آرایشی

انواع بابلیس موها کدامند؟ نحوه فر کردن موها با بابلیس

برای ایجاد تنوع و آرایش موها، می توانید از انواع بابلیس برای حالت دادن موها استفاده کنید. در این مقاله، انواع بابلیس و نحوه استفاده از آنها را شرح دادیم.

انواع بابلیس برای حالت دادن موهای سر
انواع بابلیس و نحوه کار با ابزارهای حالت دهنده مو

انواع بابلیس را می شناسید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید موهای خود را فر و حالت دار کنید؟ حتی اگر موهای صاف و لخت نیز داشته باشید، ممکن است گاهی برای تغییر استایل موها و ایجاد تنوع، بخواهید موهای خود را فر کنید. امروزه، ابزارها و محصولات بسیاری برای آرایش موها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از پرطرفدارترین ابزارهای حالت دهنده موها، بابلیس مو می باشد.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

این ابزار حالت دهنده مو پرطرفدار، با توجه به مدل فر کردن موها، انواع مختلفی دارد که می توانید طبق سلیقه، جنس و ویژگی های ظاهری موها، دستگاه بابلیس مناسب با موهای خود را انتخاب کنید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا نحوه کارکرد بابلیس برای فر و حالت دار کردن موها و معرفی انواع بابلیس بپردازیم.

نحوه فر کردن موها با بابلیس
انواع بابلیس حالت دهنده مو برا فر کردن موها

بابلیس چیست؟

فر کننده مو یا بابلیس، دستگاهی برقی، الکتریکی است که در اثر پیچش موها بر روی اهرم دستگاه و بازتاب گرما و حرارت بر مو، موها را موج دار و  فر می کند. بابلیس مو، بر اساس نوع فر کردن موها مانند فر درشت، ریز، انواع مختلفی دارد. جنس بابلیس ها، عموما فلزی، سرامیکی، تیتانیومی و کروم می باشد که مدل سرامیکی آن طرفداران بیشتری دارد و به حالت فر زیباتری را در موها ایجاد می کند.

حتما بخوانید: حقایقی درباره ریزش مو که احتما نمی دانستید!

شما با انواع مختلف جنس موها، می توانید از بابلیس برای فر و حالت دار کردن موهای خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از محصولات مراقبتی موها، مانند ماسک و سرم مو در قبل و بعد از استفاده از بابلیس، می تواند در زیبایی و افزایش ماندگاری فر موها تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع بابلیس مو
استفاده از بابلیس برای حالت دار کردن موها

انواع بابلیس فرکننده

بابلیس های حالت دهنده موها، انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به فر موهای مورد علاقه تان، دستگاه بابلیس مناسبی را تهیه کنید. در ادامه، انواع مختلف بابلیس های فر کننده موها را بررسی می کنیم.

انواع بابلیس و بابلیس مارپیچی
بابلیس مارپیچی و طریقه استفاده از آن
37
ویو و حالت دهنده مک استایلر MC-5502
38
فر کننده انزو حرفه ای مدل EN-9120
previous arrow
next arrow

بابلیس مار پیچی

مدل میله این نوع از ابزار حالت دهنده موها، به شکل مارپیچی می باشد. فرهایی که بابلیس مارپیچی در موها ایجاد می کند، منحنی مانند و حلزونی شکل هستند.

انواع بابلیس برای آرایش موها
بابلیس چرخشی برای فر کردن موها

بابلیس چرخشی

یکی دیگر از ابزارهای فر کننده موها، بابلیس های چرخشی است که موها را به حالت مارپیچ حالت می دهد که کمی شبیه به فر سیم تلفنی یا نانسی نیز می باشد. این نوع فرکننده، عملکردی مانند دستگاه های فرکننده میله ای نیز دارد و تنها تفاوت آنها با یکدیگر، سرعت عمل آنهاست که در نوع برقی سرعت بالاتری دارد. برای استفاده از این بابلیس، باید یک دسته مو را بین صفحات قرار دهید و انبر را ببندید تا موتور شروع به چرخیدن کند و موها را به دور میله بپیچد.

انواع بابلیس و بابلیس اتوماتیک
بابلیس اتوماتیک برای حالت دادن موها

بابلیس اتوماتیک

نحوه کار با بابلیس اتوماتیک به گونه ایست که ابتدا یک تکه از موها را به داخل دستگاه می کشند و سپس آن را به شکل فر مارپیچ خارج می کنند. حالت موی نهایی، کمی شبیه به فر با مدل میله ای می باشد.

انواع بابلیس برای حالت دادن به موها
معرفی انواع بابلیس و بابلیس مرواریدی

بابلیس مرواریدی

بابلیس مرواریدی یا موپیچ، نسبت به بابلیس های دیگر کمی متفاوت است. این ابزار حالت دهنده مو، با داشتن برجستگی های توپی شکل بر روی سطح میله خود، فرهای خوش حالت و طبیعی  را به موهای شما می بخشد. همچنین این دستگاه فرکننده را برای موهای بلند پیشنهاد می کنیم.

انواع بابلیس مو
بابلیس دوقلو

بابلیس دوقلو

مدل دستگاه فر مو دو قلو، به گونه ایست که از میله ای دو قسمتی تشکیل شده است و برای ایجاد فرهای مدل S و فرهای لوله ای گزینه مناسبی می باشد.

انواع بابلیس مو برای حالت دادن موها
معرفی انواع بابلیس و بابلیس اتوموج

بابلیس اتو موج

دستگاه فر کننده اتو موج، به گونه ایست که حالت موها را به صورت مار پیچ در می آورد. عملکرد بابلیس اتو موج، شبیه به دستگاه فر کننده میله ای می باشد اما تفاوت این دو بابلیس، سرعت عمل آنهاست که در دستگاه فر کننده اتو موج بالاتر است و این امکان را به شما می دهد تا در مدت زمان کوتاه تری موها را به حالت فر S شکل آرایش کنید.

انواع بابلیس و بابلیس مخروطی
معرفی بابلیس مخروطی

بابلیس مخروطی

بابلیس مخروطی را بابلیس کله قندی نیز می گویند. این نوع فرکننده، موها را به صورت فر S در می آورد. توجه کنید که نوع پیچیدن مو به دور میله فرکننده نیز در حالات مختلف، مدل فرهای متفاوتی را در موها ایجاد می کند.

انواع بابلیس و حالت دهنده مو
معرفی انواع بابلیس برای حالت دادن موها

بابلیس لوله ای

این مدل بابلیس، فر ملایم و کمی حالت دار را در موهایتان ایجاد می کند اگر می خواهید موهایتان فری ملایم و طبیعی داشته باشد، این دستگاه بسیار مناسب است. فرکننده های لوله ای در سایز های متنوعی وجود دارند.

معرفی انواع بابلیس و طرز استفاده
طرز استفاده از بابلیس برای حالت دار کردن موها

روش فر کردن موها به وسیله بابلیس

 

  • ابتدا موهای خود را به خوبی بشویید، خشک کرده و شانه بزنید. سپس بابلیس رو برای چند دقیقه به برق بزنید تا کاملا داغ شود. توجه داشته باشید، در صورتی که برای اولین بار از بابلیس برای فر کردن موهایتان استفاده می کنید، از دستکش استفاده کنید تا در هنگام استفاده دستتان نسوزد.

 

  • در مرحله بعد، می توانید از اسپری و سرم های محافظ حرارت نیز استفاده کنید تا از آسیب دیدن موها در اثر حرارت مستقیم ابزارهای حالت دهنده، محافظت کند.

حتما بخوانید: پرطرفدارترین مدل موهای پسرانه+ عکس

 

  • اگر موهای خشک، آسیب دیده و وز شده دارید، بهتر است قبل از فر کردن موها، از ماسک موهای آبرسان و نرم کننده استفاده کنید تا فر موهای باکیفیت و تمیز تری داشته باشید.

 

  • سپس موهایتان را به 4 قسمت تقسیم کرده و با گیره جمع کنید. این تکنیک، باعث می شود تا حجم کمتری از موها را در دستگاه بابلیس بپیچانید و در نتیجه، فر موهای باکیفیت و ماندگارتری داشته باشید.

 

  • در مرحله بعدی، یک قسمت از موها را جدا کنید و از نوک موها با بالا، دور میله بابلیس بپیچید و با توجه به ضخامت و جنس موها، حداقل 7 ثانیه نگه دارید تا در اثر حرارت میله بابلیس، موهایتان فر شود.

 

  • به همین ترتیب، تمام قسمت های موها را با بابلیس فر کنید و در نهایت از اسپری تافت مو برای تثبیت حالت موها استفاده کنید تا ماندگاری فر و حالت دار شدن موهایتان را افزایش دهید

 

  • همچنین، می توانید برای طبیعی تر شدن فر موها، با انگشتان دست مقداری فر موها را از یکدیگر جدا کنید
انواع بابلیس برای فر کردن موها
انواع بابلیس و نحوه استفاده از حالت دهنده های مو

قبل از فر کردن موها با بابلیس، چگونه موهایمان را آماده کنیم؟

 

مهمترین نکته برای افزایش کیفیت و ماندگاری فر موها، شستن موها با شامپو مناسب با جنس موها و خشک کردن آنها می باشد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از بابلیس، حتما موهای خود را به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که موهای در هم تنیده و گره خورده نیز، در هنگام فرایند فر کردن موها با بابلیس، اختلال ایجاد می کند و سبب نامرتب شدن فر موها می شود. پس قبل از فر و حالت دادن به موها حتما موهایتان را به خوبی شانه بزنید تا تمامی گره های بین تارهای مو باز شوند.

حتما بخوانید: پرطرفدارترین مدل عروس را بشناسید + عکس

دقت داشته باشید که موها قبل از فر شدن با بابلیس، باید کاملا نرم و ابریشمی باشند؛ بنابراین اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از محصولات نرم کننده موها استفاده کنید. همچنین، قبل از استفاده از بابلیس، هیچ گونه ماسک مو یا محصولات مراقبتی از موها که حالتی نم دار روی موها ایجاد می کند را استفاده نکنید، زیرا قبل از فر کردن موها، باید موها کاملا خشک باشد. استفاده از محصولات محافظ مو در برابر حرارت نیز، به افرادی که موهای نازک و آسیب دیده دارند توصیه می شود.

 

سوالات متداول

 

بابلیس موهای کوتاه به چه صورت است؟

برای فر کردن موهای کوتاه با بابلیس، همانند فر کردن موهای بلند عمل کنید. البته توجه داشته باشید که فر کردن موها، باعث کوتاه شدن قد موها خواهد شد. بنابراین، استفاده از بابلیس فر S انتخاب بهتری برای فر کردن موهای کوتاه با بابلیس می باشد.

حتما بخوانید: 6 ایده جذاب برای مدل موی دخترانه!

آیا فر ریز مو، با استفاده از بابلیس حالت می گیرد؟

بله. برای فر ریز کردن موها، باید از ابزار حالت دهنده مخصوص فر ریز استفاده کنید. امروزه بابلیس های فر ریز باکیفیت از برندهای معتبر زیادی وجود دارد که به راحتی قابل دسترس هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.

اتو مو فرکننده چیست؟

اتو مو فر کننده، یکی از ابزارهای حالت دهنده موها می باشد که تنها موج ملایمی در قسمت های پایین موها و جلوی موها ایجاد می کند و اصطلاحا موها را مواج و مجعد می کند. اگر موهای بی حالت دارید، استفاده از اتومو فرکننده برای حالت دادن موهایتان مناسب است.

انواع بابلیس برای موها
طرز فر کردن موها با بابلیس

سخن آخر

 

بابلیس ها، یکی از ابزارهای حالت دهنده مو پرطرفدار هستند که برای ایجاد تنوع در استایل موها و آرایش مدل موها گزینه مناسبی می باشند. امروزه، بابلیس های حالت دهنده و فر کننده مختلفی مانند بابلیس چندکاره، بابلیس فر S و بابلیس فر درشت با کارکردهای متنوع وجود دارد که حالت های فر زیبا و متفاوتی در موها ایجاد می کنند. در این مقاله، تلاش کردیم تا انواع بابلیس موها را معرفی کنیم.

امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، با نحوه استفاده و کارکرد بابلیس ها در فر و حالت دادن موها آشنا شوید و دستگاه بابلیس مناسب با سلیقه و موهای خود را انتخاب کنید.

شما از کدام مدل بابلیس حالت دهنده مو استفاده می کنید؟ لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

3.5/5 - (6 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا