آموزش

آموزش رنگ کردن ابرو در خانه با مواد دور ریختنی!

چگونگی رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی و شیمیایی

آیا تاکنون رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی را امتحان کرده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا می دانید با کدام یک از مواد طبیعی، می توان ابروها را رنگ کرد؟

رنگ کردن ابرو، تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارد. همچنین ابروها یکی از مهم ترین قسمت های صورت هستند و با ایجاد تغییرات اندک، شما را زیبا و جوان می کنند. رنگ کردن ابروها به دو روش امکان پذیر است. یکی به روش شیمیایی و دیگری با استفاده از مواد طبیعی.

نحوه رنگ کردن ابروها در خانه مستلزم انجام یک سری نکات و ترفندهاست. در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به بررسی آموزش رنگ کردن ابرو در خانه با مواد دور ریختنی بپردازیم.

 

چگونه در خانه ابروهای خود را رنگ کنیم؟

همان طور که گفته شد، رنگ کردن ابروها به دو روش انجام می شود. در ادامه به بررسی چگونگی رنگ کردن ابروها با مواد طبیعی و شیمیایی می پردازیم.

رنگ کردن ابرو با رنگ مو در خانه

یکی از راه های سریع برای رنگ کردن ابروها استفاده از رنگ مو است. در این روش قبل از هر کاری ابتدا باید پوست اطراف ابروهای خود را با وازلین بپوشانید و سپس به رنگ کردن ابروهایتان بپردازید. این کار سبب می شود تا پوست شما از التهابات ناشی از رنگ کردن ابروها سالم بماند.

ابتدا یک سانتی متر از رنگ موی دلخواه خود را با کمی اکسیدان ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به وجود آید. در نهایت با برس مخصوص رنگ ابرو یا حتی یک برس تمیز ریمل، مواد را روی ابروهای خود بزنید و 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا ابروهایتان رنگ بگیرد. هر چه مواد بیشتر روی ابروها باقی بماند، روشن تر خواهد شد.

خرید انواع رنگ مو

پس از رسیدن به رنگ دلخواه، اکنون می توانید مواد را با دستمال یا پنبه از روی ابروهایتان پاک کنید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

رنگ کردن ابرو در خانه
رنگ کردن ابرو در خانه

 

اگر احیانا ابروهایتان به زردی یا رنگ نارنجی درآمد، به کمک واریاسیون بنفش، می توانید این زردی را از بین ببرید. یعنی چند قطره واریاسیون را با اکسیدان ترکیب نمایید و سپس به ابروهای خود بزنید و 10 دقیقه صبر کنید و در نهایت ابروهایتان را بشویید.

برای رنگ کردن ابروهای تتو شده که دارای رنگ خاکستری یا آبی هستند، از رنگ نارنجی استفاده نمایید تا پس از ریزش رنگ، تناژ آبی و خاکستری به خوبی خنثی شود.

روشن کردن ابرو با اکسیدان خالی (اکسیدان برای رنگ ابرو)

از روش های روشن کردن ابرو می توان به روشن کردن ابروها به کمک اکسیدان خالی اشاره کرد. همان طور که می دانید، اکسیدان ها دارای درجه بندی متفاوتی هستند.

این درجه بندی شامل اکسیدان 6 درصد یا شماره 1، اکسیدان 9 درصد یا شماره 2 و اکسیدان 12 درصد یا شماره 3 می باشد. با توجه به رنگ انتخابی خود، می توانید رنگ اکسیدان مورد نظر را انتخاب نمایید. اما در نظر داشته باشید که اکسیدان 6 درصد برای رنگ کردن ابروها مناسب تر است.

برای رنگ کردن ابروها با این روش، تنها کافیست که ابروهایتان را به اکسیدان آغشته نمایید. زمانی که ابروها به رنگ دلخواه درآمد، حال می توانید آن را بشویید.

خرید انواع اکسیدان مو
رنگ کردن ابرو با اکسیدان خالی
رنگ کردن ابرو با اکسیدان خالی

 

رنگ کردن ابروها با مواد طبیعی در خانه

اگر علاقه ای به رنگ کردن ابروها با مواد شیمیایی ندارید، استفاده از مواد طبیعی قابل دسترس در خانه گزینه مناسبی است. در ادامه به بررسی چند مورد از آنها می پردازیم:

رنگ کردن ابروها با دارچین

جالب است بدانید که یکی از بهترین روشن کننده های ابرو، دارچین است. دارچین سبب بهبود گردش خون در پوست می شود و همچنین رشد موها را نیز زیاد می کند. به کمک دارچین می توانید با چند روش مختلف، ابروهای خود را رنگ کنید. در ادامه به بررسی رنگ کردن ابروها به کمک دارچین می پردازیم:

رنگ کردن ابروها با عسل و دارچین

با ترکیب دارچین و عسل به خوبی می توانید، یک رنگ ابرو فوق العاده با مواد طبیعی بسازید. عسل رطوبت لازم را برای شادابی به پوست می بخشد و دارچین نیز در ایجاد تغییر رنگ ابروها موثر است.

برای این کار لازم است تا یک قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره آبلیمو ترش تازه و دو قاشق غذاخوری دارچین ترکیب نمایید و به خوبی هم بزنید و در نهایت مواد را روی ابروهایتان بمالید. پس از شستن ابروها، از رنگ قهوه ای روشن آن لذت ببرید.

رنگ کردن ابرو با وازلین و دارچین

وازلین تنها نقش مکمل را در رنگ کردن ابروها با دارچین ایفا می کند. از وازلین برای جلوگیری از رنگ نگرفتن پوست اطراف ابرو می توان استفاده کرد. برای رنگ کردن ابروها به کمک دارچین می توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید و به هم بزنید.

با گذاشتن دارچین روی ابروها و پس از چند دقیقه شستن آن می توانید ابروهایی خوشرنگ برای خود به ارمغان بیاورید.

رنگ کردن ابرو با دارچین
رنگ کردن ابرو با دارچین

رنگ کردن ابرو با ماست و دارچین

یکی دیگر از ترکیبات معجزه آسا برای رنگ کردن ابروها، استفاده از ماست و دارچین است. به این صورت که دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط نمایید.

سپس به کمک برس ابرو یا گوش پاک کن، مواد را روی ابروهای خود بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه، ابروهایتان را با آب بشویید. با این کار ابروهایی روشن و بدون دکلره خواهید داشت.

رنگ کردن ابروها با قهوه

رنگ کردن ابروها با مواد طبیعی، باعث می شود تا آسیب کم تری به ابروها وارد شود. قهوه حاوی رنگدانه های طبیعی است و زیبایی خاصی به ابروها می بخشد.

برای انجام این کار لازم است تا ابتدا کمی قهوه، دم کنید و صبر کنید تا سرد شود. سپس 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را به آن اضافه نمایید و خوب ترکیب کنید.

سپس مقدار مناسبی از مواد را روی ابروهایتان قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ابروهایتان رنگ بگیرد. برای نتیجه گیری سریع تر و بهتر لازم است تا قهوه را با اکسیدان و نسکافه ترکیب نمایید تا ابروهایتان روشن تر شود.

حتما بخوانید: آموزش استفاده از رنگ موی سه صفر

رنگ کردن مو در خانه به طور حرفه ای

رنگ کردن ابروها با حنا

حنا خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی بالایی دارد. علاوه بر داشتن خاصیت و کمک به سلامت موها، دارای کاربردهای آرایشی نیز می باشد؛ به همین دلیل برای رنگ کردن ابروهای خود می توانید از حنا استفاده نمایید.

برای رنگ کردن ابروهای خود با حنا، لازم است تا به رنگ موهایتان توجه کنید تا این دو با یکدیگر در تضاد نباشند. استفاده از حنا، برای افرادی که می خواهند رنگ مو و ابروهایشان در یک تنالیته باشد، بسیار مناسب است.

حنا همچنین باعث می شود تا موی ابرو و پوست، با هم رنگ شوند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

اگر ابروهای تیره و ضخیمی دارید، ممکن است حنا تاثیر زیادی روی موهای ابرویتان نداشته باشد. برای همین اگر می خواهید ابروهای روشن تری داشته باشید، در ابتدا ابروهای خود را کمی روشن تر کنید و بعد از حنا برای رنگ کردن ابروها استفاده نمایید.

رنگ کردن ابرو با حنا
رنگ کردن ابرو با حنا

 

رنگ کردن ابروها با زغال چوب

از دیگر مواد طبیعی که در رنگ کردن ابروها بسیار موثر است، می توان به زغال چوب اشاره کرد. شما می توانید به راحتی ابروهای خود را با یک قاشق چای خوری پودر کاکائو، 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، ½ قاشق چای خوری پودر زغال فعال و یک کپسول ویتامین E را با هم مخلوط نمایید.

سپس آن قدر هم بزنید تا خمیری یک شکل و یکدست ایجاد شود. در نهایت مخلوط به دست آمده را به کمک یک برس ابرو یا گوش پاک کن به ابروهای خود بزنید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان را با آب به خوبی بشویید.

اکسیدان
اکسیدان
52
اکسیدان بیول شماره 1 6% 750 میل
53
اکسیدان بیول شماره 2 9% 700 میل
previous arrow
next arrow

 

برای رنگ کردن ابروها در خانه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

همان طور که گفته شد، در مورد نحوه رنگ کردن موها صحبت کردیم. برای رنگ کردن ابروها در خانه لازم است تا یک سری نکات را بدانید:

  • قبل از شروع رنگ کردن ابروها، لازم است تا ابتدا ابروهای خود را مرتب کنید و فرمی که مد نظرتون هست را به ابروهای خود بدهید.
  • هرگز نباید اکسیدانی که برای موهایتان استفاده می کنید را برای ابروهایتان هم استفاده کنید.
  • اگر ابروهای تیره با تارهای ضخیمی دارید، ممکن است مواد طبیعی خیلی دیر روی ابروهایتان تاثیر بگذارد. به همین دلیل بعضی از افراد برای روشن کردن ابروهای خود از دکلره استفاده می کنند.
  • در نظر داشته باشید که روشن کردن ابروهای تیره، بسیار سخت تر از تیره کردن ابروهای روشن است.
  • به یاد داشته باشید که رنگ ابروهای خود را یک الی دو درجه روشن تر از رنگ موهای خود انتخاب نمایید. رنگ ابرویی که انتخاب می کنید، باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود.
  • موقع رنگ کردن ابروهایتان، مراقب باشید تا مواد، مخصوصا اکسیدان به داخل چشم هایتان نرود.
  • همان گونه که رنگ کردن بیش از حد موها، سبب ایجاد آسیب به موهایتان می شود. رنگ کردن ابروها نیز موجب رسیدن آسیب به تارهای ابرو خواهد شد. به همین دلیل از رنگ کردن بیش از حد ابروها، خودداری نمایید و یا حداقل با فواصل زمانی مشخص این کار را انجام دهید.
نکاتی در مورد رنگ کردن ابرو
نکاتی در مورد رنگ کردن ابرو

 

سوالات متداول

رنگ ابرو روشن چه شماره ای خوب هست؟

برای روشن کردن ابروها می توانید از رنگ شماره نه و یک دوم ممیز یک استفاده کنید و با اکسیدان 9 درصد ترکیب نمایید. اجازه دهید تا رنگ به مدت 30 دقیقه روی ابروها بماند تا خیلی روشن شود و سپس با آب بشویید.

یک روش دیگر این است که با استفاده از رنگ سه صفر (000) و اکسیدان 9 درصد نیز می توانید این کار را انجام دهید. با این روش ابروهایتان به خوبی روشن می شود.

آیا رنگ کردن ابروها سبب ریزش مو خواهد شد؟

رنگ کردن ابروها با مواد طبیعی گفته شده، هیچ گونه عوارضی برای موهای ابرو ندارد و با خیال راحت می توانید این کار را انجام دهید.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، رنگ کردن ابروها علاوه بر مواد شیمیایی، با مواد طبیعی نیز امکان پذیر است. شما می توانید به راحتی در خانه با استفاده از مواد طبیعی همچون حنا، قهوه و دارچین به رنگ کردن ابروهای خود بپردازید.

در این مطلب سعی کردیم، در مورد آموزش رنگ کردن ابرو در خانه با مواد دور ریختنی صحبت کنیم.

رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی بسیار آسان است و هیچ گونه آسیبی به موها نمی رساند. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله با آموزش رنگ کردن ابرو در خانه با مواد دور ریختنی آشنا شده باشید.

شما تا به حال ابروهای خود را با مواد طبیعی رنگ کرده اید؟

به نظر شما رنگ کردن ابروها با اکسیدان بهتر است یا مواد طبیعی؟

4/5 - (3 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا