مقالات

عوارض ژل بهداشتی بانوان | بایدها و نبایدها!

هرآنچه باید درباره ژل شستشوی بانوان یا ژل بهداشتی بانوان بدانید!

عوارض ژل بهداشتی بانوان چیست؟ این پرسشی پر تکرار درباره ژل بهداشتی بانوان است؛ محصولی پرطرفدار برای سلامت ناحیه تناسلی خانم ها! شاید شنیده باشید توصیه می کنند برای درمان و رفع عفونت واژن باید از محلول سرکه و آب استفاده کرد! درحالی که دکتر لولرن استریچر، استاد بالینی مامایی و زنان تأکید می کند «از سرکه روی سالاد استفاده کنید نه در واژن!»

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اسیدی بودن سرکه موجب افزایش سوزش واژن می شود. هیچ گونه دلیل پزشکی برای مصرف سرکه جهت درمان و رفع عفونت واژن وجود ندارد.

این کار حتی می تواند موجب آسیب به واژن و از بین رفتن باکتری های مفید واژن نیز شود. در این مقاله می خواهیم عوارض ژل بهداشتی بانوان، طرز استفاده از ژل بهداشتی بانوان و کاربرد آن را بررسی کنیم. با سین دخت همراه باشید.

عوارض ژل بهداشتی بانوان
ژل بهداشتی بانوان

ژل بهداشتی بانوان یا شستشو با سرکه؟!

عوارض ژل بهداشتی بانوان چیست؟ ژل بهداشتی بانوان، درحقیقت، نوعی شوینده است که با توجه به پوست ناحیه واژن تهیه می شود. ازآنجاکه ژل بهداشتی بانوان متناسب با ناحیه واژن تولید می شود، از ایجاد حساسیت و بیماری های عفونی و قارچی جلوگیری می کند.

استفاده از شوینده های دیگر مثل انواع صابون برای شستشوی واژن می تواند تعادل اسیدی ناحیه واژن را تغییر دهد و موجب آسیب به واژن شود. اما ژل شستشوی واژن به خوبی تعادل واژن را حفظ می کند. درنتیجه، از سلامت ناحیه ژنیتال محافظت می شود.

ترکیبات به کار رفته در ژل بهداشتی بانوان در کنار پاک کنندگی، ملایم است تا در ناحیه واژن، هیچ گونه التهاب و حساسیت ایجاد نشود.

ژل بهداشتی بانوان برای شستشوی ناحیه واژن انتخابی درست و مطمئن است؛ چراکه این ژل بهداشتی با حفظ و کنترل Ph واژن موجب بیشتر شدن قدرت سیستم های دفاعی در این ناحیه می شود، خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و از ایجاد بوی بد در ناحیه واژن جلوگیری می کند. همان طور که پیش از این گفتیم استفاده از سرکه می تواند تعادل محیط واژن را دچار آسیب کند.

مزیت های استفاده از ژل بهداشتی بانوان

 

  • جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و قارچی
  • دارای اسید لاکتیک با ویژگی حفظ pH طبیعی در ناحیه واژن
  • با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی
  • حاوی رایحه و بویی دلپذیر و ایجاد راحتی، شادابی و حس خوب در خانم ها
  • حفظ Ph طبیعی در ناحیه واژن و درنتیجه، بیشتر شدن توانایی دفاعی این ناحیه
  • دارای دی پانتنول با ویژگی ترمیم کنندگی، نرم کنندگی و مرطوب کنندگی و جلوگیری از حس خشکی در ناحیه واژن

به مزیت های ژل شستشوی بانوان اشاره کردیم. ژل بهداشتی بانوان با توجه به بافت و پوست واژن طراحی و تولید می شود، اما شوینده های دیگر بخش های بدن با ترکیبات متفاوت تهیه می گردد و می توانند سلامت واژن را تهدید کنند.

اما شاید باز هم این سؤال در ذهنتان باشد که عوارض ژل بهداشتی بانوان چیست یا آیا ژل بهداشتی بانوان عوارض دارد؟ ژل بهداشتی بانوان با کیفیت و مرغوب عوارضی ندارد؛ چراکه متناسب با این ناحیه آماده و ساخته شده است؛ بنابراین، ابتدا باید ژل بهداشتی مرغوب استفاده نمایید.

بعد بهتر است دقت کنید که آیا این ژل بهداشتی در شما ایجاد حساسیت می کند یا حساسیتی به وجود نمی آورد. هنگام استفاده از تمام محصولات بهداشتی و آرایشی باید به این نکته توجه داشت که لزوماً همه محصولات برای ما مناسب نیستند. اگر استفاده از ژل بهداشتی بانوان در شما ایجاد حساسیت کرد، توصیه می کنیم از برند دیگری این ژل را تهیه نمایید. این حساسیت می تواند به شکل خارش یا سوزش باشد. همچنین، توجه داشته باشید این علائم ممکن است بر اثر عفونت های داخلی واژن باشد نه استفاده از ژل بهداشتی بانوان.

بهترین ژل بهداشتی مخصوص بانوان را در این بخش می توانید خرید و مشاهده نمایید.

چگونه از ژل شستشوی بانوان (ژل بهداشتی بانوان) استفاده کنیم؟

نحوه مصرف و استفاده از ژل بهداشتی بانوان

  • ابتدا به خوبی دستانتان را بشویید.
  • ناحیه تناسلی را با آب مرطوب نمایید.
  • کمی از ژل بهداشتی بردارید و فقط به بخش های خارجی واژن بزنید.
  • از فشارهای غیرلازم که باعث می شود شوینده ها به داخل واژن نفوذ کنند، اجتناب نمایید.
  • پس از شستشو و آبکشی واژن، ناحیه تناسلی را به خوبی خشک نمایید.
    عوارض ژل بهداشتی بانوان
    حتماً‌ پیش از شستشو و استفاده از ژل بهداشتی بانوان به خوبی دستانتان را بشویید.

آیا بخش داخلی واژن را باید شستشو داد؟

براساس تحقیقات انجمن پزشکان زنان در کشور آمریکا، واژن به شکل طبیعی، لوبریکانت (مواد لغزنده و طبیعی) ایجاد می کند و موجب تمیزی واژن می شود. درحقیقت، تنظیم PH در واژن به طور طبیعی رخ می دهد.

واژن مقداری اسیدی است و دارای باکتری های مفید بسیار است. این باکتری ها کمک می کنند تعادل Ph واژن حفظ شود. ازآنجاکه واژن اسیدی است، باکتری های مضر نمی توانند موجب عفونت واژن شوند.

توجه داشته باشید زمانی که از ژل شستشوی واژن، اسپری، صابون و حتی آب استفاده می کنید تا بخش داخلی واژن را بشویید، تعادل باکتری ها و ساختار داخلی واژن را برهم می زنید.

همان طور که گفتیم عملکرد واژن به گونه ای است که می تواند تمیز بماند و آلودگی ها را از بین ببرد؛ بنابراین، باید تنها ناحیه خارجی واژن با ژل شستشوی واژن یا همان ژل بهداشتی بانوان تمیز و شسته شود و از هرگونه شستشوی داخل واژن اجتناب کرد.

شستشوی داخل واژن

ناحیه داخلی واژن نباید شسته شود؛ چراکه موجب ایجاد حساسیت و برهم خوردن تعادل این عضو بدن می شود. بهتر است ناحیه بیرونی واژن به کمک ژل بهداشتی بانوان تمیز و شسته شود.

اگر از محصولات دیگر غیر از ژل بهداشتی بانوان برای شستشوی واژن استفاده نمایید یا بیش از اندازه ناحیه واژن را بشویید، تعادل Ph واژن به هم می خورد. درنتیجه، ممکن است با مشکلات مختلف واژن مثل عفونت های پی در پی یا خشکی مواجه شوید.

امروزه محصولاتی تولید شده اند که مخصوص تمیز کردن و شستشوی ناحیه ژنیتال یا اندام تناسلی بانوان هستند. این محصولات با حفظ تعادل بخش ژنیتال کمک می کنند ناحیه واژن به طور ملایم تمیز شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از کاپ قاعدگی | معایب و مزایا کاپ قاعدگی!

 

ژل بهداشتی بانوان چه مارکی خوبه؟

اگر می خواهید انواع ژل بهداشتی بانوان و بهترین ژل شستشوی بانوان را تهیه نمایید، درادامه، با ما همراه باشید تا لیست بهترین ژل بهداشتی بانوان را دراختیارتان قرار دهیم. لیست زیر شامل محبوب ترین و پرطرفدارترین هاست. شما می توانید با اطلاع از ویژگی های هرکدام ژل بهداشتی مناسب خود را انتخاب نمایید.

ژل بهداشتی بانوان لافارر

این ژل بهداشتی بانوان بسیار پرطرفدار است. ژل بهداشتی بانوان لافارر از ایجاد عفونت های قارچی جلوگیری می کند و استفاده منظم از این ژل بهداشتی موجب روشن شدن پوست این ناحیه می شود.

ویژگی های ژل بهداشتی بانوان لافارر

  • متناسب با pH ناحیه تناسلی
  • حاوی آلوئه ورا، بابونه و مالوا
  • پیشگیری از ایجاد قارچ و عفونت
  • با رایحه خوشایند
  • جلوگیری از ایجاد بوی بد واژن
  • روشن کننده پوست
  • ملایم
    عوارض ژل بهداشتی بانوان
    ژل بهداشتی بانوان لافارر

    خرید ژل بهداشتی بانوان لافارر

ژل بهداشتی بانوان سروینا

ژل شستشوی واژن سروینا یکی دیگر از ژل های بهداشتی بانوان است که طرفداران خود را دارد. این ژل شستشوی بانوان از تکثیر و رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند و متناسب با Ph ناحیه تناسلی خانم ها تهیه و تولید می شود.

ویژگی های ژل بهداشتی بانوان سروینا

  • حاوی عصاره آویشن و بید سفیدکنترل و تنظیم pH واژن
  • بدون ترکیبات مضر و صابونی
  • ضد سوزش و التهاب
    ژل بهداشتی بانوان
    ژل بهداشتی بانوان سروینا

ژل بهداشتی بانوان فیروز

این ژل شستشو نیز دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و با حفظ Ph طبیعی ناحیه واژن موجب بهداشت و سلامت واژن می شود.

ویژگی های ژل شستشو بهداشتی بانوان فیروز

  • دارای اسید لاکتیک
  • حاوی بیزابولول با مزیت ضد التهابی و ضد حساسیتی
  • جلوگیری از ابتلا به عفونت
  • با رایحه ای ملایم و مطبوع
    عوارض ژل بهداشتی بانوان
    ژل بهداشتی بانوان فیروز

نکات مهم برای حفظ بهداشت ناحیه واژن

 

  • از لباس زیر نخی استفاده نمایید. بسیاری از حساسیت ها یا خارش ها به علت پوشیدن لباس زیر غیرنخی است.
  • لباس زیر نباید تنگ باشد. پوشیدن لباس زیر تنگ یا شلوار تنگ می تواند موجب ایجاد عفونت و کیست در ناحیه تناسلی شود.
  • اگر به تازگی لباس زیر خریداری کردید، آن را پیش از استفاده بشویید.
  • مراقب بیماری های مقاربتی باشید.
  • پد بهداشتی خود را در دوران عادت ماهیانه، هر 3 تا 4 ساعت، عوض نمایید.
  • از اسپری خوشبو کننده برای ناحیه تناسلی استفاده نکنید.
  • تمرینات دیافراگم لگنی یا کِگل را فراموش نکنید.
  • برای درمان هر گونه عفونت در بخش تناسلی حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید و برای رفع آن از آب و سرکه استفاده نکنید.

آیا باید واژن شسته شود؟

بهداشت واژن یکی از موارد بهداشت شخصی است؛ برای مثال، همان طور که باید هر روز مسواک بزنیم و از نخ دندان استفاده کنیم تا دندان هایی سالم داشته باشیم، توجه به بهداشت واژن نیز مهم است.

البته همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، نباید داخل واژن شسته شود، بلکه تنها قسمت خارجی واژن لازم است با ژل بهداشتی بانوان یا هر محصول تولید شده مختص این ناحیه تمیز و بهداشتی شود تا از احتمال بروز بیماری های واژینال مانند انواع باکتری ها و قارچ ها و بوی بد در ناحیه واژن پیشگیری گردد.

بیشتر بخوانید:

ژل شستشوی صورت چیست؟

راه های مراقبت از دندان ها

بهترین شامپو برای جلوگیری از موخوره چیست؟

 

سخن آخر

ژل بهداشتی بانوان یا همان ژل شستشوی بانوان محصولی مناسب بانوان است. خانم ها نقشی مهم و اثرگذار در جامعه دارند. اهمیت به سلامت و بهداشت خانم ها بسیار مهم است. در این مقاله، تلاش کردیم عوارض استفاده از ژل بهداشتی بانوان را مطرح کنیم. باهم بررسی کردیم چقدر استفاده از سرکه برای سلامت واژن آسیب زا و مضر است و استفاده از ژل بهداشتی بانوان به دلیل برخورداری از ترکیبات مناسب ناحیه واژن می تواند به حفظ سلامت و بهداشت واژن کمک کند. شما از کدام ژل بهداشتی بانوان یا ژل شستشو استفاده می کنید؟‌لطفاً تجربه خود را زیر این پست بنویسید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا