توانسته باشیم تا پاسخ کاملی به سوال( دستمال مرطوب چیست) بدهیم.

شما از کدام نوع دستمال مرطوب استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا